Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSeroquel en/of mirtazapine ipv benzo rc's

Seroquel en/of mirtazapine ipv benzo rc's

13 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik slik quetiapine niet per se voor slaap, maar het helpt mij er wel enorm bij. Ik slik nu 50mg per nacht, maar het kan zijn dat mijn dosis nog aangepast wordt, afhankelijk van hoe ik quetiapine deze week ervaren heb. Ik slikte eerst 25mg, maar daarvan werd ik midden in de nacht van wakker. Als ik een uur nam tussen twee doses van 25mg dan werkte dat ook niet. 50mg werkt nu al veel beter.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beide bedankt voor jullie reactie/ervaring. Ik denk dat ik @Cruelti. ga volgen. Viel er eerder ook wel in slaap van, maar zat doen op 30mg mirtazapine in combinatie met seroquel. Dus maar even afwachten of het lukt. Nul recreatief, puur als slaapmiddel, het recreatief gebruik v die benzo's n zeker die rc's gaat niet op tegen de afhankelijkheid en latere afkick ervan.
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
UmbraVitae zei:
Beide bedankt voor jullie reactie/ervaring. Ik denk dat ik @Cruelti. ga volgen. Viel er eerder ook wel in slaap van, maar zat doen op 30mg mirtazapine in combinatie met seroquel. Dus maar even afwachten of het lukt. Nul recreatief, puur als slaapmiddel, het recreatief gebruik v die benzo's n zeker die rc's gaat niet op tegen de afhankelijkheid en latere afkick ervan.
Klik om te vergroten...
Seroquel deed voor mij 2 nachten wat maar daarna niet meer. Toen kreeg ik van de psychiater mirtazapine, en neem dat nu ongeveer 3 maanden en werkt nog steeds als dag 1. Wel erg suf smorgens en droom er ook veel op
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ikbeneenfiets zei:
Mirtazipine in de dosis range die je noemt werkte heel goed voor me. Soms wel wat lastig uit bed komen.
Klik om te vergroten...
I know, toen ik op 30 zat (maar was ook met seroquel), kon ik met gemak 12 slapen, mr indd ook verdag dan vrij loom n slaperig gevoel. Sinds ik gestopt ben met eerst seroquel, nam mirtazapine 15mg puur als slaapmiddel, mr vond het nooit een fijn effect, niet lekker wakker worden, té loom overdag, dus op pakte ik enkel nog Zolpidem, en later dan die benzo rc's naar binnen zitten spelen... allemaal heel even leuk, is fijner tussen inname en het effectief gaan slapen, je wordt lekker fris wakker...maar de tolerantie is fenomenaal en dag zonder is niks slaap...kies dan dun wel indien nodig vr de saaie mirtazapine 🙂
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#5
UmbraVitae zei:
I know, toen ik op 30 zat (maar was ook met seroquel), kon ik met gemak 12 slapen, mr indd ook verdag dan vrij loom n slaperig gevoel. Sinds ik gestopt ben met eerst seroquel, nam mirtazapine 15mg puur als slaapmiddel, mr vond het nooit een fijn effect, niet lekker wakker worden, té loom overdag, dus op pakte ik enkel nog Zolpidem, en later dan die benzo rc's naar binnen zitten spelen... allemaal heel even leuk, is fijner tussen inname en het effectief gaan slapen, je wordt lekker fris wakker...maar de tolerantie is fenomenaal en dag zonder is niks slaap...kies dan dun wel indien nodig vr de saaie mirtazapine 🙂
Klik om te vergroten...
Jaa t is gewoon chil dat je elke nacht slaapt en niet druk hoeft te maken over verslaving. Benzos zijn kut.
T
TaktakLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb ervaring met Seroquel quetiapine 100mg tabletten.

Een periode enkele keren gebruikt na een 3/4-mmc binge om slaap te vatten.
Telkens een kwartje van de pil.

Na een half uur viel ik als een blok in slaap.
Dag nadien had ik geen last van loomheid.
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik neem mirtazapine 7.5mg of 3.5mg, en slaap er heerlijk op.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pas op met antipsychotica. Ervan afkomen kan heel ingewikkeld zijn en lang duren. Qua tolerantie is antipsychotica wel beter dan benzodiazepinnen. Op 2.5mg zyprexa heb ik jarenlang goed op geslapen. Nu red ik mij met onbewerkt eten, vaste tijden slapen, koud douchen, meditatie, smiddags uur lopen, etc.en heb geen meds meer nodig voor een slaap die zelfs nog beter is dan toen ik op antipsychotica zat. Hou ook een slaap logboek bij en lees boeken over slapen.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#9
PsychedelicMagic zei:
Pas op met antipsychotica. Ervan afkomen kan heel ingewikkeld zijn en lang duren. Qua tolerantie is antipsychotica wel beter dan benzodiazepinnen. Op 2.5mg zyprexa heb ik jarenlang goed op geslapen. Nu red ik mij met onbewerkt eten, vaste tijden slapen, koud douchen, meditatie, smiddags uur lopen, etc.en heb geen meds meer nodig voor een slaap die zelfs nog beter is dan toen ik op antipsychotica zat. Hou ook een slaap logboek bij en lees boeken over slapen.
Klik om te vergroten...
Wow dit is een mooi ervaringsverhaal. Zyprexa ken ikzelf niet, in welke categorie zit dit geneesmiddel en op wat werkt het? Ik vind jou verhaal echt een positieve input, te zeldzaam, want te vaak lees ik vooral dat mensen brol waaraan m'n verslaafd aan is, vervangen door andere zogezegd 'betere' drugs. Ik weet dat je levenstijl heel veel meespeelt. Ik moet mijn lichaam terug laten uitputten door natuurlijke stimulatie, sport, mn creativiteit loslaten in vb poëzie, tekenen. Aja en echt mn conditie is echt slecht (denk aan, volledig uitgeput, int zweet n met regelmaat hyperventilatie, zelfs gewoon v boodschappen doen). Ik heb een lange we te gaan...maar op dit moment stel ik mn lichaam onnodig op zware proef, mn nieren vb zijn al zwaar op de proef gesteld, op 3j al 2 keer nierstenen, niercysten die groeien...wat normaal meer voorkomt bij 50+. Mn levenstijl is iets waar ikzelf ook nrtoe moet werken, ik ben vanvoor in de 30, dus op dat vlak zit ik nog in een redelijke jonge leeftijdsgroep. Ik wil niet op mn 40 of 50 ne vaste zh patient zijn. Nog is merci, dit geeft mij ne boost, dat het kan n ik het voorlopig nog in eigen handen heb.👊
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi allen,

Heb vraag ivm slaapproblemen en ervaring afkick benzo rc's zoals Etizolam, flualprazolam, Clonazolam en Flunitrazolam) en hiervoor jaren Zolpidem. Nu heb ik 2 x geprobeerd zonder benzo te slapen wat 1ste maal resulteerde in nacht met 0 slaap (stond met late dus letterlijk van 1u-12u elk uur zien passeren, zeer onrustig en voze darmen, door extra stress I guess).
2de poging (staat hier al ergens) was 3 dagen zonder benzo rc's en eveneens niks slaap, hoogstens uurtje of 2 ogen gesloten maar in ln mind heel actief.
Nu is mn vraag, ik heb hier nog Seroquel (vol doosje 100mg en XR50) en Mirtazapine 15mg (vol doosje + half doosje) liggen. Beide komen van doktersvoorschrift tijdens oktober 2019 tem zomer 2020. Vond me er té loom, als plant voelen. Zou ik een van deze medicijnen kunnen gebruiken voor als ik de slaap mr niet kan vatten en dan ipv die benzo brol, om niet verder in de afhankelijkheid te vallen? Zou in eerste instantie zelf denken aan vb halve pil v 15mg (7.5mg) mirtazapine, uurtje voor slapen gaan. Ik hoor graag jullie bevindingen en advies 🙂
C
Cruelti.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb mirtazapine en werkt wel goed. Ik neem een kwart pil 3.75mg en slaap daar beter op dan een halve.
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#12
Herstellen kan moeilijk zijn. Een eerste stap kan zijn om met iemand een plan te schrijven om hoe je van alle middelen afkomt en hoe je daarvan af kunt blijven. Herstellen is ook een vorm van zoeken, want je moet zoeken naar een manier om zonder de chemische middelen te kunnen functioneren. En goed slapen elke dag maakt dat je het leven veel beter aankan en zo ook je cravings naar chemische middelen.

Zyprexa is net zoals seroquel en risperdal een antipsychoticum.

Mijn ervaring met stoppen met drugs en slaapmiddelen, is dat je vervangers moet zoeken. Mijn vervanging voor antipsychotica is goed slapen. Mijn vervanging van in een roes verkeren, is 30minuut lang mediteren. Om verveling tegen te gaan lees ik graag en maak ik graag boswandelingen. En bij mij is het ook dat ik met mijn gedachten om moet leren gaan, want aan je gedachten kun je veel doen. Vaak klopt het niet wat je denkt, terwijl dit wel zorgt voor schaamte en verdriet. En daaraan wil ik ontsnappen en gebruik ik drugs. Om mij goed te voelen sta ik s' ochtends even een minuut onder de koude douche. Eerst warm douchen en dan koud af douchen. Dit vervult voor mij dezelfde behoefte als wanneer ik drugs heb gebruik. HEt is alsof mijn brein de kou echt nodig heeft.

Herstellen vereist veel geduld en doorzettingsvermogen. Het vereist zelfinzicht. Je brein moet herstellen en de prikkels van het leven zelf weer leuk leren te vinden.
U
UmbraVitaeLid
01-01-2024, 00:00
#13
PsychedelicMagic zei:
Herstellen kan moeilijk zijn. Een eerste stap kan zijn om met iemand een plan te schrijven om hoe je van alle middelen afkomt en hoe je daarvan af kunt blijven. Herstellen is ook een vorm van zoeken, want je moet zoeken naar een manier om zonder de chemische middelen te kunnen functioneren. En goed slapen elke dag maakt dat je het leven veel beter aankan en zo ook je cravings naar chemische middelen.

Zyprexa is net zoals seroquel en risperdal een antipsychoticum.

Mijn ervaring met stoppen met drugs en slaapmiddelen, is dat je vervangers moet zoeken. Mijn vervanging voor antipsychotica is goed slapen. Mijn vervanging van in een roes verkeren, is 30minuut lang mediteren. Om verveling tegen te gaan lees ik graag en maak ik graag boswandelingen. En bij mij is het ook dat ik met mijn gedachten om moet leren gaan, want aan je gedachten kun je veel doen. Vaak klopt het niet wat je denkt, terwijl dit wel zorgt voor schaamte en verdriet. En daaraan wil ik ontsnappen en gebruik ik drugs. Om mij goed te voelen sta ik s' ochtends even een minuut onder de koude douche. Eerst warm douchen en dan koud af douchen. Dit vervult voor mij dezelfde behoefte als wanneer ik drugs heb gebruik. HEt is alsof mijn brein de kou echt nodig heeft.

Herstellen vereist veel geduld en doorzettingsvermogen. Het vereist zelfinzicht. Je brein moet herstellen en de prikkels van het leven zelf weer leuk leren te vinden.
Klik om te vergroten...
Ik weet n besef dat afkicken van een drug, in mijn geval benzo rc's, zelden eenvoudig is. Nu probeer ik echt niet nr het uur te kijken om te slapen, ik wacht tot mn ogen letterlijk toevallen en als er dan ook wat rust aanwezig is in mn geest n brain. En ik gebruik zelfs nog liever een stim, als ik merk en besef dat slapen echt niet gaat lukken en is dan nachtje doordoen en wachten tot mn ogen dan letterlijk toevallen en dan zonder benzo te gaan slapen. Voorbije dagen ook de iets potentere en verslavende clonazolam en Flunitrazolam links laten liggen.
Maandag was echt mixdag, 4-fmph overdag, savont flualprazolam, redelijk wat bruine rum, lachgas en daarna nog flesje v 10ml GHB...en uiteindelijk pas tegen 8u30 als een blok in slaap gevallen...
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#14
UmbraVitae zei:
Hoi allen,

Heb vraag ivm slaapproblemen en ervaring afkick benzo rc's zoals Etizolam, flualprazolam, Clonazolam en Flunitrazolam) en hiervoor jaren Zolpidem. Nu heb ik 2 x geprobeerd zonder benzo te slapen wat 1ste maal resulteerde in nacht met 0 slaap (stond met late dus letterlijk van 1u-12u elk uur zien passeren, zeer onrustig en voze darmen, door extra stress I guess).
2de poging (staat hier al ergens) was 3 dagen zonder benzo rc's en eveneens niks slaap, hoogstens uurtje of 2 ogen gesloten maar in ln mind heel actief.
Nu is mn vraag, ik heb hier nog Seroquel (vol doosje 100mg en XR50) en Mirtazapine 15mg (vol doosje + half doosje) liggen. Beide komen van doktersvoorschrift tijdens oktober 2019 tem zomer 2020. Vond me er té loom, als plant voelen. Zou ik een van deze medicijnen kunnen gebruiken voor als ik de slaap mr niet kan vatten en dan ipv die benzo brol, om niet verder in de afhankelijkheid te vallen? Zou in eerste instantie zelf denken aan vb halve pil v 15mg (7.5mg) mirtazapine, uurtje voor slapen gaan. Ik hoor graag jullie bevindingen en advies 🙂
Klik om te vergroten...
Mirtazipine in de dosis range die je noemt werkte heel goed voor me. Soms wel wat lastig uit bed komen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."