#1
Op wat voor een manier zou je dat gaan merken over bijvoorbeeld 10 jaar?
Holy shit man, dat is wel echt heftig. Is dat er gewoon in komen knallen bij hem? Of sloop het naarmate jaren voorbij gingen erin?
Dit is gewoonweg onwaar. Gebruik van MDMA levert zeker schade op (en dan doel ik niet op het aanvullen van je serotoninevoorraad). Ik heb een jaar of anderhalf geleden hier een behoorlijk uitgebreide post geschreven over die onderwerp. Ik zal, als ik het niet vergeet, eens kijken of ik die reactie nog terug kan vinden.Door het XTC-gebruik is hooguit je serotoninevoorraad beschadigd (serotonine is het geluksstofje wat je zo euforisch en lekker laat voelen tijdens XTC). Nu je al een tijdje niet meer gebruikt hebt, herstelt dat elke dag meer en meer. Uiteindelijk is die voorraad (zover bekend) volledig hersteld.
Dat herken ik. Wanneer je jezelf dingen aanpraat, wordt het alleen maar erger. Ik doe dat zelf ook nog steeds maar begin steeds vaker in te zien dat ik er daar mee moet stoppen want ik word er niet beter op. Ik doe het dan ook al veel minder dan dat ik eerst deed. Maar dat heeft bij mij ook te maken met lichte dwanghandelingen denk ik.Geen klachten weet ik nog zo niet. Zit laatste tijd wel zwaar in de put. Maar denk dat dat vooral komt door mezelf dingen aanpraten die ik zou kunnen hebben gekregen, terwijl dit niet eens zo is waarschijnlijk. Gewoon overspannen dus.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."