Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEten onder invloed van methylfenidaat

Eten onder invloed van methylfenidaat

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ciao gente,

Het afgelopen jaar heb ik een enkele keer wat concerta (amfetamine, medicatie voor ADHD klachten) genomen tijdens het studeren. De inname was dan rond het begin van de middag, waarna ik aan het einde van de avond naar huis ging na een uur of tien, elf op een openbare plek te hebben gestudeerd. Ik at gedurende dat tijdsbestek in principe nooit iets. Dat deed ik voornamelijk omdat je totaal geen honger hebt onder de invloed van amfetamine, maar onbewust ook omdat ik de associatie had dat je ook helemaal niet hoort te eten wanneer je amfetamine hebt gebruikt. Hoe zit dit precies? Ik heb nooit iets geprobeerd te eten, maar is het in principe wel mogelijk en advisable om een volle maaltijd naar binnen te werken onder de invloed van amfetamine? Hoeveel calorieën, eiwitten en koolhydraten zou je weg kunnen krijgen, iemand enig idee?
Ik vind het gebruik op zijn tijd wel handig en sluit niet uit dat ik het vaker wil gebruiken tijdens studeren of ermee te experimenteren tijdens een online poker grind. Het maakt voor mij dan wel veel uit of ik ook een beetje voeding binnen kan krijgen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je vraag gaat over methylfenidaat, niet amfetamine (speed). Dat methylfenidaat structureel gezien onder de amfetamines valt klopt, maar om je topic nu met amfetamine te beginnen terwijl je vraag over methylfenidaat gaat is niet helemaal juist, ook gezien je vraag in dit topic. Met metyhlfenidaat op is het een stuk makkelijker eten dan met amfetamine op in ieder geval.

Sally Tessio zei:
maar is het in principe wel mogelijk en advisable om een volle maaltijd naar binnen te werken onder de invloed van amfetamine?
Klik om te vergroten...
Hoe meer je onder invloed eet hoe beter, maarja dat lijkt me logisch...

Hoeveel je kunt eten onder invloed is afhankelijk van verschillende factoren en dus kan niemand jou vertellen hoeveel je precies kunt wegkrijgen onder invloed. Mensen met tolerantie eten automatisch makkelijker onder invloed, die moeten simpelweg gewoon wel. Verder is de belangrijkste factor jouw doorzettingsvermogen en motivatie om te eten. Als je echt wilt kun je met tegenzin best flink eten onder invloed, ik heb wel eens 2 grote hamburgers en patat aan de speed op omdat ik mezelf dwong om te eten. Maar doe ik dat niet, dan eet ik ook gewoon niet of amper. Verder maakt het soort eten ook nog enorm uit, eten wat niet te droog is heeft de voorkeur. Een andere optie om te overwegen is vloeibaar eten, dan krijg je al je voedingstoffen binnen zonder dat het veel moeite kost. Maar volledige vloeibare maaltijden zijn niet goedkoop helaas.

Tja, gewoon een kwestie van proberen en jezelf dwingen om te eten dus uiteindelijk.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Psychedelibee Ik haal de twee altijd door elkaar, mijn fout.

Thanks voor het advies. Ik ga het deze week waarschijnlijk weer eens gebruiken, dus ben benieuwd wat ik weg krijg.

Goodnight!
w
wonderaliceLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik haal altijd vloeibaar voedsel in huis en maak bijv een smoothie van spinazie, mango en granen. Dat gaat prima! Ik ben een vrouw en sport veel, weeg zo’n 65 kilo bij 1.75. Vind het maar niks om na een gek weekend 3 kilo kwijt te zijn, dat is namelijk vooral spierafbraak. Zonde! Gewoon al het gezonde wat je nog in huis hebt in de keuken machine gooien en drinken maar! En anders gaat een omeletje ook vaak prima
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb zelf echt een intense moeite met eten aan de amfetamine. Dit effect houdt ook heel lang aan helaas, tot de volgende dag, waardoor ik als ik niet op let (heb al weinig reserves) gewicht verlies en ook vocht verlies, je ziet dat dan ook direct, beetje ingevallen huid. Ziet er niet uit.

Ik vind het dan ook heel moeilijk om mezelf te dwingen om wat te eten, is echt een aversie. Heel irritante bijwerking. Nog een leuk (haha) effect van amfetamine is dat het dus wél een fysiek gevoel van honger opwekt, dus je krijgt een schrijnend leeg gevoel in je maag waartegen maar één ding helpt: eten. Terwijl je daar nu net liefst feestelijk voor zou bedanken. Aaargh! Ach ja we doen het onszelf allemaal aan. :) Ik eet in de come down yoghurt, nog wat later een bouillonnetje of soepje. Vloeibare dingen is het enige wat ik weg krijg, soms nog een stukje kaas.

Ik heb trouwens ook wel moeite met eten op methylfenidaat, maar daarbij is het wat minder extreem en duurt veel korter. Ik zorg dus dat ik voordat ik dit neem altijd wat eet. Daarna eet ik alleen dingen die ik super lekker vind (caloriebommen dus), want dat gaat dan nog net. :wink:
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kan prima eten met methylfenidaat eigenlijk, maar krijg geen echte hongerprikkel oid, dus moet mezelf er wel aan herinneren. Het beste werkt het wel als ik ook al eten heb klaar staan, makkelijk voedsel, dus inderdaad een smoothie (evt met havermout erin geblend bijvoorbeeld) of iets wat niet teveel kauwwerk is. Ik zou dus gewoon vooraf wat maken zodat je het alleen maar hoeft te pakken en naar binnen te slurpen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Voor veel mensen is dit een dingetje tijdens methylfenidaat / stimulant gebruik.

Persoonlijk plan ik mijn maaltijden rond mijn gebruik heen in verband met dit aspect. Zo begin ik met een stevige brunch / lunch. Dan neem ik rond 12:00 de methylfenidaat in en besteed ik de middag aan studeren. Vaak consumeer ik 's middags nog fruit zoals een appel of banaan omdat ik deze wel makkelijk naar binnen krijg terwijl ik onder invloed ben van. Na 17:00 doseer ik niet meer bij in verband met nachtrust, rond 19:00 beginnen de effecten neer te dalen en rond die tijd probeer ik aan het avondeten te beginnen om mijn dipje te neutraliseren.
A
Alleenstaande.moederLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik krijg iedere dag methylfenidaat ivm ADHD. Een tablet 's morgens en een 's middags. Ik had nog nooit moeite met eten. Ik eet gewoon normaal. Alleen bij XTC of coke spuiten had ik problemen met eten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."