Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswelke medicijnen gebruiken jullie om even "alles te vergeten

welke medicijnen gebruiken jullie om even "alles te vergeten

60 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: welke medicijnen gebruiken jullie om even "alles te verg

Ik denk dat risperidon het minst kwaad kan voor je geheugen. Wiet en alprazolam zijn erger.

Er is wel is beweert dat je IQ een stuk of 3 punten omlaag gaat van 10tallen jaren wiet gebruik. Benzo's staan erom bekend dat ze op de lange termijn je grijze hersenmassa doen afnemen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
Z
Zweevteev
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Legio Patria Nostra zei:
Tramadol is....shitzooi.
Als je dit als recreatief middel zou willen inzetten, dan zijn er veel, veel betere middelen in deze richting.
Tramadol is nogal onverdraagzaam.
Klik om te vergroten...
Geloof ik meteen.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tramadol is de farmaceutische industrie die een drol draait op hun patiënten.

Eén letterlijke grap.
Dit middel mag wat mij betreft compleet weggeveegd worden van de algehele farmaceutische industrie.
Het heeft totaal geen plaats in de moderne medische industrie.
Zelfde geld voor opiaat/apap formulaties.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
benzzzy zei:
Er zijn meer dan genoeg milde opioide die doen wat tramadol doet zonder die onnodige bijwerkingen...
Klik om te vergroten...
Welke dan precies?
Ik vind Tramadol juist wel lekker. Merk bij dit spul duidelijk dat er meer serotonine in mijn hersentjes blijft zitten door de remmende werking op serotonine heropname. Vanaf 25 mg is bij mij dit al merkbaar over de dag. Meer energie, lekker in de vel en met stickie erbij gewoon euforisch. Maar voor het euforische is vaak wel in mijn geval iets meer nodig. 50mg of max 75mg. Heerlijk spulletje wat dat betreft maar duidelijk niet voor mij want is voor mij te verslavend.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Codeine
Tilidine
Tapentadol
Buprenorphine
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Er bestaat een pijnstiller, met de naam: zaldiar.
Dat is 500mg paracetamol, en 35 mg tramadol.
Daarvan kan ik. Nee, kon ik er zó een strip van 10 wegwerken, zonder ook maar iets te merken van de tramadol en ook qua pijnstiller is het een waardeloos middel....
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dit is echt een kut streek.
Stel eens voor dat je echt pijn hebt en meer nodig hebt dan voorgeschreven 5 extra pillen pakt uit wanhoop en plotseling waker word in het ziekenhuis met lever schade en een aantal epileptische aanvallen...
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als ik niet lekker in m'n vel zit, valt keta ook niet zo lekker.
Oxycodon is voor mij de ultieme demper.
h
heden1986Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: welke medicijnen gebruiken jullie om even "alles te verg

Huisarts wil me niet helpen, voel me echt hopeloos !!! om te voorkomen dat het uit de hand loopt , moet ik dus iets anders bedenken.. :(

Tips zijn meer dan welkom
h
heden1986Lid
01-01-2024, 00:00
#10
He mensen,

Van welke medicijn kom je nou echt tot rust van. Mag ook op natuur basis zijn! Het effect moet zodanig zijn dat ik even alle zorgen vergeet..
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: welke medicijnen gebruiken jullie om even "alles te verg

Alprazolam (1-2mg IR) of een downer als Lorazepam , Flurazepam etc. Kwa drugs zit je dan al aan (dia)morphine,opium etc te denken. Raad opiaten sterk af , dat is vragen om meer problemen met deze reden van gebruik helaas.
Hoop dat de oorzaak kan worden aangepakt!

Gaat het via de huisarts of zelf dokter spelen?

Sterkte
g
gandwarf777Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: welke medicijnen gebruiken jullie om even "alles te verg

Idd benzo's of non-benzos(zolpidem, zopiclon)

Verder doen antipsychotica je ook even nergens iets om geven. 40mg pipamperon sloot mijn emoties af. Geen euforie geen depressie gewoon niks, complete leegheid. Werkte goed voor slaap.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: welke medicijnen gebruiken jullie om even "alles te verg

Maar wat is het precies waar je de hulp van de huisarts bij nodig hebt? Want je vraag suggereert dat je gewoon op zoek bent naar drugs om je problemen te vergeten, zonder aan je onderliggende problemen te willen werken. Ik zeg niet dat dit voor je opgaat hoor, ken je situatie verder niet, maar je vraag suggereert dit. Drugs zijn in ieder geval nooit het antwoord, ze kunnen je echter tijdelijk soms wel helpen om alles aan te pakken mits in combinatie met bijvoorbeeld een bezoek aan psycholoog of psychiater.

Maar als jij vind dat je huisarts je niet goed helpt moet je inderdaad gewoon een ander zoeken. En sta dan ook open voor andere opties dan medicatie. Ga in ieder geval niet zelf zomaar voor dokertje spelen en zelf medicatie zoeken want voor je het weet heb je naast je huidige problemen er nog een groot probleem bij en gaat het van kwaad tot erger.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: welke medicijnen gebruiken jullie om even "alles te verg

Of zoek een psycholoog die wel er wel voor geleerd heeft om over dit soort te dingen te praten, i.t.t. je huisarts.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: welke medicijnen gebruiken jullie om even "alles te verg

Keta is voor mij een middel waardoor ik aan niks meer denk van de dagelijkse shit haha. Niet dat ik het daarvoor gebruik.
M
MedicLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: welke medicijnen gebruiken jullie om even "alles te verg

Ontopic:

uitgaan met vrienden en wat glazen alcohol.

en... opiaten... (inmiddels voor in beh.)
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bobsacamano zei:
Keta is voor mij een middel waardoor ik aan niks meer denk van de dagelijkse shit haha.
Klik om te vergroten...

Het is gewoon een feit...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: welke medicijnen gebruiken jullie om even "alles te verg

drugs gaan gebruiken als zelf-medicatie is een recept voor een lange, vervelende verslaving.

als ik even alles wil vergeten zet ik een koptelefoon op en ga ik een uurtje plaatjes draaien. ik ga veel bij vrienden op bezoek, en zorg dat ik geen enkel moment mezelf hoef te vervelen.

drugs is niet de oplossing voor jou, anders denk je straks alleen nog maar aan 1 ding, en dat is ook niet goed. emoties moet mee omgaan, niet uitstellen.

sommige mensen zoeken lotgenoten op, andere mensen schrijven een boek of bellen urenlang.

als ontspanning en verwerking niet helpen om even alles te vergeten kun je het probleem nog altijd beter bij de oorzaak aanpakken. of je gaat elke week een uurtje lullen met zo een die 200 per uur verdient om jou rare vragen te stellen.

geen drugs.
s
sgarraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: welke medicijnen gebruiken jullie om even "alles te verg

Ik vond niets lekkerder dan Oxycontin om alles positief te zien. En alles te durven want ik had een sociale fobie.
En dan kauwen dus in een keer het hele effect.

Totdat bleek dat een van mijn kinderen er een genomen had. Werd een hele toestand.
Dat bleek een keerpunt te zijn want daarna heb ik het nooit meer genomen en de zooi op zolder onvindbaar weggestopt. Weliswaar niet weggegooid, het feit dat ze niet helemaal weg zijn geeft me dan toch nog wel een veilig gevoel.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: welke medicijnen gebruiken jullie om even "alles te verg

leuke eerste post. ikdenk niet dat de topicstarter er veel verder mee komt.

daarnaast is het kauwen op een tablet vaak zinloos. kleine normale tabletjes worden snel opgenomen, en RX, rated of velengde afgifte tebletten zitten tegenwoordig in een soort matrix die langzaam afgebroken wordt. niet alleen in je maag maar ook je darmen nog. kauwen heeft niet veel zin. voor de verlengde afgifte is snuiven al helemaal onzinnig, voordat iemand dat gaat proberen.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."