#1
Oja, en ik ben mij bewust van risico’s over eventuele benzo verslaving. Hoe snel dat kan gaan en hoe het er in kan sluipen. En ik heb gemoeg gelezen hier en elders over hoe K.U.T. de afkick is.
Ik heb Alprazolam ooit minstens 2 jaar elke dag gebruikt tegen spanningen. Ik nam het pas als ik er last van kreeg en begon steeds met een van 0,25 mg. Uiteindelijk werd de dosis hoger door tolerantie, maar niet veel. Met 0,50 mg lukte het ook goed. Er waren wel eens uitschieters maar nooit hoger dan 1,0 mg.
Ik ben er later op eigen initiatief mee gestopt en heb zelf een afbouwschema gemaakt. De hulpverlener die het me gaf hield ik op de hoogte, maar alleen omdat hij dat graag wilde en voor het geval dat. Ik deed het afbouwen extreem langzaam en dat ging prima. Ik heb het nog liggen voor noodgevallen en bij de comedown van coke is het handig. Zeker bij die versneden zooi. Op de afgelopen meeting had het ook nut bij Verwondering.