Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAntidepressiva in combinatie met XTC

Antidepressiva in combinatie met XTC

25 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
MeejheM zei:
wat ik van antidepressiva weet is dat de verschijnselen vaak gewoon terugkeren als je stopt of zelfs langzaam afbouwt. de antidepressiva vervullen een rol in je hersenen wat gezonde hersenen zelf doen volgens mij, en als je dan stopt zullen je hersenen zich moeten aanpassen aan de verandering. dit kan erg lang duren, en afbouwen schijnt erg moeilijk te zijn.
Klik om te vergroten...
Daarom is het ook belangrijk om nooit alleen farmacotherapie maar ook psychotherapie te volgen. Dat is veel meer gericht om op lange termijn met problemen en klachten om te (leren) gaan.
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#2
anneloesvanunen zei:
Is de terugval normaal groot als je al een depressie hebt gehad? Weten jullie daar meer van?
Klik om te vergroten...
Als je je slecht voelt, ligt het natuurlijk wel voor de hand dat je iets gaat gebruiken waardoor je je beter voelt. Al is het maar voor even. Maar op de lange termijn maakt het het natuurlijk alleen maar erger. Zeker MDMA.

Met andere woorden, ik raad het niet aan, maar ik keur het niet af. Ik gebruik zelf ook veel meer wanneer ik niet lekker in m'n vel zit. Geen MDMA though.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
anneloesvanunen zei:
Ik was een tijdje terug in een depressie geraakt door de XTC (en me relatie was afgelopen wat me nog steeds veel pijn doet). Ik was sowieso dom om niet geïnformeerd aan de XTC te beginnen, maar ja groepsdruk enzo maar toen raakte ik depressief en toen kon ik dus niet aan de XTC. Iedereen vond het dom van me, ik ook wel. Heb er spijt van maar zit nu weer aan de XTC, is moeilijk om te stoppen. Is de terugval normaal groot als je al een depressie hebt gehad? Weten jullie daar meer van?
Klik om te vergroten...

In het algemeen geldt dat als je eens depressief geweest bent je 50% kans loopt om weer depressief te worden, en dat percentage loopt alleen maar op indien je vaker dan eens depressief bent geweest. Ik denk dat je snel in zo'n negatief denkpatroon kunt terugvallen, dus je moet er eigenlijk altijd erg mee oppassen.

Wat bedoel je overigens met 'begonnen met XTC'? Bedoel je dan dat je het 1x in de 4 maanden gebruikt, of dat je het elke maand gebruikt, of dat je het elke week gebruikt? Als het om de eerste optie gaat, is het te doen, maar beide laatste opties zijn echt een no go.
Ik ben zelf meerdere keren depressief geweest en XTC gebruiken is te doen zo nu en dan, maar ik ben er wel erg voorzichtig mee. Maar zoals hierboven wordt gezegd, het valt niet echt aan te raden.. Je hebt maar 1 stel hersens, dus wees er voorzichtig mee. En depressief zijn is een hel.
a
anneloesvanunenLid
01-01-2024, 00:00
#4
bedankt voor de reacties. Met begonnen bedoel ik met feestjes zeg maar dus gemiddeld 2/3 keer per maand.. Maar eerst deed ik het 2 jaar lang 2 x per week ongeveer en toen raakte ik dus depressief, maar de kans is dus groter op een terugval nu. Ik wil graag stoppen maar het is zo moeilijk, juist omdat ik me niet altijd goed voel en niet goed weet hoe ik me anders moet gedragen of opstellen. Hoe doen jullie dat dan als je je niet goed voelt of wat gebruiken jullie anders? Ik heb 1 x cocaïne geprobeerd maar dat was niks voor mij en denk ik veel erger..
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik me niet goed voel, gebruik ik sowieso geen drugs. Dat is sowieso wel een belangrijke algemene regel van verantwoordelijk en verstandig drugsgebruik :wink: Als je daarmee gaat beginnen raak je alleen maar verder van huis. En wat jij beschrijft is echt wel te veel. Xtc zou je ongeveer 1x per 3 maanden moeten gebruiken, maar als je gevoelig bent voor depressie e.d. eigenlijk nog minder of niet.
Verder: als ik me rot voel ga ik meestal sporten, en als het avond is denk ik 'morgen voel ik me hopelijk beter' en dan ga ik vroeg naar bed. Of ik vertel het aan vrienden (als het lukt), of probeer iets te doen waarvan ik rustig word of waarvan het rotgevoel vermindert.
#ervaringsdeskundige inmiddels op dit gebied.
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
ZERO- zei:
Als ik me niet goed voel, gebruik ik sowieso geen drugs. Dat is sowieso wel een belangrijke algemene regel van verantwoordelijk en verstandig drugsgebruik :wink: Als je daarmee gaat beginnen raak je alleen maar verder van huis. En wat jij beschrijft is echt wel te veel. Xtc zou je ongeveer 1x per 3 maanden moeten gebruiken, maar als je gevoelig bent voor depressie e.d. eigenlijk nog minder of niet.
Verder: als ik me rot voel ga ik meestal sporten, en als het avond is denk ik 'morgen voel ik me hopelijk beter' en dan ga ik vroeg naar bed. Of ik vertel het aan vrienden (als het lukt), of probeer iets te doen waarvan ik rustig word of waarvan het rotgevoel vermindert.
#ervaringsdeskundige inmiddels op dit gebied.
Klik om te vergroten...

Dit herken ik ook veel bij mezelf, ik drink alleen zo veel, niet vaak, maar zo verschrikkelijk veel... maar even iets anders: Nadat ik zo ongeveer elk type SSRI heb geprobeerd, zijn we uiteindelijk bij cymbalta uitgekomen. Hoe zit het met de combo van XTC en deze SNRI? Deze combi valt ook niet aan te raden toch?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."