Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsantipsychotica (olanzapine) combineren met drugs

antipsychotica (olanzapine) combineren met drugs

8 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb geprobeerd om te trippen maar de olanzepine hield dat tegen.. slikte ook een AD ssri maar weer bijna zeker dat dit door de olanzepine kwam. 15 gram truffels naar binnen gewerkt en er gebeurde niets.. idem dito voor een LSD zegel.
y
yunoLid
01-01-2024, 00:00
#2
hi! ik ben 18 jaar, heb genoeg ervaring met allerlei soorten drugs. nu krijg sinds een paar dagen het antipsychoticum olanzapine, de eerste 2 weken slik ik dit elke avond in de laagste dosering (2,5mg) om te zien wat het doet, dit wordt hierna in overleg met de psychiater als het goed is verhoogd. ik krijg dit om meer rust om mijn hoofd te brengen (te veel nadenken/overprikkeling ivm autisme) en voor slaapproblemen. verder geen sprake van psychose of iets.

nu vraag ik me af wat voor drugs ik hiermee kan gebruiken, heb bijvoorbeeld eerder prozac geslikt waarbij ik wist dat ik absoluut geen xtc moest doen. maar ik kan echt niks vinden over combinaties met antipsychotica, behalve dat alcohol extra versuffend werkt maar ik ben toch al niet zo van de alcohol.

heeft iemand hier misschien ervaring mee of informatie over? ik weet alleen dat olanzapine in ieder geval op je dopamine werkt dus vermoed ik dat het de werking van oa coke zal verminderen, maar weet dit niet zeker. ik ben ook benieuwd naar de werking icm keta (wat ik nog regelmatig gebruik) en alle andere soorten drugs; amfetamines, benzo’s, xtc, opiaten, tripmiddelen etc…

tot nu toe weet ik alleen dat het prima samengaat met blowen (ik doe dit dagelijks en ben persoonlijk van mening dat blowen wel met alles kan), verder heb ik nog niks geprobeerd. ik microdose ook wel eens met ~20 druppels methallylescaline (voor meer energie en blijdschap), maar heb dit voor de zekerheid ook nog maar niet icm olanzapine gedaan.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je kan deze vraag beter bij je behandeld arts/psychiater neerleggen denk ik.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
yuno zei:
hi! ik ben 18 jaar, heb genoeg ervaring met allerlei soorten drugs. nu krijg sinds een paar dagen het antipsychoticum olanzapine, de eerste 2 weken slik ik dit elke avond in de laagste dosering (2,5mg) om te zien wat het doet, dit wordt hierna in overleg met de psychiater als het goed is verhoogd. ik krijg dit om meer rust om mijn hoofd te brengen (te veel nadenken/overprikkeling ivm autisme) en voor slaapproblemen. verder geen sprake van psychose of iets.

nu vraag ik me af wat voor drugs ik hiermee kan gebruiken, heb bijvoorbeeld eerder prozac geslikt waarbij ik wist dat ik absoluut geen xtc moest doen. maar ik kan echt niks vinden over combinaties met antipsychotica, behalve dat alcohol extra versuffend werkt maar ik ben toch al niet zo van de alcohol.

heeft iemand hier misschien ervaring mee of informatie over? ik weet alleen dat olanzapine in ieder geval op je dopamine werkt dus vermoed ik dat het de werking van oa coke zal verminderen, maar weet dit niet zeker. ik ben ook benieuwd naar de werking icm keta (wat ik nog regelmatig gebruik) en alle andere soorten drugs; amfetamines, benzo’s, xtc, opiaten, tripmiddelen etc…

tot nu toe weet ik alleen dat het prima samengaat met blowen (ik doe dit dagelijks en ben persoonlijk van mening dat blowen wel met alles kan), verder heb ik nog niks geprobeerd. ik microdose ook wel eens met ~20 druppels methallylescaline (voor meer energie en blijdschap), maar heb dit voor de zekerheid ook nog maar niet icm olanzapine gedaan.
Klik om te vergroten...
Olanzapine heb ik jaren gebruikt. Ik was zo dom om in die periode ook drugs te gebruiken. Onder andere (veel) coke, 2cb, ketamine, allerlei amfetamines en mdma. Ik werd altijd erg paranoia van de coke en had lange katers maar dat kan aan de hoeveelheden en frequentie hebben gelegen. De rest was eigenlijk best prima. Wel had ik vaak behoorlijk veel nodig in vergelijking met Psychonautwiki’s doseringen maar die staan erom bekend vrij conservatief te zijn.

Ik kon het dus prima combineren maar ben vet cokeverslaafd. Dat is inmiddels wel onder controle en daarom gebruik ik helemaal niks meer. Ook geen alcohol.

Olanzapine maakte me een zombie. Ik sliep veel en had geen motivatie. Het gaf me dus veel rust maar ik leefde m’n leven niet echt meer. Ik hobbelde mee op het riviertje. De drugs verergerden dat. Afbouwen vond ik best lastig. Te snel omlaag met Olanzapine en ik sliep niet meer. Maar heel langzaamaan en ik kwam er aardig OK van af.

Hopelijk kun je hier wat mee.
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#5
yuno zei:
hi! ik ben 18 jaar, heb genoeg ervaring met allerlei soorten drugs. nu krijg sinds een paar dagen het antipsychoticum olanzapine, de eerste 2 weken slik ik dit elke avond in de laagste dosering (2,5mg) om te zien wat het doet, dit wordt hierna in overleg met de psychiater als het goed is verhoogd. ik krijg dit om meer rust om mijn hoofd te brengen (te veel nadenken/overprikkeling ivm autisme) en voor slaapproblemen. verder geen sprake van psychose of iets.

nu vraag ik me af wat voor drugs ik hiermee kan gebruiken, heb bijvoorbeeld eerder prozac geslikt waarbij ik wist dat ik absoluut geen xtc moest doen. maar ik kan echt niks vinden over combinaties met antipsychotica, behalve dat alcohol extra versuffend werkt maar ik ben toch al niet zo van de alcohol.

heeft iemand hier misschien ervaring mee of informatie over? ik weet alleen dat olanzapine in ieder geval op je dopamine werkt dus vermoed ik dat het de werking van oa coke zal verminderen, maar weet dit niet zeker. ik ben ook benieuwd naar de werking icm keta (wat ik nog regelmatig gebruik) en alle andere soorten drugs; amfetamines, benzo’s, xtc, opiaten, tripmiddelen etc…

tot nu toe weet ik alleen dat het prima samengaat met blowen (ik doe dit dagelijks en ben persoonlijk van mening dat blowen wel met alles kan), verder heb ik nog niks geprobeerd. ik microdose ook wel eens met ~20 druppels methallylescaline (voor meer energie en blijdschap), maar heb dit voor de zekerheid ook nog maar niet icm olanzapine gedaan.
Klik om te vergroten...
Ik heb een tijd aan de olanzapine gezeten toen ik was opgenomen in een verslavingskliniek. ik kreeg het daar vijf keer per dag voorgeschoteld om me maar een beetje “rustig” te houden. Savonds kreeg ik drie tabletten icm quetiapine. Ik veranderde oprecht in een zombie. Het was verschrikkelijk. Het was zelfs zo erg dat mijn partner zei ik heb liever nog dat je drugs gebruikt dan die medicijnen.
niets kwam meer bij mij aan. Ik Werd met deze medicijnen naar huis gestuurd en kon eigenlijk niks meer dan suf op de bank voor mij uit zitten staren. Ik ben toen zelf minder medicijnen gaan nemen en
ik ben toen ook weer gaan gebruiken om in ieder geval “iets” te voelen. Ik gebruikte sos en 3cmc. Ik Werd er paranoia van, maar ik voelde in ieder geval “iets”.Het ging helemaal de verkeerde kant op. Gelukkig kon ik toen snel worden opgenomen in een andere kliniek anders was het heel slecht met mij afgelopen. Ik gebruik nu alleen nog quetiapine om te slapen.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik neem zelf ook antipsychotica, nl. quetiapine en solian. Mijn ervaring is dat het geen effect heeft op de meeste drugs behalve op tripmiddelen. olanzapine zelf ken ik niet maar wat ik wel zeker weet is dat antipsychotica tripmiddelen verhinderen van te werken.

Als ik bv. truffels of 1cp LSD wil nemen dan moet ik 's ochtends mijn dagelijkse dosis solian overslaan want als ik dat neem en daarna gebruik ik mijn tripmiddel dan werken die gewoon niet.
y
yunoLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik slik nu bijna 2 weken olanzapine, heb 2,5 uur geleden 2 2cb pillen genomen. had expres vandaag niet de medicatie genomen in de hoop dat ik misschien nog iets zou voelen. maar het enige wat ik voel is de body high, warm hoofd etc maar geen visuals. trippen vanaf nu dus helaas uitgesloten!!
D
DraaimiddelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gebruik nu echt precies een jaar olanzapine, variërend tussen 2,5mg en 20mg. Ik gebruik dit om beter te slapen en meer rust in mijn hoofd. Ik gebruikte voordat ik aan deze medicijnen zo nu en dan thuis wel eens speed of cocaine, maar ik was niet verslaafd.

Toen ik startte met de medicatie merkte ik geen verschil qua effect van zowel speed als cocaine als ik niet zo suf was van de medicijnen. Hoe langer je ze gebruikt, hoe minder moe je er van word. In het begin werkte het tot het begin van de middag, maar als ik nu te lang wakker blijf merk ik dat het niks meer doet.

Het ligt er zeker wel aan wanneer je, je pil neemt. Ik neem mijn pil om 19:00 in en als ik daarna nog cocaine ga nemen, verspil ik het. Ik doe het wel, want ik ben nu verslaafd. Anders was ik nu nog niet wakker.

Als de pil in volle werking is, is het effect zeker wel minder. Je bent gewoon moe. Misschien de eerste twee lijntjes zijn lekker, maar daarna merk je er echt (bijna) niks meer van.

Ik slik er nu ook quetiapine bij sinds januari dit jaar, maar voor mijn gevoel heeft dezelfde invloed gehad.

Bij psychedelica moet je wel even opletten, want als je antipsychotica 1 of 2 weken voor psychs hebt geslikt werken de psychs veel minder of helemaal niet.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#9
Eigen ervaring, Olanzapine nooit combineren met dopamine releasers of dopamine re-uptake middelen. Hetzelfde geldt voor Quetiapine, je krijgt ze niet voor niets dus blijf dan weg van de middelen. Zelf na een aantal flinke psychoses van 100mg Quetiapine naar een zombiedosis gegaan (op voorschrijven van de psychiater) 3x 10mg Oxazepam per dag 20mg Temazepam en 20mg Olanzapine.
Dat is serieuze shit en dat wens ik niemand toe.
Gebruik je brains en combineer het niet, je neemt dopamine agonisten en antagonisten en dat maakt je hersenen tot een grote gokmachine.
Eerst je leven op orde krijgen voor je weer gaat genieten.
Want deze zombie state na arrestatie en een opname op de gesloten crisisafdeling wens je ook jezelf niet toe.
Stay safe and use your head.
Hier inmiddels weer flink afgebouwd en dat voelt goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."