Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen over benzo’s van een totale benzo NOOB.

Vragen over benzo’s van een totale benzo NOOB.

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Dunne zei:
Oja, en ik ben mij bewust van risico’s over eventuele benzo verslaving. Hoe snel dat kan gaan en hoe het er in kan sluipen. En ik heb gemoeg gelezen hier en elders over hoe K.U.T. de afkick is.
Klik om te vergroten...

Ik heb Alprazolam ooit minstens 2 jaar elke dag gebruikt tegen spanningen. Ik nam het pas als ik er last van kreeg en begon steeds met een van 0,25 mg. Uiteindelijk werd de dosis hoger door tolerantie, maar niet veel. Met 0,50 mg lukte het ook goed. Er waren wel eens uitschieters maar nooit hoger dan 1,0 mg.

Ik ben er later op eigen initiatief mee gestopt en heb zelf een afbouwschema gemaakt. De hulpverlener die het me gaf hield ik op de hoogte, maar alleen omdat hij dat graag wilde en voor het geval dat. Ik deed het afbouwen extreem langzaam en dat ging prima. Ik heb het nog liggen voor noodgevallen en bij de comedown van coke is het handig. Zeker bij die versneden zooi. Op de afgelopen meeting had het ook nut bij Verwondering.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#2
@Albedo
Oh was het Alprazolam die @verwondering beetje aanspreekbaar maakte? Lol, ja die was zo ver weg niet meer aanspreekbaar haha

Ik heb zelf ooit een strip van dat spul gehad, ik dacht 1mg, ben er een keer mee uit een paniekaanval mee geraakt en de rest opgemaakt ter recreatie.
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#3
@acht.zes

Ja, dat was er eentje van 0,25 mg instant release. Ik gebruikte het alleen om de piekspanning weg te krijgen. Als ik nu ineens 1,0 mg zou nemen dan zou ik denk ik enorm suf worden en snel willen gaan liggen op de bank of in bed.

Ter recreatie was het in Amerika dacht ik de vervanger van valium om een beter in een ontspannen party stemming te komen.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
@Albedo
T kan ook 0,5 geweest zijn, ik weet t eigenlijk niet meer precies.

Maar ik had wel een keer een flinke high/euforie in combinatie met 3 biertjes destijds. En toen ik dat dag later wou herhalen was dat effect al weer weg.

Was jaren geleden en was de laatste paniekaanval die ik heb gehad gelukkig. :)
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#5
@acht.zes

Met alcohol wordt het flink versterkt ja. Ik dronk vroeger elke dag een biertje en meestal ging dat goed, maar soms niet. Met uitgaan was het wel eens oppassen als het verkeerd viel.

Ik kende vroeger een dronkaard die daarmee een hogere roes wilde ervaren. Die gozer nam tegen mijn instructies in gelijk 1,5 mg. Bij teveel alcohol kan het averechts werken. Of bij het tussendoor bijnemen. Ik weet het niet meer zeker maar op een gegeven moment raakte hij helemaal in paniek. Hij wilde nog meer omdat hij zich niet lekker voelde. Ik moest ze zelfs verstoppen omdat ik wist dat het niet zou helpen. Ik weet niet meer hoe het precies is afgelopen. Hij heeft het moeten uitzitten. Was niet leuk moet ik zeggen. De volgende dag gewoon weer alles vergeten natuurlijk zoals bij veel van die alcohol misbruikers.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Echt recreatief lijken benzo’s mij sowieso niet. Ik bedoel recreatief in de vorm van een euforie,
Klik om te vergroten...

Ik zou het toch echt bij een jointje houden..
Die benzos ben ik altijd voor weg gebleven tot ik ze nodig had voor mijn ghb gebruik.

Uiteindelijk is Valium toch wel een goede benzo.
Hoor ook dat ze die aan mensen geven op de eerste hulp vaak als eerste.
Ken het ook pas sinds een half jaar, maar na de drugs MDMA of GHB of wat dan ook neemt hij zo over en word je meteen kalm en voel je je goed.

Maar na vaker gebruik lijkt het alsof je er niks meer van voelt terwijl hij wel aan het werk is.
Dus dan drink ik er een glas (of 2) rode wijn bij.
En dat is heerlijk.

Ik zou dan wel voor de 10mg gaan die blauwe..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."