Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk ben wéér aan de benzo's

Ik ben wéér aan de benzo's

32 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Tijdloos zei:
Absurd om te horen dat agressie gewoon wordt beschouwd daar. Toen ik eens was ergens binnen zat om af te bouwen (niet stoppen) mocht ik het gewoon wat eerder als het maar 30 minuutjes scheelde.

Zou als ik jou was aandringen op z.s 'm diazepam zodat je deze craving niet meer hebt
Klik om te vergroten...
Misschien spreek ik de psychiater vandaag, ik wil ook weer seroquel gaan gebruiken.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
Zit je in een psychiatrische inrichting als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...
Ja ik zit in een ggz instelling.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Waar zit je ergens?
Ben je opgenomen?
Ik denk dat je allereerst moet proberen om niet agressief te worden.
Uiteindelijk is niemand daarmee gebaat, ook is dit voor de betreffende begeleider nogal heftig om te moeten ervaren.....
Kijk niet teveel naar wat de anderen doen. Trek je eigen plan en probeer dat vol te houden! Het gaat hier om jou, jezelf, en dus niet om al die anderen die hebben hun eigen sores....
Klik om te vergroten...
Ja ik ben opgenomen
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Kevin761990 zei:
Misschien spreek ik de psychiater vandaag, ik wil ook weer seroquel gaan gebruiken.
Klik om te vergroten...
Voor een psychose of depressie of Whatsup?
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Delictgedrag veroorzaakt door alcohol verslaving in combinatie met adhd en persoonlijkheidsstoornis
Dopemonster zei:
Voor een psychose of depressie of Whatsup?
Klik om te vergroten...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Kevin761990 zei:
Delictgedrag veroorzaakt door alcohol verslaving in combinatie met adhd en persoonlijkheidsstoornis
Klik om te vergroten...
Das kut voor je man, zet hem op en werk aan jezelf💪🏻 Toen ik in een opname zat voelde dat aan de ene kant fijn en rustgevend aan. Je hoeft niet te werken, lekker rust om je heen, de wereld verwacht niks van je behalve dat je aan jezelf gaat werken maar toch wou ik daar uiteindelijk liever niet zijn! Moet je niet willen joh.... Ik hoop dat je je leven weer onder controle krijgt en een kleurrijke toekomst tegemoet ziet Komen! ✌🏻
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dopemonster zei:
Das kut voor je man, zet hem op en werk aan jezelf💪🏻 Toen ik in een opname zat voelde dat aan de ene kant fijn en rustgevend aan. Je hoeft niet te werken, lekker rust om je heen, de wereld verwacht niks van je behalve dat je aan jezelf gaat werken maar toch wou ik daar uiteindelijk liever niet zijn! Moet je niet willen joh.... Ik hoop dat je je leven weer onder controle krijgt en een kleurrijke toekomst tegemoet ziet Komen! ✌🏻
Klik om te vergroten...
Dankjewel man, dat stel ik zeer op prijs
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kevin761990 zei:
Ik ga stoppen met de oxazepam, ik ga elke dag 1 kwart tablet afbouwen.
Tot nul weer.
Klik om te vergroten...
Dat is snel!
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Spyro zei:
Dat is snel!
Klik om te vergroten...
Ik heb er maar anderhalve week aangezeten.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kevin761990 zei:
Ik heb er maar anderhalve week aangezeten.
Klik om te vergroten...
Aha, moet goed komen dan 😊
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#11
Packjam zei:
Da's opmerkelijk want diazepam houd het wel een dag vol maar Oxazepam nou 8-10 uurtjes, dus ben je een groot gedeelte van de dag benzo vrij met Oxazepam
Klik om te vergroten...
Niet als je 50mg slikt hoor!

Dan is het echt niet uit je systeem na 8-10 uurtjes
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eve's drop zei:
Niet als je 50mg slikt hoor!

Dan is het echt niet uit je systeem na 8-10 uurtjes
Klik om te vergroten...
En bovendien zal je te maken krijgen met het accumuleren, ofwel opstapelen van doses, waardoor je inderdaad continu onder meer of mindere mate onder invloed zal zijn.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
En bovendien zal je te maken krijgen met het accumuleren, ofwel opstapelen van doses, waardoor je inderdaad continu onder meer of mindere mate onder invloed zal zijn.
Klik om te vergroten...
Oxazepam stapel je niet echt op als je 1x per dag slikt gelukkig, wel een beetje ofc
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Afkicken van oxazepam is heftiger dan met diazepam vind ik.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dopemonster zei:
wel een beetje ofc
Klik om te vergroten...
Haha. Een beetje is ook wat he dopey. Maar klopt dat het geringer is dan bij een langer werkende benzo.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kevin761990 zei:
Afkicken van oxazepam is heftiger dan met diazepam vind ik.
Klik om te vergroten...
Precies. Omdat de halfwaardetijd korter is en de ontwenning sneller optreedt. Daarom zal je bij het afbouwen van benzodiazepinen altijd over worden gezet op een langwerkende benzo. Meestal is dat diazepam.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben begonnen met afbouwen van de oxazepam, nu heb ik alleen s'middags en s'avonds. Ik merk nu al hoe verslaafd ik ben.
Ik word 5.30 s'ochtends onrustig wakker en na mijn eerste wc gang, kan ik totaal niet meer rustig zijn, ik voel me opgejaagd en indrukken en prikkels komen hard binnen.
Nu zit ik te craven naar mijn 40mg dosis die ik om 11.00 alvast pak.
Het feit dat ik nu kan typen komt door mijn medikinet van vanmorgen.
Dit is voor mij overduidelijk het teken van hoe link benzo's zijn.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Zo een uur na inname, weer rustig.
Klote dat dat zo moet.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kevin761990 zei:
Zo een uur na inname, weer rustig.
Klote dat dat zo moet.
Klik om te vergroten...
Ga je blijven afbouwen met Oxa?

Ik vond het zelf heel vervelend om af te bouwen met een kortwerkende benzo. Huisarts heeft me uiteindelijk op Dia gezet, was echt enorm chil om mee af te bouwen.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Spyro zei:
Ga je blijven afbouwen met Oxa?

Ik vond het zelf heel vervelend om af te bouwen met een kortwerkende benzo. Huisarts heeft me uiteindelijk op Dia gezet, was echt enorm chil om mee af te bouwen.
Klik om te vergroten...
Ja ik wil vanaf morgen over gaan op diazepam.
Omdat ik daar ook betere afbouw ervaringen mee heb.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."