Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHulpgezocht na xtc

Hulpgezocht na xtc

23 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
Piet85Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja heb afspraak bij een slaapneuroloog dus dan hoor ik wel wat der gaat gebeuren maar ga me der niet meer druk om maken ik ga gewoon door en zie wel waar het schip gaat stranden dat is het enigste en het beste wat ik kan doen me systeem moet gewoon weer resetten dat kan even duren maar we moeten door
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Piet85 zei:
Ja heb afspraak bij een slaapneuroloog dus dan hoor ik wel wat der gaat gebeuren maar ga me der niet meer druk om maken ik ga gewoon door en zie wel waar het schip gaat stranden dat is het enigste en het beste wat ik kan doen me systeem moet gewoon weer resetten dat kan even duren maar we moeten door
Klik om te vergroten...

Top, dit is echt de beste instelling die je kan hebben momenteel.
J
JippiekajeejLid
01-01-2024, 00:00
#3
Piet. Ik heb op dit moment letterlijk precies hetzelfde. Slaapprobleem, depressie gehad met nog een aantal visuele klachten en er zijn ook wat lichamelijke klachten bijgekomen. Mijn ellende begon ook spontaan halverwege oktober 2019 na mijn laatste gebruik in september. Meest vervelende is mijn eenzelfde slaapprobleem, de rest is wel soort van aan het voorbij gaan. Ik ben 7 dagen 24 uur wakker geweest, toen 1 pil temazepam gehad en toen sliep ik 4 uur (2e pil deed niks meer, ik was totaal wakker), ik heb daarna lange tijd 1 uur geslapen per nacht met rare gevoelens in m'n hoofd, toen 2 en toen 3 uur. Dit opgebouwd naar 5 uur en dat heb ik een maand lang geslapen. Toen eenmalig 6 en 7 uur en zelfs een keer 8 uur. Nu heb ik helaas zonder duidelijke reden weer een terugval naar 1 en 2 uur slapen en dan ben ik klaarwakker. Ik ben NOOIT moe. Dit is zo bizar.

Helaas is het enige medicijn tijd en dus uitzitten. Eet veel fruit, geen cafeïne (dus ook geen decaf want daar zit toch nog in, geen chocolade, geen thee (wel rooibos en sterremunt want dat zijn kruiden ipv echte thee), geen alcohol en eet veel eiwitten. Het kan geen kwaad om wat 5htp te kopen, maar ik denk dat jouw probleem geen serotonine probleem is, althans niet nu meer in Feb 2020. Ik vermoed dat het een stress adrenaline probleem is. Dit houdt je alert en wakker en verstoort je slaapcyclus. Ik begrijp uit de wetenschap dat een dergelijke hormonale rommel in de hersenen minimaal een jaar aanhoudt. Ik heb nog even te gaan dus en ga met babystappen vooruit...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Jippiekajeej zei:
Overigens, hoe is het nu met jou en wat zei jouw slaapneuroloog of andere doktoren waar je bent geweest? Ik hoop stiekem toch op een tip ook al is het denk ik vragen naar het antwoord dat ik al weet...

Mijn beleving is dat met dit probleem helaas geen pil of medicijn of cognitieve slaaptherapie zal helpen. Je hersenen moeten het zelf opknappen
Klik om te vergroten...
Piet is sinds oktober niet meer online geweest. Dus weet niet of hij nog reageert.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."