#1
hoi beste mensen,
ik ben 23 jaar oud en ben al meerdere keren terug gevallen in benzo gebruik.
het begon toen ik 14 jaar was met 5mg (ging later over op 10 per nacht)nitrazepam voor slaapproblemen en diazepam 10mg (later 15mg per dag) voor angst/nare gedachtes dit duurde 4 a 5 maanden toen moest ik stoppen van de psychiater omdat de gewenningen optreden.
hierna ben ik 3 jaar zonder gezeten ben ik deze tijd eigenlijk omdat de angst groot is.
toen(17 of 18jaar) ben ik helaas zelf met benzos begonnen en vanaf mijn 20ste ook oxys gebruikt.
alleen ik gebruik ze beide vrij onregelmatig bijvoorbeeld zo 4 dagen niks en dan zo 5de dag 40mg temazepam voor het slapen daarna weer niks tot de 9de dag wel alleen dan is het gelijk 8mg clonazepam + 4mg xanax met 80mg oxy.
laatste 8maanden ben ik vors gaan minderen alleen helaas kon ik sindsdien niet meer werken.
ik ben nu 2maanden clean maar heb veel last van angst, koud gevoel en constant zweten terwijl ik het meeste gewoon in huis zit. en op het moment wil ik tog graag weer aan het werk omdat thuis zitten ook niks oplevert. maar ik zie mijzelf ook niet in nuchtere toestand aan het werk gaan omdat de angst dan te groot is. mijn psycholoog ziet ook weinig verbetering, die zei zelfs dat waarschijnlijk werken lastig worden omdat ik constant begin tezweten en social zijn lastig voor mij is.
Ook heb ik 6maanden citalopram geslikt zonder iets anders erbij teslikken maar merkte hier helemaal niks van.
vind het nu moeilijk wat te doen.
zo constant in huis zitten word ik ook alleen maar meer depri van.
wat zouden jullie doen als jullie mij waren? zo laten? of meer vast benzos gaan slikken zodat ik tog nog nachtrust krijg en minder angst heb?
alvast sorry voor de spelfouten.
ik ben 23 jaar oud en ben al meerdere keren terug gevallen in benzo gebruik.
het begon toen ik 14 jaar was met 5mg (ging later over op 10 per nacht)nitrazepam voor slaapproblemen en diazepam 10mg (later 15mg per dag) voor angst/nare gedachtes dit duurde 4 a 5 maanden toen moest ik stoppen van de psychiater omdat de gewenningen optreden.
hierna ben ik 3 jaar zonder gezeten ben ik deze tijd eigenlijk omdat de angst groot is.
toen(17 of 18jaar) ben ik helaas zelf met benzos begonnen en vanaf mijn 20ste ook oxys gebruikt.
alleen ik gebruik ze beide vrij onregelmatig bijvoorbeeld zo 4 dagen niks en dan zo 5de dag 40mg temazepam voor het slapen daarna weer niks tot de 9de dag wel alleen dan is het gelijk 8mg clonazepam + 4mg xanax met 80mg oxy.
laatste 8maanden ben ik vors gaan minderen alleen helaas kon ik sindsdien niet meer werken.
ik ben nu 2maanden clean maar heb veel last van angst, koud gevoel en constant zweten terwijl ik het meeste gewoon in huis zit. en op het moment wil ik tog graag weer aan het werk omdat thuis zitten ook niks oplevert. maar ik zie mijzelf ook niet in nuchtere toestand aan het werk gaan omdat de angst dan te groot is. mijn psycholoog ziet ook weinig verbetering, die zei zelfs dat waarschijnlijk werken lastig worden omdat ik constant begin tezweten en social zijn lastig voor mij is.
Ook heb ik 6maanden citalopram geslikt zonder iets anders erbij teslikken maar merkte hier helemaal niks van.
vind het nu moeilijk wat te doen.
zo constant in huis zitten word ik ook alleen maar meer depri van.
wat zouden jullie doen als jullie mij waren? zo laten? of meer vast benzos gaan slikken zodat ik tog nog nachtrust krijg en minder angst heb?
alvast sorry voor de spelfouten.
