Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMDMA herstel en de hersenen, leg het me ajb uit

MDMA herstel en de hersenen, leg het me ajb uit

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Maar stel nou dat de omstandigheden los van het middel een latere keer gewoon beter zijn: je zit beter in je vel doordat het goed gaat in je leven, de sfeer in de omgeving waar je het doet is super, de mensen waarmee je bent liggen je heel erg. Waarom zou die keer niet veel magischer kunnen zijn dan je eerste keer waarbij al die factoren niet zo mooi waren. Het is niet alleen dat pilletje, maar dat en al die omstandigheden eromheen.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk was dat bij mij wel het geval ja. Mijn tweede keer, en een veel latere keer, waren veel memorabeler. En dat had veel te maken met wie, wat, waar :wink:
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
De eerste keer is niet de mooiste en meest magische keer voor iedereen.

Vaak wel, maar dan ook mede om wat @Neo-Shulginist zei: het is niet meer nieuw: het verrassingseffect (van: wauww wat is dit?) is er (deels) af.

Daarnaast denk ik ook dat het idee dat de eerste keer niet overtroffen zal worden een beetje te makkelijk rondgaat. Oftewel: het wordt vaak gebracht als een feit/gegeven dat de eerste keer onovertroffen is/zal zijn en (mede) daardoor wordt dat ook de ervaring van mensen. Onderschat het geloof dat mensen ergens over hebben niet!

Maar stel nou dat de omstandigheden los van het middel een latere keer gewoon beter zijn: je zit beter in je vel doordat het goed gaat in je leven, de sfeer in de omgeving waar je het doet is super, de mensen waarmee je bent liggen je heel erg. Waarom zou die keer niet veel magischer kunnen zijn dan je eerste keer waarbij al die factoren niet zo mooi waren. Het is niet alleen dat pilletje, maar dat en al die omstandigheden eromheen.
Klik om te vergroten...
klopt ook wat neo shulginist zegt, de eerste keer is het beste als je een nieuwe beleving ervaart, ik heb vroeger veel xtc gedaan en ik ging echt achteruit heel snel, echter de reden om te stoppen was dat het al te voorspelbaar was. vorig jaar heb ik een mooie brok mdma gekregen van een tentbuurman op een festival dat was dan weer erg leuk na zoveel jaar, al had ik wel iets van 11 andere soorten drugs op kon ik die mdma boost goed voelen
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
De eerste keer is niet de mooiste en meest magische keer voor iedereen.

Vaak wel, maar dan ook mede om wat @Neo-Shulginist zei: het is niet meer nieuw: het verrassingseffect (van: wauww wat is dit?) is er (deels) af.

Daarnaast denk ik ook dat het idee dat de eerste keer niet overtroffen zal worden een beetje te makkelijk rondgaat. Oftewel: het wordt vaak gebracht als een feit/gegeven dat de eerste keer onovertroffen is/zal zijn en (mede) daardoor wordt dat ook de ervaring van mensen. Onderschat het geloof dat mensen ergens over hebben niet!

Maar stel nou dat de omstandigheden los van het middel een latere keer gewoon beter zijn: je zit beter in je vel doordat het goed gaat in je leven, de sfeer in de omgeving waar je het doet is super, de mensen waarmee je bent liggen je heel erg. Waarom zou die keer niet veel magischer kunnen zijn dan je eerste keer waarbij al die factoren niet zo mooi waren. Het is niet alleen dat pilletje, maar dat en al die omstandigheden eromheen. Mdma als originele ingrediënt van xtc was vroeger wat je kon verwachten. Tegenwoordig zijn xtc pillen vaker combinaties van chems, het aantal mg verraad dit snel genoeg, wanneer iemand xtc aanbied
Klik om te vergroten...
Mijn eerste ervaring met xtc merkte ik er niets van vanwege de setting van het moment, jaren later gebruikte ik mdma op een psytrance party en toen was het alsof een nieuwe wereld openging. Xtc hedendaags is meestal geen mdma meer. De dosis verraad dit. Pillen van 400mg bevat waarschijnlijk geen mdma omdat dat is achterlijk hoge dosis is en logisch om aan te nemen dat het een mix is van andere chems die hooguit teleurstellend zijn, ze maken je scheel en waus maar op een vervelende manier en zonder the love feelings.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dooker zei:
Xtc hedendaags is meestal geen mdma meer.
Klik om te vergroten...
Dit klopt niet. Verreweg de meeste xtc-pillen bevatten MDMA en geen andere drug. Zie de resultaten in de Nationale Drug Monitor:

DIMS.png

6.8 Aanbod en markt

De Nationale Drug Monitor (NDM) geeft een actueel beeld van de drugs- alcohol en tabaksituatie in Nederland.
www.nationaledrugmonitor.nl www.nationaledrugmonitor.nl
w
wolftranceLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kan dat bevestigen. Ik laat altijd al mijn pillen testen, en hoewel altijd minder sterk dan de dealer beweert zijn ze altijd goed, met tussen de 100 en 150 mg mdma, en geen andere stoffen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."