Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoelang voor benzotolerantie verdwijnt?

Hoelang voor benzotolerantie verdwijnt?

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
A
AlkaloïdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik was sinds begin augustus (5 maanden) gestopt met het gebruik van benzodiazepinen. Nu heb ik gisteren occasioneel nog eens lorazepam (2,5mg) gebruikt. Voelde er weinig tot niets van. Is het mogelijk dat mijn tolerantie me na 5 maanden stoppen nog steeds parten speelt?
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Alkaloïd zei:
Ik was sinds begin augustus (5 maanden) gestopt met het gebruik van benzodiazepinen. Nu heb ik gisteren occasioneel nog eens lorazepam (2,5mg) gebruikt. Voelde er weinig tot niets van. Is het mogelijk dat mijn tolerantie me na 5 maanden stoppen nog steeds parten speelt?
Klik om te vergroten...
Ligt er ook aan hoelang, hoevaak en hoeveel je hebt gebruikt. Als je het te lang en (flink) misbruikt hebt kan je tolerantie nooit meer zakken.
A
AlkaloïdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cruelti. zei:
Ligt er ook aan hoelang, hoevaak en hoeveel je hebt gebruikt. Als je het te lang en (flink) misbruikt hebt kan je tolerantie nooit meer zakken.
Klik om te vergroten...
Ik heb ongeveer 2 jaar dagelijks tot max. het equivalent aan 40-50 mg diazepam geslikt
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alkaloïd zei:
Ik heb ongeveer 2 jaar dagelijks tot max. het equivalent aan 40-50 mg diazepam geslikt
Klik om te vergroten...
Dan kan het goed zijn dat je nooit meer recreatief van een benzo zal kunnen genieten.
Zoals mij dus.
Ik kan ze enkel nog nemen om te taperen en geen withdrawl te hebben.
Of ik moet weer ubsurt hoge doseringen nemen zoals +6mg flualpra of +100mg dia ofzo..
R
RDOOLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb zowel vorig jaar als 8 maanden geleden 3.5 weken lang elke dag 2.5mg Lorazepam voor het slapen gebruikt. Ik merk sindsdien dat minder dan 2.5mg Lorazepam eigenlijk niks meer doet. Ook niet nadat ik het 4 maanden links had laten liggen. Zo af en toe gebruik ik het nog en dan is 2.5mg wederom de dosis die werkt. Minder niet maar meer hoef ik gelukkig ook niet.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
RDOO zei:
Ik heb zowel vorig jaar als 8 maanden geleden 3.5 weken lang elke dag 2.5mg Lorazepam voor het slapen gebruikt. Ik merk sindsdien dat minder dan 2.5mg Lorazepam eigenlijk niks meer doet. Ook niet nadat ik het 4 maanden links had laten liggen. Zo af en toe gebruik ik het nog en dan is 2.5mg wederom de dosis die werkt. Minder niet maar meer hoef ik gelukkig ook niet.
Klik om te vergroten...
Raar. Ik gebruik soms weken opeen Lormetazepam en heb nog steeds dezelfde dosis. Gebruik al meerdere jaren.

De truc is om gewoon uw dosis niet te willen verhogen. Werkt bij mij toch.
D
DesignerdroggasLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alkaloïd zei:
Ik was sinds begin augustus (5 maanden) gestopt met het gebruik van benzodiazepinen. Nu heb ik gisteren occasioneel nog eens lorazepam (2,5mg) gebruikt. Voelde er weinig tot niets van. Is het mogelijk dat mijn tolerantie me na 5 maanden stoppen nog steeds parten speelt?
Klik om te vergroten...
Hoe lang heb je benzos gebruikt? Ik zelf 3 jaar lang dagelijks, nu afgekickt voor een jaar maar heb nog steeds tolerantie. Zou zelf ook wel 10mg lorazepam nodig hebben om me echt relaxt te voelen. Die tolerantie houd bij mij dus extreem lang aan. Misschien ook omdat ik het nog bijna maandelijks nog wel een keer gebruik.
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Designerdroggas zei:
Hoe lang heb je benzos gebruikt? Ik zelf 3 jaar lang dagelijks, nu afgekickt voor een jaar maar heb nog steeds tolerantie. Zou zelf ook wel 10mg lorazepam nodig hebben om me echt relaxt te voelen. Die tolerantie houd bij mij dus extreem lang aan. Misschien ook omdat ik het nog bijna maandelijks nog wel een keer gebruik.
Klik om te vergroten...
Bij mij ook geen optimaal gewenst effect meer. Doe het nu 3 a 4x per jaar in combinatie met uppers. Haal lekker de scherpe randjes eraf en is gewoon chill.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vele benzo’s staan er om bekend dat als je ze lang en zwaar hebt misbruikt er “iets” in je brein voorgoed veranderd zodat je nooit meer hetzelfde effect krijgt als eerst.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."