Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEfexor .... tegen neerslachtigheid ;)

Efexor .... tegen neerslachtigheid ;)

10 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#1
Mijn vrouw slikt al een hele tijd het middel Efexor tegen haar buien van neerslachtigheid en het gevoel hebben van niet op de wereld zijn.

Nou verveelde ik me het apelazarus gisteren, maar met een lege portomonee, 1 joint en 2 biertjes kom je niet echt ver zeg maar:)

tot mijn oog op haar pakje Efexor viel en ik me bedacht van als het bij haar werkt dan bij mij ooknatuurlijk, dus ik nam er 5


nou dat heb ik geweten ook ... of ik weet het nu eigenlijk nog steeds ... gisteren viel alles wel mee en was het een beetje het gevoel dat je hebt, vlakvoor jextcpil erin kicked. Niet onaardig, maar eerder irritant doordat ik niet kon slapen erdoor ook.

Tot het vanmiddag na een uurtje kort slapen opeens wel helemaal waanzin werd. Ik zou hebben gezworen dat het xtc was, alleen dan met hallucinaties erbij af en toe ...

En dat duurt nou al dehele middag :stoned:

best grappig die AD :)

:wink: arie
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oke ik hoop dat iedereen die dit lees zo slim is om dit niet na te doen !!

Efexor is een zeer heftig anti depressivia middel waar je lichaam geleidelijk aan moet wennen. Vaak beginnen artsen met een dosis die niet voelbaar alleen om je lichaam hieraan te laten wennen zodat het op latere termijn kan werken. In dit proces kunnen onder ander hevige hallucinaties plaatsvinden die bijna nooit als prettig ervaren worden ! Dat deze gebruiker hier 5 pillen van heeft genomen zonder eigenlijk te weten wat het doet is dus heel onverantwoordelijk. In dit geval heeft het goed uitgepakt, maar dit kan ook heel anders uitpakken ! Zelfs met opbouw kunnen gebruikers ervan tot 24 uur hevig hallucineren en echt "van de wereld" zijn terwijl ze wakker lijken. Vaak worden hier benzodiazepines bij voorgeschreven om dit tegen te gaan.

Ik heb mensen gezien die dit medicein voorgeschreven kregen met opbouw en die dusdanig van de wereld waren dat ze niemand meer herkende.

Ik zou hier niet mee experimenteren !
s
speeseendLid
01-01-2024, 00:00
#3
manmanman...

ArieKanariE zei:
...Nou verveelde ik me het apelazarus gisteren, maar met een lege portomonee, 1 joint en 2 biertjes kom je niet echt ver zeg maar:)
...
:wink: arie
Klik om te vergroten...

Hé Arie, had 't ff gezegd, dan had je wel iets van mij kunnen lenen :wink:

Nee, zonder dollen, dat is niet niks. Was je zo hunkerend naar een kick dat je niet even heb geGoogled? Of the good old klik hier voor een beetje info

Vooral dit stukje dan even: "Due to the pronounced side effects and suspicions that venlafaxine may significantly increase the risk of suicide it is not recommended as a first line treatment of depression."

Ik blijf erbij dat je te allen tijde moet checken wat je naar binnen werkt. En in hoeverre dit kan conflicteren.

Maar ja Arie, je bent zelf wijs genoeg, zo nu en dan tenminste :wink: om te weten wat je lichaam wel / niet kan hebben.

De groeten,

Eend
D
Dr. TommyLid
01-01-2024, 00:00
#4
idd stom om zomaar wat pillen weg te werken zonder info te zoeken erover.

ik heb jaren terug een flinke overdosis van die rommel genomen en moest een nacht in het ziekenhuis blijven omdat je van die dingen hartritme stoornissen kan krijgen

dus denk na voordat je iets zomaar inneemt
M
MindcontrollerLid
01-01-2024, 00:00
#5
ArieKanariE zei:
Nou verveelde ik me het apelazarus gisteren, maar met een lege portomonee, 1 joint en 2 biertjes kom je niet echt ver zeg maar:)
Klik om te vergroten...

Lastig hè, jezelf vermaken zonder drugs... :openmouth:
b
boris75Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dr. Tommy zei:
idd stom om zomaar wat pillen weg te werken zonder info te zoeken erover.

ik heb jaren terug een flinke overdosis van die rommel genomen en moest een nacht in het ziekenhuis blijven omdat je van die dingen hartritme stoornissen kan krijgen

dus denk na voordat je iets zomaar inneemt
Klik om te vergroten...

Helemaal mee eens bro! Van dat spul kun je in OD hartritmestoornissen krijgen. Kost je weer een nachtje IC of MC. Daarbij; kom op zeg, de pillen van je zieke vrouw jatten.... Dat doet een kerel niet...
A
ArieKanariELid
01-01-2024, 00:00
#7
lolz ik was dit hele topic vergeten :) alweer zo lang geleden .. maar ik had er nog wel wat over te vertellen :tongueout: ...

ik wist verder wel donders goed wat die dingen deden, alleen verveelde ik me gewoon .. verveling was toen een slecht ding aangezien dat drang naar wat anders gaf zeg maar :wink:

en was ik nou gewoon eens echt benieuwd naar hoe mn vrouwtje bepaalde dingen en gedragingen voor elkaar kreeg .. want die ging in mijn ogen vaak nogal raar doen van 150 mg per dag ... ik slikte toen 300 of 375 .. weet ik eigenlijk niet meer al had ik een reden voor die hoeveelheid :sunglasses:

overdosissen zijn daarmee pas bekend boven de 400 mg icm alcohol en barbituraten en pas bij 600 alleenstaand zeg maar .. (vandaar ook de hoeveelheid die ik nam ) en in gemeenschap met andere middelen zoals alchohol btw :wink: en qua tolerantiegrens is het nu eenmaal zo dat ik nogal wat kan/moet hebben voor iets goed zn ding doet. ( iets met verhoogde lever en schildklierwerking door genetische ziekte ..flink nadeel met drugs gebruiken dus, minder voordelen, maar wel alle nadelen )

die ene nacht en dag was voor mij niet eens megabijzonder ofzo, behalve dat het gewoon na een tijd ging irriteren en sjah .. zet het dan maar eens uit :)

heeft me verder wel heel duidelijk laten zien dat mn vrouwtje ook zsm moest ophouden met die zooi, want vele van haar gedragingen die ik raar vond bleken dus voornamelijk door die efexor te komen (kunnen we nu achteraf zeggen).. laat staan de afhankelijkheid ( die bleek nadat ze een keer een weekend niet had en ik er niet was om naar de noodapotheek te kunnen gaan ... en nee zelf kan ze dat gewoon niet :) )

dat viel me wel op dat ze na een flinke tijd die zooi gebruiken niet 1 of twee dagen zonder kon zomaar. Dan was het echt oorlog in huis

die avond wilde ik er trouwens ook nog eentje snuiven, maar het effect was zo niet fijn dat ik dat maar gelaten heb.

hoeveel van die zooi had jij eigenlijk genomen dan dr tommy?
of had jij inmiddels nou een ban ?

:wave:
r
rich28Lid
01-01-2024, 00:00
#8
mja, modern middel, ga je niet snel de pijp van uit, moet je erg veel nemen....Alleen als je in een keer veel inneemt vindty je lichaam dat tuurlijk niet fijn...Persoonlijk vind ik het een middel dat je in een paar dagen naar de 375mg kan opbouwen, geeft weinig biojwerkingen,maar das individueel nogal persoonlijk.Kzou ze lekker laten liggen.
G
GrayMatterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bleh iedereen weet dat Effexor en dergelijke geen recreatieve waarde hebben....
Sommige dingen zijn wat ze zijn; antidepressiva daar is niets leuks aan.
Net zoals Paxil en nog wat anderen dat ze de serotonine huishouding beinvloeden hoeft niet meteen te beteken dat het ook tripwaarde heeft.
D
DepressedLonelyGirlLid
01-01-2024, 00:00
#10
ArieKanariE zei:
dat viel me wel op dat ze na een flinke tijd die zooi gebruiken niet 1 of twee dagen zonder kon zomaar. Dan was het echt oorlog in huis
Klik om te vergroten...

Dat ken ik.. Ik gebruik het nu een dikke 3 jaar, en om het weekend was ik bij mn ex, dan vergat ik de medicatie nog wel eens, met resultaat oorlog in huis, wat dus ook afgelopen zaterdag mijn relatie heeft gekost helaas..
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ruim 9 jaar! :dancers:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."