Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosering xtc pil is hoger, tips?

Dosering xtc pil is hoger, tips?

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
h
heavenjuulLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi,

In januari heb ik een event waar ik met vrienden xtc ga gebruiken. Normaal heb ik pillen van 220/240mg en nu heb ik 300mg. Ik haal ze altijd bij mijn neef en ze zijn getest dus dat zit goed. Maar toch vind ik het spannend omdat het een grotere dosis is en ik normaal gesproken altijd wist hoeveel ik precies in moest nemen en om de hoeveel tijd.

Wat kan ik meenemen in het geval dat het slecht gaat? Dextro, water, kauwgum en ventilator heb ik. Nog meer ideeën?

En wellicht kunnen jullie meedenken over hoe vaak ik moet innemen? Ik weeg 70kg en ik ben 165cm. Normaal gesproken begon ik met een halfje en nam ik elke 1.5 uur een kwartje/5je in.

Daarnaast slaap ik nooit als ik xtc doe, ivm een hogere dosering nu, hoelaat kan ik het beste het laatst innemen? Het event stopt om 23:00.

Thanks alvast!
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neem geen 300mg als je 70kg weegt.
Maximum een halfje in totaal is al lichtjes de grens opzoeken!


Btw, hoe neem je een '5je van een pil?
h
heavenjuulLid
01-01-2024, 00:00
#3
Breken en gokken dat het minder is dan een kwartje 😅😂
CuriousExplorer zei:
Neem geen 300mg als je 70kg weegt.
Maximum een halfje in totaal is al lichtjes de grens opzoeken!


Btw, hoe neem je een '5je van een pil?
Klik om te vergroten...
h
heavenjuulLid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
Neem geen 300mg als je 70kg weegt.
Maximum een halfje in totaal is al lichtjes de grens opzoeken!


Btw, hoe neem je een '5je van een pil?
Klik om te vergroten...
En hoeveel raad je wel aan om maximaal te nemen en om de hoeveel tijd?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
heavenjuul zei:
En hoeveel raad je wel aan om maximaal te nemen en om de hoeveel tijd?
Klik om te vergroten...
Zoals ik hierboven zei.

Een halfje is ongeveer 150mg. Dat lijkt le wat veiliger.
Hoe je die het dan beste opdeelt voor maximaal effect/minimale schade kan @Neo-Shulginist misschien vertellen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hoe weet je dat de pil 300 mg mdma bevat?
h
heavenjuulLid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Hoe weet je dat de pil 300 mg mdma bevat?
Klik om te vergroten...
Omdat ik de pil heb laten testen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#8
heavenjuul zei:
Omdat ik de pil heb laten testen.
Klik om te vergroten...
Ah top. Maar je kan toch aan de hand van de eerdere sterktes bepalen hoeveel je van deze pil moet nemen?

Echt goed doseren blijft lastig met pillen omdat het ene kwartje in theorie meer mdma kan bevatten dan het andere.

Losse mdma kristallen kun je afwegen en in een capsule doen, dan weet je het precies op de mg.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#9
FredKroket zei:
Losse mdma kristallen kun je afwegen en in een capsule doen, dan weet je het precies op de mg.
Klik om te vergroten...
Dit kun je ook met de pil doen, je kunt precies uitrekenen hoeveel je in een capsule moet doen, hoewel je dan idd wel met het ongelijke spreidingsrisico zit. Maar is veiliger dan zomaar wat gokken bij zo'n hoog gedoseerde pil.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
Zoals ik hierboven zei.

Een halfje is ongeveer 150mg. Dat lijkt le wat veiliger.
Hoe je die het dan beste opdeelt voor maximaal effect/minimale schade kan @Neo-Shulginist misschien vertellen.
Klik om te vergroten...
De eerste dosering 80-90 milligram en dan 1,5 tot 2 uur later nog eens 60-70 milligram.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik zou een derde nemen en daarna een kwartje
W
WollukkerLid
01-01-2024, 00:00
#12
heavenjuul zei:
Wat kan ik meenemen in het geval dat het slecht gaat? Dextro, water, kauwgum en ventilator heb ik. Nog meer ideeën?
Klik om te vergroten...

Beter voorkomen dan genezen! 1 glas water per uur, af en toe even rusten/afkoelen, af en toe een glas cola voor de suikers, en als belangrijkste vooral niet teveel pakken. Ook zeker niet in je hoofd halen dat het niet goed gaat, want dan gaat het gegarandeerd niet goed. Blijf positief denken en maak plezier met je vrienden. Dan komt het helemaal goed.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Meer dan 1 keer bijpakken heeft geen zin. Veel mensen doen het toch, omdat het moeilijk accepteren is dat het alweer voorbij is. Maar als de 2e dosis begint uit te werken, heeft de serotonine zijn werk gedaan. Je wordt alleen maar heel vaag van vaker bijpakken, en de kater wordt erger.

Ik zou starten met 1/3 pil, en na 2 uurtjes nog een kwartje!
Ongeveer 9 uur na inname eerste portie zou je moeten kunnen slapen. Ik slaap altijd wel lekker als alles is uitgewerkt.

Heel veel plezier op het feestje!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."