Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosis afhankelijke euphorie temazepam

Dosis afhankelijke euphorie temazepam

32 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Belachelijke doseringen.. als ik er 100(+)mg van neem Slaap ik alleen maar kut met lucide dromen en word na 5-6 uur moe wakker. Midazolam is het meest euforisch als je 30+ mg neemt. Mja geeft ook geheugenverlies dus zeker niet aan te raden.


Als je euforie wilt neem dan psychedelica etc wat ,meer gericht op euforie. Ipv strips weg te slikken , en je niet zeker weet of het een slaap of euforie wordt :wink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yaizer zei:
Zelf nooit temazepam gebruikt omdat ik van verschillende mensen hoorde dat het meer als een slaapmiddel wordt gebruikt (wat overigens bij veel benzo's is :tearsofjoy: ). De euforie blijkt dan ook meer te missen. Diazepam zal dan een grotere euforie moeten hebben.

Vandaar dat ik mij nog niet aan deze benzo's heb gewaagd.
Klik om te vergroten...
Temazepam wordt door velen juist als een van de meest euforische benzo's genoemd. Maar persoonlijk vind ik euforie uberhaupt het verkeerde woord voor benzo's, je wordt er meer gewoon heel erg suf van. Uiteraard is de een wel net iets recreatiever dan de ander en welke daarvoor de voorkeur verschilt natuurlijk ook per persoon.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tijdloos zei:
Belachelijke doseringen.. als ik er 100(+)mg van neem Slaap ik alleen maar kut met lucide dromen en word na 5-6 uur moe wakker. Midazolam is het meest euforisch als je 30+ mg neemt. Mja geeft ook geheugenverlies dus zeker niet aan te raden.


Als je euforie wilt neem dan psychedelica etc wat ,meer gericht op euforie. Ipv strips weg te slikken , en je niet zeker weet of het een slaap of euforie wordt :wink:
Klik om te vergroten...
Ik slaap nooit op die troep das zonde
Dat ene moment dat ik rust in mijn kop heb ga ik niet verspillen
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Yaizer zei:
Zelf nooit temazepam gebruikt omdat ik van verschillende mensen hoorde dat het meer als een slaapmiddel wordt gebruikt (wat overigens bij veel benzo's is :tearsofjoy: ). De euforie blijkt dan ook meer te missen. Diazepam zal dan een grotere euforie moeten hebben.

Vandaar dat ik mij nog niet aan deze benzo's heb gewaagd.
Klik om te vergroten...
Temazepam wordt door velen juist als een van de meest euforische benzo's genoemd. Maar persoonlijk vind ik euforie uberhaupt het verkeerde woord voor benzo's, je wordt er meer gewoon heel erg suf van. Uiteraard is de een wel net iets recreatiever dan de ander en welke daarvoor de voorkeur verschilt natuurlijk ook per persoon.
Klik om te vergroten...
mischien Dat benzo's indirect euforie veroorzaken.
Door de verzachting van somige symptomen zoals angst adhd enz.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Even uit nieuwschierigheid.
Wat vinden jullie een goede recrreatieve dosis voor iemand met een matige tollerantie?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn ervaring is dat het werkt maar ultra kort , prima als je niet in slaap komt. Maar ik word na 3-4 uur wakker na 30mg.. Waarom niet via de huisarts ?

Maar goed deze vragen hebben invloed:
Tolerantie?
Inslaap problemen?
Doorslaap problemen?
Andere drugs die op het CNS werken?

Anders kan je beter een in en doorslaper in 1 nemen.
Er zijn betere stofjes voor jou slaap probleem.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Benzoboss zei:
mischien Dat benzo's indirect euforie veroorzaken.
Door de verzachting van somige symptomen zoals angst adhd enz.
Klik om te vergroten...
Ik denk ook dat dit precies is waardoor sommigen benzo's als euforisch kunnen ervaren. Maar benzo's geven niet die geforceerde euforie zoals stimulanten of entactogenen dat kunnen.

Benzoboss zei:
Even uit nieuwschierigheid.
Wat vinden jullie een goede recrreatieve dosis voor iemand met een matige tollerantie?
Klik om te vergroten...
Zonder enige tolerantie vond ik 30 a 40mg temazepam wel aardig recreatief persoonlijk.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Yaizer zei:
Zelf nooit temazepam gebruikt omdat ik van verschillende mensen hoorde dat het meer als een slaapmiddel wordt gebruikt (wat overigens bij veel benzo's is :tearsofjoy: ). De euforie blijkt dan ook meer te missen. Diazepam zal dan een grotere euforie moeten hebben.

Vandaar dat ik mij nog niet aan deze benzo's heb gewaagd.
Klik om te vergroten...
Temazepam wordt door velen juist als een van de meest euforische benzo's genoemd. Maar persoonlijk vind ik euforie uberhaupt het verkeerde woord voor benzo's, je wordt er meer gewoon heel erg suf van. Uiteraard is de een wel net iets recreatiever dan de ander en welke daarvoor de voorkeur verschilt natuurlijk ook per persoon.
Klik om te vergroten...

Mmm, misschien toch maar een keertje uitproberen. Vraag niet waarom maar ik heb ze toevallig ongebruikt in mijn medicijnenkast.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als ik dit zo lees is een alternatief om van alprazolam af te raken om te schakelen op temazepam?
Want ik gebruik die krengen voornamelijk alleen nog voor sedatief effect , en dat alprazolam niet tenzij ik 2 mg ineens inneem, en dat is nou juist zonde want ik zou er heel makkelijk redelijk vanaf kunnen komen. Misschien dat ik het fijn vind om altijd wat achter de hand te hebben. Maar door het grote slaapgebrek en weinig sedatief effect snak ik naar iets wat verdoofd. Voornamelijk rust in het bolleke geeft. Geen euforie. Daar ben ik niet naar op zoek. Dus dan lijkt temazepam een redelijk alternatief en dan vervolgens met die langzaam afbouwen? Of gooi ik dan wederom mijn eigen ruiten in? Sluipt deze overactiviteit bij het afbouwen er gewoon uit na een tijd? Hope so? Ik voel me prima, kan alleen net wat meer rust in mijn hoofd gebruiken. Sporten en mediteren zijn momenteel niet echt opties. Maar ik ga wel weer starten met fysio in 2017 om opbouwend een half uurtje per dag bezig te zijn met beweging, en om mijn onderrug spieren sterker te maken.

Als er nog alternatieven buitenom benzo's zijn die niet verslavend zijn of wel , maar niet snel tolerantie opbouwen wat zijn dat mogelijk nog goede alternatieven? Slaappillen gebruiken slechts bij wanneer het te bont wordt in het langdurig wakker blijven en daarmee slaapgebrek ontstaat lijkt me niet echt een oplossing, en zal mijn huisarts ook niet snel voorschrijven. Maar......? Hoe denken jullie daarover?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Op temazepam bouw je echt razend snel tolerantie op geloof me.
Je begint met 10 1 week later zit je op 20 en 2 maanden later loop je uit wanhoop doosjes weg te werken zonder enig effect.

Wat betreft tolerantie
Ik heb ooit gelezen dat als je een therapeutische dosis dxm bij je pammen pakt je een stuk minder snel tolerantie opbouwd.(ik zou het ff na checken)

De alernatieven
1.gabapentine 2.anti psychotica 3. z drugs 4 barbirubaten 5 propofol 6 nozinan+promethazine
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Probleem is een beetje als ze niet voor het doel waar ze nuttig voor waren meer nodig zijn, dan ga je er ineens heel anders mee om. Je verwaarloost dat spul ineens, en je denkt er niet veel meer over na. Verschil in de tijd van inname piekt nu soms van 4 mg per dag naar 2.5 mg over de hele dag. 1.5 mg verschil dus. Dat klinkt weinig, maar bij alprazolam zijn dat dus 3 tabletjes van 0, 5 mg eraf. Door dit onnauwkeurig omgaan , en niet echt een afbouwschema te hanteren weet ik niet in hoeverre dit meespeelt in de overactiviteit? Maar ja, als je gevoel gewoon niet echt meer aangeeft dat je ze moet innemen, dan ga je ze ook niet echt voor de sier pakken meer. Wat heb je eraan als het toch niet meer effectief is voor het doel waarvoor het bedoeld was? Bij mij was dat meer op angsten gericht en niet zozeer op sedatief gebied.
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#12
Benzoboss zei:
Op temazepam bouw je echt razend snel tolerantie op geloof me.
Je begint met 10 1 week later zit je op 20 en 2 maanden later loop je uit wanhoop doosjes weg te werken zonder enig effect.

Wat betreft tolerantie
Ik heb ooit gelezen dat als je een therapeutische dosis dxm bij je pammen pakt je een stuk minder snel tolerantie opbouwd.(ik zou het ff na checken)

De alernatieven
1.gabapentine 2.anti psychotica 3. z drugs 4 barbirubaten 5 propofol 6 nozinan+promethazine
Klik om te vergroten...

Omg! promethazine en antipsychotica gebruik ik daarnaast nog, maar doen ook weinig op dat gebied. :rolleyes: :tearsofjoy:
J
JixxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik denk dat ik gigantische tolerantie voor sedatieve middelen heb opgebouwd. Dit alles + 20 joints en ik fiets nog recht naar huis. :tearsofjoy: Ik zie nu de fles drank alleen nog maar voor me als alternatief, maar daar ga ik mij niet aan wagen.

Barbituraten ? Wil je me dood hebben of wa ? :P

Barbituraten + :beer: is een goede start voor 2017. :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."