Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulpgezocht na xtc

Hulpgezocht na xtc

23 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
Piet85Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Goeden avond allemaal ik heb een groot probleem ik ben op 6 juli naar een festival geweest en daar heeft een grappen maker 2 xtc pillen 480mg in me drankje gedaan ik had nog nooit drugs gebruikt sinds dien heb ik een hoop klachten ik kan niet meer slapen heb het gevoel of ik in me bed getrokken word rillingen over me lijf depersonalisatie en hoofdpijnen en steken in me hoofd hoge hartslag gedurende de hele dag van 111 ben al bij de huisarts geweest maar die heeft geen verstand van deze klachte dus die heeft me al aangemeld bij landelijk spreekuur voor partydrugs heb al contact met hun maar de enige tip is accepteren van de klachten en rust maar als je niet slaapt heb je ook geen rust. ook ben ik al bij de neuroloog geweest en hersen scan gehad en bloed onderzoeken Heb al slaap medicatie gehad alles maar niks helpt gebruik ook al vitamine c l typtofraan hebben jullie tips voor mij om hier mee om te gaan en een idee hoe lang het gaat duren voor de slaap terug komt en de rest van de klachten verdwijnen want het duurt nu al erg lang en ik wil gewoon weer leuke dingen kunnen gaan doen met vrienden en familie en dat gaat echt niet op dit moment
i
isaabelllaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wauw,

Weet alleen after X , bij de Smartshop om je fysiek weer te herstellen.

Sterkte veel beterschap
L
LunaMilaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Piet85 zei:
Goeden avond allemaal ik heb een groot probleem ik ben op 6 juli naar een festival geweest en daar heeft een grappen maker 2 xtc pillen 480mg in me drankje gedaan ik had nog nooit drugs gebruikt sinds dien heb ik een hoop klachten ik kan niet meer slapen heb het gevoel of ik in me bed getrokken word rillingen over me lijf depersonalisatie en hoofdpijnen en steken in me hoofd hoge hartslag gedurende de hele dag van 111 ben al bij de huisarts geweest maar die heeft geen verstand van deze klachte dus die heeft me al aangemeld bij landelijk spreekuur voor partydrugs heb al contact met hun maar de enige tip is accepteren van de klachten en rust maar als je niet slaapt heb je ook geen rust. ook ben ik al bij de neuroloog geweest en hersen scan gehad en bloed onderzoeken Heb al slaap medicatie gehad alles maar niks helpt gebruik ook al vitamine c l typtofraan hebben jullie tips voor mij om hier mee om te gaan en een idee hoe lang het gaat duren voor de slaap terug komt en de rest van de klachten verdwijnen want het duurt nu al erg lang en ik wil gewoon weer leuke dingen kunnen gaan doen met vrienden en familie en dat gaat echt niet op dit moment
Klik om te vergroten...

Zo erge klachten heb ik nog niet gehad.
Maar mij helpt altijd veel slapen en veel vitamines gewoon van alles naar binnen gooien en het rustig aan doen.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dus als ik het goed begrijp slaap je sinds 6 juli dus slecht, maar pak je sowieso iedere nacht een paar uurtjes rust? Maar dan kom je als nog nú pas hier met deze klachten... Hoe weet je trouwens dat het om XTC pillen gaat? Kan je de effecten na het drinken omschrijven zodat andere gebruikers hier kunnen bevestigen dat dit om XTC gaat?

480mg pillen en dat keer 2... alsof je die "grappen maker" hebt gevraagd hoe sterk de pillen waren óf dat je je drankje hebt laten testen om deze uitslag te krijgen. Om het vervolgens op te drinken lol.

Piet85 zei:
aangemeld bij landelijk spreekuur voor partydrugs heb al contact met hun maar de enige tip is accepteren van de klachten en rust
Klik om te vergroten...
Dit is ook mijn beste eerste advies waar ik nu op kan komen. Tweede advies is dat je je verhaal aan moet passen naar de waarheid.
P
Piet85Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit is jammer genoeg de waarheid anders had ik zelf op de blaren kunnen zitten.En de jongen die dit gedaan heeft is gevonden het gaat om 2 pillen 240 mg per stuk dus in het totaal 480 mg en uit bloed onderzoeken die ik gehad heb is dat naar boven gekomen dat het om xtc ging ik ben hier nu pas gekomen om dat ik alle paden al bewandelt heb en ik eigenlijk niet mocht google naar me klachten want dat zou het alleen maar erger maken volgens het spreekuur voor party drugs vandaar nu pas
P
Piet85Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Maar die dag voelde ik me zwaar duizellig en en gevoel of alles heel zwaar was
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Proefde je het niet nadat het in je drinken is gegooid? Pillen lossen namelijk niet zo snel op in koude drank waardoor je stukjes er in hebt en de smaak van mdma/xtc is zo mega sterk en vies dat je het eigenlijk niet kan missen...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Mja blijft lastig om toe te geven uiteraard dat je die pillen moedwillig zelf geslikt hebt.

Gewoon uitzitten, slijt wel, duurt een paar weken tot een ruim jaar als je pech hebt. Vooral je er NIET druk om maken, hoe lastig dat ook is...
P
Piet85Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb het al meer als 3 maanden dus die weken gaan hem niet meer worden kan het echt een jaar duren voor je weer kan slapen ? De rest van de klachten trek ik wel maar van dat niet slapen wordt ik gek. en nee heb het niet geproefd. Jammer genoeg anders had ik me cola wel weg gegooid en zo als ik al zij nooit drugs gebruikt dus kende de smaak ook niet
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Piet85 zei:
en nee heb het niet geproefd. Jammer genoeg anders had ik me cola wel weg gegooid
Klik om te vergroten...

Frappant! Als ik ook maar een krummeltje in mijn mond heb is het al zo mega sterk en vies qua smaak dat ik t uitproest. Was je zeker heel erg lam al.
Ja sorry maar ik vind het persoonlijk altijd lastig te begrijpen dit. Vaak is het namelijk dat men zelf het heeft ingenomen maar zich er voor schaamt en dan wat anders verteld. Ik zeg niet dat het bij jou ook zo is maar als iemand dus bijna een HELE GRAM mdma in je ene glaasje cola gooit kan ik het mij eigenlijk niet voorstellen dat je dat niet merkt. Dat is namelijk qua smaak nog erger als Paracetamol en dat kun je ook niet missen.
Maar goed, wees 100% eerlijk tegen de partydrug spreekuur. Wat de waarheid ook is. Maar echt eerlijk. Zij veroordelen je niet, bellen geen politie en lichten niet je familie in etc. Drugsgebruik is niet strafbaar in NL. Hoe eerlijker je bent hoe beter je geholpen kunt worden. Sterkte!
P
Piet85Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is 480mg geweest en ben echt eerlijk geweest ben een volwassen man van 34 en ja had zeker al een paar borrels op het spreekuur weten het ook even niet en zegen ook dat ik het even uit moet zitten en misschien beta blokkers moet nemen maar ik vindt het gewoon erg zwaar en zeker op mijn gezin heeft dit een grote inpact
P
Piet85Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dankje wel ik hoop het ook heb je ook nog tips eventueel voor sneller herstel en of het gejaagde gevoel te verminderen doe al ademhaling oefeningen werkt weinig
J
JippiekajeejLid
01-01-2024, 00:00
#13
Omdat ik eindelijk iemand met prcs die klacht vind, ben ik benieuwd naar zijn verloop. Kan mij hoop geven. Bijna niemand heeft deze specifieke klacht van slapen
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Gewoon helemaal open kaart spelen is ook wel een goed ding. Of zwijg gewoon over hoe een en ander is gekomen.

zo'n vaag verhaal dat er 2 vooraf geteste mega pillen in je vloeibare drinken zijn gemikt zijn die je onbewust doorgeslikt hebt zorgt alleen maar voor verwarring en gegiechel en zullen je zaak niet gaan helpen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Piet85 zei:
Het is 480mg geweest en ben echt eerlijk geweest ben een volwassen man van 34 en ja had zeker al een paar borrels op het spreekuur weten het ook even niet en zegen ook dat ik het even uit moet zitten en misschien beta blokkers moet nemen maar ik vindt het gewoon erg zwaar en zeker op mijn gezin heeft dit een grote inpact
Klik om te vergroten...
Ik hoop dat je je snel beter voelt! Sterkte ermee! :praying2:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
Piet85 zei:
Dankje wel ik hoop het ook heb je ook nog tips eventueel voor sneller herstel en of het gejaagde gevoel te verminderen doe al ademhaling oefeningen werkt weinig
Klik om te vergroten...
Het heeft ook met je mentale staat te maken. Accepteer het, hoe moeilijk ook. Acceptatie zorgt ervoor dat het dragelijker wordt. Verder leuke dingen doen die je anders ook leuk vond. Afleiding zoeken en gezond leven. Goed rusten, gezond eten, geen alcohol of drugs.
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Piet85!

Vertel ff toen je voelde dat de xtc insloeg etc... dat begin!

En na 3 maanden nog steeds blijvende schade opgelopen dus?
Vooral dat slapen.... Hoe ziet jouw slaap er uit nu dan ?!
P
Piet85Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik kan wel goed in slapen maar ik slaap de 1x 3 kwartier en de andere keer 1,5 uur
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja dan is je slaapritme totaal fucked up!

Je hebt wel diverse (lichte) medicatie die zorgen dat je beter door slaapt...

En anders afspraak maken bij zo'n slaapcentrum?
J
JippiekajeejLid
01-01-2024, 00:00
#20
Overigens, hoe is het nu met jou en wat zei jouw slaapneuroloog of andere doktoren waar je bent geweest? Ik hoop stiekem toch op een tip ook al is het denk ik vragen naar het antwoord dat ik al weet...

Mijn beleving is dat met dit probleem helaas geen pil of medicijn of cognitieve slaaptherapie zal helpen. Je hersenen moeten het zelf opknappen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."