Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosis afhankelijke euphorie temazepam

Dosis afhankelijke euphorie temazepam

32 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Yaizer zei:
Zelf nooit temazepam gebruikt omdat ik van verschillende mensen hoorde dat het meer als een slaapmiddel wordt gebruikt (wat overigens bij veel benzo's is :tearsofjoy: ). De euforie blijkt dan ook meer te missen. Diazepam zal dan een grotere euforie moeten hebben.

Vandaar dat ik mij nog niet aan deze benzo's heb gewaagd.
Klik om te vergroten...
Temazepam wordt door velen juist als een van de meest euforische benzo's genoemd. Maar persoonlijk vind ik euforie uberhaupt het verkeerde woord voor benzo's, je wordt er meer gewoon heel erg suf van. Uiteraard is de een wel net iets recreatiever dan de ander en welke daarvoor de voorkeur verschilt natuurlijk ook per persoon.
Klik om te vergroten...

Mmm, misschien toch maar een keertje uitproberen. Vraag niet waarom maar ik heb ze toevallig ongebruikt in mijn medicijnenkast.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als ik dit zo lees is een alternatief om van alprazolam af te raken om te schakelen op temazepam?
Want ik gebruik die krengen voornamelijk alleen nog voor sedatief effect , en dat alprazolam niet tenzij ik 2 mg ineens inneem, en dat is nou juist zonde want ik zou er heel makkelijk redelijk vanaf kunnen komen. Misschien dat ik het fijn vind om altijd wat achter de hand te hebben. Maar door het grote slaapgebrek en weinig sedatief effect snak ik naar iets wat verdoofd. Voornamelijk rust in het bolleke geeft. Geen euforie. Daar ben ik niet naar op zoek. Dus dan lijkt temazepam een redelijk alternatief en dan vervolgens met die langzaam afbouwen? Of gooi ik dan wederom mijn eigen ruiten in? Sluipt deze overactiviteit bij het afbouwen er gewoon uit na een tijd? Hope so? Ik voel me prima, kan alleen net wat meer rust in mijn hoofd gebruiken. Sporten en mediteren zijn momenteel niet echt opties. Maar ik ga wel weer starten met fysio in 2017 om opbouwend een half uurtje per dag bezig te zijn met beweging, en om mijn onderrug spieren sterker te maken.

Als er nog alternatieven buitenom benzo's zijn die niet verslavend zijn of wel , maar niet snel tolerantie opbouwen wat zijn dat mogelijk nog goede alternatieven? Slaappillen gebruiken slechts bij wanneer het te bont wordt in het langdurig wakker blijven en daarmee slaapgebrek ontstaat lijkt me niet echt een oplossing, en zal mijn huisarts ook niet snel voorschrijven. Maar......? Hoe denken jullie daarover?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Op temazepam bouw je echt razend snel tolerantie op geloof me.
Je begint met 10 1 week later zit je op 20 en 2 maanden later loop je uit wanhoop doosjes weg te werken zonder enig effect.

Wat betreft tolerantie
Ik heb ooit gelezen dat als je een therapeutische dosis dxm bij je pammen pakt je een stuk minder snel tolerantie opbouwd.(ik zou het ff na checken)

De alernatieven
1.gabapentine 2.anti psychotica 3. z drugs 4 barbirubaten 5 propofol 6 nozinan+promethazine
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Probleem is een beetje als ze niet voor het doel waar ze nuttig voor waren meer nodig zijn, dan ga je er ineens heel anders mee om. Je verwaarloost dat spul ineens, en je denkt er niet veel meer over na. Verschil in de tijd van inname piekt nu soms van 4 mg per dag naar 2.5 mg over de hele dag. 1.5 mg verschil dus. Dat klinkt weinig, maar bij alprazolam zijn dat dus 3 tabletjes van 0, 5 mg eraf. Door dit onnauwkeurig omgaan , en niet echt een afbouwschema te hanteren weet ik niet in hoeverre dit meespeelt in de overactiviteit? Maar ja, als je gevoel gewoon niet echt meer aangeeft dat je ze moet innemen, dan ga je ze ook niet echt voor de sier pakken meer. Wat heb je eraan als het toch niet meer effectief is voor het doel waarvoor het bedoeld was? Bij mij was dat meer op angsten gericht en niet zozeer op sedatief gebied.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Benzoboss zei:
Op temazepam bouw je echt razend snel tolerantie op geloof me.
Je begint met 10 1 week later zit je op 20 en 2 maanden later loop je uit wanhoop doosjes weg te werken zonder enig effect.

Wat betreft tolerantie
Ik heb ooit gelezen dat als je een therapeutische dosis dxm bij je pammen pakt je een stuk minder snel tolerantie opbouwd.(ik zou het ff na checken)

De alernatieven
1.gabapentine 2.anti psychotica 3. z drugs 4 barbirubaten 5 propofol 6 nozinan+promethazine
Klik om te vergroten...

Omg! promethazine en antipsychotica gebruik ik daarnaast nog, maar doen ook weinig op dat gebied. :rolleyes: :tearsofjoy:
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik denk dat ik gigantische tolerantie voor sedatieve middelen heb opgebouwd. Dit alles + 20 joints en ik fiets nog recht naar huis. :tearsofjoy: Ik zie nu de fles drank alleen nog maar voor me als alternatief, maar daar ga ik mij niet aan wagen.

Barbituraten ? Wil je me dood hebben of wa ? :P

Barbituraten + :beer: is een goede start voor 2017. :stoned:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben zelf blij dat ik al een tijd met Pentobarbital gestopt ben nu narcose middel....

Heb daar een kleine kg van genomen totaal, even tijdje terug wtf :(

OT

Nitrazepam schijnt ook relaxed te zijn maar het reageert toch bij iedereen net wat anders wat het zo onmogelijk maakt dit topic :)
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Naja sinds afgelopen woensdag dus ook ervaring met dit middel, zag het liggen bij m'n dealer en kreeg meteen 20 mg gratis :wink:

Niet mijn favoriet ook al kan ik benzo's niet enorm goed nog onderscheiden. Werd lekker relaxed wat altijd fijn is op benzo's maar raar geslapen. Kon toeval zijn maar was niet een hele chille nacht die ik normaal wel op benzo's heb.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#9
De mensen die ik het steeds aanbied durven er niet aan te beginnen haha. So evil !

Nee, maar soms denk ik wel eens dat ze wat kunnen gebruiken, dan misschien beter af en toe een benzo i.p.v. veel alcohol of wiet in een heftige periode? Omdat een benzo wel rust geeft, maar buiten het feit om dat je er wat euforie kan ervaren is er eigenlijk niet echt een recreatieve waarde?

Sommige die ik ken vergelijken het met de rust van bepaalde drugssoorten , maar dan zonder rare bijwerkingen en de effecten die je normaal bij drugssoorten hebt.

Maar een vraag betreft die euforie bij benzo´s. Benzo´s werken toch voornamelijk op GABA, en euforie wordt volgens mij meer door dopamine en serotonine gestimuleerd? Toch kun je er in mijn ervaring een behoorlijke euforie van ervaren, waar is dit dan aan verklaarbaar?
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#10
in Belgie kun je deze benzo niet krijgen, vreemd (net zoals midazolam spray)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
autysd zei:
in Belgie kun je deze benzo niet krijgen, vreemd (net zoals midazolam spray)
Klik om te vergroten...
Ben dan blij dat ik hier Flunitrazepam krijg voorgeschreven al neem ik het zo min mogelijk. En midazolam spray zo kan ophalen.

Maar nu ga ik stoppen tot het onderzoek klaar is.

Daarna hopen dat er een oplossing is zonder medicatie.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tijdloos zei:
autysd zei:
in Belgie kun je deze benzo niet krijgen, vreemd (net zoals midazolam spray)
Klik om te vergroten...
Ben dan blij dat ik hier Flunitrazepam krijg voorgeschreven al neem ik het zo min mogelijk. En midazolam spray zo kan ophalen.

Maar nu ga ik stoppen tot het onderzoek klaar is.

Daarna hopen dat er een oplossing is zonder medicatie.
Klik om te vergroten...
ik kan je al informeren dat de datum om de productie van rohypnol te stoppen al vast staat :openmouth:
midazolam blijft
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
autysd zei:
Tijdloos zei:
autysd zei:
in Belgie kun je deze benzo niet krijgen, vreemd (net zoals midazolam spray)
Klik om te vergroten...
Ben dan blij dat ik hier Flunitrazepam krijg voorgeschreven al neem ik het zo min mogelijk. En midazolam spray zo kan ophalen.

Maar nu ga ik stoppen tot het onderzoek klaar is.

Daarna hopen dat er een oplossing is zonder medicatie.
Klik om te vergroten...
ik kan je al informeren dat de datum om de productie van rohypnol te stoppen al vast staat :openmouth:
midazolam blijft
Klik om te vergroten...
flunitrazepam en midazolam.
Ik ben jaloers tijdloos :grin: das iedere benzojunk zijn droom.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
autysd zei:
Tijdloos zei:
autysd zei:
in Belgie kun je deze benzo niet krijgen, vreemd (net zoals midazolam spray)
Klik om te vergroten...
Ben dan blij dat ik hier Flunitrazepam krijg voorgeschreven al neem ik het zo min mogelijk. En midazolam spray zo kan ophalen.

Maar nu ga ik stoppen tot het onderzoek klaar is.

Daarna hopen dat er een oplossing is zonder medicatie.
Klik om te vergroten...
ik kan je al informeren dat de datum om de productie van rohypnol te stoppen al vast staat :openmouth:
midazolam blijft
Klik om te vergroten...

Ik heb daar serieus mijn twijfels over, immers kan ik ook nog steeds Pentobarbital halen wat al 20-30 jaar uit de handel zou zijn.
Voorlopig hoeven we ons geen zorgen te maken lijkt me..

Maar goed ik moet even stoppen nu tot ik het onderzoek heb gehad..

@Benzoboss
Wees maar niet jaloers het is niet fijn om dat 'nodig' te hebben. In het ziekenhuis wisten ze niet wat mij goed in slaap houdt. Al kwam dat wel goed uiteindelijk hoewel ik een week eerder ontwaakte dan de bedoeling was..

Gebruik met mate mensen!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben ook niet jaloers op de afhankelijkheid maar wel op de midazolam ik zoek al zo lang naar dat spul
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Benzoboss zei:
Ik ben ook niet jaloers op de afhankelijkheid maar wel op de midazolam ik zoek al zo lang naar dat spul
Klik om te vergroten...

Gelukkig ben ik niet meer afhankelijk , maar dacht dat die midazolam in zowel tablet als spray overal wel te krijgen is.

Je hebt er niet veel aan omdat het nogal amnesia veroorzaakt :)
Je slaapt er wel makkelijk op ook al is het kort.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tijdloos zei:
Benzoboss zei:
Ik ben ook niet jaloers op de afhankelijkheid maar wel op de midazolam ik zoek al zo lang naar dat spul
Klik om te vergroten...

Gelukkig ben ik niet meer afhankelijk , maar dacht dat die midazolam in zowel tablet als spray overal wel te krijgen is.

Je hebt er niet veel aan omdat het nogal amnesia veroorzaakt :)
Je slaapt er wel makkelijk op ook al is het kort.
Klik om te vergroten...
ik zou de spray wel willen hebben om practishe redenen: ik leef heel onregelmatig qua slaap en die spray zou mij een korte nodige slaap kunnen geven
T
The-Pill-FairyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik heb Midazolam...in kleine glazen ampullen van 1 ml vloeistof waarin 5 mg Midazolam is opgelost...het is injectievloeistof wat ook gebruikt kan worden door het spul in *de wangzak te laten druppelen* dit doen ze vooral bij kinderen die een epileptische aanval hebben...*bron: pdf van het Erasmus MC Sophia*

Wegens reumatische klachten slaap ik om het zacht te zeggen...moeilijk...
Nu zou ik graag eens een ampul Midazolam gebruiken....maar is 1 zo'n ampul genoeg om bv een nacht door te kunnen slapen? Vrouw 39 jaar 55 kilo..
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tijdloos zei:
Mijn ervaring is dat het werkt maar ultra kort , prima als je niet in slaap komt. Maar ik word na 3-4 uur wakker na 30mg.. Waarom niet via de huisarts ?

Maar goed deze vragen hebben invloed:
Tolerantie?
Inslaap problemen?
Doorslaap problemen?
Andere drugs die op het CNS werken?

Anders kan je beter een in en doorslaper in 1 nemen.
Er zijn betere stofjes voor jou slaap probleem.
Klik om te vergroten...
Wat tijdloos zecht.
Het werkt maar niet voor lang.
Pak wat temazepam of zolpidem.
Met zolpidem krijg je minder snel tolerantie.
Maar er is een kan dat je snachts rare dingen gaat uitspoken .
.
T
The-Pill-FairyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb medicatie om te slapen...maar ik heb deze *over* na het overlijden van mijn moeder in februari aan de gevolgen van uitgezaaide kanker... Zo ook een aantal Fentanyl pleisters, een Fentanyl neusspray en de nodige Tramadol en OraMorph in ampullen....
Toen zij 1 zo'n ampul kreeg was ze zeker 5 uur helemaal van de wereld....
En die andere middelen die jullie opnoemen...been there done that! Ben blij dat ik geen benzo's meer gebruik *dagelijks dan*
Normaal gebruik ik Seroquel 300 kort en 150 mg langwerkend om in en door te slapen. En dat werkt opzich wel...maar het fijne wat een slaapmiddel je geeft...3..2..1...*knockout* en pas de andere dag weer wakker... is er niet bij...
Ik was dan niet van plan deze middelen met elkaar te mengen, hooguit mijn normale dosering van 2x daags 1 van 10 mg langwerkende morfine tegen mijn *basis pijn* en heel misschien dat ik de neusspray eens probeer als ik echt *doorbraak pijn heb*...
Wat is jullie ervaring met de Oramorph???
Tramadol had ik 2x daags 1 van 50 mg maar dan moest ik er de nodige Ibuprofen bij pakken wilde ik een beetje uit de voeten kunnen, de morfine werkt veel beter en minder bijwerkingen *zeg maar gerust 0 bijwerking* en hoef ik alleen maar heel af en toe eens een ibu of 2/3 bij te nemen als ik weet dat ik veel ga doen die dag...of heb gedaan!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."