Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk ben wéér aan de benzo's

Ik ben wéér aan de benzo's

32 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Spyro zei:
Ga je blijven afbouwen met Oxa?

Ik vond het zelf heel vervelend om af te bouwen met een kortwerkende benzo. Huisarts heeft me uiteindelijk op Dia gezet, was echt enorm chil om mee af te bouwen.
Klik om te vergroten...
Ja ik wil vanaf morgen over gaan op diazepam.
Omdat ik daar ook betere afbouw ervaringen mee heb.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kevin761990 zei:
Ja ik wil vanaf morgen over gaan op diazepam.
Omdat ik daar ook betere afbouw ervaringen mee heb.
Klik om te vergroten...
Ah, netjes! Voor je het weet ben je er weer vanaf. 😊
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#3
You got this, man! :handfist1:

Wordt misschien even moeilijk, maar hee, het leven gaat niet altijd over rozen.

En heel verstandig dat je naar diazepam overstapt, dat maakt het (door de lange werking) allemaal net even wat makkelijker. Neemt overigens niet weg dat je vooralsnog een flinke dosis doorzettingsvermogen moet hebben. Maar dat ontbreekt het niet aan bij jou als ik het zo lees.💪

Verder wens ik je heel veel succes! :heartsuit:
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Succes, die benzooi zijn echte duivels. Ik gebruik ze zeker ook, maar heb periode gehad dat ik wel 10 soorten had, mixte, bijnam, dat blackouts bijna dagelijkse kost waren en ik bizarre dingen deed op dat spul. Nu hou ik het bij 2 soorten, nl Bromazolam en Norflurazepam, maar als Fluetizolam me binnenkort bevalt, vliegt Norflurazepam buiten. En ook, waar het toen dagelijkse kost was, ist nu gemiddeld 3/week, met de vroege zelfs amper, Neem ik nog liever een halve Mirtazapine v 30mg, dus 15mg, die ik vroeg op de avond (19-19u30) inneem en voel ik de moeheid binnen uur opkomen en kruip er dan rond 21u30in en kan ik best fijn slapen, als de wekker dan om 5u10 gaat ist zeker ff pikken, want Mirtazapine geeft je geen lekker fris benzowakker gevoel, maar eens wakker, opgefrist, gedronken en iets gegeten, in auto en opt werk voel ik dat ik mn nodige slaap heb gehad en werkt mn Rilatine ook weer goed om te focussen n stabiele goede stemming te geven.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#5
MetalGuy zei:
You got this, man! :handfist1:

Wordt misschien even moeilijk, maar hee, het leven gaat niet altijd over rozen.

En heel verstandig dat je naar diazepam overstapt, dat maakt het (door de lange werking) allemaal net even wat makkelijker. Neemt overigens niet weg dat je vooralsnog een flinke dosis doorzettingsvermogen moet hebben. Maar dat ontbreekt het niet aan bij jou als ik het zo lees.💪

Verder wens ik je heel veel succes! :heartsuit:
Klik om te vergroten...
❤
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kevin761990 zei:
Ja ik wil vanaf morgen over gaan op diazepam.
Omdat ik daar ook betere afbouw ervaringen mee heb.
Klik om te vergroten...
Goed om te horen , is ook een stukje makkelijker/minder last van rebound omdat het langer werkt.

Had eerst dagelijks 120mg flurazepam na overleg met de apotheek kwam dit volgens hun overeen met 60mg diazepam dagelijks. Heb na een (lange) discussie het mogen doen met de Ashton manual , en het zeer geleidelijk afgebouwd (zat toen al ruim 10 jaar aan de benzodiazepines) na circa 6 maanden was ik benzo vrij en had bijna geen afkick verschijnselen.

Maar na een traumatische ervaring kreeg ik weer benzo's. Had het echt nodig , en daarna kreeg ik door lumbale radiculpathie weer een een andere benzo en ben op 3mg clonazepam dagelijks gekomen. En toen heeft Jellinek het naar de huisarts gestuurd (in overleg met mijn neuroloog omdat ik veel last had van krampen in been tijdens slapen)

Succes met de afbouw en liever iets langzamer als te snel. Studies hebben bewezen dat je dan minder snel een terugval krijgt.

Goed bezig , en hou de motivatie vast!💚
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb een probleem gehad, ik werd wakker vanmorgen met intense ontwenningsverschijnselen, ik krijg normaal 11.30 mijn oxazepam, maar ik wou om 11 uur, ik kreeg het niet, en toen wou ik het zelf pakken,
Dat wou die begeleider voorkomen en toen duwde ik hem omver, ik scheld hem vervolgens uit voor klootzak.
Ik ben weggelopen en 10 minuten later weer terug gegaan en het opnieuw geclaimd.
Vreemd genoeg kreeg ik het gewoon.
Beetje raar dat ik dingen voor elkaar krijg dmv agressie.
Maar het gebeurt hier bij regelmaat van de klok dat mensen dingen voor elkaar krijgen dmv intimidatie.
Het is hier een wanorde!
Ik weet niet meer wat ik moet doen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waar zit je ergens?
Ben je opgenomen?
Ik denk dat je allereerst moet proberen om niet agressief te worden.
Uiteindelijk is niemand daarmee gebaat, ook is dit voor de betreffende begeleider nogal heftig om te moeten ervaren.....
Kijk niet teveel naar wat de anderen doen. Trek je eigen plan en probeer dat vol te houden! Het gaat hier om jou, jezelf, en dus niet om al die anderen die hebben hun eigen sores....
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zit je in een psychiatrische inrichting als ik vragen mag?
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Kevin761990 zei:
Ik heb een probleem gehad, ik werd wakker vanmorgen met intense ontwenningsverschijnselen, ik krijg normaal 11.30 mijn oxazepam, maar ik wou om 11 uur, ik kreeg het niet, en toen wou ik het zelf pakken,
Dat wou die begeleider voorkomen en toen duwde ik hem omver, ik scheld hem vervolgens uit voor klootzak.
Ik ben weggelopen en 10 minuten later weer terug gegaan en het opnieuw geclaimd.
Vreemd genoeg kreeg ik het gewoon.
Beetje raar dat ik dingen voor elkaar krijg dmv agressie.
Maar het gebeurt hier bij regelmaat van de klok dat mensen dingen voor elkaar krijgen dmv intimidatie.
Het is hier een wanorde!
Ik weet niet meer wat ik moet doen.
Klik om te vergroten...

Absurd om te horen dat agressie gewoon wordt beschouwd daar. Toen ik eens was ergens binnen zat om af te bouwen (niet stoppen) mocht ik het gewoon wat eerder als het maar 30 minuutjes scheelde.

Zou als ik jou was aandringen op z.s 'm diazepam zodat je deze craving niet meer hebt
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Tijdloos zei:
Absurd om te horen dat agressie gewoon wordt beschouwd daar. Toen ik eens was ergens binnen zat om af te bouwen (niet stoppen) mocht ik het gewoon wat eerder als het maar 30 minuutjes scheelde.

Zou als ik jou was aandringen op z.s 'm diazepam zodat je deze craving niet meer hebt
Klik om te vergroten...
Misschien spreek ik de psychiater vandaag, ik wil ook weer seroquel gaan gebruiken.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Dopemonster zei:
Zit je in een psychiatrische inrichting als ik vragen mag?
Klik om te vergroten...
Ja ik zit in een ggz instelling.
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Waar zit je ergens?
Ben je opgenomen?
Ik denk dat je allereerst moet proberen om niet agressief te worden.
Uiteindelijk is niemand daarmee gebaat, ook is dit voor de betreffende begeleider nogal heftig om te moeten ervaren.....
Kijk niet teveel naar wat de anderen doen. Trek je eigen plan en probeer dat vol te houden! Het gaat hier om jou, jezelf, en dus niet om al die anderen die hebben hun eigen sores....
Klik om te vergroten...
Ja ik ben opgenomen
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Kevin761990 zei:
Misschien spreek ik de psychiater vandaag, ik wil ook weer seroquel gaan gebruiken.
Klik om te vergroten...
Voor een psychose of depressie of Whatsup?
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Delictgedrag veroorzaakt door alcohol verslaving in combinatie met adhd en persoonlijkheidsstoornis
Dopemonster zei:
Voor een psychose of depressie of Whatsup?
Klik om te vergroten...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Kevin761990 zei:
Delictgedrag veroorzaakt door alcohol verslaving in combinatie met adhd en persoonlijkheidsstoornis
Klik om te vergroten...
Das kut voor je man, zet hem op en werk aan jezelf💪🏻 Toen ik in een opname zat voelde dat aan de ene kant fijn en rustgevend aan. Je hoeft niet te werken, lekker rust om je heen, de wereld verwacht niks van je behalve dat je aan jezelf gaat werken maar toch wou ik daar uiteindelijk liever niet zijn! Moet je niet willen joh.... Ik hoop dat je je leven weer onder controle krijgt en een kleurrijke toekomst tegemoet ziet Komen! ✌🏻
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dopemonster zei:
Das kut voor je man, zet hem op en werk aan jezelf💪🏻 Toen ik in een opname zat voelde dat aan de ene kant fijn en rustgevend aan. Je hoeft niet te werken, lekker rust om je heen, de wereld verwacht niks van je behalve dat je aan jezelf gaat werken maar toch wou ik daar uiteindelijk liever niet zijn! Moet je niet willen joh.... Ik hoop dat je je leven weer onder controle krijgt en een kleurrijke toekomst tegemoet ziet Komen! ✌🏻
Klik om te vergroten...
Dankjewel man, dat stel ik zeer op prijs
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben omdat het als enige mag van de GGZ afdeling, weer aan de oxazepam begonnen, terwijl ik sinds 3 maanden gestopt ben met de diazepam.
En ik vond het toch verlijdelijk om 1 50mg oxazepam per dag te nemen.
Ik ga echt mijn best doen om het op max 2 weken te houden mijn innamen, maar mezelf kennende word ik weer afhankelijk.
Toen ik de diazepam met 5 mg per keer afbouwde van een dagelijkse dosis van 20mg was slapen de 1e Week wel moeilijk, de nacht duurde zo lang.
We zullen zien.
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kevin761990 zei:
Ik ben omdat het als enige mag van de GGZ afdeling, weer aan de oxazepam begonnen, terwijl ik sinds 3 maanden gestopt ben met de diazepam.
En ik vond het toch verlijdelijk om 1 50mg oxazepam per dag te nemen.
Ik ga echt mijn best doen om het op max 2 weken te houden mijn innamen, maar mezelf kennende word ik weer afhankelijk.
Toen ik de diazepam met 5 mg per keer afbouwde van een dagelijkse dosis van 20mg was slapen de 1e Week wel moeilijk, de nacht duurde zo lang.
We zullen zien.
Klik om te vergroten...
Da's opmerkelijk want diazepam houd het wel een dag vol maar Oxazepam nou 8-10 uurtjes, dus ben je een groot gedeelte van de dag benzo vrij met Oxazepam
K
Kevin761990Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja ik neem er ook maar 1 per dag.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."