#1
Ritalin is methylphenidate?
Methylfenidaat is de werkzame stof in rilatine (ritalin) en concerta.Is het slecht om ritalin met methyfenidaat te combineren? Het werkt namelijk wel goed
Veel mensen lezen zelfs het doosje of strip niet eens voor ze het nemen , dus het verwonderd me niet dat deze vraag hier geplaatst is.Ritalin is methylphenidate?
Net als dat XTC en MDMA verschillend zouden zijnVeel mensen lezen zelfs het doosje of strip niet eens voor ze het nemen , dus het verwonderd me niet dat deze vraag hier geplaatst is.
Of onthouden het gwn niet omdat ze er geen interesse in hebben..
Zo vraagt men moeder wel eens of ik een diazepammetje kan missen want ze slaapt slecht soms , moet je weten dat ze roche valium 2mg voorgeschreven krijgt.. 🤦♂️ 😂
Maar die kan ik me nog beter voorstelle door de vorm/naam. XTC is niet echt een merknaam zoals Ritalin. Meer een bijnaam.Net als dat XTC en MDMA verschillend zouden zijn
Dat is ook weer zoMaar die kan ik me nog beter voorstelle door de vorm/naam. XTC is niet echt een merknaam zoals Ritalin. Meer een bijnaam.
Srr @Dirkjan zulk extreem onverantwoord gedrag heb ik helaas moeten melden.Goeie vraag. Kan ik eigenlijk cannabis ook met wiet combineren of is dat gevaarlijk?
Srr @Dirkjan zulk extreem onverantwoord gedrag heb ik helaas moeten melden.
Je moet echt wel diep zitten als je aan zulke combo's denkt.
Stuur gerust een pb als je er over wil praten..

Wellicht bedoelt ts methylfenidaat (=werkzame stof in ritalin) met dexamfetamine, wat een ander ADHD medicijn is?
Wellicht bedoelt ts methylfenidaat (=werkzame stof in ritalin) met dexamfetamine, wat een ander ADHD medicijn is?
Methylfenidaat en dexamfetamine combineren is wel degelijk gek en gevaarlijk, dat jij mensen kent die dat dus wel combineren doet daar niets aan af.Ik ben uitstekend op de hoogte van de twee en heb ze zelf dagelijks gebruikt. Zo anders zijn ze niet. Methylfenidaat remt de heropname van dopamine en Dexamfetamine stimuleert de afgifte er van. Netto zorgen ze dus allebei voor meer dopamine. Tuurlijk voelen ze niet precies hetzelfde, maar het zijn allebei amfetamine's die voor een hoger dopamine niveau zorgen dus ze liggen zeker dicht bij elkaar.
Er worden toch zo veel drugs gecombineerd? Ik ken daadwerkelijk mensen die ze combineren (in zeer lage dosis) dus zo gek is het niet.
Sterker nog, in theorie versterken ze elkaar. Of het gezond is is een andere vraag.
Let op ik adviseer absoluut niet om ze te combineren, het was alleen een gok omdat de TS alleen maar een merknaam met de werkzame stof methylfenidaat zegt te combineren met dezelfde werkzame stof wat dus geen combinatie is. Zowel methylfenidaat als dexamfetamine worden voorgeschreven voor ADHD.
blij dat jij het zegt , scheelde geen 5 minuten.. (besef is weg...)(denk ik)Sorry hoor maar Methylfenidaat en Dexamfetamine zijn totaal andere stoffen met een heel ander effect en met een compleet andere werking. Als je deze gaat verwarren ben je gewoon stom bezig.
Sorry hoor maar Methylfenidaat en Dexamfetamine zijn totaal andere stoffen met een heel ander effect en met een compleet andere werking. Als je deze gaat verwarren ben je gewoon stom bezig.
Sorry hoor maar Methylfenidaat en Dexamfetamine zijn totaal andere stoffen met een heel ander effect ect en met een compleet andere werking. Als je deze gaat verwarren ben je gewoon stom bezig.
Dat is schering en inslag, mensen hier in Nederland raken ook vrij snel in paniek als hun betrouwbare medicijn ineens van een andere fabrikant komt, het pilletje heeft een andere kleur en vorm en merknaam en dat kan nooit goed zijn denken ze dan. Maar de stof en werking is gewoon precies hetzelfde.Dat zou kunnen.
Maar ik denk dat heel veel mensen oprecht niet weten dat Ritalin, Medicinet etc. gewoon merknamen zijn voor methylfenidaat. Ik zeg zelf ook altijd ‘ritalinnetje’ terwijl ik nu Medicinet heb (is namelijk vele malen goedkoper), maar anders snappen mensen het niet.
Herinner me van vroeger ook dat ik een tijdlang de Diane-35 (anticonceptie-)pil kreeg en op een bepaald moment verving de apotheek dit merk door hetzelfde middel maar dan was de naam gewoon de - lange, ingewikkelde - stofnaam. Hoeveel vrouwen toen wel niet gingen steigeren omdat het minder goed zou werken of meer bijwerkingen zou geven.
Tsja.Wat een kleine wijziging in bindmiddel en een placebo/nocebo-effect met de mens kan doen...
Methylfenidaat en dexamfetamine combineren is wel degelijk gek en gevaarlijk, dat jij mensen kent die dat dus wel combineren doet daar niets aan af.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."