Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Laatst was ik aan het opzoeken of xtc onder de tong daadwerkelijk sneller inkickt (puur uit interesse). Het antwoord was ja, maar verder reageerden veel mensen met “succes met je tanden” en “maak maar gelijk een afspraak bij de tandarts”. mijn vraag is of xtc onder de tong/in de mond houden echt slechter is voor je tanden dan bij slikken? En verder ook waarom dit zo is? Ik heb het een keer per ongeluk gedaan omdat ik vergeten was om water mee de Dixi in te nemen. 🙈 Ik heb het hier bij niet over knarsetanden of de effecten van xtc gebruik zelf, ik heb het over het contact van de stoffen in xtc met het gebit. Alvast heel erg bedankt als iemand hier een goed antwoord op kan geven! 😊"
"Ikweetgeennaam zei: heb je ooit pure mdma gelikt/ in je mond gehad, of andere synthetische drugs, je proeft namelijk al dat deze stoffen, waaronder mdma super bijtend zijn, en dat is heel erg slecht voor je tanden, het beschadigt echt je tandglazuur ookal komt het er maar kort en niet veel in contact mee+ het tandenknarsen erbij in combinatie zorgt ook voor die enge fotos van extreme drugsverslaafden die geen tanden meer in hun mond hebben ! (dit bericht heb ik gekopieerd van een een goeie vriend van mij die op school zit om tandarts te worden dus neem het maar aan van hem!) Klik om te vergroten... Dankjewel voor je antwoord! Ik heb sinds die dag (Decibel) inderdaad echt gevoelige tanden, maar ik wist niet of het kwam door het grote aantal kauwgoms die ik die dag heb gekauwd. Ik heb nu ook suikervrije, xylitol kauwgoms en zodra ik daar naar ben geswitcht heb ik geen last gehad van mijn tanden direct na het festival (Elektrum). Daarmee bedoel ik dat ik de dagen na Decibel echt pijn had aan mijn tanden, en na Elektrum niet. Ze zijn nu wel gevoelig in het algemeen, maar niet zo pijnlijk als na Decibel. Conclusie is dus inderdaad dat onder de tong een no go is. Dankjewel! ☺️"
"Ikweetgeennaam zei: heb je ooit pure mdma gelikt/ in je mond gehad, of andere synthetische drugs, je proeft namelijk al dat deze stoffen, waaronder mdma super bijtend zijn, en dat is heel erg slecht voor je tanden, het beschadigt echt je tandglazuur ookal komt het er maar kort en niet veel in contact mee+ het tandenknarsen erbij in combinatie zorgt ook voor die enge fotos van extreme drugsverslaafden die geen tanden meer in hun mond hebben ! (dit bericht heb ik gekopieerd van een een goeie vriend van mij die op school zit om tandarts te worden dus neem het maar aan van hem!) Klik om te vergroten... Even hier op terugkomend! Ik heb nog verder wat onderzoek gedaan en ook informatie opgevraagd bij Jellinek. Zij hebben me wat informatie geleverd, waaronder dit citaat: “Uit dit korte overzicht blijkt dat de meest populaire drugs onder studenten eigenlijk allemaal een negatief effect hebben op het gebit. Deze effecten zijn echter voor het grootste deel indirect. Het gebit wordt niet direct aangetast door de drugs zelf, maar door de effecten die door drugsgebruik worden veroorzaakt, zoals tandenknarsen en een gebrek aan speeksel. Daarnaast drinken mensen die drugs gebruiken op een feestje vaak geen alcohol, maar frisdrank. De zoetheid en zuurtegraad van deze drankjes hebben waarschijnlijk meer negatieve effecten dan de drugs zelf.” https://www.studentist.nl/is-drugsgebruik-slecht-voor-je-gebit Er staat wel waarschijnlijk bij, dus slikken zal natuurlijk altijd beter zijn. In ieder geval lijkt het dus een stuk minder erg dan mensen denken. Een tip die ik iedereen wil meegeven is om suikervrije xylitol kauwgoms te kopen. Suiker spreek voor zich, maar xylitol zorgt voor speekselaanmaak waardoor je een droge mond wat meer tegen gaat! ☺️"
"LucidLucy zei: Pluggen is een betere optie als je wel een snelle comup wilt. Alleen is dit op festivals ietsje latiger 😅 Klik om te vergroten... Hahaha inderdaad! Het ging mij vooral om dat ik wilde weten wat ik mijn tandjes wel of niet per ongeluk had aangedaan op Decibel 🥲 Al moet ik wel zeggen dat nu ik een bron heb gevonden die zegt dat xtc geen direct effect geeft ik toch wel geneigd ben om hem vaker onder mijn tong te laten oplossen… Wel met heel wat water er achteraan! Het effect wat ik toen op Decibel had gaf mij echt het gevoel alsof ik xtc eerder “fout” had gedaan 😂"
"Hoi allemaal! Ik heb binnenkort een weekend festival waarbij ik op de zondag sowieso xtc wil gebruiken. Hier heb ik ook al ervaring mee. Verder ben ik benieuwd naar speed en wil ik dit mogelijk op de zaterdag proberen. Ik wil alleen niet dat dit een combinatie wordt. Weet iemand toevallig of het gebruik een dag na elkaar nog telt als ‘combineren’? Dankjewel!"