#1
In theorie werken ze elkaar tegen*Ik ben uitstekend op de hoogte van de twee en heb ze zelf dagelijks gebruikt. Zo anders zijn ze niet. Methylfenidaat remt de heropname van dopamine en Dexamfetamine stimuleert de afgifte er van. Netto zorgen ze dus allebei voor meer dopamine. Tuurlijk voelen ze niet precies hetzelfde, maar het zijn allebei amfetamine's die voor een hoger dopamine niveau zorgen dus ze liggen zeker dicht bij elkaar.
Er worden toch zo veel drugs gecombineerd? Ik ken daadwerkelijk mensen die ze combineren (in zeer lage dosis) dus zo gek is het niet.
Sterker nog, in theorie versterken ze elkaar. Of het gezond is is een andere vraag.
Let op ik adviseer absoluut niet om ze te combineren, het was alleen een gok omdat de TS alleen maar een merknaam met de werkzame stof methylfenidaat zegt te combineren met dezelfde werkzame stof wat dus geen combinatie is. Zowel methylfenidaat als dexamfetamine worden voorgeschreven voor ADHD.
