Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAdvies nodig

Advies nodig

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zoek anders even (via vergrootglas) op MDMA dosering. Je gaat dan veel info vinden.
Mijn advies: starten met 2/3 pil. En na ongeveer 5 kwartier het laatste stukje nemen.
Zelf ben ik van jouw gewicht en 140 mg is - voor mij - perfect.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Geen zorgen hoor, ik had het over de 2/3+1/3 van de totale dosering. Niet van een pil. TS gaf aan niet meer dan de aanbevolen hoeveel te willen slikken, 75*1,5=112,5 mg.
Klik om te vergroten...
Dit gedeelte: mee eens, zou voor mij ook het uitgangspunt zijn, al start ik met een vergelijkbaar gewicht eigenlijk altijd wel ietsje hoger.
ljuv zei:
Nu zijn de pillen al getest dus hoeft er niet gekeken te worden naar de pil die hij de vorige keer nam.
Klik om te vergroten...
Ik had het idee dat TS de vorige keer overweldigend vond. Dus ik ben dan benieuwd naar wat hij genomen heeft, waarbij we kunnen kijken wat er gebeurt als hij iets minder neemt.
ljuv zei:
En je gaf zelf al aan:

3 keer 35mg = 105mg.
Dan kan TS natuurlijk nog iets hoger doseren, maar als zijn of haar pillen makkelijk in kwarten zijn te breken zou ik het houden bij

Ik bedoelde overigens vooral dat vaker bijnemen niet zo veel zin heeft bij de meeste mensen. Tenzij je lekker strak wil staan. Dus

"met kwartjes werken" kan, maar hangt dus sterk af van je pil. En te laag beginnen gaat niet leuk zijn in elk geval.
Dan is 2/3+1/3 van de totale hoeveelheid dus een prima vuistregel.
Klik om te vergroten...
Vuistregel helemaal prima irt gewicht ook.
F
Falmingo2Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Helaas ben ik de vorige keer niet zo slim geweest en zijn de pillen niet getest. Dus vergelijken met de vorige keer gaat een beetje lastig. Wel merk ik dat ik zelf gewoon nog best wel bang ben dat het fout kan gaan en dit ook mogelijk de angst is om weer paniek te krijgen. Ik vond de avond fantastisch maar die paniekaanval overheerst nu. Daarom heb ik de pillen nu getest om zo in ieder geval goed te kunnen berekenen wat ik mag hebben. Mogelijk geeft mij dit al een beetje meer vertrouwen dat het dan goed gaat. Misschien dat iemand nog meer tips heeft waarmee ik de zorgen een beetje los kan laten?
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het kan best zijn dat de pillen van de vorige keer sterker waren. Het belangrijkste advies is hier al gegeven, namelijk de dosering. Houd die gewoon aan en er kan je niets gebeuren. Verder je gewoon geen zorgen maken en het over je heen laten komen en genieten!
F
Falmingo2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hallo,

Ongeveer 3 maanden geleden heb ik voor het eerst xtc gebruikt. Dit is goed gegaan op een kleine paniekaanval na. Ik weet niet precies of dit kwam omdat het de eerste keer was of omdat een vriendin van mij niet zo goed ging. Ik heb hierdoor gemerkt dat ik het “hard gaan” echt niet chill vind. Ik denk zelf dat dit komt omdat ik bang ben voor het “ hard gaan “.Ik vind het ontspannen, opgewekte en blije gevoel wel heel fijn. Nu ga ik over drie weken weer naar een technofeest. Ik ga daar pillen gebruiken die zijn getest op 140 mg mdma. Nu weeg ik zelf 75 kilo. Maar omdat ik het hard gaan niet fijn vind dacht ik zelf aan het starten met een kwartje en dit na anderhalf uur te herhalen. Maar ik wil natuurlijk wel de complete ervaring weer beleven. Zou dit te weinig zijn of zou het na mijn eerste ervaring wel zo verstandig zijn om gewoon weer met kwartjes te werken en me dan aan de maximale hoeveelheid mg mdma te houden die bij mijn lichaamsgewicht hoort? Dit omdat ik natuurlijk al een beetje bang ben voor het “hard gaan”
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#6
Een kwart van 140mg is slechts 35mg. Hiermee ga je de threshold waarmee je iets gaat voelen volgens mij niet halen.
Hoeveel had je de vorige keer genomen?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik hoor de meeste mensen altijd beginnen met 2/3, en op de piek hun laatste 1/3 bij te pakken. Vaker bijnemen heeft niet zo'n zin, dan verleng je namelijk alleen het "strak staan". Je zou dus beginnen met een halfje, en later nog een kwart bijnemen. Dan zit je ongeveer op de aanbevolen hoeveelheid van 1,5 keer je lichaamsgewicht.

Zo'n paniekaanval kan je altijd overkomen tho. Zorg vooral dat je mentaal lekker in je vel zit, goed eet en slaapt van te voren en je je zorgen een beetje los kan laten. Gewoon meer ervaringen lezen helpt al denk ik. Have fun💕
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoeveel je neemt hangt af van de sterkte van de pil. Of je 2/3 neemt van een pil van 140 of van 280 maakt nogal verschil! Gevaarlijk om dit als vuistregel te nemen!
Daarom is het het denk ik handiger om het voor nu te vergelijken met de pil die TS de vorige keer nam.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
SneeuwStorm zei:
Zoek anders even (via vergrootglas) op MDMA dosering. Je gaat dan veel info vinden.
Mijn advies: starten met 2/3 pil. En na ongeveer 5 kwartier het laatste stukje nemen.
Zelf ben ik van jouw gewicht en 140 mg is - voor mij - perfect.
Klik om te vergroten...
Is dit iets Nederlands, of puur eigen aan jou?

5kwartier?


Wij spreken over een uur en een kwartier :tearsofjoy:
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
Is dit iets Nederlands, of puur eigen aan jou?

5kwartier?


Wij spreken over een uur en een kwartier :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Dit is iets Nederlands.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
JohnGalt zei:
Hoeveel je neemt hangt af van de sterkte van de pil. Of je 2/3 neemt van een pil van 140 of van 280 maakt nogal verschil! Gevaarlijk om dit als vuistregel te nemen! Daarom is het het denk ik handiger om het voor nu te vergelijken met de pil die TS de vorige keer nam
Klik om te vergroten...
Geen zorgen hoor, ik had het over de 2/3+1/3 van de totale dosering. Niet van een pil. TS gaf aan niet meer dan de aanbevolen hoeveel te willen slikken, 75*1,5=112,5 mg. Nu zijn de pillen al getest dus hoeft er niet gekeken te worden naar de pil die hij de vorige keer nam.
Falmingo2 zei:
Ik ga daar pillen gebruiken die zijn getest op 140 mg mdma.
Klik om te vergroten...
En je gaf zelf al aan:
JohnGalt zei:
Een kwart van 140mg is slechts 35mg.
Klik om te vergroten...
3 keer 35mg = 105mg.
Dan kan TS natuurlijk nog iets hoger doseren, maar als zijn of haar pillen makkelijk in kwarten zijn te breken zou ik het houden bij
ljuv zei:
Je zou dus beginnen met een halfje, en later nog een kwart bijnemen.
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde overigens vooral dat vaker bijnemen niet zo veel zin heeft bij de meeste mensen. Tenzij je lekker strak wil staan. Dus
Falmingo2 zei:
Zou dit te weinig zijn of zou het na mijn eerste ervaring wel zo verstandig zijn om gewoon weer met kwartjes te werken
Klik om te vergroten...
"met kwartjes werken" kan, maar hangt dus sterk af van je pil. En te laag beginnen gaat niet leuk zijn in elk geval.
Dan is 2/3+1/3 van de totale hoeveelheid dus een prima vuistregel.
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#12
CuriousExplorer zei:
Is dit iets Nederlands, of puur eigen aan jou?

5kwartier?


Wij spreken over een uur en een kwartier :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Niks mis met 5 kwartier. Hoewel, volgens de taalrichtlijn is "vijf kwartier " beter.
Nu weer aan het werk.

OT: veel plezier Falmingo!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
SneeuwStorm zei:
Niks mis met 5 kwartier. Hoewel, volgens de taalrichtlijn is "vijf kwartier " beter.
Nu weer aan het werk.

OT: veel plezier Falmingo!
Klik om te vergroten...
Waar trek je dan de grens?

Zes kwartier? Negen kwartier?


😂
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Waar trek je dan de grens?

Zes kwartier? Negen kwartier?


😂
Klik om te vergroten...
Jij praat vijf kwartier in een uur. 🙊

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."