Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCombineren?

Combineren?

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Revolutionair zei:
Ik zie de laatste tijd dat er echt hele jonge meisjes en jongens van 14 of 15 jaar advies komen vragen over gebruiken.
En al aan het gebruiken zijn.

Dat is ook veels te jong..
Maar ik merk dat mensen graag een preek willen geven dat diegene te jong is en niet moet gebruiken en moet wachten tot ie ouder is etc.
Maar denken jullie nou echt dat diegene dan niet gaat gebruiken?

Ik denk eerder dat diegene dit forum gaat vermijden omdat ze geen zin in een preek hebben.
Beter dat je als oudere en ervaren gebruiker iemand kan adviseren die zo jong is zodat diegene iig nog wel een beetje veilig gaat gebruiken.

En als diegene later weer een vraag heeft omdat die toch wel gaat gebruiken graag naar dit forum komt om advies te vragen.
Ipv dit forum te vermijden aangezien ze geen zin hebben in een preek van allerlei mensen.

Het gaat ook vaak om de toon hoe er word gesproken.
Dat is even iets wat ik kwijt wil.
En hoop dat mensen die hier vaak aanwezig zijn en ervaren dit begrijpen.
Klik om te vergroten...
Tja het is en blijft je eigen verantwoordelijkheid. Logisch dat eigenwijze beginners dan de mond gesnoerd wordt.

Ik snap wel dat het afschrikt maar dat kan ook weer gunstig werken bij te jonge mensen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Revolutionair zei:
Ik zie de laatste tijd dat er echt hele jonge meisjes en jongens van 14 of 15 jaar advies komen vragen over gebruiken.
En al aan het gebruiken zijn.

Dat is ook veels te jong..
Maar ik merk dat mensen graag een preek willen geven dat diegene te jong is en niet moet gebruiken en moet wachten tot ie ouder is etc.
Maar denken jullie nou echt dat diegene dan niet gaat gebruiken?

Ik denk eerder dat diegene dit forum gaat vermijden omdat ze geen zin in een preek hebben.
Beter dat je als oudere en ervaren gebruiker iemand kan adviseren die zo jong is zodat diegene iig nog wel een beetje veilig gaat gebruiken.

En als diegene later weer een vraag heeft omdat die toch wel gaat gebruiken graag naar dit forum komt om advies te vragen.
Ipv dit forum te vermijden aangezien ze geen zin hebben in een preek van allerlei mensen.

Het gaat ook vaak om de toon hoe er word gesproken.
Dat is even iets wat ik kwijt wil.
En hoop dat mensen die hier vaak aanwezig zijn en ervaren dit begrijpen.
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf idd ook het gevoel dat een preek weinig uit gaat halen en dat ze het toch zullen gebruiken.
Dat is precies wat ik zou doen op die leeftijd.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dit zat er hellaas aan te komen.
Hij was zwaar depressief and deed drugs als een echte mongool.
Mongool is een understatement hier helaas.
A
Anoniempje123456Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo allemaal ik heb een klein vraagje en ik kan hier niks over vinden op internet. Als ik in de avond veel drink en waarschijnlijk dronken wordt en dit dan uitwerkt heeft dit dan effect op mijn xtc trip die ik later die nacht heb ingepland of werken deze 2 middelen dan op elkaar?

om 8 uur begin ik met drinken en ik ben van plan om om 2-3 uur een geteste pil van 220 mg te nemen
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Je zal enigszins zeker wat gaan merken van de bijwerkingen, die zullen niet mals zijn. Hoofdpijn, misselijkheid, oververhitting en uitdroging. Iedere combinatie kan vervelende, onvoorspelbare en gevaarlijke effecten met zich mee brengen. Ook als er wat tijd tussen de inname zit van beiden drugs.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ook is een pil van 220 wel aan de zware kant, tenzij je 110 kg weegt, kan natuurlijk.

Maar zou qua mg maximaal 2 keer je lichaamsgewicht aanhouden.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
edit;

14 jaar dus wacht nog maar een paar jaar met uberhaupt iets van drugs te overwegen.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb toch maar even je profiel bekeken, je naam etc. kwam me al bekend voor. Je bent atm nog maar 14 jaar (misschien nu 15), dusja, ik raad het gewoon volledig af om iets te gebruiken!
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb veel ervaring in het gebruik van XTC in combinatie met alcohol en laatst voor het eerst zonder alcohol genomen. Ik adviseer je echt zonder alcohol te nemen. Door de drank vervagen grenzen en is de kater niet mals. Het voelt eigenlijk als opgewekt zeer dronken worden. De kans dat je dingen doet waar je spijt van krijgt is best aanwezig. Zonder alcohol is het effect veel puurder en wordt je gewoon niet zo waus.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Benzoboss zei:
Zelfs als je 110kg weegt is 220mg gwn teveel.
Klik om te vergroten...
Het is dan de maximale aangeraden dosering. Sommige bronnen spreken ook van 1,5mg per kg lichaamsgewicht.

Het is in ieder geval absoluut beter om er onder te zitten.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ganggang zei:
Ook is een pil van 220 wel aan de zware kant, tenzij je 110 kg weegt, kan natuurlijk.

Maar zou qua mg maximaal 2 keer je lichaamsgewicht aanhouden.
Klik om te vergroten...
Zelfs als je 110kg weegt is 220mg gwn teveel.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#12
Inderdaad. Maar zelfs zonder alcohol gaat TS er niet goed op. Mede dankzij zijn leeftijd en de intentie om dronken te worden, zal dit waarschijnlijk een enkeltje traumahelikopter worden lol.

Citaat van zijn (waarschijnlijk) 1e keer MDMA/XTC

Spoiler: citaat
''Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum en snap het ook nog niet helemaal, ik ben een jongen van 14 jaar (heel jong weet ik) en heb gisteren 1,5 grijs Skeletje gebruikt
Ik nam de 1e en voelde me al goed maar ik nam met me domme hoofd nog een halve en toen ging het mis ik voelde me ineens misselijk en moest ook overgeven toen ik in mijn bed ging liggen met mijn ogen dicht zag ik een hele andere plaats bijvoorbeeld was ik in een pretpark best vet maar na een paar minuten werd ik helemaal verward wakker en was het ochtend ik vond veel meer kots en het zat bijna overal is dit normaal bij een hoge dosis MDMA of kon het pmma zijn waar ik dingen over heb gehoord het is trouwens de volgende dag en ik zie nog steeds wat dingen die er niet zijn. Laat aub hieronder weten of dit normaal is want ik word er een beetje bang van.''
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bas zei:
Inderdaad. Maar zelfs zonder alcohol gaat TS er niet goed op. Mede dankzij zijn leeftijd en de intentie om dronken te worden, zal dit waarschijnlijk een enkeltje traumahelikopter worden lol.

Citaat van zijn (waarschijnlijk) 1e keer MDMA/XTC

Spoiler: citaat
''Hallo allemaal ik ben nieuw op dit forum en snap het ook nog niet helemaal, ik ben een jongen van 14 jaar (heel jong weet ik) en heb gisteren 1,5 grijs Skeletje gebruikt
Ik nam de 1e en voelde me al goed maar ik nam met me domme hoofd nog een halve en toen ging het mis ik voelde me ineens misselijk en moest ook overgeven toen ik in mijn bed ging liggen met mijn ogen dicht zag ik een hele andere plaats bijvoorbeeld was ik in een pretpark best vet maar na een paar minuten werd ik helemaal verward wakker en was het ochtend ik vond veel meer kots en het zat bijna overal is dit normaal bij een hoge dosis MDMA of kon het pmma zijn waar ik dingen over heb gehoord het is trouwens de volgende dag en ik zie nog steeds wat dingen die er niet zijn. Laat aub hieronder weten of dit normaal is want ik word er een beetje bang van.''
Klik om te vergroten...
I rest my case. Hopelijk een troll maar ik kijk nergens meer van op.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ken zelf iemand die recent 4g mdma had gedaan on een zelfmoord poging.

Hij heeft dit gelukkig overleefd gezien zijn moeder hem binnen 30m kon vinden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Na 7 uurtjes ben je nog zeker dronken. Van 8 uur tot 3 uur is maar 7 uurtjes. Alcohol en mdma is niet verstandig. En vooral zonde van je mdma trip die je maar 1x per 3 maanden kunt doen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16

Xtc vermalen

Hallo allemaal ik ben een jongen van 14 en ik ben laatst op het idee gekomen om xtc te vermalen. Ik denk namelijk dat het dan de zelfde werking heeft als MDMA. Ik wil dit doen omdat ik MDMA wil proberen en alleen xtc kan krijgen, mijn vraag is werkt dit? Ik weet trouwens over de 3 maanden regel...
drugsforum.nl drugsforum.nl

lees jezelf eens terug vriend.... Je hebt je beloftes al laten vervagen. Red jezelf en stop met drugs, het gaat al de verkerde kant op.
En klinkt flauw maar jezelf weekends bezatten op jou jonge leeftijd is al heel slecht.
Wees lief voor jezelf!
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het verbaast me echt hoe dom mensen om gaan met drugs...
Als je nog niet eens weet wat xtc is dan weet je waarschijnlijk ook niet wat je niet moet doen met mdma gebruik...


Drugs zijn Gevaarlijk.
Dit gevaar kan zwaar naar beneden gebracht worden met een klein beetje onderzoek.

Als je niet bereid bent een aantal uur actief op Google te zitten per drug dan ben jij het niet waard om drugs te doen...

Www.psychonautwiki.org
Www.erowid.org
Www.Tripsit.me
Www.Rollsafe.org
Www.dancesafe.org

Begin hier eens mee.
Op deze sites staat opzich alles wat je nodig hebt om het risico van drug in te perken.

Het inlezen van de psychonaut wiki pagina en de erowid entries zijn het absolute minste dat je kan doen wat betreft onderzoek.
A
Anoniempje123456Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben bewust van de 3 maanden regel en ik ga nu voor het eerst in 4 maanden xtc doen en wil dit niet verpesten daarom ben ik van plan alleen alcohol te doen en mijn gebruik uit te stellen tot een ander weekend, ook weet ik dat drugs op mijn leeftijd enorm schadelijk zijn en dat dit gevolgen kan hebben op mijn toekomst daarom pas ik hier erg mee op, ik heb bijvoorbeeld speed uitgesteld tot minimaal 18, wel ben ik al 2 jaar verslaafd aan roken en ik kom hier moeilijk van af.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
Anoniempje123456 zei:
Ik ben bewust van de 3 maanden regel en ik ga nu voor het eerst in 4 maanden xtc doen en wil dit niet verpesten daarom ben ik van plan alleen alcohol te doen en mijn gebruik uit te stellen tot een ander weekend, ook weet ik dat drugs op mijn leeftijd enorm schadelijk zijn en dat dit gevolgen kan hebben op mijn toekomst daarom pas ik hier erg mee op, ik heb bijvoorbeeld speed uitgesteld tot minimaal 18, wel ben ik al 2 jaar verslaafd aan roken en ik kom hier moeilijk van af.
Klik om te vergroten...
Stel die xtc ook uit tot je 18e. Je toekomstige ik zal je dankbaar zijn!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ganggang zei:
Stel die xtc ook uit tot je 18e. Je toekomstige ik zal je dankbaar zijn!
Klik om te vergroten...
Welke 'toekomstige ik'? Het enige wat ie uitstelt is iets leren. :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."