Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTripblokkade sinds gebruik van antipsychotica

Tripblokkade sinds gebruik van antipsychotica

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat kan ook bijna niet zelfs niet met een te hoge dosis
Dit soort medicijnen remt of stopt het dopamine gebeuren in je hersenen dit is je geluk maker
Wanneer dit te hard gaat bvb door drugs
Maar bij mensen net een psychose uit zichzelf
Vormt dit de waanbeelden door dat de medicatie het dopamine gehalte binnen grenzen houd kan je ervan af komen
Het toch nemen van drugs kan zeer schadelijk zijn
Toen ik dit type medicatie ebruikte kon ik heel moeilijk blij zijn en lachen hoe is dat bij jou?
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
In de regel remmen atypische antipsychotica inderdaad een select groepje serotonine-receptoren.

Zou je voor de zekerheid die vraag ook nog eens kunnen stellen aan je psychiater? Dat scheelt mij weer een pagina-lang typwerk hier.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Atypische antipsychotica worden toegepast bij de behandeling van psychische aandoeningen, zoals schizofrenie, acute manie, onderhoudsbehandeling van bipolaire stoornisen acute psychose. De atypische antipsychotica worden ook wel tweede generatie antipsychotica genoemd. Door hun farmacologisch profiel worden de atypische antipsychotica als groep onderscheiden van de klassieke antipsychotica. De werkzaamheid van atypische antipsychotica berust voornamelijk op de effecten op dopamine- en serotonine-receptoren in de hersenen, in het bijzonder de dopaminerge D2-receptoren en de serotonerge 5-HT2A-receptoren.
M
MarshmallowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb zelf twee psychoses gehad. Na mijn eerste psychose heb ik een keer cocaïne gesnoven en verder ritalin gebruikt. Ik heb geen ervaring met hallucinerende middelen.
E
ElseLid
01-01-2024, 00:00
#5
In 2010 kreeg ik een tweede psychose na 7 jaar. Slaaptekort naast lastige persoonlijke omstandigheden en extreem veel prikkels (ik was op Sziget) hebben hiertoe geleid. Naast wat drank en jointjes heb ik geen drugs gebruikt op Sziget. Er was geen sprake van een drugspychose. Ik slik sinds deze psychose Aripiprazol en dit werkt goed. Ondanks dat ik me ervan bewust ben dat geestveruimende middelen wellicht mijn geest té veel kunnen veruimen en dit in combinatie met mijn psychosegevoeligheid kan leiden tot een episode, ben ik weer recreatief gaan gebruiken. Wat ik tot nu toe merk is dat bepaalde middelen simpelweg niet werken zoals paddo's en 2cb. Wat online gezocht hiernaar en begrijpelijkwijs is dit een complex geheel van stofjes en is er zo 1 2 3 geen antwoord te vinden op mijn vraag; blokkeert de medicatie het trippen?

Maar toch ben ik benieuwd naar anderen die na een psychose en inname van medicatie hiertegen geen psychedelisch effect meer ervaren bij tripmiddelen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jouw medicatie blokkeert/verzwakt inderdaad tripmiddelen. De enige manier om het te laten werken is een te grote dosis nemen (met de daarbij horende hoge risico's) of stoppen met je medicatie, wat me ook zeer onverstandig lijkt.

Eigenlijk is er geen wenselijke oplossing in jouw situatie dus, als ik voor mezelf even de risico's afweeg.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat er weinig mensen zijn die na een psychose nog hallucinerende middelen durven gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."