Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHallucineren na gebruik XTC

Hallucineren na gebruik XTC

22 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
T
TweeChocoladeBiertjesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb het een keer gehad, dat ik overal zitplekken en palen zag terwijl ze er niet waren. Niet zo heel chill. Toen had ik ‘slechts’ een pil van 200mg, maar matig ontbeten en slecht gedoseerd (halfje genomen, die voelde zwak, twee uur later een halfje bijgenomen en die ).

De laatste keren nergens last van gehad. De laatste keer had ik zelfs meer gehad, half-kwart-half gedaan met poses van twee uur. Dat ging véél beter, toen ik het laatste halfje nam was het eerste halfje alweer uitgewerkt.

Denk dat vermoeidheid, het totale werkzame aantal stof en je algemene stemming de belangrijkste rol spelen in of je dit soort ongewenste hallucinaties hebt.
K
KingLoadingLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb vooral toen ik begon met mdma redelijk veel gehallucineerd. Ooit zag ik een deel van de dans vloer veranderen in de vloer van zo'n dans spel wat je in die game hallen vindt.

Ook heb ik wel eens een groten stenen muur gezien in het midden van een techno club. De huid van mensen leken door groen licht in de zaal ook nog is op een krokodillen/hagedissen huid. Ook waren er is 2 dj's naast elkaar aan het draaien en het leek alsof ze die helmen van daft punk hadden opgedaan.

Allemaal vage dingen. Maar dit komt volgensmij doordat MDMA bij een bepaalde hoeveelheid omgezet naar MDA wat structureel veel op elkaar lijkt alleen heeft MDA toch nog een meer hallucinerende werking op de hersenen.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat heb ik heel vaak gehad, super vaag maar ik vind 't eigenlijk ook wel grappig om eerlijk te zijn, de meest bizarre shit zie je dan... Bijv. zaten we bij iemand binnen en vanuit m'n ooghoek zag ik een mega grote rode vlinder achter de tv fladderen, en elke keer als ik er direct naar wilde kijken was ie weg, keek ik de andere kant op dan zag ik hem weer in m'n ooghoeken😆. En er lag een hond te slapen in z'n hok, maar iedere keer als ik naar m'n tekenblok keek (teken verslaafd🤪) zag ik uit m'n ooghoeken een hele kamer vol met 100x die hond, dan zei ik HEH?! Die lag toch in z'n hok te slapen, WTFFF MAN, en dan keek ik naar t hok en dan was er ineens weer maar 1 hond en die lag idd gewoon vredig te slapen...😅 en dat herhaalde zich dan 80 keer.. Dat soort rare taferelen gebeurde eigenlijk altijd wel..🤣 Mja ik wist toen niet wat ik nu weet (ik was 15 jaar, das zo'n 13 jaar geleden, jong en onbezonnen🙄), en gebruikte ieder weekend pillen en dan 3 dagen achter elkaar dus denk dat dat ook wel impact heeft.. Dat waren ook wel echt zieke weekenden, waarbij pillen en pep door elkaar werd gebruikt 3 dagen non stop.. Dat was de tijd van die leipe blauwe Mitsubishi's, pfff daar ging je zoiezo al echt hard op🤯 En niks eten en erbij blowen..🙄Dat wakker blijven zal er ook wel bij geholpen hebben🤔..Die tijd heb ik gelukkig wel gehad, moet er niet meer aan denken.., maar ik heb t tegenwoordig op alleen pep ook als ik lang genoeg wakker ben, en zodra ik dan een joint rook dan is het helemáál feest..

Een vriendin van mij had t ook, die zag ineens op een huisje een complete tuinset staan, maar er was niks..🤭

Op een feestje ja als je genoeg op hebt en lang genoeg naar die laserlichten hebt gekeken ga je vanzelf wel rare dingen zien idd..😜
S
SpaceboyyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik zie vaak mensen op een afstand maar dan alleen de schaduw van ze vaak met een kind of een hond hoor ze dan ook zodra ik dr dichtbij sta vormen ze naar het voorwerp wat het eig was vaak een boom of een paaltje. Vaak heb ik ook het gevoel dat ik met 4 mensen ben tewijl ik maar met 1 iemand ben en dan kijk ik om me heen en zie dan maar die 1 persoon ik ben niet de enigste die dit heeft veel vrienden van me ook vindt het persoonlijk super vet als je zo vaag bent dat je het gewoon normaal vindt en dan later denkt van heeee wtf is dat gaat vaak wel om HOGE doseringen MDMA
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heb het ook gehad wat je eigenlijk zegt.
Niet de eerste keer dat ik wat hallucineerde omdat ze niet getest waren ook.
Minder nemen en genoeg tijd tussen laten en laat je pillen testen dan heb je zekerheid.
K
KetamingosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoi allemaal,

Bij zowel m’n eerste als tweede keer XTC begon ik nogal te hallucineren. De eerste keer heb ik 2 pillen op in een tijdsbestek van 12 uur. Deze pillen bevatten 230 mg MDMA. Dit was bij iemand thuis, en het begon pas later op de nacht toen we een rondje zijn gaan lopen. Het begon met dranghekken, maar escaleerde vrij snel in het zien van nare duivelse dingen. Ik had bedacht dat dit kwam doordat ik teveel gepakt had, maar de 2e keer had ik 1 pil gedoseerd over 7 uur. Dit was weer zo’n zelfde pil, die ik overigens heb laten testen. Dit was op een feestje en ik zag mensen met brillen, mensen met baarden en vooral heel veel bekende gezichten die helemaal niet op dat feestje waren. Mijn vraag is eigenlijk of jullie enig idee hebben waar dit door veroorzaakt kan worden en of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen. Mensen in m’n omgeving hebben het namelijk nooit gehad en verklaren me voor gek.
Dit is overigens m’n eerste bericht op überhaupt een forum, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen:)

Alvast bedankt!
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hi!
Zelf heb ik het nooit zo heftig ervaren zoals jij dat doet. Wel heb ik ook regelmatig hallucinaties door XTC. Dan zie ik bijvoorbeeld iemand in de kamer staan, of ik zie alle gezichten om me heen veranderen in allerlei verschillende dingen. Maar waardoor dit komt? Geen flauw idee.
Een goede vriend van mij hallucineert bijna altijd als hij XTC/(bij mdma volgensmij ook) op heeft. Soms zijn het vervelende/enge hallucinaties, dat vindt hij dan even kut, maar hij is er inmiddels aan gewend dus hij schrikt nergens meer van oid. Wat bijzonder dat je dat dus ook wel is hebt..
Maar goed, het gaat een beetje in vlagen bij hem. Als hij aan het pieken is is het even heftig vaak, en daarna valt het weer mee als 'ie zich er niet te veel mee bezig houdt. Zijn zus heeft dit ongeveer hetzelfde (verder niemand die ik ken die t zo heftig heeft als jullie). Dus ik denk dat het gewoon iets met aanleg te maken heeft? Ik denk dat jullie brein hier gewoon extra gevoelig voor is ofzo? :relieved: Dit baseer ik wel puur alleen op wat ik heb gezien
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ketamingos zei:
Hoi allemaal,

Bij zowel m’n eerste als tweede keer XTC begon ik nogal te hallucineren. De eerste keer heb ik 2 pillen op in een tijdsbestek van 12 uur. Deze pillen bevatten 230 mg MDMA. Dit was bij iemand thuis, en het begon pas later op de nacht toen we een rondje zijn gaan lopen. Het begon met dranghekken, maar escaleerde vrij snel in het zien van nare duivelse dingen. Ik had bedacht dat dit kwam doordat ik teveel gepakt had, maar de 2e keer had ik 1 pil gedoseerd over 7 uur. Dit was weer zo’n zelfde pil, die ik overigens heb laten testen. Dit was op een feestje en ik zag mensen met brillen, mensen met baarden en vooral heel veel bekende gezichten die helemaal niet op dat feestje waren. Mijn vraag is eigenlijk of jullie enig idee hebben waar dit door veroorzaakt kan worden en of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen. Mensen in m’n omgeving hebben het namelijk nooit gehad en verklaren me voor gek.
Dit is overigens m’n eerste bericht op überhaupt een forum, dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen:)

Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Veel te veel mdma in je bloed. Daar ga je van hallucineren. Ga uit van maximaal 2mg mdma per kg lichaamsgewicht. Dus als je 100 kg weegt maximaal 200 mg mdma. Jij hebt meer dan het dubbele op.
R
Robbert40Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb hallucinaties gehad of open eyed visuals van paddos en lsd (vooral de 10 gram gedroogde paddos, leverde 4 meter hoge, lopende en vleesetende paddestoelen op die andere mensen op straat opaten, gezien vanuit mijn raam, waren erg vermakelijk:wink:

Ook op mdma/xtc heb ik vreemde dingen gezien, vooral donkere draaden (lijkt op een bolletje donkere haren uit het afvoer putje, ooit de ring gezien?) En spinnen, hordes spinnen die uit lucht roosters en afvoer putjes klommen. Een enkele keer een mens achtige gedaante.

Overigens nooit angstig van geworden, wel veel grappige gesprekken mee gehad.
Veel over mezelf geleerd.

Ik denk dat dit soort ervaringen misschien wat gekleurd worden door het soort persoon dat je bent. Dat en de iets te hoge dosis....
Pas je een beetje op je hart?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Flower123 zei:
XTC/(bij mdma volgensmij ook)
Klik om te vergroten...

xtc en mdma zijn hetzelfde. Xtc is mdma in pilvorm
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Dunne zei:
xtc en mdma zijn hetzelfde. Xtc is mdma in pilvorm
Klik om te vergroten...
Inderdaad!! Niet zo slim van mij :tearsofjoy:
K
KetamingosLid
01-01-2024, 00:00
#12
Robbert40 zei:
Ik heb hallucinaties gehad of open eyed visuals van paddos en lsd (vooral de 10 gram gedroogde paddos, leverde 4 meter hoge, lopende en vleesetende paddestoelen op die andere mensen op straat opaten, gezien vanuit mijn raam, waren erg vermakelijk:wink:

Ook op mdma/xtc heb ik vreemde dingen gezien, vooral donkere draaden (lijkt op een bolletje donkere haren uit het afvoer putje, ooit de ring gezien?) En spinnen, hordes spinnen die uit lucht roosters en afvoer putjes klommen. Een enkele keer een mens achtige gedaante.

Overigens nooit angstig van geworden, wel veel grappige gesprekken mee gehad.
Veel over mezelf geleerd.

Ik denk dat dit soort ervaringen misschien wat gekleurd worden door het soort persoon dat je bent. Dat en de iets te hoge dosis....
Pas je een beetje op je hart?
Klik om te vergroten...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Flower123 zei:
Inderdaad!! Niet zo slim van mij :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
No problemo! :relaxed:
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb het toch al wel een aantal keer goed begaaid met mdma....echter nooit hallucinaties gehad.
Een maat van me heeft dit al wel redelijk snel.

Laatst stonden we op een festival en ik zie hem wat raar voor zich uit kijken. Ik vraag of het wel goed gaat met hem. Krijg ik als reactie; ik zou toch zweren dat die gast daar aan een statafel stond.
Hij heeft dan ook regelmatig zulke hallucinaties van dingen die die ziet die er helemaal niet zijn
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Is een persoonlijke gevoeligheid. Ik ken mensen die al behoorlijk kunnen hallucineren van lichte tot medium doseringen MDMA. Zelf heb ik er ook ervaring mee, maar alleen bij voor mijn gewicht te hoge dosissen. Vroeger kwam dat nog wel eens regelmatig voor, tegenwoordig eigenlijk nooit meer omdat ik de hoeveelheden bescheiden hou.

Overigens zijn de meeste zaken die je beschrijft (dranghekken, brillen, snorren, gezichten verkeerd herkennen, etc.) zeer typische MDMA-hallucinaties. Je bent zeker niet de enige; dit komt erg vaak voor.
K
KetamingosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja zeker, ik kijk altijd goed uit. Inderdaad minder nemen lijkt me het beste idee
K
KetamingosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Is een persoonlijke gevoeligheid. Ik ken mensen die al behoorlijk kunnen hallucineren van lichte tot medium doseringen MDMA. Zelf heb ik er ook ervaring mee, maar alleen bij voor mijn gewicht te hoge dosissen. Vroeger kwam dat nog wel eens regelmatig voor, tegenwoordig eigenlijk nooit meer omdat ik de hoeveelheden bescheiden hou.

Overigens zijn de meeste zaken die je beschrijft (dranghekken, brillen, snorren, gezichten verkeerd herkennen, etc.) zeer typische MDMA-hallucinaties. Je bent zeker niet de enige; dit komt erg vaak voor.
Klik om te vergroten...
K
KetamingosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Aha oke, gelukkig dat er meer mensen zijn die dit hebben :)
K
KetamingosLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ganggang💯 zei:
Veel te veel mdma in je bloed. Daar ga je van hallucineren. Ga uit van maximaal 2mg mdma per kg lichaamsgewicht. Dus als je 100 kg weegt maximaal 200 mg mdma. Jij hebt meer dan het dubbele op.
Klik om te vergroten...
K
KetamingosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zo’n vermoeden had ik al, volgende keer een stuk minder nemen is het beste plan denk ik inderdaad. Buiten de hallucinaties om heb ik wel de tijd van m’n leven gehad moet ik zeggen hahaha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."