Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb zowel vorig jaar als 8 maanden geleden 3.5 weken lang elke dag 2.5mg Lorazepam voor het slapen gebruikt. Ik merk sindsdien dat minder dan 2.5mg Lorazepam eigenlijk niks meer doet. Ook niet nadat ik het 4 maanden links had laten liggen. Zo af en toe gebruik ik het nog en dan is 2.5mg wederom de dosis die werkt. Minder niet maar meer hoef ik gelukkig ook niet."
"Dit klinkt alsof de trip simpelweg niet gelukt is. Als ik lees hoe je het hebt gerookt, verbaast me dat eerlijk gezegd niet. Ik heb afgelopen jaar zelf 2 keer 5-meo-dmt gedaan. Bij het roken moest ik langzaam inhaleren totdat mijn longen vol waren en daarna nog 3-4 kleine heisjes om het ‘maximale’ eruit te halen. Vervolgens moest ik het zo lang mogelijk inhouden. Voordat ik ik überhaupt aan uitademen toekwam was ik al volledig vertrokken. Ik hoop dat je hier wat aan hebt voor de volgende keer. Wil er nog wel even bijzeggen dat dit geen middel is om even op jezelf te gebruiken mijns inziens. Voor zover ik weet is het het sterkste tripmiddel dat er is en voor mij was de trip zelf dan ook in alle facetten het meest intense, overweldigende en onbeschrijfelijke wat ik ooit heb meegemaakt. Tevens ook met meest helende. Ik heb het dan ook onder begeleiding van een sjamaan gedaan. Dat raad ik iedereen aan aangezien de ervaring oprecht buitenmenselijk is."
"Hi allemaal, Sinds meer dan een jaar slik ik elke avond 15mg Mirtazapine. Ik heb dit voorgeschreven gekregen vanwege slaapproblemen door een burn-out. Omdat het nul effect had, wilde ik na een week stoppen maar ik merkte dat ik al vrij heftige afkickverschijnselen kreeg toen ik van 15 naar 7.5 mg ging. Omdat ik dat toen niet erbij kon hebben, besloot ik de afbouw uit te stellen tot een moment dat ik me algeheel beter voelde. Inmiddels voel ik me beter en wil ik binnenkort gaan afbouwen. Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en zo ja, wat ik ongeveer kan verwachten? Ik wil in stappen van 3.75mg gaan afbouwen. Als dit te zwaar wordt, wil ik via de regenboog apotheek met taperingstrips gaan afbouwen. Dank!"
"De ontwenning was volledig lichamelijk. Trillen, gejaagd gevoel, hartkloppingen en onrust. Dit kwam ook doordat ik van 15mg meteen naar 7.5mg ging. Deze stap is sowieso groot. Daarom wil ik nu in stappen van 3.75 gaan afbouwen. Dit ook op advies van mijn huisarts. Ik heb er verder eigenlijk niks aan gehad. Dat komt door de dosis van 15mg heb ik me laten vertellen. Ik begreep dat mirtazapine niet zo’n sterke AD is waardoor je minimaal 30mg moet nemen om de eigenlijke effecten te ondervinden in de zin van stemmingsverbetering en angstremming."
"Ik meen dat je voor de keuze tussen twee kwaden staat. Zowel Seroquel als een of meerdere benzo’s zijn verslavend en doordat gewenning optreedt zal je steeds meer nodig hebben. Lees ik overigens goed dat je, buiten het wakker worden ‘s nachts, geen ontwenningsverschijnselen hebt van het stoppen met de Seroquel? Als dat zo is zou ik het stoppen met de Seroquel voortzetten. Wellicht 1-2 weken lorazepam gebruiken om de nachten door te komen en te zorgen dat je afhankelijkheid van de Seroquel vermindert. Bij mij werkt Lorazepam in ieder geval altijd goed om een volledige nacht van 8-9 uur te maken."
"Heftig verhaal zeg! Je zou ook Promethazine tijdelijk kunnen gebruiken. Is een anti-histamine middel dat bijvoorbeeld tegen hooikoorts gebruikt wordt maar ook versuffend werkt. Je kunt Promethazine best 2-3 nachten gebruiken zonder eraan verslaafd te raken. Maar ook hierbij geldt dat op den duur gewenning optreedt. Als je echter al 4-5 dagen wakker bent dan is weer slapen het allerbelangrijkste."