Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsonregelmatig benzo gebruik

onregelmatig benzo gebruik

25 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is ook geen gevaarlijk advies...
Overdrijven is ook een vak en merk dat dingen persoonlijk gericht zijn aan mij.
Maar dat interesseerd mij niks.
Ik heb verstand van zaken en blijf mijn mening delen.
:wave:
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#2
Rebell zei:
Het is ook geen gevaarlijk advies...
Overdrijven is ook een vak en merk dat dingen persoonlijk gericht zijn aan mij.
Maar dat interesseerd mij niks.
Ik heb verstand van zaken en blijf mijn mening delen.
:wave:
Klik om te vergroten...

Je vat het persoonlijk op. Feit is dat je iets beweert zonder dat te beargumenteren. Daar wordt iets van gezegd en dat zie je als een aanval. Het gaat hier om de veiligheid van iemand die om advies vraagt en niet om je (gekrenkte) ego.

Het is bewezen dat wiet psychoses kan triggeren. Je ziet toch wel in dat jouw advies aan iemand in de knoop zit met medicatie en zichzelf en angststoornissen heeft gevaarlijk is?
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#3
Prison zei:
Je vat het persoonlijk op. Feit is dat je iets beweert zonder dat te beargumenteren. Daar wordt iets van gezegd en dat zie je als een aanval. Het gaat hier om de veiligheid van iemand die om advies vraagt en niet om je (gekrenkte) ego.

Het is bewezen dat wiet psychoses kan triggeren. Je ziet toch wel in dat jouw advies aan iemand in de knoop zit met medicatie en zichzelf en angststoornissen heeft gevaarlijk is?
Klik om te vergroten...

Ik heb het tegen 8.6 je komt hier nieuw en wijs doen maar ik heb duidelijke argumenten gegeven.
Dit is ook het laatste wat ik te zeggen heb.. :sunglasses:
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rebell zei:
Jointje kan goed helpen met slapen en tegen de angst en rustig worden per persoon verschilt dat.
Klik om te vergroten...
Wiet versterkt vaak je emoties, en kan bovendien juist angst of paranoia veroorzaken. Ik vind je advies dus erg onverantwoord.
Rebell zei:
Dit is ook het laatste wat ik te zeggen heb.
Klik om te vergroten...
:handok2:

@Moiikbenkevin Als ik jou was zou ik dit soort dingen overleggen met je huisarts of psycholoog/-iater. Ik heb enorm met je te doen trouwens, angstproblemen en slaapproblemen zijn mij niet vreemd, en daaruit volgende werkeloosheid ook niet. Veel succes!
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rebell zei:
Ik heb het tegen 8.6 je komt hier nieuw en wijs doen maar ik heb duidelijke argumenten gegeven.
Dit is ook het laatste wat ik te zeggen heb.. :sunglasses:
Klik om te vergroten...

Hm, ik nergens een argument staan. Alleen iets over meerdere drugs nemen i.p.v. alleen benzo’s en dat ketamine iets kan oplossen.

Get your shit together of stop met onzin verspreiden.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#6
@Rebell
Angststoornis en blowen gaat niet samen, dat is gewoon zo. Dat komt door wat @Fenrir al zegt omdat blowen je gevoel versterkt. Dus meer angst in plaats van minder. En dan geef je gewoon slecht advies.

Ik snap het wel hoor, want de meeste mensen denken 'hey, van blowen wordt je relaxed!', maar zo werkt het dus niet als je een angststoornis hebt. Echt niet. En ook ik spreek uit ervaring.
M
MoiikbenkevinLid
01-01-2024, 00:00
#7
Rebell zei:
Zeker weten b.v. Ketamine kan een hoop oplossen.
Meer dan een benzo.
Zulke dingen ontstaan vaak ook als je op jonge leeftijd vol word gegooit met pillen.
Dus kijken of andere drugs hem er misschien uit haalt.
En wat denk je nou zelf dat hij al niet gesprekken heeft? Daarom komt hij hier vragen.
Gewoon wat anders proberen!
Farmaceutische drugs is niet altijd het beste en de oplossing voor alles.
Klik om te vergroten...

nee blowen is geen goed idee voor mij wel geprobeerd.
ketamine nooit gedaan eigenlijk (hou niet van spul snuiven of spuiten)
zelf alcohol drink ik nooit nadat mijn maat overleed aan overdosis ghb met alcohol.
kan zelfs geen coffee drinken dan slaat mij hart al op hol.


edit: enige wat mij wel goed deed is mdma totaal geen last van angst hier bij (pas 2x gegaan afgelopen 8maanden) is net oxy voor mij maar dan met een betere 'moed' zegt maar.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
acht.zes zei:
@Rebell
Angststoornis en blowen gaat niet samen, dat is gewoon zo. Dat komt door wat @Fenrir al zegt omdat blowen je gevoel versterkt. Dus meer angst in plaats van minder.

maar zo werkt het dus niet als je een angststoornis hebt. Echt niet. En ook ik spreek uit ervaring.
Klik om te vergroten...
Ik ook uit ervaring. Was een van de redenen voor mij om een jaar lang niet te blowen en daarna nooit (!) meer dagelijks of te vaak roken. Ik was toen soms gestrest en tegen para aan en als ik dan ging blowen hielp het bij de eerste paar trekjes wel wat. De stress etc nam wat af. Maarrr een paar trekken verder kon dat helemaal omslaan. En geloof me, echt para en depri zijn is zo niet leuk en verschrikkelijk! Dat heeft de wiet toen allemaal getriggerd. Natuurlijk HOEFT het niet met 100% zekerheid te gebeuren bij TS dat ie er ECHT bad op gaat maar de kans is aanzienlijk groter bij mensen die angstig zijn of gestrest.
Ts heeft al minimaal 9 jaar een bewezen angststoornis en mentale problemen. Dan kun je er bijna donderop op zeggen dat dat allemaal getriggerd gaat worden door cannabis.

Aan TS @Moiikbenkevin , ga alsjeblieft niet blowen. Ga eventueel naar een andere behandelaar voor een second opinion. Misschien weet die een andere aanpak of iets wat jou past en helpt. De oplossing zit hem in ieder geval niet in nog meer drugs nemen. Zeker niet op eigen houtje. Succes!
M
MoiikbenkevinLid
01-01-2024, 00:00
#9
hoi allemaal bedankt voor het reageren,

acht.zes zei:
drugs adviseren aan iemand met een angststoornis, goed bezig @Rebell :thinking:

@Moiikbenkevin
Juist geen drugs doen dus.

Verder ben je alleen maar bezig geweest met het gevolg aanpakken in plaats van de oorzaak. Je zou praatsessies moeten doen met psychiater/psycholoog in plaats je vol te gooien met benzo's/oxy's.

Dan te bedenken dat dit allemaal is begonnen met een paar slapeloze nachten...
Klik om te vergroten...

de oorzaak is dat mijn ouders gingen scheiden daardoor veel problemen gehad met bij ik moest gaan wonen vaak daarvoor naar de rechtbank geweest om dingen uit tevechten etc zeker 10 a 15 keer, 3 maand later is mijn vriend overleden aan een overdosis ghb waar ik bij was. vandaar dat ik snel aan benzos gezet. helaas van ik uit mijzelf oxys daarboven op gaan slikken. heb veel praat sessies gehad maar eerlijk gezegt schiet ik er weinig mee op uit eindelijk kun je niks aan doen wat er in het verleden gebeurt is. ik hoop het ooit een plek te kunnen geven maar als ik eerlijk ben zie ik dat niet gauw gebeuren.
M
MoiikbenkevinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Prison zei:
Wiet adviseren aan iemand met een angststoornis. Wil je de ts in een psychose helpen?

OT: ik denk dat het antwoord niet in medicatie ligt maar in therapie. Op zoek naar een psycholoog met ervaring hier mee. Heeft bij mij ook gewerkt.
Klik om te vergroten...

ik woon helaas in een klein dorpje waar eigenlijk maar 1 psycholoog is. ik zou graag naar een andere gaan maar heb zelf helaas geen auto en openbaar vervoer dat word hem echt niet. en ben bang dat praten ook weinig gaat oplossen
M
MoiikbenkevinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Fenrir zei:
Wiet versterkt vaak je emoties, en kan bovendien juist angst of paranoia veroorzaken. Ik vind je advies dus erg onverantwoord.

:handok2:

@Moiikbenkevin Als ik jou was zou ik dit soort dingen overleggen met je huisarts of psycholoog/-iater. Ik heb enorm met je te doen trouwens, angstproblemen en slaapproblemen zijn mij niet vreemd, en daaruit volgende werkeloosheid ook niet. Veel succes!
Klik om te vergroten...

ik zal eerlijk zeggen sinds ik clean ben helemaal niet meer naar huisarts of psycholoog ben geweest. echt alles staat mij tegen op het moment plus ben overal nerveus voor op het moment en heb totaal nergens geen fut meer voor.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sterkte ermee! Ik hoop dat je toch een manier vindt om een andere psycholoog te bereiken. Dit soort stoornissen zijn te behandelen!
F
FelikesLid
01-01-2024, 00:00
#13
Rebell zei:
@acht.zes jij stuurt mij berichten en zocht de confrontatie dus ja dan kreeg je hem ook :tearsofjoy:

Jointje kan goed helpen met slapen en tegen de angst en rustig worden per persoon verschilt dat.
Kan gewoon proberen.
Klik om te vergroten...
Het kan ook voor een angstkick zorgen. Beter niet gokken maar in behandeling gaan.
M
MoiikbenkevinLid
01-01-2024, 00:00
#14
hoi allemaal,

ik dacht van ik zal iedereen even een update geven.
heb ondertussen een nieuwe in psycholoog/ psychiater gaat nu een stuk beter met mij, slik nu geen oxycodon meer dik 2 maand ik ben coldturkey gestopt wat een hell maar afbouwen was mij tog niet gelukt, want als ik ze in huis had nam ik ze tog wel.

slik alleen nog benzo's op voorschift (vlak voor slapen 20mg diazepam en 4mg clonazepam over 2x verspreid op 1 dag) maar momenteel heb ik nog steeds last van slaap problemen en angst.
het uwv samen met mijn behandelaren gaan bijpassend werk voor mij zoeken, zodaar ik werk en wat beter in mijn vel zit dan ben ik van plan om de benzo's langzaam af te bouwen.

ben ondertussen ook begonnen naar de sportschool te gaan, gezonder gaan eten plus probeer vaker uit huis tegaan om tog langzaam weer onder de mensen tekomen.

alvast weer sorry voor de spelfouten heb dyslexie^^
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#15
Moiikbenkevin zei:
hoi allemaal,

ik dacht van ik zal iedereen even een update geven.
heb ondertussen een nieuwe in psycholoog/ psychiater gaat nu een stuk beter met mij, slik nu geen oxycodon meer dik 2 maand ik ben coldturkey gestopt wat een hell maar afbouwen was mij tog niet gelukt, want als ik ze in huis had nam ik ze tog wel.

slik alleen nog benzo's op voorschift (vlak voor slapen 20mg diazepam en 4mg clonazepam over 2x verspreid op 1 dag) maar momenteel heb ik nog steeds last van slaap problemen en angst.
het uwv samen met mijn behandelaren gaan bijpassend werk voor mij zoeken, zodaar ik werk en wat beter in mijn vel zit dan ben ik van plan om de benzo's langzaam af te bouwen.

ben ondertussen ook begonnen naar de sportschool te gaan, gezonder gaan eten plus probeer vaker uit huis tegaan om tog langzaam weer onder de mensen tekomen.

alvast weer sorry voor de spelfouten heb dyslexie^^
Klik om te vergroten...

Goed dat je weer onder behandeling staat.
Angst is helaas 1 van de weinige psychische ziektes waar ze geen goed werkend medicijn tegen hebben of therapie.
Doe indd je best met sportschool en gezonder eten. En daarnaast de therapie en probeer de medicatie zo laag mogelijk te houden.
Er is maar 1 iemand die de angst kan verslaan en dat ben jij. En dat kun jij wel! Als je maar volhoud en een positief leven gaat en blijft lijden.

Succes!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Moiikbenkevin zei:
hoi allemaal,

ik dacht van ik zal iedereen even een update geven.
heb ondertussen een nieuwe in psycholoog/ psychiater gaat nu een stuk beter met mij, slik nu geen oxycodon meer dik 2 maand ik ben coldturkey gestopt wat een hell maar afbouwen was mij tog niet gelukt, want als ik ze in huis had nam ik ze tog wel.

slik alleen nog benzo's op voorschift (vlak voor slapen 20mg diazepam en 4mg clonazepam over 2x verspreid op 1 dag) maar momenteel heb ik nog steeds last van slaap problemen en angst.
het uwv samen met mijn behandelaren gaan bijpassend werk voor mij zoeken, zodaar ik werk en wat beter in mijn vel zit dan ben ik van plan om de benzo's langzaam af te bouwen.

ben ondertussen ook begonnen naar de sportschool te gaan, gezonder gaan eten plus probeer vaker uit huis tegaan om tog langzaam weer onder de mensen tekomen.

alvast weer sorry voor de spelfouten heb dyslexie^^
Klik om te vergroten...
Echt goed bezig ! Inderdaad positief blijven en dan komt het helemaal goed.
M
MoiikbenkevinLid
01-01-2024, 00:00
#17
hoi beste mensen,

ik ben 23 jaar oud en ben al meerdere keren terug gevallen in benzo gebruik.
het begon toen ik 14 jaar was met 5mg (ging later over op 10 per nacht)nitrazepam voor slaapproblemen en diazepam 10mg (later 15mg per dag) voor angst/nare gedachtes dit duurde 4 a 5 maanden toen moest ik stoppen van de psychiater omdat de gewenningen optreden.

hierna ben ik 3 jaar zonder gezeten ben ik deze tijd eigenlijk omdat de angst groot is.
toen(17 of 18jaar) ben ik helaas zelf met benzos begonnen en vanaf mijn 20ste ook oxys gebruikt.
alleen ik gebruik ze beide vrij onregelmatig bijvoorbeeld zo 4 dagen niks en dan zo 5de dag 40mg temazepam voor het slapen daarna weer niks tot de 9de dag wel alleen dan is het gelijk 8mg clonazepam + 4mg xanax met 80mg oxy.
laatste 8maanden ben ik vors gaan minderen alleen helaas kon ik sindsdien niet meer werken.
ik ben nu 2maanden clean maar heb veel last van angst, koud gevoel en constant zweten terwijl ik het meeste gewoon in huis zit. en op het moment wil ik tog graag weer aan het werk omdat thuis zitten ook niks oplevert. maar ik zie mijzelf ook niet in nuchtere toestand aan het werk gaan omdat de angst dan te groot is. mijn psycholoog ziet ook weinig verbetering, die zei zelfs dat waarschijnlijk werken lastig worden omdat ik constant begin tezweten en social zijn lastig voor mij is.

Ook heb ik 6maanden citalopram geslikt zonder iets anders erbij teslikken maar merkte hier helemaal niks van.

vind het nu moeilijk wat te doen.
zo constant in huis zitten word ik ook alleen maar meer depri van.
wat zouden jullie doen als jullie mij waren? zo laten? of meer vast benzos gaan slikken zodat ik tog nog nachtrust krijg en minder angst heb?

alvast sorry voor de spelfouten.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#18
Moiikbenkevin zei:
wat zouden jullie doen als jullie mij waren? zo laten? of meer vast benzos gaan slikken zodat ik tog nog nachtrust krijg en minder angst heb?
Klik om te vergroten...

Vind het erg jong dat ze jou aan de benzo's hebben gezet. Ken ook niet het hele verhaal maar ben daar erg op tegen. Een puber moet zich nog ontwikkelen en zulke medicijnen verstoren de groei.
Maar dat is nu verleden tijd.

Toch zou ik proberen zo min mogelijk benzo's te slikken.
Rook een keer een wiet jointje kijk hoe dat bevalt.
Drink een wijntje of biertje maar probeer niet terug te vallen dat je elke dag benzo's moet nemen.
Hoe ouder je word hoe erger het word.
Misschien moet je er even doorheen! Want je noemt me een paar dingen dat je gebruikt dat hoog gedosseerd is.

Mijn mening is dat je beter meerdere soorten drugs af en toe kan gebruiken dan elke dag de zelfde soort.
Dat klinkt misschien raar maar misschien een beetje experimenteren met verschillende dingen dan alleen benzo's.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
drugs adviseren aan iemand met een angststoornis, goed bezig @Rebell :thinking:

@Moiikbenkevin
Juist geen drugs doen dus.

Verder ben je alleen maar bezig geweest met het gevolg aanpakken in plaats van de oorzaak. Je zou praatsessies moeten doen met psychiater/psycholoog in plaats je vol te gooien met benzo's/oxy's.

Dan te bedenken dat dit allemaal is begonnen met een paar slapeloze nachten...
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#20
acht.zes zei:
drugs adviseren aan iemand met een angststoornis, goed bezig @Rebell :thinking:
Klik om te vergroten...

Zeker weten b.v. Ketamine kan een hoop oplossen.
Meer dan een benzo.
Zulke dingen ontstaan vaak ook als je op jonge leeftijd vol word gegooit met pillen.
Dus kijken of andere drugs hem er misschien uit haalt.
En wat denk je nou zelf dat hij al niet gesprekken heeft? Daarom komt hij hier vragen.
Gewoon wat anders proberen!
Farmaceutische drugs is niet altijd het beste en de oplossing voor alles.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."