Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsQuetiapine

Quetiapine

37 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#1
ROBIN. zei:
Hey
Nee hoor ik gebruik smorgens paroxetine 40mg
En voor het slapen quatipine (seroqeul) 200mg en remergon van 15mg.
En dan pak ik nog smorgens en savonds inderal.
Daar word je Hartslag minder hoog van en voel je over het algemeen wat rustiger maar niet zoals een benzo.benzo is vrij verslavend. En dat heb je bij deze producten niet. En het valt goed te combineren en kan er goed mee functioneren.
Klik om te vergroten...

40 mg paroxetine niet verslavend?

Seroquel niet verslavend?

Remeron niet verslavend?

Sorry hoor maar van deze stoffen word je misschien dan niet direct cravingsgevoelig, maar je gaat er zeker wel gewend aan raken zoals dat bij benzo's ook gebeurd.

En de ontwenning van paroxetine (Seroxat°) is echt geen feestje.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Dat is een lage dosis ja..
Ik neem 40 mg nu ( was 60)
Klik om te vergroten...
Mooi dat je bent verlaagt jo
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#3
ROBIN. zei:
Hey
Nee hoor ik gebruik smorgens paroxetine 40mg
En voor het slapen quatipine (seroqeul) 200mg en remergon van 15mg.
En dan pak ik nog smorgens en savonds inderal.
Daar word je Hartslag minder hoog van en voel je over het algemeen wat rustiger maar niet zoals een benzo.benzo is vrij verslavend. En dat heb je bij deze producten niet. En het valt goed te combineren en kan er goed mee functioneren.
Klik om te vergroten...
Geweldig!Bedankt voor je antwoord!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eve's drop zei:
40 mg paroxetine niet verslavend?

Seroquel niet verslavend?

Remeron niet verslavend?

Sorry hoor maar van deze stoffen word je misschien dan niet direct cravingsgevoelig, maar je gaat er zeker wel gewend aan raken zoals dat bij benzo's ook gebeurd.

En de ontwenning van paroxetine (Seroxat°) is echt geen feestje.
Klik om te vergroten...
Weet ik.En wat gebruik jij?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#5
ROBIN. zei:
Hey
Nee hoor ik gebruik smorgens paroxetine 40mg
En voor het slapen quatipine (seroqeul) 200mg en remergon van 15mg.
En dan pak ik nog smorgens en savonds inderal.
Daar word je Hartslag minder hoog van en voel je over het algemeen wat rustiger maar niet zoals een benzo.benzo is vrij verslavend. En dat heb je bij deze producten niet. En het valt goed te combineren en kan er goed mee functioneren.
Klik om te vergroten...
heb bijna hetzelfde,ook een betablokker smorgens en savonds.Maar slik benzo erbij,en zoplicon.Alles van de arts.Maar ben van plan om de benzo af te bouwen en dan quatipine proberen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
joetsie zei:
Hoi
Ik slik paroxetine,en zou ook wel quatipine willen.Maar moet ik dan eerst afbouwen?
Klik om te vergroten...

Nee.
Ik gebruik beide. Op recept, zonder enig probleem....al jaaaaareen
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#7
ROBIN. zei:
Hey
Nee hoor ik gebruik smorgens paroxetine 40mg
En voor het slapen quatipine (seroqeul) 200mg en remergon van 15mg.
En dan pak ik nog smorgens en savonds inderal.
Daar word je Hartslag minder hoog van en voel je over het algemeen wat rustiger maar niet zoals een benzo.benzo is vrij verslavend. En dat heb je bij deze producten niet. En het valt goed te combineren en kan er goed mee functioneren.
Klik om te vergroten...
ik wil jou eenpb sturen als het mag?
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Nee.
Ik gebruik beide. Op recept, zonder enig probleem....al jaaaaareen
Klik om te vergroten...
oke bedankt
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eve's drop zei:
40 mg paroxetine niet verslavend?

Seroquel niet verslavend?
Sorry hoor maar van deze stoffen word je misschien dan ........
.....En de ontwenning van paroxetine (Seroxat°) is echt geen feestje.
Klik om te vergroten...

Dat geldt ook voor Seroquel.
Dat heb ik zelf mogen ondervinden...
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik slik 20 mg paroxetine.Valt mee he?Ja en dan de rest nog benzo
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ach....wat is wijsheid.
Zo weinig mogelijk.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
In zijn algemeenheid bezien ben ik het met Joetsie eens.
Maar de ene huisarts is de andere niet, en er zullen best wel huisartsen zijn, die wel erg snel de pillen pot voorschrijven.
Mijn huisarts iig zeer zeker niet.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Ach....wat is wijsheid.
Zo weinig mogelijk.
Klik om te vergroten...
60 mg paroxetine is wel echt heel erg veel, ken iemand die 50 heeft geslikt en met de grootste moeite naar 45 is gegaan.

Ik geloof ook dat er liever niet meer dan 40mg p.d. moet worden voorgeschreven, maar dat kan per casus natuurlijk verschillen.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#14
joetsie zei:
Weet ik.En wat gebruik jij?
Klik om te vergroten...

Geen medicatie, maar heb er ontzettend veel onderzoek naar gedaan.

Mijn conclusie is dat dit veel te makkelijk word voorgeschreven aan patiënten, wist je dat veel voorkomende angstklachten etc vaak zijn te linken aan slechte balans in voeding, bijvoorbeeld door bepaalde allergiën of ongezonde levensstijl.

Problemen worden niet opgelost met pillen, helaas is het symptoombestrijding en werkt het op de lange termijn averechts, wanneer men zich beter voelt is men afhankelijk en zal stoppen in sommige gevallen een hel zijn.

Ik zeg niet dat pillen geheel overbodig zijn, alleen dat ze te snel worden voorgeschreven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Sommige zaken zijn (helaas) louter en alleen met pillen te behandelen.
Of, om verschijnselen te kunnen verminderen.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eve's drop zei:
Geen medicatie, maar heb er ontzettend veel onderzoek naar gedaan.

Mijn conclusie is dat dit veel te makkelijk word voorgeschreven aan patiënten, wist je dat veel voorkomende angstklachten etc vaak zijn te linken aan slechte balans in voeding, bijvoorbeeld door bepaalde allergiën of ongezonde levensstijl.

Problemen worden niet opgelost met pillen, helaas is het symptoombestrijding en werkt het op de lange termijn averechts, wanneer men zich beter voelt is men afhankelijk en zal stoppen in sommige gevallen een hel zijn.

Ik zeg niet dat pillen geheel overbodig zijn, alleen dat ze te snel worden voorgeschreven.
Klik om te vergroten...
Ben ik niet mee eens
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
In zijn algemeenheid bezien ben ik het met Joetsie eens.
Maar de ene huisarts is de andere niet, en er zullen best wel huisartsen zijn, die wel erg snel de pillen pot voorschrijven.
Mijn huisarts iig zeer zeker niet.
Klik om te vergroten...
MIjn nieuwe huisarts ook niet.En dat ze verslavend zijn ben ik het helemaal mee eens.Ooit heb ik een topic geopend van Wie slikt er antidepressiva.En was zeer vebaast dat het er nog zoveel waren hier op DF.Ook het afbouwen is moeilijk,maar ga dat ook niet doen.Slik ze al 25 jaarToen ik begon woog ik nog maar 43 kilo,en moest aan die pil.Mijn verhaal heb ik al vaker verteld,en de zandman weet ons verhaal.Dat ze helpen is waar.Want na drie maanden gingen ze werken.Nou de wereld ging open!Gelukkig werd ik weer!10 jaar op mijn kleinkinders gepast.Had dat nooit gedurfd anders.,Ben op mijn 60ste jaar auto gaan rijden.En zo zijn er nog meer dingen die ik durf.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eve's drop zei:
Geen medicatie, maar heb er ontzettend veel onderzoek naar gedaan.

Mijn conclusie is dat dit veel te makkelijk word voorgeschreven aan patiënten, wist je dat veel voorkomende angstklachten etc vaak zijn te linken aan slechte balans in voeding, bijvoorbeeld door bepaalde allergiën of ongezonde levensstijl.

Problemen worden niet opgelost met pillen, helaas is het symptoombestrijding en werkt het op de lange termijn averechts, wanneer men zich beter voelt is men afhankelijk en zal stoppen in sommige gevallen een hel zijn.

Ik zeg niet dat pillen geheel overbodig zijn, alleen dat ze te snel worden voorgeschreven.
Klik om te vergroten...
Snap je helemaal, en vaak waar. Toch kan er prima gewerkt worden met medicatie , wanneer je arts, psycholoog tijdens de medicatie en de persoon zich rustiger voelt en weer slaapt en wat bijkomt door gewerkt zou worden aan de oorzaak. Wanneer de oorzaak niet aangepakt wordt en geholpen , dan heb je er alleen maar een verslaving bij en nog meer ellende en geen geluksgevoelens meer.

ik zie nu dat toen ik slaapmiddel kreeg en sterker weer werd en alprazolam. ( gemiddeld 5 x 0,25 mg per maand ) Ik samentegencorona de huisarts mijn ptss deel had kunnen minderen en stapjes had kunnen maken, maar niets aan gedaan,

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."