#1
Vreemd. Wat voor reden zou de apotheker hebben om daarover te liegen? Voor zover ik weet is dex nog gewoon verkrijgbaar.
Ik zou naar een andere apotheek gaan.
Ik zou naar een andere apotheek gaan.
Nee tuurlijk niet aanklagen. Ik denk dat je het idd niet snapt ander zou je niet zo confrontatie uitlokkend reageren dus dat ga ik ook niet doen.Wat wil je dan gaan doen mocht je “bewijzen” krijgen?
Ik snap je insteek niet denk ik. Apotheek aanklagen? Boos dat je geen pillen krijgt?
Bij andere apotheek krijg ik het ook gewoon dat is het vreemde. En het is niet de apotheek die liegt. Er werken 4 personen. De bazin, 2 vaste en 1 stage.Vreemd. Wat voor reden zou de apotheker hebben om daarover te liegen? Voor zover ik weet is dex nog gewoon verkrijgbaar.
Ik zou naar een andere apotheek gaan.
Bij andere apotheek krijg ik het ook gewoon dat is het vreemde. En het is niet de apotheek die liegt. Er werken 4 personen. De bazin, 2 vaste en 1 stage.
De bazin en 1 van die vaste heb ik vorige week nog eens gepolst voor de situatie rond de Dex omdat ik het jammer vind dat ik niet bij mijn vertrouwde apotheek terecht kan. Ze zeiden me dat het geen probleem was en ik met mijn recept mocht gaan.
dus vandaag ga ik met mijn recept, maar nu was de andere vaste daar en die weigert. Ze zei: “ge weet toch dat dat niet gaat.” Ik heb gezegd: “uw bazin en andere medewerker hebben gezegd van wel vorige week nog, zou terug gaan.” Ipv de bazin te bellen beslist ze zelf.
Ik vind het gewoon heel erg raar allemaal, waarom weigeren... dat weet ik ook niet. Ik vind het gewoon bizar dat in de lotgenoten groep niemand problemen heeft en gewoon bij hun apotheek terecht kunnen. Dat het FAGG ook geen melding geeft van onbeschikbaarheid en dat de groot leveranciers van apothekers hier de stof wel als beschikbaar hebben staan.
Nu moet ik dus een eindje verder rijden, want daar doet de apotheek het wel, maar goed dan is het niet anders. Ik vind het gewoon geen prettige situatie en had liever loyaal een mijn huisapotheek er gebleven waar ik al vanaf 7 jaar kom. Mag ik je vragen hoe jij weet dat het gewoon beschikbaar is?
groetjes!
In België wordt dexamfetamine magistraal bereid door de apotheker d.w.z. dat o.a. eerst de grondstof aangekocht moet worden.Hallo!
Is hier iemand van België die op de hoogte is over de status van dexamfetamine voor apothekers?
Ik zit in een heel rare situatie waarbij 1van de 3 medewerkers van de apotheek zegt dat het niet beschikbaar is. Vorige week de bazin aangesproken en die zei dat het wel kan en geen probleem is. Vandaag ga ik en weer die ene medewerkster: gaat niet?!
De apotheek buiten het dorp kan het wel en zei tegen me: “ik ben nog nooit zonder voorraad gevallen.” “Ik ben niet op de hoogte, in 2020 waren er enkele weken problemen, maar sinds de jaar wisseling niet meer.” En “dan ga ik toch kijken of er nog voldoende beschikbaar is.”
dit indiceert dus dat de apotheek altijd kan aankopen. Niet op de hoogte is gesteld van een onbeschikbaarheid. Het FAGG vermeld nergens een stop van de stof enkel een verstrenging op de registratie voor betere traceerbaarheid.
daarbovenop heeft Fagron (Belgische, groot leverancier) wel gewoon Dex beschikbaar op hun site. Nu heb ik heel erg veel argwaan tegenover die ene persoon gekregen en ik denk dus dat ze liegt?
mals iemand iets weet, laat het me horen en vooral: als het aantoonbaar (bewijsbaar) is dat de stof gewoon te krijgen is voor apothekers, gelieve mij dan van desbetreffende bewijzen te voorzien zodat ik de kwestie kan afhandelen.
alvast bedankt!
Hallo beste, het klopt van de grondstof. Annuwel ook niet helemaal. De grondstof voor Dex is een stofje dat onder regulatie valt. De meeste groot leveranciers kopen de Dex gewoon, waaraan tegen een groot farmaceutisch fabriek/bedrijf de omvorming van grondstof naar Dex doet. Dat gebeurd grootschalig waarna het dexamfetaminesulfaat aangekocht wordtIn België wordt dexamfetamine magistraal bereid door de apotheker d.w.z. dat o.a. eerst de grondstof aangekocht moet worden.
Ik laat het al jaren prepareren bij dezelfde apotheek en dat heeft nog nooit voor problemen gezorgd, maar voor deze tijd moest ik wel op zoek naar een geschikte apotheek, omdat sommige apothekers de grondstof niet kunnen of willen inslaan.
Hier komen we, helaas, al dichter bij de kern vh. verhaal idd.de apotheek moest dus wanneer ze maar 1 klant hebben inschieten op de aankoop. Het duurt even voor er dan winst is. Ik heb begrepen dat dit één van de veel voorkomende reden is dat apothekers het niet “kunnen” met andere woorden willen aankopen.
Dat is nu net het probleem. Tot die conclusie kom ik ook. Maar mijn apotheek wijst me de deur. Heb wel een andere apotheek die het voor me doet.nadat gezegt hebben , is dat al lang opgelost en kan ELKE apotheek ik België aan dexamfetaminesulfaat raken.
in Antwerpen heeft 7 van de 10 apotheken het op voorraad en kan je het de zelfde dag af halen.
Ja.heeft ze nu echt staan doen alsof?
Wat denk je dat haar reden is om tegen jou te zeggen dat het niet meer verkrijgbaar is? Wat wint zij er mee?Ik ben de avond terug naar die andere apotheek gereden en ik mocht het de ochtend al gaan halen.
jammer dat ik niet echt kan bewijzen dat het wel beschikbaar is anders kon ik tenminste aan de andere sympathieke collega en de baas uitleggen, waarom ik er niet meer kom.
onrechtvaardigheid en onrechtmatig handelen, ik haat hèt hè! Kan daar echt van koken. Ethische kwesties hecht ik veel belang aan!
Groetjes!
Man men apotheek heeft geen stock, ik ben zen enige patiënt voor Dex en ja de leverancier heeft stock tot die bijna op is en koopt nieuwe , zoals elke dat doet.Ik weet het ook niet. Ik ben nu al een maand aan het rond horen en de meningen zijn op groepen en forums heel verdeeld. De ene zegt dat er geen probleem is de andere zegt dat het uit stock is. @inner_search Ben je zeker dat jou apotheek nog bij de handelaar kan bestellen of kan hij het nog voor je maken? Dat is natuurlijk wel een groot verschil. Wanneer uw apotheek voldoende stock heeft kan hij namelijk een tijdje verder zonder opnieuw in te moeten kopen.
ik hoor het graag, groeten,
Xxt
Nee tuurlijk niet! Het is gewoon die onduidelijke informatie waar ik niet regen kan het verward me en is erg vervelend. Wil eens zien als jij van het kastje. Stel dat het idd niet te verkrijgen is, dan wil ik dat zeker weten. Ik ben nog niet lang gestart met de behandeling en dan stop ik eigenlijk liever nu dan later in het process. Ik heb van 23 jaar tot nu 32 medicamenteuze behandeling geweigerd met een heel moeilijk verloop Nu begint het te beteren. Is toch logisch dat ik dan garantie wil hebben en niet plots weer de duur gewezen wordt?Man men apotheek heeft geen stock, ik ben zen enige patiënt voor Dex en ja de leverancier heeft stock tot die bijna op is en koopt nieuwe , zoals elke dat doet.
Ja de ene liegt tege je de andere niet.
Get over it , wat ga je doen een rechtzaak aanspannen tegen de apotheken die neen zijden ?

Dude , je kent me niet heb hebt wrs dan ook men dagboek hier niet gelezen , daar kan je ik lezen dat ik vanaf men geboorte tot nu eindelijk niet meer van jasje naar muur gestuurd word.Wil eens zien als jij van het kastje
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."