Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLorezepam waarschuwing

Lorezepam waarschuwing

25 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yaizer zei:
Hiermee bedoel ik dat je iemand moeilijk kan bekritiseren als je zelf ook enorm domme fouten maakt. Verslaving, overdosering, doodsgevaarlijk combi's waar men niet bij stil staat of niet boeit (ja ook ik neem combi's die eigenlijk not done zijn).
Klik om te vergroten...

Ik zou hier eigenlijk niet meer reageren maar op dit wil ik dat toch wel even doen. Jezelf in gevaar brengen is natuurlijk heel iets anders dan anderen in gevaar brengen. Ik vind dat je 400mg mdma nemen of een verslaving krijgen niet echt te vergelijken met moedwillig het risico nemen een ANDER iets aan te doen.
Als ik 400 mg mdma, of van mijn part een gram mdma in me mik gooi kan alleen ik er dood aan gaan of gehandicapt blijven of iets. Als ik daarna ook nog achter het stuur zou kruipen neem ik bewust het risico om een ANDER dood te maken of gehandicapt te rijden. Dat is nogal een wezenlijk verschil. Snap je wat ik bedoel?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik wilde zeggen wat Dunne zegt. Het gaat er ook niet zozeer om dat iemand een fout maakt. We maken inderdaad allemaal fouten. Maar sommige fouten kunnen zodanig ernstige gevolgen hebben dat ze gewoon niet, never, gemaakt mogen worden. Ja, overdosering, verslaving etc. zijn ook zwaar klote, voor jou en je familie, maar als je gedrogeerd in de auto stapt zet je niet alleen je eigen leven of het welzijn van je familie op het spel maar daarnaast ook dat van de honderden andere weggebruikers die je passeert.

We hoeven Lotske ook helemaal niet te gaan natrappen, is nergens voor nodig. Maar laten we hopen dat het doordringt.
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Yaizer zei:
Het enigste onverantwoordelijke hier aan is dat ze andere in gevaar brengt wat gewoon niet kan.
Klik om te vergroten...

Zoals je kan lezen, ben het volkomen met jullie eens dunne en roze olifant.


BasvanHoven zei:
Vroeger toen ik ongeveer 17/18 jaar oud was heb ik meerdere malen geld gejat van mijn ouders om drugs te kopen. Ik hoef hier geen lange teksten neer te zetten om duidelijk te maken dat dit ontzettend vies en achterbaks gedrag is. Maar betekent dit dat ik nooit meer diefstal mag beoordelen?

Tuurlijk, als iemand anders geld jat van zijn zijn ouders heeft mijn mening niet zoveel waarde meer, aangezien ik exact hetzelfde heb gedaan. Maar in situaties waar dit totaal irrelevant is, zoals de situatie van Lotske, hebben de fouten uit mijn leven toch weinig invloed op het oordeel dat ik heb?

Laat ik het zo stellen: kijk eerst naar jezelf als persoon en de fouten die je hebt gemaakt, en gebruik dit als rode draad voor het oordeel wat je velt. Dat lijkt mij een goede richtlijn.

Maar goed, volgens mij bedoelde je dat ook zo ongeveer en dwaal ik af.
Klik om te vergroten...

Hier geef ik je volkomen gelijk in. Had het zo niet ingezien. Dank voor de uitleg :)
Hypocriet is ook een beetje dubbelop als het over zoiets gaat.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Drink nooit alcohol samen met lorezepam..want ik heb gistere mijn auto pertotal gereden..
Klik om te vergroten...

Deze waarschuwing klopt van geen kanten.

wat het wel moet zijn:

Ga nooit autorijden onder invloed van drank, benzo's of beiden. En niet omdat je dan misschien je eigen auto beschadigd in een eenzijdig ongeval, maar omdat dit gewoonweg levensgevaarlijk is voor jezelf en alle overige weggebruikers.

Op zich is alcohol met Lorazepam best wel grappig, heb dit een paar keer gedaan en een echte buzz!
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#5
@lotske1984- Eergisteren schreef je in een ander topic dat je 13 jaar dagelijks benzo's hebt gebruikt om te kunnen slapen ivm je speedgebruik. Nu voor de moment clean. Je zal in die periode waarschijnlijk een flinke tolerantie hebben opgebouwd, met steeds hoger moeten doseren als gevolg. Klopt dat? Altijd daarmee auto gereden?

http://www.gezondheid.be/index.cfm?art_id=15404&fuseaction=art
https://www.rijveiligmetmedicijnen....53?back=/medicijnen/lijst-medicijnen/alfabet/

Lorazepam - Cat. III
Advies


  • Dagelijks gebruik: niet autorijden.

    Incidenteel gebruik: t/m 72 uur na inname niet autorijden.

    Ook de aandoening kan een reden zijn om niet te mogen autorijden. Bij benzodiazepinen zie hoofdstuk 10.5 en bij slaapstoornissen hoofdstuk 7.3 van de Regeling eisen geschiktheid 2000. Zie ook www.cbr.nl.
Meer informatie vind je op: www.apotheek.nl
s
souldeepLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe dan ook, de een kan veel meer hebbben dan de ander en ook andere dingen tolereren dan de ander.,
onder welke invloed dan ook is voor mij ONVERANTWOORD RIJDEN
en ik snap dat sommige mensen denken jammer dat je niet je rijbewijs kwijt bent, vooral als er mensen in gevaar gebracht zijn door je, wwas het een waarschuwing? denk dat het een overbodige waarschuwing is om het neer te zetten, gezien dat lorazepam al de ergste vd pammen is en daarnaast al gewaarschuwd word dat je op bed moet zitten als je themazepam gebruikt want dan zou je gelijk ronddraaien nou dat ligt ook aan de hoeveelheid troep die je gewend bent om i nje lijf te hebben,
Door mijn jarenlange chronische pijnmedicatie was op de hersenfilm te zien dat ik medicatie slik en plak. maar halen ze mij in principe ook niet van de weg, ik loop ook gewoon rond ook met enorm veel pillen achter me kiezen kan ik nog gewoon rondlopen... en een ander ligt al plat met een tramadolletje...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."