Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBeginnen aan oxazepam of diazapam

Beginnen aan oxazepam of diazapam

21 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
$crim zei:
Is iedereen niet extreem verslavingsgevoelig bij benzos? Niet perse geestelijk maar volgens mij zelfs als je compleet in orde bent geestelijk en fysiek en je neemt een maand lang elke dag benzos dan ben je toch wel aardig hooked.

Maar bro F.E.A.R heeft wel een punt. Benzodiazepines lossen weinig tot niks op, ze verdoezelen je problemen alleen tijdelijk. Je kan beter vanuit jezelf proberen veranderingen te maken
Klik om te vergroten...

De lichamelijke verslaving (afhankelijkheid) is voor ieder inderdaad gelijk. Ik doelde op de geestelijke verslaving. Als iemand een enorme brok spanning is elke dag, en hij beschikt over wat doosjes pillen.. Dan kunnen die pillen er snel doorheen gaan.

Zelfmedicatie is een slecht idee.
D
Dagoth UrLid
01-01-2024, 00:00
#2
F.E.A.R. zei:
De lichamelijke verslaving (afhankelijkheid) is voor ieder inderdaad gelijk. Ik doelde op de geestelijke verslaving. Als iemand een enorme brok spanning is elke dag, en hij beschikt over wat doosjes pillen.. Dan kunnen die pillen er snel doorheen gaan.

Zelfmedicatie is een slecht idee.
Klik om te vergroten...
Zeker, zeker. Benzo's zijn letterlijk de "probleem-verwijderaar" pillen, daarom is het zo makkelijk om het te misbruiken.

Maar, daarom denk ik ook dat het beste voor OP is om, als hij benzo's wilt, diazepam kiest over oxazepam. Diazepam werkt een stuk langer en zijn daarbovenop meer potent dus dan is de behoefte om meer en meer en meer te nemen een stuk minder, en als hij deze alleen in noodgevallen neemt, en alleen om de 2 weken (dus 2 weken wel en dan 2 weken niet) dan zou het wel goed moeten komen.

Uit mijn eigen ervaring, als iemand met een vorm van angststoornis, deed oxazepam bijna niks. Moest meer dan 50mg nemen om uberhaupt een beetje rustig te worden. 50mg oxazepam is qua sterkte gelijk aan 10mg diazepam, als het goed is.

Van diazepam werd ik de hele dag gewoon rustig, mellow..not a worry in my mind.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."