Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSsri+ benzo combo?

Ssri+ benzo combo?

39 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als het goed is zijn dat de bijwerkingen van de AD.
Die gaan vanzef over na een paar weken. Dan gaat je dosis ook wat omhoog als het goed is.Misschien kun je bij de huizartsenpost wat bemachtigen om te kunnen slapen.

Groet
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#2
Let toch wel op met die bewerkingen, zeker de eerste weken.
SSRI's zien niet de wondermiddelen waarvoor ze lang aanzien werden.
Volg goed op of je er niet te rusteloos van wordt.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
jam zei:
Let toch wel op met die bewerkingen, zeker de eerste weken.
SSRI's zien niet de wondermiddelen waarvoor ze lang aanzien werden.
Volg goed op of je er niet te rusteloos van wordt.
Klik om te vergroten...
Door de rusteloosheid kan ik niet slapen
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Indien deze rusteloosheid gepaard gaat met lastige of moeilijke gedachten, die je daarvoor niet had zou ik wel eens met je dokter, of eerder met een psychiater gaan praten.
Ik ben er trouwens ontzettend oplettend voor omdat ik net het boek dodelijke psychiatrie gelezen heb.
Daarin staan verschillende casusvoorbeelden van de verschillende bijwerkingen die SSRI's kunnen hebben, wees hier erg alert voor. SSRI's hebben enkel bij heel zware depressies een effect, kijk voor jezelf of je je daadwerkelijk beter voelt over enkele weken en indien dit niet zo is, vraag dan nog steeds om de medicatie rustig af te bouwen.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
jam zei:
Indien deze rusteloosheid gepaard gaat met lastige of moeilijke gedachten, die je daarvoor niet had zou ik wel eens met je dokter, of eerder met een psychiater gaan praten.
Ik ben er trouwens ontzettend oplettend voor omdat ik net het boek dodelijke psychiatrie gelezen heb.
Daarin staan verschillende casusvoorbeelden van de verschillende bijwerkingen die SSRI's kunnen hebben, wees hier erg alert voor. SSRI's hebben enkel bij heel zware depressies een effect, kijk voor jezelf of je je daadwerkelijk beter voelt over enkele weken en indien dit niet zo is, vraag dan nog steeds om de medicatie rustig af te bouwen.
Klik om te vergroten...
Van welke auteur is dat boek? Ik las de depressie-epidemie van Trudy Dehue laatst en dat gaat over het zelfde onderwerp, maar is nog uit 2006, wat verouderd. Zou er wel graag wat recenters over lezen. (:
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dodelijke psychiatrie van peter gotschze
https://www.bol.com/nl/p/dodelijke-...atige-ontkenning/9200000059367372/?country=BE
Goed boek maar wel heel erg anti-medicatie geschreven.
Naar mijn eigen ervaringen blijkt medicatie wel te werken voor veel patiënten, maar ik zie dan ook enkel patiënten die ondertussen ook psychotherapie krijgen. Ik weet dus niet goed wat het effect van enkel medicatie zou zijn op psychische stoornissen, maar het boek is wel echt interessant om wat inzicht te verwerven over hoe er naar psychische problemen gekeken wordt.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Top, dank!
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#8
hallo community, dit is mijn eerste post :wink:
ik neem dagelijks AD's
verder neem ik regelmatig benzo's met alle werkingen, oa paniek, algemene angststoornis en agorafobie
als je goed afstemt op je AD (ssri) kun je heel wat andere hulp of pretpillen bijnemen
-grootste gevaar is tolerantie, dan ben je de klos
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#9
autysd zei:
hallo community, dit is mijn eerste post :wink:
ik neem dagelijks AD's
verder neem ik regelmatig benzo's met alle werkingen, oa paniek, algemene angststoornis en agorafobie
als je goed afstemt op je AD (ssri) kun je heel wat andere hulp of pretpillen bijnemen
-grootste gevaar is tolerantie, dan ben je de klos
Klik om te vergroten...
Dan ben ik hellaas al de klos :( .
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#10
Modknip

Stoer gedrag m.b.t. overmatig drugsgebruik

Heb daarom deze post verwijderd
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dat klinkt niet echt relaxt.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
autysd zei:
Modknip

Stoer gedrag m.b.t. overmatig drugsgebruik

Heb daarom deze post verwijderd
Klik om te vergroten...
Die modknips maken me nieuwschierig :P .
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#13
autysd zei:
Modknip

Stoer gedrag m.b.t. overmatig drugsgebruik

Heb daarom deze post verwijderd
Klik om te vergroten...

hopelijk mag ik daar een vraag over stellen:
-ben ik stoer omdat ik eerlijk mijn verbruik vermeldde ?
-of ben ik stoer omdat ik leek te liegen ?
-of ben ik stoer omdat drugsmisbruik hier niet getolereerd wordt ?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
autysd zei:
autysd zei:
Modknip

Stoer gedrag m.b.t. overmatig drugsgebruik

Heb daarom deze post verwijderd
Klik om te vergroten...

hopelijk mag ik daar een vraag over stellen:
-ben ik stoer omdat ik eerlijk mijn verbruik vermeldde ?
-of ben ik stoer omdat ik leek te liegen ?
-of ben ik stoer omdat drugsmisbruik hier niet getolereerd wordt ?
Klik om te vergroten...

Er stonden onverantwoordelijke hoge doseringen en combinaties in. We willen niet dat andere mensen denken dat dat 'normaal' is.
Als ze dat zonder tolerantie nemen eindigen ze op de eerste hulp..

Vandaar de knip , ik houd ook sommige dingen voor me :wink:
Niks persoonlijks , maar zou als ik jou was gaan minderen als dat kan..

Cheers
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je post kwam ook nogal stoer over... Je kunt best eerlijk zijn over je gebruik maar je zei ook dat je het al jaren zo doet en dat het altijd goed gaat. Wekt de indruk dat het geen risico's met zich mee brengt.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#16
SmartieAndMe zei:
Je post kwam ook nogal stoer over... Je kunt best eerlijk zijn over je gebruik maar je zei ook dat je het al jaren zo doet en dat het altijd goed gaat. Wekt de indruk dat het geen risico's met zich mee brengt.
Klik om te vergroten...
raar, want ik heb mij 1 maand ingelezen in dit forum en het staat vol met dit soort 'persoonlijk onverantwoord misbruik' met de duidelijke indruk dat dit persoonlijk is, ook indien het 'nog steeds goed gaat'
-ik geef waarschuwingen, daar waar nodig (vb alcohol icm benzo's), iets wat vele anderen niet doen als ze praten over hun verbruik-misbruik

ik snap dat je anderen extra wilt waarschuwen, maar dat had ook gekunt met een gewone reactie, niet onder de noemer 'stoer doen', want dat deed ik niet
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je schreef een hele lijst aan middelen die je neemt, en je vertelde dat je die wegspoelt met een halve liter wodka en dat je dat al jaren elke dag doet en dat het nog steeds goed gaat.

Hoe moet ik dat dan interpreteren?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Waarom onder je tong laten smelten ? Iets sneller effect maar niet heftiger. Zou ze gewoon slikken. Meeste zijn vies alleen Flunitrazepam heeft een zoete smaak. Verder is het vaak erg vies en nutteloos.

Worden geen organen gespaard dus slik ze lekker waar ze voor gemaakt zijn.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tijdloos zei:
Waarom onder je tong laten smelten ? Iets sneller effect maar niet heftiger. Zou ze gewoon slikken. Meeste zijn vies alleen Flunitrazepam heeft een zoete smaak. Verder is het vaak erg vies en nutteloos.

Worden geen organen gespaard dus slik ze lekker waar ze voor gemaakt zijn.
Klik om te vergroten...
Lorazepam is zoet
Clonazepam smaakt mintig
Temazepam tabletten zijn mierzoet(niet de gelcaps)
Lorazepam is het wel waard om sublingual te nemen maar het voegd bijna niks toe.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#20
SmartieAndMe zei:
Is het niet zo dat er dan meer wordt opgenomen? Alles wat via de mond al wordt opgenomen gaat niet via de maag en ontziet dus het first pass effect toch? Of heb ik dat mis?
Klik om te vergroten...

Deels , een deel word via de mond opgenomen maar het grootste gedeelte komt toch door je speeksel en slikken in de maag terecht.

Zover ik weet heb je deels gelijk maar word het first pas effect niet geheel maar deels omzeilt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."