Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs straat keta(poeder) hetzelfde als medicinale keta voor zenuwpijn?

Is straat keta(poeder) hetzelfde als medicinale keta voor zenuwpijn?

7 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
R
RN12Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste,

ik heb ernstige zenuwpijnen, kan ook niet meer reizen etc hierdoor.
(Ik vraag geen medisch advies)

wat ik wel vraag, is straat keta hetzelfde als keta die ze geven voor pijn, of wat mensen toegediend krijgen (iv) met een infuus. (Ik snap dat dit liquide is)

of zal deze werking en therapie compleet anders zijn?

ik zit er aan te denken om wat keta te kopen om te proberen mijn pijn te bestrijden. Micro dosen? Dus niet voor de fun, echt voor licht gebruik.
Maar ik weet niet of straatketa versneden word? Net als coke? Of is keta vaak puur?

wil geen andere troep in mijn lijf als het bijvoorbeeld versneden word met (ik noem maar wat) benzos ofzo…

Ik hoor het graag alvast hartelijk dank

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je zou ketamine kunnen kopen en dan naar het testcentrum brengen. Dan weet je in ieder geval of het wel/niet versneden is met andere zooi. Je moet hiervoor dan 100 mg ketamine inleveren en de uitslag is meestal bekend na een week.

Google maar op testcentrum drugs voor een locatie bij jou in de buurt. :)
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#3
Straatketa kan R, S of RS zijn voor zover ik weet. Of je krijgt research Keta, versneden troep met eventueel een kankerverwekkende stof of een combi daarvan. Heb verder de ballen verstand van Keta 😆 Een kennis gebruikte het ook tegen de pijn. Maar dat ging mis door de niet medicinale Keta. Die kreeg psychotische klachten.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
RN12 zei:
straat keta hetzelfde als keta die ze geven voor pijn, of wat mensen toegediend krijgen (iv) met een infuus.
Klik om te vergroten...
Dit is een wat technisch verhaal. Ketamine bestaat als racemaat (50/50 links- en rechtsdraaiende isomeren) of in de vorm van uitsluitend de linksdraaiende isomeer (esketamine of S(+)-ketamine) of de rechtsdraaiende isomeer (arketamine of R(—)-ketamine). Alle drie zijn op straat verkrijgbaar, maar de meeste mensen hebben een voorkeur voor racemaat of esketamine. In de medische wereld wordt racemaat of esketamine gebruikt.

Ketamine werd vroeger wel ingezet bij de tandarts en (nog steeds) in de diergeneeskunde. Inmiddels wordt esketamine ook ingezet voor depressie. Dat terzijde, ketamine werd/wordt in de context van pijnbestrijding meestal gebruikt voor algehele anesthesie. Het wordt niet gebruikt voor alledaagse pijnstilling. Er zijn dan teveel bijwerkingen.

Ik weet niet of ketamine gebruikt wordt bij de behandeling van zenuwpijn. Ik heb het wel voorbij zien komen in de tv serie House. Dokter House behandelde daar zijn eigen zenuwpijn met een enkele dosis ketamine en de pijn ging (in de serie) een paar maanden weg. Okay, niet de meest betrouwbare informatie misschien 🙂 maar het ging hier dus ook niet om dagelijks gebruik, maar om één dosis om de pijn te doorbreken. Hopelijk weten anderen er meer van.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Esketamine per infuus wordt gebruikt bij zenuwpijn.
Maandelijks en dan na een tijdje evalueren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Ketamine werd vroeger wel ingezet bij de tandarts en (nog steeds) in de diergeneeskunde. Inmiddels wordt esketamine ook ingezet voor depressie. Dat terzijde, ketamine werd/wordt in de context van pijnbestrijding meestal gebruikt voor algehele anesthesie. Het wordt niet gebruikt voor alledaagse pijnstilling. Er zijn dan teveel bijwerkingen.
Klik om te vergroten...
Nog even hierop voortborduren:

Het meest nare risico van ketamine is dat je blaas serieuze schade kan oplopen bij veelvuldig gebruik. Dat begint vaak met buikkrampen, en wordt steeds erger met heftige pijn bij het plassen, en het kan zelfs resulteren in het chirurgisch verwijderen van de blaas vanwege gevaarlijke ontstekingsreacties.

Zie bijvoorbeeld deze post:

Ketamine verslaving en pijn bij het plassen

Goede nacht, Ik ben een meisje , 20 jaar en heb een verslaving aan ketamine.. Ketamine is in beeld gekomen toen ik dit samen voor de leuk wilde proberen.. na een lange tijd werd ik uit huis gezet sliep ik in een tent en ging ik meer gebruiken... Na een relatie breuk ging ik dagelijks gebruiken...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Sowieso is ketamine best verslavend. Dus dat is wel echt iets om van te voren rekening mee te houden. De ketamine gaat niks doen aan de oorzaak van de pijn. Dus hoe voorkom je dan dat je steeds opnieuw ketamine gaat nemen om de pijn te ontlopen?

Daarnaast is het maar de vraag of ketamine daadwerkelijk helpt om zenuwpijn te bestrijden. Want pijn is echt rete-complex, en het voornaamste wat ketamine doet is je dissociëren van zulke pijnsignalen. Maar het kan dan alsnog mogelijk zijn dat je lichaam dan nog wel pijn ervaart, dat er in respons daarop stressreacties ontstaan, of dat je moeilijk loopt bijvoorbeeld en daardoor gewrichten meer gaat belasten (wat weer in pijnlijke situaties kan resulteren). Ik heb in ieder geval wel eens zoiets gelezen over ketamine, dat het om die reden niet erg handig is bij chronische pijnbestrijding.

En dat is dus nog even naast de acute bijwerkingen van ketamine: voornamelijk misselijkheid en problemen met de coordinatie. Zulke bijwerkingen beperken je functioneren behoorlijk. En dat is misschien ook niet helemaal de bedoeling van pijnstillende middelen.
R
RN12Lid
01-01-2024, 00:00
#7
TS hier. Ik dank u allen hartelijk voor deze duidelijke antwoorden!! Hier kan ik wat mee!
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Daarnaast is het maar de vraag of ketamine daadwerkelijk helpt om zenuwpijn te bestrijden.
Klik om te vergroten...
Het is de bedoeling dat je na 6 maanden en na een jaar de balans opmaakt.
Ken maar één iemand en daar was het niet effectief.
Beetje uit wanhoop mee begonnen, NSAIDs, tramadol en opioïden deden niks bij deze zenuwpijn.
Deze afgebouwd en overgezet naar mirtazapine en soms 's avonds cannabis.
Goed resultaat.

Heb de laatste onderzoeken, die wel wezen op iets van effectiviteit niet gelezen en kan daar dus niks over zeggen.
Ik raad topic starter aan deze behandeling met een arts te bespreken en zeker niet zelf te gaan dokteren met een middel als ketamine.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."