Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZó ontzettend weinig.....Zó veel lichamelijk effect

Zó ontzettend weinig.....Zó veel lichamelijk effect

25 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is ook deze hoeveelheid die ik straks bij de volgende poging zal gaan afbouwen, en deze dan per drie weken aan te gaan houden.
Het zou natuurlijk moeten lukken, het is ongelooflijk hoe het lichaam reageert op slechts die hèle kleine hoeveelheid minder.
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#2
Legio Patria Nostra zei:
In mijn specifieke geval camion er Geen ander middel worden ingezet. Na afhakelijkheid van oxcycodon was er alleen dit bekende middel.
Het kon dus niet anders.
Klik om te vergroten...
Dat is mooi balen dan. Ik wil niet de betweter uithangen maar is er nooit echt iets beters geopperd voor je rugpijn? Pijn ontstaat niet zomaar. Ik weet wel dat het soms zoeken is naar die ene arts die wat breder kijkt dan de tunnelvisie van zijn specialisme, maar toch.

Succes met de afbouw. Hoelang moet je nog? Laat je je in de tussentijd wel behandelen bij een fysio? Of een sportarts misschien? Die hebben vaak beter een idee hoe een lijf functioneert in verschillende stadia van activiteit dan een andere specialist.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik verbaas me.
Nog altijd, en iedere keer opnieuw.
Ik ben begonnen met een poging, om mijn (geringe) hoeveelheid methadon af te gaan bouwen.
Daarover zijn er genoeg andere topics, maar nu even dit:

Hoe is het eigenlijk mogelijk dat je lijf (en psyche) zo fel reageert, op een zo kleine hoeveelheid minder?
In mijn geval bouw ik in stapjes van 2 mg per 2 weken nu af. Ik moet 20 mg totaal zien kwijt te raken, ik doe het rustig aan.
Maar ik voel het tot in mijn tenen.
Of het gaat lukken? Ik weet het niet, ik heb dit medicijn tegen mijn rugpijn, maar ik wil ervan af. Ik krijg allerlei behandelingen nu tegen die rugpijn, en misschien lukt het.
Terug naar de titel van dit topic, is het nu niet vreemd, enkele miligrammen minder, en zoveel effecten daarvan?
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vind het niet gek. Je hersenen zijn een wonderlijk iets vol enorm kleine neurotransmitters en elektrische pulsen. Elke disbalans voel je.

En methadon tegen rugpijn? Misschien ben ik naïef maar ik heb daar nog nooit van gehoord.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
In mijn specifieke geval camion er Geen ander middel worden ingezet. Na afhakelijkheid van oxcycodon was er alleen dit bekende middel.
Het kon dus niet anders.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Opioiden tegen chronische pijn worden meestal eigenlijk enkel toegepast bij aflopende zaken aangezien de pijn zal toenemen wanneer je stopt met opioiden gebruik. Maar persoonlijke context terzijde.


Vaak worden langwerkende middelen geprezen voor praktisch en dus relatief makkelijke afbouw maar de afbouw blijft alsnog wel een kleine hel. De pest met zulk soort middelen is ook dat door de lange duratie de ontwenning zeer lang kan aanhouden, die kleine hel kan dus al snel als een eeuwigheid aanvoelen.

Als je constant onder invloed bent zal de tolerantie hiervoor ook vrij rap oplopen. Wat ik wel eens eerder heb gezegd is dat stabiel blijven vaak ook al progressie is. Het moment dat je ontwenning ervaart zal andere behandeling op dat moment weinig meerwaarde hebben ook.

Ik geloof wel dat deze middelen in de meeste context niet zomaar worden voorgeschreven in ieder geval. Maar ook met lang werkende downers zoals Diazepam en Clonazepam kreeg ik toch wel de indruk dat mensen zich flink achterover geslagen voelden zodra deze uiteindelijk met de ontwenning geconfronteerd werden.

Sterkte er mee in ieder geval en doe vooral rustig aan zou ik zeggen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
In deze tijd ga ik 2 x per week sporten onder supervisie van een fysiotherapeut.
Want, de hèle zooi zit na enkele dagen volkomen vast.
Ik ben nu een week verder, heb nu 2,5 mg methadon afgebouwd van de 20 mg, die ik dagelijks krijg.
En ja. Deze kleine hoeveelheid , je merkt het.
Meer Dan dat .
Mijn plan is, om iedere 3 weken die 2,5 mg verder af te bouwen.
Na het lezen van alle info over die methadon ben ik niet zo blij met dit medicijn, en omdat er nu eindelijk eens aan die rug gewerkt wordt op een pijnpoli, wil ik van die methadon af.
Qua ontwenningsverschijnselen heb ik al meerdere keren voor hete vuren gestaan, misschien is dit een voordeel....
En vwb andere pijnstillers is het probleem aan de orde, dat ik deze niet verdragen kan.
Ik heb nl maar een klein, heel klein maagje over. En dat maagje kan maar weinig hebben...
Ik overweeg, om 1 x per maand die 2,5mg eraf te halen. Langzaam aan, dus.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb idd vrijwel geen maag meer, nee.
Door omstandigheden.
En nu kan ik zeggen....wat een k.tzooi is dat.
Methadon.
De eerste poging is helaas niet gelukt.
Ik kon niet meer lopen van de rugpijn .
De vraag rijst, of er .... ach ik weet het antwoord al
In mijn geval is er niets anders qua pijnbestrijding.
Of, ik moet eerst de behandeling van mijn rug ondergaan hebben.
Als die ellende minder is, zou het theoretisch makkelijker moeten zijn.

Ik ben weer intensief gaan sporten in elk geval, net als vroeger, maar met deze hitte die mij doet terugdenken aan Sidi Bel Abbes, alleen is daar de lucht veel droger dan hier..

En toch komt er weer een volgende poging.
Ik moet me wel beter voorbereiden.
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb eigenlijk te weinig kennis op dit vlak, maar zou kratom je misschien kunnen helpen? Zijn succesverhalen te vinden waarbij kratom werd gebruikt om van zware opiaten af te komen.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ken iemand die enorm veel moeite had met methadon af te bouwen en die kwam van 200mg. Iedereen reageert er anders op. Waarschijnlijk omdat je vermindert hebt heb je meer rugpijn en dan gaat je lichaam ontwennig zodat je weer meer neemt. Maar als je het langzaam doet zoals je overweegt 2,5mg per maand zou dat wel lukken normaal.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Thnx voor de tip,
Wat is kratom precies, ik ga er eens naar op zoek. ( info)
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Legio Patria Nostra zei:
Het is ook deze hoeveelheid die ik straks bij de volgende poging zal gaan afbouwen, en deze dan per drie weken aan te gaan houden.
Het zou natuurlijk moeten lukken, het is ongelooflijk hoe het lichaam reageert op slechts die hèle kleine hoeveelheid minder.
Klik om te vergroten...
Je hebt mensen die gewoon cold turkey kunnen stoppen zonder moeite, maar dan heb je andere mensen die totaal anders gaan reageren erop.
Als je het moeilijk hebt zou ik wat muziek luisteren dat helpt ook, bij ik hielp het om de moed erin te houden.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Thnx voor het advies ik zal eraan denken.
Ik heb het overwogen, in 1 x stoppen, maar dat wordt voor mij te zwaar.
Ik heb liever een verplaatsings oefening van 4 weken in de hitte, dan 2 dagen cold Turkey ontwenningsverschijnselen van de k.tmethadon, en geloof me dat wil heel wat zeggen. Alleen weet de jeugd niet meer, wat dit betekent, sinds de dienstplicht is afgeschaft ... maar ja.
Zoals ik al zei is een goede voorbereiding zeer belangrijk .
F
F.E.A.R.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
‘Kratom bevat een aantal actieve stoffen, zogenaamde alkaloïden, waarvan mitragynine vermoedelijk de belangrijkste effecten veroorzaakt. Mitragynine is een opiaat-agonist, wat betekent dat het een effect heeft op de opiaat-receptoren in je hersenen’.

In de praktijk neemt kratom zo goed als alle afkickverschijnselen weg. En dit plantje is vervolgens super easy om af te bouwen. Het is overigens op internet legaal te bestellen.

Ik kan je aanraden om iets als Red Borneo of Red Bali te halen. Dit zijn de meest relaxte kratom soorten qua effect. En rode soorten zijn ook nog eens de beste pijnstillers van allemaal. Lijkt me ideaal bij jouw afkick.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
F.E.A.R. zei:
‘Kratom bevat een aantal actieve stoffen, zogenaamde alkaloïden, waarvan mitragynine vermoedelijk de belangrijkste effecten veroorzaakt. Mitragynine is een opiaat-agonist, wat betekent dat het een effect heeft op de opiaat-receptoren in je hersenen’.

In de praktijk neemt kratom zo goed als alle afkickverschijnselen weg. En dit plantje is vervolgens super easy om af te bouwen. Het is overigens op internet legaal te bestellen.

Ik kan je aanraden om iets als Red Borneo of Red Bali te halen. Dit zijn de meest relaxte kratom soorten qua effect. En rode soorten zijn ook nog eens de beste pijnstillers van allemaal. Lijkt me ideaal bij jouw afkick.
Klik om te vergroten...
+1, veel goeds over gehoord en een fijn subtiel stofje.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Stonologie zei:
+1, veel goeds over gehoord en een fijn subtiel stofje.
Klik om te vergroten...
Mja, maar gaat in geval van TS dus niet helpen in verband met maagproblematiek.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Het valt allemaal niet mee! Je kunt gerust zeggen dat het allemaal zwaar tegenvalt...
In elk geval ga ik de kratom v a riant eens nader onderzoeken.
Ik ken dit plantje niet, maar als het helpen kan, why not , nietwaar?
Ven de rug weet ik nu eindelijk dat er zeer waarschijnlijk weinig meer aan te doen is.
Een operatie is veel te riskant, dus "moet ik er maar mee leren leven".
Aangezien er kennelijk geen andere pijnstillers zijn dan die methadon, dan moet ik óók "daarmee leren leven".
Dat valt dus bitter tegen.
Balen....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zou je dit willen toelichten?
Is die kratom dan niet meer mogelijk om in te nemen?
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Legio Patria Nostra zei:
Ik verbaas me.
Nog altijd, en iedere keer opnieuw.
Ik ben begonnen met een poging, om mijn (geringe) hoeveelheid methadon af te gaan bouwen.
Daarover zijn er genoeg andere topics, maar nu even dit:

Hoe is het eigenlijk mogelijk dat je lijf (en psyche) zo fel reageert, op een zo kleine hoeveelheid minder?
In mijn geval bouw ik in stapjes van 2 mg per 2 weken nu af. Ik moet 20 mg totaal zien kwijt te raken, ik doe het rustig aan.
Maar ik voel het tot in mijn tenen.
Of het gaat lukken? Ik weet het niet, ik heb dit medicijn tegen mijn rugpijn, maar ik wil ervan af. Ik krijg allerlei behandelingen nu tegen die rugpijn, en misschien lukt het.
Terug naar de titel van dit topic, is het nu niet vreemd, enkele miligrammen minder, en zoveel effecten daarvan?
Klik om te vergroten...

Dat kan komen dat je brein je iets anders laat ervaren, net als het placebo effect!
En dat kan knap lullig zijn voor je!
Vaak werken die lage doseringen niet eens in je lijf omdat je hogere doseringen gewend bent in de loop der tijd!


Ja toch?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20
Legio Patria Nostra zei:
Zou je dit willen toelichten?
Is die kratom dan niet meer mogelijk om in te nemen?
Klik om te vergroten...
Legio Patria Nostra zei:
n vwb andere pijnstillers is het probleem aan de orde, dat ik deze niet verdragen kan.
Ik heb nl maar een klein, heel klein maagje over. En dat maagje kan maar weinig hebben...
Klik om te vergroten...
Wil je van Kratom al een beetje fatsoenlijk iets merken met jou tolerantie moet je toch al zo'n 5 gram wegwerken, de vergelijking met gras eten is wellicht niet zo heel ver gezocht.

Wellicht de voornaamste reden dat Kratom minder misbruikpotentieel kent dan andere opioiden is omdat je fysiek maar een bepaalde hoeveelheid in een bepaalde tijd kan consumeren. Zelfs de meest doorgewinterde Kratom junk kan maximaal maar zo'n 30-50 gram per dag weg werken. Het valt zeker op de maag te merken en jij hebt van wat ik begreep maar een klein maagje over dat maar weinig kan hebben.
Legio Patria Nostra zei:
Aangezien er kennelijk geen andere pijnstillers zijn dan die methadon, dan moet ik óók "daarmee leren leven".
Klik om te vergroten...
Fentanyl hé, maar dat zou wel eens je doodsvonnis kunnen betekenen. Wordt nog wel eens bij terminaal zieke mensen gebruikt met aanzienlijke opioide tolerantie.
Justme83 zei:
net als het placebo effect!
Klik om te vergroten...
Denk niet dat het placebo effect is hoor al snap ik hoe sommige mensen dit kunnen denken. Tolerantie zal wel ongetwijfeld een factor spelen. Opioiden tolerantie kan vrij belachelijke proporties aannemen, Methadon ontwenning is vrij berucht in ieder geval.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."