Hallo leden,
Al een lange tijd ben ik erg angstig en onrustig, slaap ik slecht etc met alle gevolgen van dien. Ik heb therapie aangevraagd maar er staat een lange wachtrij voor ik er aan kan beginnen en omdat ik nu in een periode zit waarin ik nog meer stress heb wil ik korte tijd gebruik van maken van oxazepam of diazepam om door de dagen heen te komen. Ik weet dat ze verslavend werken en daarom wil ik het ook voor max. 2 maanden gebruiken.
Nu zit ik met het volgende: wat is nou precies het verschil tussen oxazepam en diazepam? Ik heb er veel sites en forums over gelezen maar overal staat wat anders. De enige overeenkomst die ik kon vinden is dat diazepam een langere werking heeft en iets minder verslavend is en een constantere bloedsuikerspiegel behoud. Op de ene pagina staat dat oxazepam een spierverslappende werking heeft en de andere pagina zegt weer dat alleen diazepam dat effect heeft. Van allebei zou je suf worden. Ik fitness 3/4 keer in de week en ik wil weten van beide beide middelen of ze de krachtprestaties kunnen beïnvloeden.
*modedit: zie forumregel 1 ook voor medicatie (op recept geld) dit voor*
Ik hoop dat iemand me meer duidelijkheid kan en wil geven.
Alvast bedankt, groetjes
Beste Tom,
Ik heb goed nieuws voor je. Je hebt deze middelen helemaal niet nodig. Oxazepam, Diazepam, Seresta Forte enzovoort. Laten staan die rotzooi! Trouwens; je arts geeft het ook maar zeer beperkt want het is een drug. Ook naar Zuid-Oost Azië reizen (in mij geval Indonesië) zonder gelegaliseerde documenten wordt een enkeltje gevangenis of de doodstraf. Deze middelen staan allemaal op de lijst met verboden middelen.
Zelf had ik (ik zeg bewust had) 8 jaar lang een angststoornis (zoals de artsen het officieel noemen). Een rusteloos gevoel, snel geïrriteerd, kortademig (waardoor je hyperventilatie symptomen krijgt), steken in de borststreek en daardoor angstig. Ook je libido lijdt hier erg onder. Moeite om ver van huis te gaan voor het werk. Autoritten van 1,5 a 2 uur waren bijna een reden om je ziek te melden. Klantgesprekken, vergaderingen, presentaties lijken onmogelijk. Bij al deze momenten slikte ik Oxazepam (10mg) 1 tablet. Het helpt snel en bij mij geen bijwerkingen. Dat heb je pas bij veelvuldig gebruik of zwaardere dosis.
Inmiddels ben ik nu 6 weken koolhydraat arm aan het eten en doe drie keer per week krachttraining bij Health City. Overgewicht is namelijk een hele belangrijke oorzaak. Ik gebruik nu 6 weken, dagelijks 3 voedingssupplementen. 5-HTP, GABA (Body en Fit) en Visolie capsules (Holland en Barrett). Het zijn namelijk lichaamseigen stoffen die bij mij en ook bij jou Tom zo te lezen onvoldoende aanwezig zijn. Bijwerkingen zijn er niet en ik voel me als herboren. Al 6 weken geen K?T gevoel als ik opsta en klantafspraken en autoritten zijn geen probleem meer. Geen angstgevoelens, geen pijn in de borst en geen hyperventilatie symptomen. Ik wou dat ik hier 8 jaar geleden achter was gekomen.
Het vervelende is alleen dat haast geen enkele huisarts je hierover informeert omdat ze zich niet verdiepen of niet geloven in voedingssupplementen. Ik vind dit een gemiste kans voor alle patiënten die nu onnodig synthetische middelen krijgen voorgeschreven.
Deze informatie extra goed doorlezen. Erg verhelderend.
http://deelbewust.com/neurotransmitters/
Waar te koop:
(5-HTP 100 mg, 120 capsules, € 14,90)
https://www.bodyenfitshop.nl/catalogsearch/result/?q=5-htp
(GABA 500mg, 180 capsules, € 8,95)
https://www.bodyenfitshop.nl/bodybuilding/gaba/
Omega 3 visolie 1000 mg (even wachten op een aanbieding, anders erg duur)
http://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/holland-barrett-omega-3-visolie-1000mg-60003832
Tom, ik wens jou en alle andere lezers erg veel baat bij deze supplementen. Het maakt mij leven tot nu toe 1000% aangenamer!
Veel succes,
Francois