Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWellbutrin

Wellbutrin

30 antwoorden
57 weergaven
18-5-2026
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Al goed dat je stemming verbeterd is.
De eerste weken kunnen zwaar zijn qua bijwerkingen, soms moet men zelfs de behandeling
staken, owv te erge bijwerkingen: te gespannen worden of manisch.
Stoppen met roken komt nog wel :)
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#2
nou helaas ik gebruik het nu denk ik zon 3 maand ong misschien iets korter. Maar ik voel me nog steeds enorm depressief, ook al echt heel lang. Het is echt om gek van te worden. Smorgens heb ik nieteens de motivatie om uit bed te komen en loop zelfs al weken met suicidale gedachten rond. :( Het is allemaal begonnen toen er in een half jaar zoveel ellende op me afkwam dat ik dat niet aankon en overspannen raakte. Dat was in juli 2011. Zolang ben ik dus al depressief. En Wellbutrin kan ik dus ook van mn lijstje schrappen want het werkt gewoon niet tegen mn depressie. Het is echt hopeloos
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Loop zelf al jaren bij de psychiatrie en daar heb ik een keer gevraagd aan mijn spver die ik toen nog had waarom mensen op antidepresiva toch zelfmoordneigingen hebben. Kreeg als antwoord dat de meeste antidepresiva alleen als het ware ervoor zorgen dat je met een opgeheven hoofd kan rondlopen maar de oorzaak gaat niet weg. Snap zelf eerlijk gezegd ook niet waarom ze zoveel troep voorschrijven wat meestal niet eens werkt.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#4
het staat er een beetje raar nu het is wel iets beter geweest tijdens de beginfase van gebruik, toen waren mn leefomstandigheden ook nog wel iets beter. maar nu voel ik me gewoon weer verschrikkelijk klote. En zit ik ook nog met een methadonafbouw waardoor ik me ook nog eens ziek voel.
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#5
pammetje82 zei:
het staat er een beetje raar nu het is wel iets beter geweest tijdens de beginfase van gebruik, toen waren mn leefomstandigheden ook nog wel iets beter. maar nu voel ik me gewoon weer verschrikkelijk klote. En zit ik ook nog met een methadonafbouw waardoor ik me ook nog eens ziek voel.
Klik om te vergroten...


Hoe gaat het nu met je pammetje82 :flushed: ? Je mag ook PM'en hoor als je het liever niet 'publiekelijk' neerschrijft.
e
eric gLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben eergisteren gestopt met Wellbutrin XR, de laagste dosering eenmaal daags één tablet. Ik heb het gedurende 6 weken gebruikt en heb er niet erg veel aan gehad. Wat ik heb gemerkt is dat mijn concentratie iets verbeterde (positief dus) maar dat ik er agressief van werd (verbaal vooral), kort lontje. Verder merk ik sinds anderhalve week dat het klaarkomen minder prettig is, net alsof het niet volledig lukt qua gevoel.
Ik ben er dus mee gestopt.
p
pammetje82Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Late reactie maar nu gaat het wel weer ok. Ik slik nog steeds Wellbutrin XR en dipiperon 40 mg als stemmingsstabilisatoren. Maar het is gebleken dat de methadon de boosdoener is. mijn lichaam verwerkt methadon er snel en het werkt ong 20 uur bij mij dan komen de afkickverschijnselen.
En 1 van de eerste symptomen die dan de kop op steken zijn suicidale gedachten met een vreselijk depressief gevoel. Ohh ik kan niet in woorden uit drukken hoe ik het haat als ik met zo voel
A
AkimboLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo allemaal.

Sinds 9 dagen aan de Wellbutrin. Voor ADHD- lymfische type ( met depressie en terugkerende negatieve gedachten ) Ik ben een vrouw van 55 jaar, al 34 jaar verpleegkundige in een universiteitsziekenhuis, heb vwo in 8 jaar gehaald, mijn rijexamen behaald in de 4e poging met 2 ingrepen en na 76 rijlessen. Anorexia gehad en boulemia, fors gezopen in mijn studententijd ( nederlandse taal en letterkunde 1 jaartje ) hypochondrie en angststoornissen waarvoor jarenlange therapieën , en alleen lekker in mn vel gezeten tijdens de 7 jaar dat ik topatletiek deed en tijdens 1 van mijn 2 zwanger schappen.Verder als kind af aan niet gelukkig, piekerig, nerveus, angstig voor alles, een mist en storm in mn kop, het gevoel anders te zijn dan anderen veel overgevoeliger. Een levenlang superslecht slapen, gebruik sinds 20 jaar daarvoor 50mg trazolan.helpt erg matig.
Sinds een half jaar eerst ritalin, hielp super, ik sliep !!!! maar veel te hoge bloeddruk en hartslag, toen dexamfetamine, voelde prima , ik was mijzelf even creatief maar rustiger en vrolijker,maar midden in de nacht forse rebound en veel piekeren/ angstaanvallen en altijd 1 tuut-oor, ook gewrichtsklachten aan mn handen, zit in fam maar werd verergerd., ook bloeddruk verhoogd en ik kon niet hoger dan 4 keer 2,5 mg per dag. OP werk nog steeds te
ongeconcentreerd.Wellbutrin nu, even samen met dex, na 1 maand mag de dex araf. om niet in een gat te vallen. Geen tuutoor meer, bloeddruk lager, wel af en toe lichte zenuwscheuten, erge gewrichtsklachten en erg slecht slapen, maar kan gewenning zijn, ging met dex ook over.
IK heb er veel voor over, hoop dat het werkt, alles beter dan de 54-8 jaar in mijn leven dat ik het allemaal maar net aankon, altijd gedachten, vooral negatief, prikkelbaar, ongeduldig, waardeloze concentratie, laag zelfbeeld, gevoel van onheil, bang voor toekomst vd kinderen,bang een grote fout te maken op het werk en alsmaar mezelf overal op controleren, ook thuis.Nee ik was niet sociaal, veel rust nodig om bij te komen van alle indrukken, altijd lichamelijk moe. Het is ontzettend verbeterd, bij mij werken ritalin en dex maar vooral Wellbutrin WEL tegen angsten. IK ben vrolijk en opgewekt, alle negativiteit uit de omgeving glijdt zo van me af.
IK wil nooit meer zonder en wil iedereen die gelijk al wil stoppen vragen het de kans te geven, niet na 1 dag of 4 weken al stoppen, zoeken naar de juiste dosering. Overigens Wellbutrin remt niet de dopamine en noradrenaline maar remt de heropname/afbraak, dus je houdt meer over.
Al voel ik me lichamelijk minder goed, kan ik wat minder goed hardlopen, ik wil rust en lucht en licht in mijn hoofd, ik wil me fijn voelen met mezelf, een aardig mens zijn en functioneren. Helaas is er nog niks gevonden wat werkt zonder bijwerkingen en zal niet bij iedereen t juiste spul zijn, maar t kan bij ADHD fantastisch zijn. Sterkte allemaal en houd vol !!Liefs v A
A
AkimboLid
01-01-2024, 00:00
#9
Overigens over dexamfetamine en retalin, bij de regenboogapotheek te Bavel, kun je op doktersvoorschrift dexamfetamine retard bestellen, dat is de langwerkende vorm met overdag geen rebounds. Wordt vergoed !!!! Ritalin ( methylfenidaat -) retard werkt iets korter dan concerta maar langer dan de normale ritalin dus minder rebounds. Deze wordt in tegenstelling vd concerta WEL vergoed. Kijk op de site vd regenboogapotheek en als je dr Harding of zoiets mailt stuurt hij een aanvraagformulier voor je huisarts.Sukses en zeker de moeite vh proberen als je vaak vergeet of rebounds hebt of bij wie ritalin niet werkt en concerta wel.
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Fijn om een keer een reactie te lezen van iemand die Wellbutrin voor de AD(H)D neemt. Heb zelf jaren RItalin en straatamfetamines genomen om naar eigen zeggen beter te kunnen omgaan met mijn ADD. Inmiddels verdraagt mijn lichaam geen ritalin of amfetamine meer terwijl mijn ADD vrolijk verder stuitert.

Heb vaker gehoord dat antidepressiva zoals Wellbutrin bij AD(H)D worden gegeven. Vraag me soms af of ik van Wellbutrin net zo hevige reactie zal krijgen als bij ritalin etc. Heb door de jaren heen leren leven met mijn ADD maar wat meer controle in mijn hoofd is nooit weg.
i
ilsemarianneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi Akimbo,

Ik herken me zo erg in je verhaal. Het is alsof je mijn leven op hebt geschreven. Ik heb het middel net voorgeschreven gekregen, naast prozac en de rest en ik ga opbouwen naar 450 mg. Als ik ook wat lichter in mijn hoofd word, wat blijer, wat opgeruimder dan ben ik blij.
Ik kan mijn verhaal niet vertellen omdat het teveel pijn doet en ik huil al heel de dag en kom tot niets. Ik wil je bedanken dat je me een lichtpuntje gegeven hebt met je verhaal. Dank je, Ilse

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."