Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOp zoek naar meningen over legalisering XTC

Op zoek naar meningen over legalisering XTC

12 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#1
FredKroket zei:
Wat schuift het
Klik om te vergroten...
Een kwartje
S
StudentJournalistiekLid
01-01-2024, 00:00
#2
Voor een debatavond voor mijn opleiding Journalistiek in Amsterdam, ben ik op zoek naar mensen die vanuit eigen ervaring een mening hebben over de volgende stelling:

XTC moet gelegaliseerd worden.

Ben jij voor of tegen deze stelling? En zou je ervoor open staan om deze stelling te verdedigen in een debat? Reageer dan even, of stuur een berichtje: dan neem ik contact op.

Goed om te weten: het debat wordt niet opgenomen, vindt plaats op de universiteit en er is maar beperkt publiek (ongeveer 50 man).
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
StudentJournalistiek zei:
Voor een debatavond voor mijn opleiding Journalistiek in Amsterdam, ben ik op zoek naar mensen die vanuit eigen ervaring een mening hebben over de volgende stelling:

XTC moet gelegaliseerd worden.

Ben jij voor of tegen deze stelling? En zou je ervoor open staan om deze stelling te verdedigen in een debat? Reageer dan even, of stuur een berichtje: dan neem ik contact op.

Goed om te weten: het debat wordt niet opgenomen, vindt plaats op de universiteit en er is maar beperkt publiek (ongeveer 50 man).
Klik om te vergroten...
Wat schuift het
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#4
Moet je naar 020 offeh?
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben voor en wil hier best over meepraten.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
De pen is van je zus zei:
Een kwartje
Klik om te vergroten...
Voel ik niks meer van
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik ben voor legalisatie van alle drugs.

Hiermee verdwijnt het probleem van drugscriminaliteit en kan de tijd, energie en het geld dat nu naar een niet te winnen strijd tegen drugs gaat, worden besteed aan voorlichting, preventie van misbruik en herstel van ongelukkigen die toch verslaafd raken aan iets.

Een groot maatschappelijk probleem, de criminaliteit, verdwijnt en voor de aanpak van een ander probleem, uitval van individuen die anders kunnen bijdragen aan de maatschappij, is daardoor meer capaciteit. Ook wordt dat laatste probleem niet verergerd door slechte drugs en erbarmelijke omstandigheden waar opgejaagde gebruikers als gevolg van criminalisatie in kunnen geraken.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hippie Langwaus zei:
Ik ben voor legalisatie van alle drugs.

Hiermee verdwijnt het probleem van drugscriminaliteit en kan de tijd, energie en het geld dat nu naar een niet te winnen strijd tegen drugs gaat, worden besteed aan voorlichting, preventie van misbruik en herstel van ongelukkigen die toch verslaafd raken aan iets.

Een groot maatschappelijk probleem, de criminaliteit, verdwijnt en voor de aanpak van een ander probleem, uitval van individuen die anders kunnen bijdragen aan de maatschappij, is daardoor meer capaciteit. Ook wordt dat laatste probleem niet verergerd door slechte drugs en erbarmelijke omstandigheden waar opgejaagde gebruikers als gevolg van criminalisatie in kunnen geraken.
Klik om te vergroten...
En daardoor komt er geen / minder drugs afval in de natuur.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
De pen is van je zus zei:
En daardoor komt er geen / minder drugs afval in de natuur.
Klik om te vergroten...
En meer drugs in mij
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#10
FredKroket zei:
En meer drugs in mij
Klik om te vergroten...
Voel je ten minste weer wat ❤
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hippie Langwaus zei:
Ik ben voor legalisatie van alle drugs.

Hiermee verdwijnt het probleem van drugscriminaliteit en kan de tijd, energie en het geld dat nu naar een niet te winnen strijd tegen drugs gaat, worden besteed aan voorlichting, preventie van misbruik en herstel van ongelukkigen die toch verslaafd raken aan iets.

Een groot maatschappelijk probleem, de criminaliteit, verdwijnt en voor de aanpak van een ander probleem, uitval van individuen die anders kunnen bijdragen aan de maatschappij, is daardoor meer capaciteit. Ook wordt dat laatste probleem niet verergerd door slechte drugs en erbarmelijke omstandigheden waar opgejaagde gebruikers als gevolg van criminalisatie in kunnen geraken.
Klik om te vergroten...

Hier sluit ik mij helemaal bij aan.

@Hippie Langwaus ik denk dat jij dit heel goed zou kunnen verwoorden in een debat. Je bent een man vol kennis met sterke benen. Maar misschien is dit nu niet de tijd voor je om zoiets te doen. Maar zie het als een compliment :)
j
jeroen79Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben voor legalisatie van XTC, niet alleen in de vorm van een party drug maar ook voor psychiatrische doeleinden. Hierbij dan niet alleen het bezit legaliseren maar ook de productie.

Nederland staat wereldwijd bekend als grootste producent ter wereld met een zeer goede kwaliteit. Als de overheid investeert in het overnemen van de productie dan is het een utopie om te veronderstellen dat we dit kunnen elimineren, echter we kunnen voor NL markt er wel voor zorgen dat het gecontroleerd wordt. Hiermee zou je dan bijvoorbeeld via de apotheek het middel kunnen krijgen waarbij de hoeveelheid wordt afgestemd op je gewicht, rekeninghoudende met de 1,5-2 regel. Verder kan je dan ook goede voorlichting krijgen over de frequentie van het gebruik en dit ook afremmen zodat over consumptie wordt voorkomen.

Verder heeft onderzoek in het verleden al aangetoond dat MDMA gebruik een positief effect heeft op mensen die lijden aan bijvoorbeeld PTSS.

Door het uit het verdomhoekje te halen, goede data over gebruik te verzamelen en incidenten te registreren dan krijg je een zuiver beeld over het werkelijke risico wat iemand loopt als deze een "normale" dosis gebruikt. Hiermee zal dan inzichtelijk worden gemaakt dat MDMA gebruik een veel kleiner medisch risico met zich meebrengt dan alcohol. Door hier open en eerlijk over te zijn, zal hopelijk het standpunt omtrent dance festivals ook aangepast worden. Ja er wordt gebruikt echter er zijn nauwelijks tot geen fysieke incidenten als gevolg van het effect van het gebruik.

Een positieve werking kan je hiervan ook terug zien in bijvoorbeeld een youtube filmpje over het Shambhala waar openlijk gebruik van psychedelica en MDMA getolereerd wordt door de politie.

Overal prima om een opium 1 lijst te hebben maar het is absoluut te kort door de bocht gedacht om al substanties over een kam te scheren.

`Tot nadere toelichting / discussie bereid echter ik kom niet naar A'dam

()
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vooropgesteld: ik ben volledig voor legalisering en ik sluit mij aan bij wat @Hippie Langwaus al schreef !

Dat dan wel zonder pardon voor de echte criminelen, de grote jongens achter de schermen, en de personen die in hun criminele organisatie een rol spelen. De plaatselijke dealertjes die zorgen voor wat in logistieke termen heet "the last mile" gaan wat mij betreft vrijuit mits ze verder niks ellendigs op hun kerfstok hebben.

Voordat een trein achteruit kan rijden, moet die wel eerst tot stilstand komen. Daarmee bedoel ik dat een noodzakelijke eerste stap is om het geagendeerde stofgoepenverbod van tafel te krijgen. En daarna vereist het nog een reuze tour de force om die trein weer in beweging te krijgen in de richting van legalisering.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."