Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo, Ongeveer 3 maanden geleden heb ik voor het eerst xtc gebruikt. Dit is goed gegaan op een kleine paniekaanval na. Ik weet niet precies of dit kwam omdat het de eerste keer was of omdat een vriendin van mij niet zo goed ging. Ik heb hierdoor gemerkt dat ik het “hard gaan” echt niet chill vind. Ik denk zelf dat dit komt omdat ik bang ben voor het “ hard gaan “.Ik vind het ontspannen, opgewekte en blije gevoel wel heel fijn. Nu ga ik over drie weken weer naar een technofeest. Ik ga daar pillen gebruiken die zijn getest op 140 mg mdma. Nu weeg ik zelf 75 kilo. Maar omdat ik het hard gaan niet fijn vind dacht ik zelf aan het starten met een kwartje en dit na anderhalf uur te herhalen. Maar ik wil natuurlijk wel de complete ervaring weer beleven. Zou dit te weinig zijn of zou het na mijn eerste ervaring wel zo verstandig zijn om gewoon weer met kwartjes te werken en me dan aan de maximale hoeveelheid mg mdma te houden die bij mijn lichaamsgewicht hoort? Dit omdat ik natuurlijk al een beetje bang ben voor het “hard gaan”"
"Helaas ben ik de vorige keer niet zo slim geweest en zijn de pillen niet getest. Dus vergelijken met de vorige keer gaat een beetje lastig. Wel merk ik dat ik zelf gewoon nog best wel bang ben dat het fout kan gaan en dit ook mogelijk de angst is om weer paniek te krijgen. Ik vond de avond fantastisch maar die paniekaanval overheerst nu. Daarom heb ik de pillen nu getest om zo in ieder geval goed te kunnen berekenen wat ik mag hebben. Mogelijk geeft mij dit al een beetje meer vertrouwen dat het dan goed gaat. Misschien dat iemand nog meer tips heeft waarmee ik de zorgen een beetje los kan laten?"
"Heb je misschien tips over wat je hebt gedaan om uit deze vicieuze cirkel te komen? Ik zit momenteel echt in precies dezelfde situatie. Ik maak mezelf gek dat ik depersonalisatie/derealisatie heb en daardoor krijg ik het juist. En dit komt doordat ik op internet heb gelezen dat dit vaak na drugsgebruik komt. Hierdoor ben ik continu zenuwachtig, duizelig en heb ik veel last van hoofdpijn en negatieve gedachtens."
"Ik ben momenteel bezig met cognitieve gedragstherapie en hypnotherapie. Ik heb nu 5 sessies gehad en ik merk langzaam verbetering. De klachten zijn er nog maar ze worden steeds minder. Ook ben ik mijn depressieve gevoelens kwijt aan het raken. Het is nog wel een weg die ik te gaan heb, maar er is licht aan het einde van de tunnel."
"Hallo, paar dagen geleden heb ik voor het eerst xtc geprobeerd. Ik was een beetje zenuwachtig maar eigenlijk vooral nieuwsgierig. Het eerste uur voelde ik nog niet veel, maar ik voelde dat het begon te komen. Alles ging goed en ik voelde me lekker. Toen voelde een vriendin waarmee ik was zich even niet goed. Ze ging even op een rustig plekje zitten. Ik dacht dat het met mij wel prima ging totdat ik terug de menigte in ging. Ik kreeg een soort lichte paniek. Ik dacht steeds aan mijn vriendin en kon die gedachte niet uitschakelen. Ik ben toen bij die vriendin gaan zitten en merkte dat mijn gevoelens opeens heel negatief werden. Met mijn vriendin ging het weer prima. Ze heeft mij gerustgesteld en deed toen extra positief tegen mij waardoor mijn gevoelens terug naar blij gingen. Toen heb ik de hele avond nergens last meer van gehad en heb ik het na mijn zijn gehad. Nu terugkijkend op de avond is die 5 minuten paniek het meeste wat me is bijgebleven. Over een paar maanden staat er weer een technofeest op de planning. Ik ben nu erg bang voor weer zo’n paniekaanval. Is het verstandig om dan te gebruiken? Eigenlijk weet ik dat alles goedkomt en ik me zorgen maak om niks. Ik heb immers die paniekaanval overleefd en alsnog een leuke avond gehad."