Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBuporion

Buporion

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen,

Zijn er hier mensen die bekend zijn met Buporion antidepressiva. Ik gebruik het nu al een maand en heb vandaag een evaluatiegesprek met de psycholoog. Daarna gaan we waarschijnlijk gewoon nog 2 maanden door. De bijwerkingen zijn verschrikkelijk. Ik wil niks en voel me telkens zo somber. En vind ook onzin als ik me somber voel telkens een benzo of antipsychotica te nemen die hij ook voor me voorschrijft. Raak ik daar misschien ook nog eens aan verslaafd. Bij wie heeft dit middel geholpen?

Alvast bedankt voor jullie reactie,

Groetjes❤️
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij kleinschalige MDMA productie is vaak een stap in de synthese route het methyleren van MDA (MethyleneDioxyAmfetamine). Een nadeel van deze stap is echter dat een groot deel van het MDMA eindproduct een methylgroep teveel heeft aan de staart (N-methyl-MDMA). Hier wordt echter niet zoveel aandacht aan besteed want in de praktijk betekend de extra methylgroep enkel dat de (N-methyl-)MDMA iets trager opkomt en afneemt in effecten.

Nu bevinden de Bupropion methylgroepen zich aan de omega methyl positie gekoppeld in plaats van direct aan de amine / het N atoom zoals het geval met N-methyl-MDMA maar ik ga er vanuit dat hetzelfde verhaal opgaat voor Bupropion tot bepaalde hoogte. Ofwel de extra methylgroepen aan de staart van Bupropion zorgen voor een aanzienlijk tragere opkomst en afname van de psychoactieve effecten.

Metabolisme kan vrij ingewikkeld werken, ik heb geen wetenschappelijke artikelen gelezen rond Bupropion en dit is speculatie. Maar het zou mij niet verbazen als de effecten op zichzelf iets weg kunnen hebben van 2-FMA (2-fluor-methamfetamine) welke een fluor in plaats van chloor atoom op de 2 positie heeft. Om enig referentiekader te bieden, 2-FMA vertoont immers ook lichte serotonine affiniteit (relatief grofweg de helft van Methamfetamine geschat).
Mcrazy zei:
Ik wil niks en voel me telkens zo somber.
Klik om te vergroten...
Wanneer ik benzodiazepine ontwenning ervaar heb ik in ieder geval weinig behoefte aan stimulerende middelen al is Bupropion op dit vlak wellicht relatief mild vergeleken met andere stimulanten. Ik heb zelf dan ook geen ervaring met Bupropion.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als dat het geval is waarom zou je Dan uberhaubt de moeite doen on van je goede mda slechte mdma te maken?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Als het averechts werkt dan moet je er mee stoppen.

Ik heb het middel tegen ADD, 300mg vertraagde afgifte per dag (merknaam is dan Wellbutrin) en bij mij werkt het goed, en ik heb geen enkele bijwerking er van. Maar iedereen zit anders in elkaar, wat voor mij opgaat gaat wellicht voor jou niet op.

Het medicijn wordt gebruikt met stoppen met roken (ik ben nog gestopt met roken ook nog lol), als een lichte antidepressiva, en word dus ook ingezet tegen ADD. Verder moet je op het middel ingesteld geraken, een eenmalige dosering doet niks, pas na een week of 3 is er resultaat.

Nogmaals, als het averechts werkt en/of als de bijwerkingen niet opwegen tegen de voordelen dan zou ik er mee stoppen, je zit al op een maand nu dus het werkt zoals het werkt momenteel denk ik zo.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mag ik vragen voor welke klachten je Bupropion voorgeschreven krijgt?

Ik gebruik het middel sinds eind vorig jaar (dosis verhoogd naar 300 mg sinds maart) en in het algemeen bezien ben ik er tevreden over. Imo werkt het vnl. als anti-depressiva en valt het als ADD-middel te licht uit. M’n psy schrijft het m.b.t ADD dan ook voor in combo met Methylfenidaat of dexamfetamine. M.b.t. stoppen met roken heb ik geen ervaring.

Ook ik had de eerste maand tot anderhalve maand last van storende bijwerkingen. Je bouwt een stabiele bloedspiegel op, dus na 1 maand is het te vroeg om al definitieve conclusies te trekken. Iig had ik in eerste instantie last van doorslaapproblemen en pas na de derde week hinder van oorsuizingen, wazig zicht, trillende handen en duizeligheid die me grote zorgen baarde. Na een week - anderhalve week trokken alle bijwerkingen weg, behalve de duizeligheid. Dit hinderde me dermate in m’n dagdagelijkse bezigheden (autorijden, fietsen, werken, koken, etc. werden onverantwoorde activiteiten) dat ik aan m’n psychiater te kennen gaf dat ik wilde stoppen met het middel. M’n psy stelde voor om de Wellbutrin ‘s middags i.p.v. ‘s morgens in te nemen. Bupropion werkt nl. o.a. als noradrenaline heropname remmer en in combinatie met de ochtendstress om op tijd aan de dag te kunnen beginnen, zorgde dat mogelijks voor een stress / angst piek + bijhorend duizeligheid bij me. Gelukkig bleek de medicatie op een ander tijdstip innemen de juiste zet want al snel verdween de duizeligheid. Aangezien ik, naast de bijwerkingen, een duidelijke meerwaarde ervoer (meer rust in m’n hoofd, stabielere stemming) blijf ik dit middel voorlopig nemen.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
benzzzy zei:
Als dat het geval is waarom zou je Dan uberhaubt de moeite doen on van je goede mda slechte mdma te maken?
Klik om te vergroten...
Dat is wel een goede vraag, zelf zou ik ook liever MDA dan MDMA in handen hebben. Scheikundig methyleren is een relatief makkelijk en betrouwbaar proces, MDMA met N-methyl-MDMA vervuiling wordt door de meesten niet gezien en ervaren als een slecht product. Het heeft te maken met het feit dat er een veel grotere vraag is naar MDMA en precursors voor MDMA synthese streng gecontroleerd worden.

Initieel werd methylenedioxphenethylamine /MD-PEA (eveneens de lichaamseigen neuromodulator voor het reguleren van serotonine in het lichaam) uit de sassafras boom gewonnen. De MD-PEA hoef je enkel te methyleren om in één stap meteen bij het MDMA eindproduct uit te komen. Dit heeft er voor gezorgd dat de sassafras boom een van de strengst gereguleerde planten was binnen Europa.

Op een gegeven moment werd MDMA dan ook grootschalig geïmporteerd vanuit Azië / Indonesië omdat deze bomen hier nog wel te vinden waren. Op een gegeven moment had Canada Nederland ingehaald en was koploper in de productie van MDMA, naar zeggen omdat de Sassafras bomen in Canada massaal in het wild voorkomen.

Zoals sommigen misschien weten heeft Alexander Shulgin op een gegeven moment zo'n 7(?) nieuwe synthese routes voor MDMA gevonden. Onder andere een synthese route waarbij hij MDMA uit peper en peterselie synthetiseerde. Dit waren niet zozeer realistische syntheseroutes maar meer een showcase dat MDMA synthese op veel verschillende manieren mogelijk is.

Tegenwoordig heeft de grote georganiseerde misdaad de kennis en de apparatuur om met willekeurige precursors grootschalig MDMA te synthetiseren. Waar men vroeger MDMA maakte door het methyleren van natuurlijk product vind je tegenwoordig grote complexe laboratoria met geavanceerde apparatuur. Een veel gehoord kritiek naar drugsproducenten is vervuiling maar hierin speelt overheidsbeleid natuurlijk ook een (even) grote rol.

Synthese routes voor MDA zijn relatief bekend, beschikbare kennis kan ook zeker een factor wezen in de keuze voor het methyleren van MDA.

Er was recent een youtube filmpje van NileRed waarin hij theobromine methyleert tot cafeïne. Dit filmpje is verwijdert omdat het blijkbaar ook een veelgebruikte route is om Methamfetamine the synthetiseren. Waarschijnlijk ook de reden waarom Grapperhaus phenethylamine onder analoog wetgeving probeert te plaatsen wat hem overigens nooit gaat lukken. Sinds het NileRed filmpje is rode fosfor enkel nog in vloeibare zuurvorm online te koop wat overigens voor het synthese proces geen verschil maakt. :')

Methyleren is tegenwoordig zelfs mogelijk aan de hand van zonne-energie.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#7
AphexTwin zei:
Mag ik vragen voor welke klachten je Bupropion voorgeschreven krijgt?

Ik gebruik het middel sinds eind vorig jaar (dosis verhoogd naar 300 mg sinds maart) en in het algemeen bezien ben ik er tevreden over. Imo werkt het vnl. als anti-depressiva en valt het als ADD-middel te licht uit. M’n psy schrijft het m.b.t ADD dan ook voor in combo met Methylfenidaat of dexamfetamine. M.b.t. stoppen met roken heb ik geen ervaring.

Ook ik had de eerste maand tot anderhalve maand last van storende bijwerkingen. Je bouwt een stabiele bloedspiegel op, dus na 1 maand is het te vroeg om al definitieve conclusies te trekken. Iig had ik in eerste instantie last van doorslaapproblemen en pas na de derde week hinder van oorsuizingen, wazig zicht, trillende handen en duizeligheid die me grote zorgen baarde. Na een week - anderhalve week trokken alle bijwerkingen weg, behalve de duizeligheid. Dit hinderde me dermate in m’n dagdagelijkse bezigheden (autorijden, fietsen, werken, koken, etc. werden onverantwoorde activiteiten) dat ik aan m’n psychiater te kennen gaf dat ik wilde stoppen met het middel. M’n psy stelde voor om de Wellbutrin ‘s middags i.p.v. ‘s morgens in te nemen. Bupropion werkt nl. o.a. als noradrenaline heropname remmer en in combinatie met de ochtendstress om op tijd aan de dag te kunnen beginnen, zorgde dat mogelijks voor een stress / angst piek + bijhorend duizeligheid bij me. Gelukkig bleek de medicatie op een ander tijdstip innemen de juiste zet want al snel verdween de duizeligheid. Aangezien ik, naast de bijwerkingen, een duidelijke meerwaarde ervoer (meer rust in m’n hoofd, stabielere stemming) blijf ik dit middel voorlopig nemen.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik het voor Mijn adhd. Maar voel me slecht in mijn vel. Mijn dagelijkse verplichtingen vallen uit elkaar (bijna dan). Tis lastig. En dan om na te gaan dit nog twee maanden door te doen. Pff. Daarnaast geeft hij me voor de onrustigheid quetipine en daarvoor xanax, werkt allebei niet erg effectief.............
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#8
8️⃣6️⃣ zei:
Als het averechts werkt dan moet je er mee stoppen.

Ik heb het middel tegen ADD, 300mg vertraagde afgifte per dag (merknaam is dan Wellbutrin) en bij mij werkt het goed, en ik heb geen enkele bijwerking er van. Maar iedereen zit anders in elkaar, wat voor mij opgaat gaat wellicht voor jou niet op.

Het medicijn wordt gebruikt met stoppen met roken (ik ben nog gestopt met roken ook nog lol), als een lichte antidepressiva, en word dus ook ingezet tegen ADD. Verder moet je op het middel ingesteld geraken, een eenmalige dosering doet niks, pas na een week of 3 is er resultaat.

Nogmaals, als het averechts werkt en/of als de bijwerkingen niet opwegen tegen de voordelen dan zou ik er mee stoppen, je zit al op een maand nu dus het werkt zoals het werkt momenteel denk ik zo.
Klik om te vergroten...
Mijn psycholoog adviseer om drie maanden door te gaan. Zo kan je echt zien of het effect heeft. Na een maand is dat moeilijk te zien omdat mijn lichaam er nog volgens hem aan moet wennen. Dus juist doorgaan geeft hij aan..gisteren was hij vergeten mijn recept voor te schrijven. Nouuu de afkickverschijnselen waren verschrikkelijk...
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mcrazy zei:
Mijn psycholoog adviseer om drie maanden door te gaan. Zo kan je echt zien of het effect heeft. Na een maand is dat moeilijk te zien omdat mijn lichaam er nog volgens hem aan moet wennen. Dus juist doorgaan geeft hij aan..gisteren was hij vergeten mijn recept voor te schrijven. Nouuu de afkickverschijnselen waren verschrikkelijk...
Klik om te vergroten...
Tegen mij hebben ze destijds gezegd dat het effect met 3 weken kwam, en het effect kwam ook na 3 weken.

Ik kan gewoon een of twee dagen overslaan, ik krijg er geen enkel afkickverschijnsel van. Ook heeft 1 of 2 dagen overslaan (bij mij) niet echt invloed op het effect van het medicijn, aangezien je er een spiegel mee opbouwt die bij mij pas merkbaar afneemt na zeg maar een week of meer zonder Wellbutrin, dan komen de ADD gerelateerde klachten langzaam weer bovendrijven. Soms kies ik er voor om mijn Wellbutrin een paar weken te laten staan, bijvoorbeeld vakantie en ook in Coronatijd heb ik een Bupripionvrij maandje gehad.

Maar uiteindelijk wil ik toch weer rust, orde, regelmaat en focus in mijn hoofd.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb helaas geen tijd momenteel om alle reacties in het topic te lezen, dus sorry als er dingen herhaald worden, maar wil wel alvast zeggen dat je me evt. ook altijd mag benaderen via PB voor vragen over bupropion. Ik gebruik het al een tijdje - sinds eind vorig jaar, primair voor depressie (na niet goed te reageren op een SNRI), maar ze vermoeden ook ADD, vandaar dat dit medicijn boven kwam. (Ik krijg daarnaast methylfenidaat voor werk, wat ik niet dagelijks neem, en liefst zo min mogelijk, de combinatie ervaar ik niet als ideaal —> toename bijwerkingen.) Ik ben begonnen met 150 mg bupropion (gereguleerde afgifte, Wellbutrin) en het is een paar maanden daarna opgehoogd naar 300 mg.

Voor mij was het een uitkomst, ik werd weer wat actiever, na maandenlang een apathische aardappel te zijn geweest. Ik had wel heel veel bijwerkingen. In het begin slecht slapen, oorsuizingen, misselijk, droge mond, de eerste week zelfs wat kaakspanning en grotere pupillen. Dit trok gelukkig bij. Later heb ik ook weer bijwerkingen ervaren bij de ophoging, gek genoeg net weer andere. Lichte verhoging bloeddruk (onderdruk), beetje duizelig, een vervelende bittere smaak in mijn mond, nog meer oorsuizingen en een toename van migraine-aanvallen (ik was al zeer bekend met migraine). Vooral dat laatste was vervelend. Inmiddels zijn deze bijwerkingen gelukkig ook bijgetrokken en is het het zeker waard geweest.

Ik ben weer vier dagen aan het werk en mijn therapie gaat goed, met dank aan bupropion ‘pakt’ deze therapie ook beter. Het is wel zo dat ik nu na maanden dit medicijn gebruiken een soort tolerantie merk: net weer wat vaker somber en paniekerig. En het geeft niet meer de energie die het gaf. Toch vind ik het een prettige moodstabilizer als basis. Bupropion is een atypisch antidepressivum: het werkt via een heel andere weg dan de reguliere antidepressiva en het antidepressieve effect wordt over het algemeen als iets milder beschreven dan dat van de antidepressiva die voornamelijk op serotonine werken (SSRI’s, SNRI’s).

Ik vind het wel apart dat je er zo somber van wordt... vervelende bijwerking. Kijk het even aan zou ik zeggen en als dit zo blijft, dan is het waarschijnlijk niet jouw medicijn. Iedereen reageert anders.

Maar nogmaals altijd welkom voor verdere vragen.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mcrazy zei:
Ik gebruik het voor Mijn adhd. Maar voel me slecht in mijn vel. Mijn dagelijkse verplichtingen vallen uit elkaar (bijna dan). Tis lastig. En dan om na te gaan dit nog twee maanden door te doen. Pff. Daarnaast geeft hij me voor de onrustigheid quetipine en daarvoor xanax, werkt allebei niet erg effectief.............
Klik om te vergroten...
Somberheid is idd een (zeldzame) bijwerking, dus je zou het nog een maand de kans kunnen geven om te zien of deze bijwerking wegtrekt.
Let wel dat het niet de bedoeling kan zijn om medicijn op medicijn te gaan slikken, d.w.z. dat je andere middelen voorgeschreven krijgt om bijwerkingen vh. hoofdmedicijn op te heffen. Zo kreeg ik in het begin medicatie tegen te lage bloeddruk en een natuurlijk slaapmiddel voorgeschreven van m'n huisarts. Toen vond m'n psychiater het wel welletjes en hebben we duidelijke afspraken gemaakt. Tegenwoordig neem ik al maanden enkel Bupropion, soms aangevuld met dexamfetamine voor op drukke werkdagen.

Ervaar je eigenlijk enig positief effect vh. middel?
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Roze Olifant zei:
Ik heb helaas geen tijd momenteel om alle reacties in het topic te lezen, dus sorry als er dingen herhaald worden, maar wil wel alvast zeggen dat je me evt. ook altijd mag benaderen via PB voor vragen over bupropion. Ik gebruik het al een tijdje - sinds eind vorig jaar, primair voor depressie (na niet goed te reageren op een SNRI), maar ze vermoeden ook ADD, vandaar dat dit medicijn boven kwam. (Ik krijg daarnaast methylfenidaat voor werk, wat ik niet dagelijks neem, en liefst zo min mogelijk, de combinatie ervaar ik niet als ideaal —> toename bijwerkingen.) Ik ben begonnen met 150 mg bupropion (gereguleerde afgifte, Wellbutrin) en het is een aantal maanden daarna opgehoogd naar 300 mg.

Voor mij was het een uitkomst, ik werd weer wat actiever, na maandenlang een apathische aardappel te zijn geweest. Ik had wel heel veel bijwerkingen. In het begin slecht slapen, oorsuizingen, misselijk, droge mond, de eerste week zelfs wat kaakspanning en grotere pupillen. Dit trok gelukkig bij. Later heb ik ook weer bijwerkingen ervaren bij de ophoging, gek genoeg net weer andere. Lichte verhoging bloeddruk (onderdruk), beetje duizelig, een vervelende bittere smaak in mijn mond, nog meer oorsuizingen en een toename van migraine-aanvallen (ik was al zeer bekend met migraine). Vooral dat laatste was vervelend. Inmiddels zijn deze bijwerkingen gelukkig ook bijgetrokken en is het het zeker waard geweest.

Ik ben weer vier dagen aan het werk en mijn therapie gaat goed, met dank aan bupropion ‘pakt’ deze therapie ook beter. Het is wel zo dat ik nu na maanden dit medicijn gebruiken een soort tolerantie merk: net weer wat vaker somber en paniekerig. En het geeft niet meer de energie die het gaf. Toch vind ik het een prettige moodstabilizer als basis. Bupropion is een atypisch antidepressivum: het werkt via een heel andere weg dan de reguliere antidepressiva en het antidepressieve effect wordt over het algemeen als iets milder beschreven als dat van de antidepressiva die voornamelijk op serotonine werken (SSRI’s, SNRI’s).

Ik vind het wel apart dat je er zo somber van wordt... vervelende bijwerking. Kijk het even aan zou ik zeggen en als dit zo blijft, dan is het waarschijnlijk niet jouw medicijn. Iedereen reageert anders.

Maar nogmaals altijd welkom voor verdere vragen.
Klik om te vergroten...
Ooh zo zie je maar dat het bij iedereen anders uitpakt. En snap niet waarom de psycholoog het geeft terwijl je tolerantie opbouwt, moet je steeds meer hebben om weer tot dat punt te komen dat het weer effectief werkt. Daarnaast was de psycholoog eergisteren Buporion vergeten voor te schrijven, nou ik was echt geestelijk aant lijden.... Dusja er zomaar vanaf komen is ook rot. Na inname was ik wat rustiger daarnaast ook alprazolam (tegen de onrust gekregen en spanning gegeven). toen ging het weer. En nu heb ik het weer ingenomen (alleen Buporion) merk ik toch meer rust. Maja het is net een achtbaan strax kan het anders zijn .. Ik moet het nog 2 maanden uithouden. Bedankt voor je zinnige reactie ❤
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
IK HEB OOK AUTISME.
AUTI GANG.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#14
AphexTwin zei:
Somberheid is idd een (zeldzame) bijwerking, dus je zou het nog een maand de kans kunnen geven om te zien of deze bijwerking wegtrekt.
Let wel dat het niet de bedoeling kan zijn om medicijn op medicijn te gaan slikken, d.w.z. dat je andere middelen voorgeschreven krijgt om bijwerkingen vh. hoofdmedicijn op te heffen. Zo kreeg ik in het begin medicatie tegen te lage bloeddruk en een natuurlijk slaapmiddel voorgeschreven van m'n huisarts. Toen vond m'n psychiater het wel welletjes en hebben we duidelijke afspraken gemaakt. Tegenwoordig neem ik al maanden enkel Bupropion, soms aangevuld met dexamfetamine voor op drukke werkdagen.

Ervaar je eigenlijk enig positief effect vh. middel?
Klik om te vergroten...
Positieve effecten die ik ervaar zijn, dat ik geen angst meer heb op openbare plekken,niet teveel nadenk over hoe ik communiceer met anderen, ik dacht altijd na over hoe ik overkwam op de ander. Daar merk ik wel enigszins verandering in. Ja ik probeer ook niet te snel naar een benzo te grijpen, meestal komt de somberheid in de loop van de middag tot de avond daarna neem ik een benzo en gaat het weer. Bedankt voor je reactie ❤️
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je zou altijd kunnen proberen te stoppen maar mischien dat je dat beter kan doen als je wat meer garanties hebt dat als het even niet goed gaat je hele toekomst niet op het spel staat 😁.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mcrazy zei:
Positieve effecten die ik ervaar zijn, dat ik geen angst meer heb op openbare plekken,niet teveel nadenk over hoe ik communiceer met anderen, ik dacht altijd na over hoe ik overkwam op de ander. Daar merk ik wel enigszins verandering in. Ja ik probeer ook niet te snel naar een benzo te grijpen, meestal komt de somberheid in de loop van de middag tot de avond daarna neem ik een benzo en gaat het weer. Bedankt voor je reactie ❤
Klik om te vergroten...
Ik had de link nog niet zo gelegd, maar ik had nog restjes van een angststoornis toen ik 3 jaar geleden ben begonnen met Wellbutrin. Het zou zo maar kunnen dat de Wellbutrin/Bupropion mede heeft gezorgd voor het uiteindelijk compleet doen laten verdwijnen van die angststoornis.

Vanaf dat ik ingesteld ben geraakt op Wellbutrin kon ik gedachten vasthouden, en kon ik veel beter aan mezelf werken.

Wat is jouw dosering, en heb je vertraagde afgifte of niet?
F
FreyaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik slik nu ongeveer 1,5 jaar Bupropion 300mg (Wellbutrin). Ik heb autisme en add kenmerken en het zou moeten helpen tegen overprikkeling. Voor mij werkt dit veel beter dan methylfenidaat. Ben zelfs weer gaan studeren, 2e jaars nu 😁

Wel vraag ik me al een paar maanden af of het nog wel zo goed werkt. Kreeg weer wat meer down momenten en ook meltdowns. Gaat nu wel weer 2 maanden goed.

De psychiater die het mij voorschreef en ook mijn diagnose heeft gesteld zei dat ik dit waarschijnlijk levenslang moet blijven slikken. Hoe is dit tegen anderen verteld? En hoe kijken jullie hiertegen aan?

ik zou het liefst medicatie vrij leven en heb het idee dat ik mn leven veel beter op orde heb nu. Maar ik ben bang dat bij het stopzetten blijkt dat ik het wel degelijk werkte, ik in een dal val en dat mijn studie niet ten goede komt
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Freya zei:
Ik slik nu ongeveer 1,5 jaar Bupropion 300mg (Wellbutrin). Ik heb autisme en add kenmerken en het zou moeten helpen tegen overprikkeling. Voor mij werkt dit veel beter dan methylfenidaat. Ben zelfs weer gaan studeren, 2e jaars nu 😁

Wel vraag ik me al een paar maanden af of het nog wel zo goed werkt. Kreeg weer wat meer down momenten en ook meltdowns. Gaat nu wel weer 2 maanden goed.

De psychiater die het mij voorschreef en ook mijn diagnose heeft gesteld zei dat ik dit waarschijnlijk levenslang moet blijven slikken. Hoe is dit tegen anderen verteld? En hoe kijken jullie hiertegen aan?

ik zou het liefst medicatie vrij leven en heb het idee dat ik mn leven veel beter op orde heb nu. Maar ik ben bang dat bij het stopzetten blijkt dat ik het wel degelijk werkte, ik in een dal val en dat mijn studie niet ten goede komt
Klik om te vergroten...
Ik heb ook autisme en heb geleerd om met die prikkels om te gaan. Tegen mij vertelde de psychiater ook dat ik er mijn hele leven aan vast zou zitten. Heb geen antidepressiva nodig gelukkig. In het begin kreeg ik van alles, ook antipsychotica. Al die troep maakte het alleen maar erger. Het vertroebeld je inzicht. Ik ben liever scherp, dan maar zo nu en dan een meltdown en een Diazepam.

Succes
F
FreyaLid
01-01-2024, 00:00
#19
benzzzy zei:
IK HEB OOK AUTISME.
AUTI GANG.
Klik om te vergroten...
AUTIS UNITE ✊
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Freya zei:
AUTIS UNITE ✊
Klik om te vergroten...
Lol❤️

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."