#1
Hallo!
Is hier iemand van België die op de hoogte is over de status van dexamfetamine voor apothekers?
Ik zit in een heel rare situatie waarbij 1van de 3 medewerkers van de apotheek zegt dat het niet beschikbaar is. Vorige week de bazin aangesproken en die zei dat het wel kan en geen probleem is. Vandaag ga ik en weer die ene medewerkster: gaat niet?!
De apotheek buiten het dorp kan het wel en zei tegen me: “ik ben nog nooit zonder voorraad gevallen.” “Ik ben niet op de hoogte, in 2020 waren er enkele weken problemen, maar sinds de jaar wisseling niet meer.” En “dan ga ik toch kijken of er nog voldoende beschikbaar is.”
dit indiceert dus dat de apotheek altijd kan aankopen. Niet op de hoogte is gesteld van een onbeschikbaarheid. Het FAGG vermeld nergens een stop van de stof enkel een verstrenging op de registratie voor betere traceerbaarheid.
daarbovenop heeft Fagron (Belgische, groot leverancier) wel gewoon Dex beschikbaar op hun site. Nu heb ik heel erg veel argwaan tegenover die ene persoon gekregen en ik denk dus dat ze liegt?
mals iemand iets weet, laat het me horen en vooral: als het aantoonbaar (bewijsbaar) is dat de stof gewoon te krijgen is voor apothekers, gelieve mij dan van desbetreffende bewijzen te voorzien zodat ik de kwestie kan afhandelen.
alvast bedankt!
Is hier iemand van België die op de hoogte is over de status van dexamfetamine voor apothekers?
Ik zit in een heel rare situatie waarbij 1van de 3 medewerkers van de apotheek zegt dat het niet beschikbaar is. Vorige week de bazin aangesproken en die zei dat het wel kan en geen probleem is. Vandaag ga ik en weer die ene medewerkster: gaat niet?!
De apotheek buiten het dorp kan het wel en zei tegen me: “ik ben nog nooit zonder voorraad gevallen.” “Ik ben niet op de hoogte, in 2020 waren er enkele weken problemen, maar sinds de jaar wisseling niet meer.” En “dan ga ik toch kijken of er nog voldoende beschikbaar is.”
dit indiceert dus dat de apotheek altijd kan aankopen. Niet op de hoogte is gesteld van een onbeschikbaarheid. Het FAGG vermeld nergens een stop van de stof enkel een verstrenging op de registratie voor betere traceerbaarheid.
daarbovenop heeft Fagron (Belgische, groot leverancier) wel gewoon Dex beschikbaar op hun site. Nu heb ik heel erg veel argwaan tegenover die ene persoon gekregen en ik denk dus dat ze liegt?
mals iemand iets weet, laat het me horen en vooral: als het aantoonbaar (bewijsbaar) is dat de stof gewoon te krijgen is voor apothekers, gelieve mij dan van desbetreffende bewijzen te voorzien zodat ik de kwestie kan afhandelen.
alvast bedankt!

