#1
Als dat het geval is waarom zou je Dan uberhaubt de moeite doen on van je goede mda slechte mdma te maken?
Dat is wel een goede vraag, zelf zou ik ook liever MDA dan MDMA in handen hebben. Scheikundig methyleren is een relatief makkelijk en betrouwbaar proces, MDMA met N-methyl-MDMA vervuiling wordt door de meesten niet gezien en ervaren als een slecht product. Het heeft te maken met het feit dat er een veel grotere vraag is naar MDMA en precursors voor MDMA synthese streng gecontroleerd worden.Als dat het geval is waarom zou je Dan uberhaubt de moeite doen on van je goede mda slechte mdma te maken?
Ik gebruik het voor Mijn adhd. Maar voel me slecht in mijn vel. Mijn dagelijkse verplichtingen vallen uit elkaar (bijna dan). Tis lastig. En dan om na te gaan dit nog twee maanden door te doen. Pff. Daarnaast geeft hij me voor de onrustigheid quetipine en daarvoor xanax, werkt allebei niet erg effectief.............Mag ik vragen voor welke klachten je Bupropion voorgeschreven krijgt?
Ik gebruik het middel sinds eind vorig jaar (dosis verhoogd naar 300 mg sinds maart) en in het algemeen bezien ben ik er tevreden over. Imo werkt het vnl. als anti-depressiva en valt het als ADD-middel te licht uit. M’n psy schrijft het m.b.t ADD dan ook voor in combo met Methylfenidaat of dexamfetamine. M.b.t. stoppen met roken heb ik geen ervaring.
Ook ik had de eerste maand tot anderhalve maand last van storende bijwerkingen. Je bouwt een stabiele bloedspiegel op, dus na 1 maand is het te vroeg om al definitieve conclusies te trekken. Iig had ik in eerste instantie last van doorslaapproblemen en pas na de derde week hinder van oorsuizingen, wazig zicht, trillende handen en duizeligheid die me grote zorgen baarde. Na een week - anderhalve week trokken alle bijwerkingen weg, behalve de duizeligheid. Dit hinderde me dermate in m’n dagdagelijkse bezigheden (autorijden, fietsen, werken, koken, etc. werden onverantwoorde activiteiten) dat ik aan m’n psychiater te kennen gaf dat ik wilde stoppen met het middel. M’n psy stelde voor om de Wellbutrin ‘s middags i.p.v. ‘s morgens in te nemen. Bupropion werkt nl. o.a. als noradrenaline heropname remmer en in combinatie met de ochtendstress om op tijd aan de dag te kunnen beginnen, zorgde dat mogelijks voor een stress / angst piek + bijhorend duizeligheid bij me. Gelukkig bleek de medicatie op een ander tijdstip innemen de juiste zet want al snel verdween de duizeligheid. Aangezien ik, naast de bijwerkingen, een duidelijke meerwaarde ervoer (meer rust in m’n hoofd, stabielere stemming) blijf ik dit middel voorlopig nemen.
Mijn psycholoog adviseer om drie maanden door te gaan. Zo kan je echt zien of het effect heeft. Na een maand is dat moeilijk te zien omdat mijn lichaam er nog volgens hem aan moet wennen. Dus juist doorgaan geeft hij aan..gisteren was hij vergeten mijn recept voor te schrijven. Nouuu de afkickverschijnselen waren verschrikkelijk...Als het averechts werkt dan moet je er mee stoppen.
Ik heb het middel tegen ADD, 300mg vertraagde afgifte per dag (merknaam is dan Wellbutrin) en bij mij werkt het goed, en ik heb geen enkele bijwerking er van. Maar iedereen zit anders in elkaar, wat voor mij opgaat gaat wellicht voor jou niet op.
Het medicijn wordt gebruikt met stoppen met roken (ik ben nog gestopt met roken ook nog lol), als een lichte antidepressiva, en word dus ook ingezet tegen ADD. Verder moet je op het middel ingesteld geraken, een eenmalige dosering doet niks, pas na een week of 3 is er resultaat.
Nogmaals, als het averechts werkt en/of als de bijwerkingen niet opwegen tegen de voordelen dan zou ik er mee stoppen, je zit al op een maand nu dus het werkt zoals het werkt momenteel denk ik zo.
Tegen mij hebben ze destijds gezegd dat het effect met 3 weken kwam, en het effect kwam ook na 3 weken.Mijn psycholoog adviseer om drie maanden door te gaan. Zo kan je echt zien of het effect heeft. Na een maand is dat moeilijk te zien omdat mijn lichaam er nog volgens hem aan moet wennen. Dus juist doorgaan geeft hij aan..gisteren was hij vergeten mijn recept voor te schrijven. Nouuu de afkickverschijnselen waren verschrikkelijk...
Somberheid is idd een (zeldzame) bijwerking, dus je zou het nog een maand de kans kunnen geven om te zien of deze bijwerking wegtrekt.Ik gebruik het voor Mijn adhd. Maar voel me slecht in mijn vel. Mijn dagelijkse verplichtingen vallen uit elkaar (bijna dan). Tis lastig. En dan om na te gaan dit nog twee maanden door te doen. Pff. Daarnaast geeft hij me voor de onrustigheid quetipine en daarvoor xanax, werkt allebei niet erg effectief.............
Ooh zo zie je maar dat het bij iedereen anders uitpakt. En snap niet waarom de psycholoog het geeft terwijl je tolerantie opbouwt, moet je steeds meer hebben om weer tot dat punt te komen dat het weer effectief werkt. Daarnaast was de psycholoog eergisteren Buporion vergeten voor te schrijven, nou ik was echt geestelijk aant lijden.... Dusja er zomaar vanaf komen is ook rot. Na inname was ik wat rustiger daarnaast ook alprazolam (tegen de onrust gekregen en spanning gegeven). toen ging het weer. En nu heb ik het weer ingenomen (alleen Buporion) merk ik toch meer rust. Maja het is net een achtbaan strax kan het anders zijn .. Ik moet het nog 2 maanden uithouden. Bedankt voor je zinnige reactie ❤Ik heb helaas geen tijd momenteel om alle reacties in het topic te lezen, dus sorry als er dingen herhaald worden, maar wil wel alvast zeggen dat je me evt. ook altijd mag benaderen via PB voor vragen over bupropion. Ik gebruik het al een tijdje - sinds eind vorig jaar, primair voor depressie (na niet goed te reageren op een SNRI), maar ze vermoeden ook ADD, vandaar dat dit medicijn boven kwam. (Ik krijg daarnaast methylfenidaat voor werk, wat ik niet dagelijks neem, en liefst zo min mogelijk, de combinatie ervaar ik niet als ideaal —> toename bijwerkingen.) Ik ben begonnen met 150 mg bupropion (gereguleerde afgifte, Wellbutrin) en het is een aantal maanden daarna opgehoogd naar 300 mg.
Voor mij was het een uitkomst, ik werd weer wat actiever, na maandenlang een apathische aardappel te zijn geweest. Ik had wel heel veel bijwerkingen. In het begin slecht slapen, oorsuizingen, misselijk, droge mond, de eerste week zelfs wat kaakspanning en grotere pupillen. Dit trok gelukkig bij. Later heb ik ook weer bijwerkingen ervaren bij de ophoging, gek genoeg net weer andere. Lichte verhoging bloeddruk (onderdruk), beetje duizelig, een vervelende bittere smaak in mijn mond, nog meer oorsuizingen en een toename van migraine-aanvallen (ik was al zeer bekend met migraine). Vooral dat laatste was vervelend. Inmiddels zijn deze bijwerkingen gelukkig ook bijgetrokken en is het het zeker waard geweest.
Ik ben weer vier dagen aan het werk en mijn therapie gaat goed, met dank aan bupropion ‘pakt’ deze therapie ook beter. Het is wel zo dat ik nu na maanden dit medicijn gebruiken een soort tolerantie merk: net weer wat vaker somber en paniekerig. En het geeft niet meer de energie die het gaf. Toch vind ik het een prettige moodstabilizer als basis. Bupropion is een atypisch antidepressivum: het werkt via een heel andere weg dan de reguliere antidepressiva en het antidepressieve effect wordt over het algemeen als iets milder beschreven als dat van de antidepressiva die voornamelijk op serotonine werken (SSRI’s, SNRI’s).
Ik vind het wel apart dat je er zo somber van wordt... vervelende bijwerking. Kijk het even aan zou ik zeggen en als dit zo blijft, dan is het waarschijnlijk niet jouw medicijn. Iedereen reageert anders.
Maar nogmaals altijd welkom voor verdere vragen.
Positieve effecten die ik ervaar zijn, dat ik geen angst meer heb op openbare plekken,niet teveel nadenk over hoe ik communiceer met anderen, ik dacht altijd na over hoe ik overkwam op de ander. Daar merk ik wel enigszins verandering in. Ja ik probeer ook niet te snel naar een benzo te grijpen, meestal komt de somberheid in de loop van de middag tot de avond daarna neem ik een benzo en gaat het weer. Bedankt voor je reactie ❤️Somberheid is idd een (zeldzame) bijwerking, dus je zou het nog een maand de kans kunnen geven om te zien of deze bijwerking wegtrekt.
Let wel dat het niet de bedoeling kan zijn om medicijn op medicijn te gaan slikken, d.w.z. dat je andere middelen voorgeschreven krijgt om bijwerkingen vh. hoofdmedicijn op te heffen. Zo kreeg ik in het begin medicatie tegen te lage bloeddruk en een natuurlijk slaapmiddel voorgeschreven van m'n huisarts. Toen vond m'n psychiater het wel welletjes en hebben we duidelijke afspraken gemaakt. Tegenwoordig neem ik al maanden enkel Bupropion, soms aangevuld met dexamfetamine voor op drukke werkdagen.
Ervaar je eigenlijk enig positief effect vh. middel?
Ik had de link nog niet zo gelegd, maar ik had nog restjes van een angststoornis toen ik 3 jaar geleden ben begonnen met Wellbutrin. Het zou zo maar kunnen dat de Wellbutrin/Bupropion mede heeft gezorgd voor het uiteindelijk compleet doen laten verdwijnen van die angststoornis.Positieve effecten die ik ervaar zijn, dat ik geen angst meer heb op openbare plekken,niet teveel nadenk over hoe ik communiceer met anderen, ik dacht altijd na over hoe ik overkwam op de ander. Daar merk ik wel enigszins verandering in. Ja ik probeer ook niet te snel naar een benzo te grijpen, meestal komt de somberheid in de loop van de middag tot de avond daarna neem ik een benzo en gaat het weer. Bedankt voor je reactie ❤
Ik heb ook autisme en heb geleerd om met die prikkels om te gaan. Tegen mij vertelde de psychiater ook dat ik er mijn hele leven aan vast zou zitten. Heb geen antidepressiva nodig gelukkig. In het begin kreeg ik van alles, ook antipsychotica. Al die troep maakte het alleen maar erger. Het vertroebeld je inzicht. Ik ben liever scherp, dan maar zo nu en dan een meltdown en een Diazepam.Ik slik nu ongeveer 1,5 jaar Bupropion 300mg (Wellbutrin). Ik heb autisme en add kenmerken en het zou moeten helpen tegen overprikkeling. Voor mij werkt dit veel beter dan methylfenidaat. Ben zelfs weer gaan studeren, 2e jaars nu 😁
Wel vraag ik me al een paar maanden af of het nog wel zo goed werkt. Kreeg weer wat meer down momenten en ook meltdowns. Gaat nu wel weer 2 maanden goed.
De psychiater die het mij voorschreef en ook mijn diagnose heeft gesteld zei dat ik dit waarschijnlijk levenslang moet blijven slikken. Hoe is dit tegen anderen verteld? En hoe kijken jullie hiertegen aan?
ik zou het liefst medicatie vrij leven en heb het idee dat ik mn leven veel beter op orde heb nu. Maar ik ben bang dat bij het stopzetten blijkt dat ik het wel degelijk werkte, ik in een dal val en dat mijn studie niet ten goede komt
AUTIS UNITE ✊IK HEB OOK AUTISME.
AUTI GANG.
Lol❤️AUTIS UNITE ✊
😜💯❤️AUTIS UNITE ✊
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."