Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen over benzo’s van een totale benzo NOOB.

Vragen over benzo’s van een totale benzo NOOB.

25 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#1
Haai!
Goed, benzo’s. Ik heb een aantal keer, keer of 5 a 6, de benzo Alprazolam (Xanax) genomen. Ik had een tijd geleden een stripje met 6 pillen van 0,5mg gekregen van een kennis. Of althans, geruild voor +/- 1/3e á 1/2e gram speed.
Eerst vond ik er niet zoveel van. (Had 0,25mg genomen, halve pil) Geen euforie of high gevoel. Wel de bijwerking van slaperigheid. Dom dat ik misschien euforie verwachtte maar zoals de titel zegt ben ik een totale Noob op benzo en medicijn gebied.

Pas achteraf na de eerste keer besefte ik dat ik me erg goed had gevoeld! Normaal ben ik wat sneller dan een ander opgewonden over iets of makkelijker zenuwachtig voor dingen. Of wisselender qua humeur. (Nee niks ergs, mee geboren en heet oa: ADHD). Dat had ik tijdens Xanax helemaal niet gevoeld! Wel ruim 24 uur niet. Na maar eenmalig 0,25mg. De tweede keer weer 0,25mg genomen en na ongeveer 1,5 a 2 uurtjes nog eens 0,25mg. Dus totaal maar 0,5mg genomen. Dat was helaas wel teveel voor mij voor het doel waar ik het voor nam. Ik pleurde namelijk in slaap een uur of 2 na de 2e dosis hahaha! Heb wel 4 a 5 uren heerlijk geslapen. Later nog eens een kwart pilletje 0,125mg (baby dosis) genomen en zelfs dát merkte ik al hoor. Ik heb zeer ruim tijd tussen elke keer gelaten. Weken zeker.

Ook heb ik het eens na speed genomen. (+/- 125mg speed) Toen eerst 0,25mg, paar uurtjes later nog eens 0,5mg. Totaal dus 0,75mg. Dat was wederom net wat teveel voor mij. Next time dus maximaal 0,5mg.
Voor na de speed had ik zelfs het advies gekregen met 1mg in ene keer te beginnen en dat eventueel later nog eens 0,5 of 1mg zelfs er bij te nemen. Gelukkig heb ik dat niet gedaan, zou veel te veel zijn voor mij.

Ben ik nou erg gevoelig voor Xanax of zijn het normale reacties/effecten bij deze doseringen? Ik las namelijk dat Xanax een van de minst slaapverwekkende benzo’s is.

Wel staat mij de lange werking tegen. Of de werking zelf natuurlijk niet maar de nawerking hoe je het noemt. Je mag na Xanax, ook na maar een half of kwart tabletje, wel 72 uur (!) niet autorijden. Das mij echt té lang om het vaak te willen doen. Ook merkte ik de volgende dag nog wat er van. Kon heel lichtjes draaierig of instabiel zijn en gewoon wat lui. Nou merkte ik er op dag 2 al niks meer van en betwijfel ik dan een beetje of je op dag 3 nog niet zou kunnen autorijden maar ik ga absoluut geen risico daarmee nemen! Zoals de vaste df’rs hier wel weten ben ik hier de “moraalridder” over onder invloed rijden dus nope, ik rijd dan 3 dagen niet. Knap lastig! Mijn rijbewijs is mij echt heilig..
Dus ik hoop dat jullie wat vragen kunnen beantwoorden over welke benzo ik zoek om eens te kopen.

1)-welke benzo’s die vrij gangbaar te verkrijgen zijn werken net als Xanax angstremmend, ontspannend, geven je een positief humeur en heeft als bijwerking dat je makkelijk in slaap valt?
2)-bij welke van bij vraag 1 genoemde benzo’s mag je veel sneller weer autorijden? Maximaal 24 uur niet als het kan.
3)-euforie zou wenselijk zijn maar is niet een vereiste. Welke geven wel en welke geven geen euforie of iets?

Liefste een benzo die niet zo veel en lang naweeën geeft. Ook moet het vrij gangbaar verkrijgbaar zijn. (Nee niet noemen natuurlijk he, das een FOEI!) niet té duur ook maar dat lijkt mij logisch.
Ook moet het (redelijk) veilig te combineren zijn met speed of mdma etc. Na mdma heb ik nog nooit een benzo “nodig” gehad maar misschien wil ik dat ook eens proberen in de toekomst.
Verslavend liever ook niet maar dat bestaat niet. Hihihi.

Als je zin hebt mag je ook meer uitleg geven hieronder over de verschillende werking van verschillende benzo’s. Waarom je welke zou nemen en waarom eentje niet.

Thanks!

Oja, en ik ben mij bewust van risico’s over eventuele benzo verslaving. Hoe snel dat kan gaan en hoe het er in kan sluipen. En ik heb gemoeg gelezen hier en elders over hoe K.U.T. de afkick is.

Thanks ladies and people!
:wink:
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
hey

Pas achteraf na de eerste keer besefte ik dat ik me erg goed had gevoeld! Normaal ben ik wat sneller dan een ander opgewonden over iets of makkelijker zenuwachtig voor dingen. Of wisselender qua humeur. (Nee niks ergs, mee geboren en heet oa: ADHD). Dat had ik tijdens Xanax helemaal niet gevoeld!
Klik om te vergroten...
Dat je je goed hebt gevoeld heb je jezelf maar wijsgemaakt. Benzo's dempen je gevoelens juist, wat dus opgewondenheid en wisselend humeur tegengaat.

Heb je trouwens retard of niet? Ik dacht dat Xanax 0,5 zowel met als zonder vertraagde afgifte bestaat.

Buiten Xanax heb ik nog alleen maar Oxazepam gedaan, die is een stuk kortwerkender, werkt minder op angst maar meer algemeen rustgevend, en is een betere inslaper dan xanax.

Maar als je gewoon goed in je vel zit vind ik benzo's meer negatieve werking als positieve werking hebben. Ik heb het al vaak gezegd, maar ik wil juist voelen ipv dat mijn gevoel afgevlakt wordt.
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Dat je je goed hebt gevoeld heb je jezelf maar wijsgemaakt. Benzo's dempen je gevoelens juist, wat dus opgewondenheid en wisselend humeur tegengaat.
Klik om te vergroten...

Volgens mij is dat precies wat DD zegt, of ik lees het verkeerd. Dat ze normaal dus meer opgewonden/zenuwachtig/wisselend kan zijn en dat met de Xanax niet had?

Verder geen ervaring maar wel nieuwsgierig dus ik lees even mee.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
acht.zes zei:
hey


Dat je je goed hebt gevoeld heb je jezelf maar wijsgemaakt. Benzo's dempen je gevoelens juist, wat dus opgewondenheid en wisselend humeur tegengaat.

Heb je trouwens retard of niet? Ik dacht dat Xanax 0,5 zowel met als zonder vertraagde afgifte bestaat.

Buiten Xanax heb ik nog alleen maar Oxazepam gedaan, die is een stuk kortwerkender, werkt minder op angst maar meer algemeen rustgevend, en is een betere inslaper dan xanax.

Maar als je gewoon goed in je vel zit vind ik benzo's meer negatieve werking als positieve werking hebben. Ik heb het al vaak gezegd, maar ik wil juist voelen ipv dat mijn gevoel afgevlakt wordt.
Klik om te vergroten...
Idd dempen ze je gevoelens en vlakt het je emotie wat af. Voor dagelijks zou ik dat heel vervelend vinden maar voor ze heel af en toe is dat juist fijn.
Ik had instant release.
Oxezapam mag je idd sneller mee autorijden. Hoe snel word jij slaperig er van? Beetje vind ik niet erg maar moet niet ompleuren na die pil. Das zonde.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@De Dunne
Ik zat op 2 a 3 keer per dag 10 mg, en slaperig werd ik er niet van. Wel werd de onrust minder, en dat was dan ook de bedoeling destijds.

Ik heb het ook wel eens als inslaper gebruikt, maar dan had ik 20 of 30 mg nodig, 10mg is dan toch te weinig.
Maar echte slaapproblemen heb ik nooit gehad. Mensen met ernstige slaapproblemen gebruiken wel 50mg om in slaap te komen, en dat is dus wel een stevige dosis waar je echt suf van wordt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Volgens mij geven benzo's zelf je inderdaad geen goed humeur, maar als je bijvoorbeeld angst of spanningsklachten ervaart en dat dan even weg is, dan kun je daar natuurlijk wel echt blij om worden. Wat verraderlijk is, want je wilt je altijd blij voelen en dan komt je angst en spanning weer terug en inmiddels bouw je een tolerantie op voor de benzo. Gelukkig laat je veel tijd tussen gebruik en neem je weinig.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Mindless
En zo is het. :)
Je zou voor de grap/om eens te proberen eens een paar benzo's naar binnen moeten gooien als je heel erg blij bent, en kijken wat er dan gebeurt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
@Mindless
En zo is het. :)
Je zou voor de grap/om eens te proberen eens een paar benzo's naar binnen moeten gooien als je heel erg blij bent, en kijken wat er dan gebeurt.
Klik om te vergroten...
Heb dit weleens gedaan om te kijken welke recreatieve waarde het had.

Heel naar gevoel om een soort waas over je heen te krijgen. Ik werd er sloom van en mijn blijheid werd vervangen door onverschilligheid. Absoluut niet recreatief (clonazepam dan in ieder geval) als je je al goed voelt.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@Mindless
Precies wat er bij mij gebeurd is! Het blije gevoel werd afgevlakt naar onverschilligheid en ik baalde dat ik die oxazepam had ingenomen.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#10
Etizolam is de shit het geeft lekkere kalme stemming en tikkeltje euforie wat mooi megenomen is, het is dan wel geen farmaceutisch drug in nederland maar wel in andere landen

je kan op RC vendors 1mg pellets bestellen voor *modknip: prijzen noemen is niet toegestaan, ook niet van RC vendors*
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#11
GoldenGrow zei:
Etizolam is de shit het geeft lekkere kalme stemming en tikkeltje euforie wat mooi megenomen is, het is dan wel geen farmaceutisch drug in nederland maar wel in andere landen

je kan op RC vendors 1mg pellets bestellen voor *modknip: prijzen noemen is niet toegestaan, ook niet van RC vendors*
Klik om te vergroten...

Geen prijzen noemen aub.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Fenrir zei:
Geen prijzen noemen aub.
Klik om te vergroten...
oeps, ik dacht dat alleen namen van vendors verboden waren :flushed::flushed::flushed:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
GoldenGrow zei:
oeps, ik dacht dat alleen namen van vendors verboden waren :flushed::flushed::flushed:
Klik om te vergroten...

Kan iedereen een keertje overkomen. Prijzen noemen, vragen waar je drugs kunt krijgen of speculeren/opscheppen over de kwaliteit van je drugs is ook verboden.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
acht.zes zei:
@De Dunne
Ik zat op 2 a 3 keer per dag 10 mg, en slaperig werd ik er niet van. Wel werd de onrust minder, en dat was dan ook de bedoeling destijds.

Ik heb het ook wel eens als inslaper gebruikt, maar dan had ik 20 of 30 mg nodig, 10mg is dan toch te weinig.
slaapproblemen heb ik nooit gehad. Mensen met ernstige slaapproblemen gebruiken wel 50mg om in slaap te komen, en dat is dus wel een stevige dosis waar je echt suf van wordt.
Klik om te vergroten...

Ik heb ook zeker geen slaapproblemen. De reden om een voor mij geschikte benzo te vinden is hierboven in het topic beschreven. Juist om eens een dagje/avondje een vlakke emotie te hebben en ontspannen te zijn. Ik ben van nature nogal een “gepassioneerd” persoon heheh.. Een euforie of echt blij gevoel is niet nodig en zo werken benzo’s dacht ik ook niet echt.
Zo om te slapen heb ik geen hulpmiddel nodig. Wel mag de bijwerking wat slaap opwekken zodat ik het eens na een upper kan nemen om sneller te ontspannen en ook sneller te slapen. Dat heb ik nog maar ene keer gedaan en maak ik zeker geen gewoonte van. Echt erg slaapverwekkend natuurlijk niet want dan zou ik zonder upper ompleuren.

Suf worden zoals jij zegt is dat slaperig worden? Gapen, lui voelen en haast in slaap vallen? Dat had ik bij Xanax (zonder upper) ook al best wel terwijl dat volgens velen een van de minst slaapverwekkende benzo is.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Volgens mij geven benzo's zelf je inderdaad geen goed humeur, maar als je bijvoorbeeld angst of spanningsklachten ervaart en dat dan even weg is, dan kun je daar natuurlijk wel echt blij om worden. Wat verraderlijk is, want je wilt je altijd blij voelen en dan komt je angst en spanning weer terug en inmiddels bouw je een tolerantie op voor de benzo. Gelukkig laat je veel tijd tussen gebruik en neem je weinig.
Klik om te vergroten...

Precies. Xanax maakte mij stabieler en op één level blijvend qua humeur. Daarom zoek ik ook een benzo die vooral angstremmend en ontspannend is. En slaapverwekkend is een mooie bijwerking dan.

Maak je geen zorgen hoor. Ik heb het echt met weken ertussen gedaan en ben zeker niet van plan dit goedje als normaal na een upper te gaan gebruiken (pas ene keer) of vaak zo los te nemen. Je schijnt echt erg snel tolerantie op te bouwen, na enkele dagen al en het schijnt ook zó verslavend te zijn dat ik echt oplet. Al moet ik wel zeggen dat het mij persoonlijk niet leuk genoeg lijkt het vaak te doen. Het is een leuke en vooral wel handige drug maar niet zo leuk als bv wiet, xtc en speed.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#16
acht.zes zei:
@Mindless
En zo is het. :)
Je zou voor de grap/om eens te proberen eens een paar benzo's naar binnen moeten gooien als je heel erg blij bent, en kijken wat er dan gebeurt.
Klik om te vergroten...
Waarschijnlijk hetzelfde als wanneer je ze naar binnen gooit als je je down voelt. Ik heb het nog nooit genomen op een moment dat ik me slecht voelde. Alleen nog maar ene keer na speed en verder gewoon ipv een jointje in t weekend.
Het vlakt alles af. Je down gevoel maar ook je happy gevoel. Wat ik er van gemerkt heb is dat het een soort van mijn middelste stand van humeur pakt en aanhoudt. Dus niet de low of de high in mijn temperament maar precies het lijntje er tussen in.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Heb dit weleens gedaan om te kijken welke recreatieve waarde het had.

Heel naar gevoel om een soort waas over je heen te krijgen. Ik werd er sloom van en mijn blijheid werd vervangen door onverschilligheid. Absoluut niet recreatief (clonazepam dan in ieder geval) als je je al goed voelt.
Klik om te vergroten...
Echt recreatief lijken benzo’s mij sowieso niet. Ik bedoel recreatief in de vorm van een euforie, high of lekker gevoel. Niet zoals je bv wiet, speed of mdma zou nemen. Wel voor een ontspanning. Of voor mensen om te slapen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoe is mijn reactie op de dosering van Xanax?
Als ik doseringen bij anderen hoor en lees dan zit ik erg laag en reageer toch heftig met in slaap vallen en draaierig blijven de volgende dag etc. Zeker omdat er aangegeven word dat Xanax een van de minst slaapverwekkende benzo’s is.
Als voorbeeld: na een keer speed (geschat 100-125mg) had ik eerst 0,25mg genomen en dat werkte al erg goed. Geen comedown gevoel, ontspannen, eetlust (goed gegeten haha!), gewoon relax gevoel icm een lichte na-glow van de speed eerder die dag. Na enkele uren 0,5mg bijgenomen, dus totaal 0,75mg. Binnen 1 a 1,5 uur daarna kon ik écht niet wakker blijven. Onstabiel en tikke dronken gevoel, erg gapen, echt moe en het water liep uit mijn ogen. Ben maar naar bed gegaan. Het was echt te sterk gevoel om te negeren. En dat terwijl mij geadviseerd was na speed met 1mg Xanax te beginnen en dan 0,5 of zelfs 1mg bij te nemen. Zo blij dat ik dt advies niet heb opgevolgd. Heb toen met die 0,75mg wel 9 uren geslapen als een blok!
Ook zonder upper ben ik wat instabiel en licht dronken (niet specifiek fijn..) en vooral erg slaperig bij 0,5mg. Zelfs 0,125mg (kwart pilletje) voel en merk ik.

Is dit een normale reactie op Xanax mijn beste mede df’rs?
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Dunne zei:
Oja, en ik ben mij bewust van risico’s over eventuele benzo verslaving. Hoe snel dat kan gaan en hoe het er in kan sluipen. En ik heb gemoeg gelezen hier en elders over hoe K.U.T. de afkick is.
Klik om te vergroten...

Ik heb Alprazolam ooit minstens 2 jaar elke dag gebruikt tegen spanningen. Ik nam het pas als ik er last van kreeg en begon steeds met een van 0,25 mg. Uiteindelijk werd de dosis hoger door tolerantie, maar niet veel. Met 0,50 mg lukte het ook goed. Er waren wel eens uitschieters maar nooit hoger dan 1,0 mg.

Ik ben er later op eigen initiatief mee gestopt en heb zelf een afbouwschema gemaakt. De hulpverlener die het me gaf hield ik op de hoogte, maar alleen omdat hij dat graag wilde en voor het geval dat. Ik deed het afbouwen extreem langzaam en dat ging prima. Ik heb het nog liggen voor noodgevallen en bij de comedown van coke is het handig. Zeker bij die versneden zooi. Op de afgelopen meeting had het ook nut bij Verwondering.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Albedo
Oh was het Alprazolam die @verwondering beetje aanspreekbaar maakte? Lol, ja die was zo ver weg niet meer aanspreekbaar haha

Ik heb zelf ooit een strip van dat spul gehad, ik dacht 1mg, ben er een keer mee uit een paniekaanval mee geraakt en de rest opgemaakt ter recreatie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."