Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSsri+ benzo combo?

Ssri+ benzo combo?

39 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo community, dit is mijn eerste post :wink:
ik neem dagelijks AD's
verder neem ik regelmatig benzo's met alle werkingen, oa paniek, algemene angststoornis en agorafobie
als je goed afstemt op je AD (ssri) kun je heel wat andere hulp of pretpillen bijnemen
-grootste gevaar is tolerantie, dan ben je de klos
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
autysd zei:
hallo community, dit is mijn eerste post :wink:
ik neem dagelijks AD's
verder neem ik regelmatig benzo's met alle werkingen, oa paniek, algemene angststoornis en agorafobie
als je goed afstemt op je AD (ssri) kun je heel wat andere hulp of pretpillen bijnemen
-grootste gevaar is tolerantie, dan ben je de klos
Klik om te vergroten...
Dan ben ik hellaas al de klos :( .
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Modknip

Stoer gedrag m.b.t. overmatig drugsgebruik

Heb daarom deze post verwijderd
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat klinkt niet echt relaxt.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
autysd zei:
Modknip

Stoer gedrag m.b.t. overmatig drugsgebruik

Heb daarom deze post verwijderd
Klik om te vergroten...
Die modknips maken me nieuwschierig :P .
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#6
autysd zei:
Modknip

Stoer gedrag m.b.t. overmatig drugsgebruik

Heb daarom deze post verwijderd
Klik om te vergroten...

hopelijk mag ik daar een vraag over stellen:
-ben ik stoer omdat ik eerlijk mijn verbruik vermeldde ?
-of ben ik stoer omdat ik leek te liegen ?
-of ben ik stoer omdat drugsmisbruik hier niet getolereerd wordt ?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
autysd zei:
autysd zei:
Modknip

Stoer gedrag m.b.t. overmatig drugsgebruik

Heb daarom deze post verwijderd
Klik om te vergroten...

hopelijk mag ik daar een vraag over stellen:
-ben ik stoer omdat ik eerlijk mijn verbruik vermeldde ?
-of ben ik stoer omdat ik leek te liegen ?
-of ben ik stoer omdat drugsmisbruik hier niet getolereerd wordt ?
Klik om te vergroten...

Er stonden onverantwoordelijke hoge doseringen en combinaties in. We willen niet dat andere mensen denken dat dat 'normaal' is.
Als ze dat zonder tolerantie nemen eindigen ze op de eerste hulp..

Vandaar de knip , ik houd ook sommige dingen voor me :wink:
Niks persoonlijks , maar zou als ik jou was gaan minderen als dat kan..

Cheers
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Je post kwam ook nogal stoer over... Je kunt best eerlijk zijn over je gebruik maar je zei ook dat je het al jaren zo doet en dat het altijd goed gaat. Wekt de indruk dat het geen risico's met zich mee brengt.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#9
SmartieAndMe zei:
Je post kwam ook nogal stoer over... Je kunt best eerlijk zijn over je gebruik maar je zei ook dat je het al jaren zo doet en dat het altijd goed gaat. Wekt de indruk dat het geen risico's met zich mee brengt.
Klik om te vergroten...
raar, want ik heb mij 1 maand ingelezen in dit forum en het staat vol met dit soort 'persoonlijk onverantwoord misbruik' met de duidelijke indruk dat dit persoonlijk is, ook indien het 'nog steeds goed gaat'
-ik geef waarschuwingen, daar waar nodig (vb alcohol icm benzo's), iets wat vele anderen niet doen als ze praten over hun verbruik-misbruik

ik snap dat je anderen extra wilt waarschuwen, maar dat had ook gekunt met een gewone reactie, niet onder de noemer 'stoer doen', want dat deed ik niet
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je schreef een hele lijst aan middelen die je neemt, en je vertelde dat je die wegspoelt met een halve liter wodka en dat je dat al jaren elke dag doet en dat het nog steeds goed gaat.

Hoe moet ik dat dan interpreteren?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Waarom onder je tong laten smelten ? Iets sneller effect maar niet heftiger. Zou ze gewoon slikken. Meeste zijn vies alleen Flunitrazepam heeft een zoete smaak. Verder is het vaak erg vies en nutteloos.

Worden geen organen gespaard dus slik ze lekker waar ze voor gemaakt zijn.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tijdloos zei:
Waarom onder je tong laten smelten ? Iets sneller effect maar niet heftiger. Zou ze gewoon slikken. Meeste zijn vies alleen Flunitrazepam heeft een zoete smaak. Verder is het vaak erg vies en nutteloos.

Worden geen organen gespaard dus slik ze lekker waar ze voor gemaakt zijn.
Klik om te vergroten...
Lorazepam is zoet
Clonazepam smaakt mintig
Temazepam tabletten zijn mierzoet(niet de gelcaps)
Lorazepam is het wel waard om sublingual te nemen maar het voegd bijna niks toe.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
SmartieAndMe zei:
Is het niet zo dat er dan meer wordt opgenomen? Alles wat via de mond al wordt opgenomen gaat niet via de maag en ontziet dus het first pass effect toch? Of heb ik dat mis?
Klik om te vergroten...

Deels , een deel word via de mond opgenomen maar het grootste gedeelte komt toch door je speeksel en slikken in de maag terecht.

Zover ik weet heb je deels gelijk maar word het first pas effect niet geheel maar deels omzeilt.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tijdloos zei:
SmartieAndMe zei:
Is het niet zo dat er dan meer wordt opgenomen? Alles wat via de mond al wordt opgenomen gaat niet via de maag en ontziet dus het first pass effect toch? Of heb ik dat mis?
Klik om te vergroten...

Deels , een deel word via de mond opgenomen maar het grootste gedeelte komt toch door je speeksel en slikken in de maag terecht.

Zover ik weet heb je deels gelijk maar word het first pas effect niet geheel maar deels omzeilt.
Klik om te vergroten...
Benzos hebben een ba van bijna 100% en ze werken meestal al vrij snel en ze zijn meestal amper water oplosbaar.
Sublinguaal voegd bijna niks toe bij de meeste benzos je hebt er wat uitzonderingen tussen zitten zoals lorazepam.
Maar doe gwn wat jij prettig vind als het voor jou zo better werkt doe het dan gwn.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#15
Benzoboss zei:
Tijdloos zei:
SmartieAndMe zei:
Is het niet zo dat er dan meer wordt opgenomen? Alles wat via de mond al wordt opgenomen gaat niet via de maag en ontziet dus het first pass effect toch? Of heb ik dat mis?
Klik om te vergroten...

Deels , een deel word via de mond opgenomen maar het grootste gedeelte komt toch door je speeksel en slikken in de maag terecht.

Zover ik weet heb je deels gelijk maar word het first pas effect niet geheel maar deels omzeilt.
Klik om te vergroten...
Benzos hebben een ba van bijna 100% en ze werken meestal al vrij snel en ze zijn meestal amper water oplosbaar.
Sublinguaal voegd bijna niks toe bij de meeste benzos je hebt er wat uitzonderingen tussen zitten zoals lorazepam.
Maar doe gwn wat jij prettig vind als het voor jou zo better werkt doe het dan gwn.
Klik om te vergroten...
nee hoor, ik volg adviesen van anderen
trouwens, als het waar is dat bromazepam +- de opvolger van lorazepam genoemd wordt, en dit ook waar zou zijn (ik neem bromazepam), zou dat onder de tong ook iets versterken ?
A
A3-DLid
01-01-2024, 00:00
#16
Benzoboss zei:
De enige bijwerkingen die ik heb is dat ik onmogelijk kan slapen soms diarree en ik pieker nogal veel.
Valt opzich wel mee als het maar stopt.
Heb aan mijn doktor al gevragen of ik mirtazapine kon krijgen ivm met het slapen maar zij is een ******.
Klik om te vergroten...
Een lage dosis antipsychotica helpt vaak goed tegen piekergedachten, bijvoorbeeld Risperdal.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
A3-D zei:
Benzoboss zei:
De enige bijwerkingen die ik heb is dat ik onmogelijk kan slapen soms diarree en ik pieker nogal veel.
Valt opzich wel mee als het maar stopt.
Heb aan mijn doktor al gevragen of ik mirtazapine kon krijgen ivm met het slapen maar zij is een ******.
Klik om te vergroten...
Een lage dosis antipsychotica helpt vaak goed tegen piekergedachten, bijvoorbeeld Risperdal.
Klik om te vergroten...
Daar heb ik hellaas al 100mg seroquel voor.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Benzoboss overleg eens met je psychiater
Of een combi risperdal bvb 3 mg met 50mg 4x daags truxal meer effect kant hebben
Ik had hele enge sotuaties in me hoofd en die combi werkte perfect
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#19
misschien best om te nuanceren dat deze 2 niet per se real-time gemixt hoeven te worden, zeker niet als een ssri 24 uur werkt...

ik doe dat ook nooit: ik begin met de ssri, met een thee-pil en een vitaminepil
uren later, na ontbijt en eten in het algemeen, begin ik dan mijn pretavond te plannen, inclusief onder meer benzo's (5 dagen/week) :stoned: :grin:
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat een vreselijk vaag topic is dit
Ssri en benzo kunnen prima samen! Maar let op je lichaamstaal en bespreek dit met je dokter psychiater of welk behandelend arts dan ook
Ssri is indd persoons afhankelijk
Het heeft mijn leven letterlijk gered
En andere die het kregen hebben erdoor een suicide poging gedaan

Ik snap een ieder ze aanvullig maar dat ssri zoiezo code rood is is gewoon niet waar
Ik kreeg in me eerst ots 225 mg efexzor xr en 4x10mg oxa 10 mg zhyprexa en 20mg themazepam
En het heeft me goed gedaan zeer goed zelfs

En benzo ik denk op te merken spreek me aub tegen als dit niet zo is
Is dat je probeerd sterkere medicatielos te krijgen
Of hier wil achter halen hoe je ze zo kan gebruiken dat je er high van word
Als dit zo is zou ik graag een mod een waarschuwing laten uitdelen
Dit forum is te vinden via google mocht er iemand dit lezen met een lage tolerantie etc
Kan dat een leven kosten? Dat zou ik persoonlijk erg vinden vandaar dit laatste stukje
Dan heb ik in ieder geval me best gedaan

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."