Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGoedkope vervanging voor methylfenidaat

Goedkope vervanging voor methylfenidaat

29 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Waarom geven mensen hier adviserende reacties op? Kom op, drugs gebruiken om je eetlust te onderdrukken brengt je echt nog verder in de problemen. Zoek hulp, je hebt inderdaad meer helpende copingmechanismes nodig dan dit.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
ZERO- zei:
Waarom geven mensen hier adviserende reacties op? Kom op, drugs gebruiken om je eetlust te onderdrukken brengt je echt nog verder in de problemen. Zoek hulp, je hebt inderdaad meer helpende copingmechanismes nodig dan dit.
Klik om te vergroten...
Afgezien van de eetstoornis vind ik het wel een legitieme vraag.

Maar zelfmedicatie lijdt meestal tot meer problemen idd.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#3
ZERO- zei:
Waarom geven mensen hier adviserende reacties op? Kom op, drugs gebruiken om je eetlust te onderdrukken brengt je echt nog verder in de problemen. Zoek hulp, je hebt inderdaad meer helpende copingmechanismes nodig dan dit.
Klik om te vergroten...

Dit. Ik zit dit echt met verbazing te lezen. 60 mg methylfenidaat per dag om met een eetstoornis om te kunnen gaan? Maar goed, oké, het kan, je hebt blijkbaar ook ADHD. Ik neem aan dat het daar primair voor voorgeschreven is. Ik vind die dagdosis trouwens behoorlijk hoog. Kan me voorstellen dat een arts hier niet overheen wil. Is het tolerantie?

Ik snap de vraag, zelfmedicatie met methylfenidaat etc. is inderdaad heel duur, maar gaan vervangen door speed is vragen om (meer) problemen...
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Legio Patria Nostra zei:
Is in dit geval misschien een visie van. ." Het doel heiligt de middelen " van toepassing?
Of, Misschien beter nog, " Nood breekt wet "?
Een eetprobleem is een afschuwelijke ziekte/stoornis. Werkelijk waar.
Ik heb iemand gekend die anorexia heeft, en dit is dramatisch....
Als medicatie daarvoor zou kunnen helpen, ook al is deze on orthodox, het zij dan maar zo...
Klik om te vergroten...
Over het algemeen worden eetstoornissen niet per sé behandeld met medicatie (hoewel ik me ergens kan voorstellen dat je impulsiviteit (vanuit ADHD) en dus eetbuien kunt verminderen met ADHD-medicatie, maar dat speculeer ik maar een beetje). Maar sowieso moet je dit aan een gespecialiseerd behandelaar overlaten en al helemaal niet zelf gaan zitten goochelen. Het is heel makkelijk om terecht te komen bij andere ongezonde copingmechanismen. Er komt meer bij eetproblemen kijken dan alleen (niet/impulsief) eten.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Los vh. feit dat ook ik vraagtekens zet bij het gebruik v. Methylfenidaat als behandeling ve. eetstoornis ... hoeft een dagdosis Ritalin v. 60 mg niet teveel te zijn.
Ik ken het gewicht v. TS niet, maar voor een persoon met AD(H)D v. 85 kg is dit een normale maximale dagdosis; 0,7 mg / kg / dag geldt als bovengrens.

En zoals hierboven al verschillende keren aangehaald: ga niet op eigen houtje apothekertje spelen en laat rommel zoals speed links liggen. Da’s een straatje zonder eind.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Dit. Ik zit dit echt met verbazing te lezen. 60 mg methylfenidaat per dag om met een eetstoornis om te kunnen gaan? Maar goed, oké, het kan, je......

Ik snap de vraag, zelfmedicatie met methylfenidaat etc. is inderdaad heel duur, maar gaan vervangen door speed is vragen om (meer) problemen...
Klik om te vergroten...

Is in dit geval misschien een visie van. ." Het doel heiligt de middelen " van toepassing?
Of, Misschien beter nog, " Nood breekt wet "?
Een eetprobleem is een afschuwelijke ziekte/stoornis. Werkelijk waar.
Ik heb iemand gekend die anorexia heeft, en dit is dramatisch....
Als medicatie daarvoor zou kunnen helpen, ook al is deze on orthodox, het zij dan maar zo...
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
benzzzy zei:
De dosering van straat speed zal wel wat hoger liggen dan d-amph.
Klik om te vergroten...
Ik heb hier (racemisch) Amfetamine sulfaat liggen die zo goed als zuiver is getest, laten we zeggen 73%.

2x zo potent in gewicht als methylfenidaat (hcl) is denk ik een redelijke inschatting.
Dexx87 zei:
En krijg niks op orde aangegeven maar nee 60mg per dag verdeeld is mn Max vind hij.
Klik om te vergroten...
Vind je 60mg Methylfenidaat (hcl) per dag niet al veel? Dat hou je al niet eeuwig vol hé, 80mg methylfenidaat (hcl) is al helemaal niet lange termijn rendabel.

Klinkt een beetje alsof je van plan bent stimulanten te gebruiken totdat je crasht zogezegd. Er zijn genoeg alternatieven in ieder geval waarvan Amfetamine waarschijnlijk het goedkoopste alternatief is.
ZERO- zei:
Over het algemeen worden eetstoornissen niet per sé behandeld met medicatie (hoewel ik me ergens kan voorstellen dat je impulsiviteit (vanuit ADHD) en dus eetbuien kunt verminderen met ADHD-medicatie, maar dat speculeer ik maar een beetje).
Klik om te vergroten...
Antidepressiva worden veel toegepast bij eetstoornissen is mij op de opleiding verteld. Maar akkoord dat het geen goede reden is voor zelfmedicatie.

Als je (rendabel) gewicht wilt verliezen kun je beter een rondje gaan lopen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Legio Patria Nostra zei:
Is in dit geval misschien een visie van. ." Het doel heiligt de middelen " van toepassing?
Of, Misschien beter nog, " Nood breekt wet "?
Een eetprobleem is een afschuwelijke ziekte/stoornis. Werkelijk waar.
Ik heb iemand gekend die anorexia heeft, en dit is dramatisch....
Als medicatie daarvoor zou kunnen helpen, ook al is deze on orthodox, het zij dan maar zo...
Klik om te vergroten...

Ik zeg ook niet dat een eetstoornis niet afschuwelijk is. Ik ken zelf ook mensen die een ernstige eetstoornis hebben (gehad). Zelfs iemand die er indirect aan is overleden, suïcide. Heel erg. Je hoeft mij dus niet te overtuigen. Het verbaasde me alleen dat hier methylfenidaat voor wordt voorgeschreven en dan vooral in dergelijke hoge doseringen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Natuurlijk begrijp ik je reactie en vraag, ik stel dat ook beslist niet ter discussie, ik heb alleen iets wat mij " raakt" willen aangeven. En, in tweede instantie een vraag erover stellen.
I k deel jouw verbazing...volledig.
Maar ja, ik ben geen arts....daarom mijn vraag....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
ZERO- zei:
Over het algemeen worden eetstoornissen niet .......
.....(hoewel ik me ergens kan voorstellen dat je impulsiviteit (vanuit ADHD) en dus....Maar sowieso moet je dit aan een gespecialiseerd behandelaar overlaten en al helemaal niet zelf gaan zitten goochelen. Het is heel makkelijk om terecht te komen bij andere ongezonde copingmechanismen.

Er komt meer bij eetproblemen kijken dan alleen (niet/impulsief) eten.
Klik om te vergroten...

Zeer juist.
Er komt ontzettend veel kijken bij eetstoornissen. Absoluut!
En Zelf gaan knoeien mbt dit soort van gevallen is....laten we zeggen oliedom.
Jazeker.
De dame in kwestie die ik heel erg goed gekend heb, ( ik had er een relatie mee) was al bezig met een aanvraag voor euthanasie...
Naast deze stoornis was zij ook nog eens schizofreen.
Zij had wanen, en was masochistisch.
Eén ontzettend lief en leuk meiske maar ik kon het niet handelen allemaal...
Sneu. Ja.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."