#1
Hallo leden,
Al een lange tijd ben ik erg angstig en onrustig, slaap ik slecht etc met alle gevolgen van dien. Ik heb therapie aangevraagd maar er staat een lange wachtrij voor ik er aan kan beginnen en omdat ik nu in een periode zit waarin ik nog meer stress heb wil ik korte tijd gebruik van maken van oxazepam of diazepam om door de dagen heen te komen. Ik weet dat ze verslavend werken en daarom wil ik het ook voor max. 2 maanden gebruiken.
Nu zit ik met het volgende: wat is nou precies het verschil tussen oxazepam en diazepam? Ik heb er veel sites en forums over gelezen maar overal staat wat anders. De enige overeenkomst die ik kon vinden is dat diazepam een langere werking heeft en iets minder verslavend is en een constantere bloedsuikerspiegel behoud. Op de ene pagina staat dat oxazepam een spierverslappende werking heeft en de andere pagina zegt weer dat alleen diazepam dat effect heeft. Van allebei zou je suf worden. Ik fitness 3/4 keer in de week en ik wil weten van beide beide middelen of ze de krachtprestaties kunnen beïnvloeden.
*modedit: zie forumregel 1 ook voor medicatie (op recept geld) dit voor*
Ik hoop dat iemand me meer duidelijkheid kan en wil geven.
Alvast bedankt, groetjes
Al een lange tijd ben ik erg angstig en onrustig, slaap ik slecht etc met alle gevolgen van dien. Ik heb therapie aangevraagd maar er staat een lange wachtrij voor ik er aan kan beginnen en omdat ik nu in een periode zit waarin ik nog meer stress heb wil ik korte tijd gebruik van maken van oxazepam of diazepam om door de dagen heen te komen. Ik weet dat ze verslavend werken en daarom wil ik het ook voor max. 2 maanden gebruiken.
Nu zit ik met het volgende: wat is nou precies het verschil tussen oxazepam en diazepam? Ik heb er veel sites en forums over gelezen maar overal staat wat anders. De enige overeenkomst die ik kon vinden is dat diazepam een langere werking heeft en iets minder verslavend is en een constantere bloedsuikerspiegel behoud. Op de ene pagina staat dat oxazepam een spierverslappende werking heeft en de andere pagina zegt weer dat alleen diazepam dat effect heeft. Van allebei zou je suf worden. Ik fitness 3/4 keer in de week en ik wil weten van beide beide middelen of ze de krachtprestaties kunnen beïnvloeden.
*modedit: zie forumregel 1 ook voor medicatie (op recept geld) dit voor*
Ik hoop dat iemand me meer duidelijkheid kan en wil geven.
Alvast bedankt, groetjes