Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMethylfenidaat heb ik ad(hd)d? + Oxycodon verslaving!

Methylfenidaat heb ik ad(hd)d? + Oxycodon verslaving!

32 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
G
GersGozert!Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Heey, okay… ik hoop dat het makkelijk weg leest want ik ben niet zo goed in verhalen typen. Over mij: ik ben een jongeman van 23 jaar, 1,76 lang, en 64 kg.


Ik slik af en toe methylfenidaat, en heb ook een oxycodon verslaving.


Op dit moment zit ik aardig te kloten met de methylfenidaat…

Zojuist heb ik in totaal 180mg totaal, eerst 60mg werd ik ongeveer 20 minuutjes lekker relaxed van en daarna weg euforie, dus ik dacht ik neem 40mg bij.
Word ik zo’n 30min na inname weer “best oke” van.
Dan weer na 1uur 40mg.
En dan precies hetzelfde gedaan met de laatste 40mg.
Momenteel heb ik zweetklauwen, last van me zij, alsof er iets los zit… heel naar gevoel zeker aangezien ik een pneumothorax (klaplong) heb gehad, aan beide longen!
Ik ben niet benauwd of kortademig.

WTF ik heb altijd goeie ogen gehad, nu kan ik opeens alleen met mn moeders bril dit lezen, als ik m afzet zie ik geen drol, dat is wel een rare bijwerking van de methylf, althans dat hoop ik, dat het een bijwerking is. Zweet stinkt ook naar natte wiet opzich niet echt een probleem, maar tog vies en irritant, ik heb pas gedouched! Pfff…
2u geleden laatste 40mg genomen.


———————————————————


Even het belangrijkste AUB attentie:
Oxycodon verslaving, dit is echt spul waar je vanaf moet blijven mits je het niet nodig heb, ik zit er nu zo’n anderhalf jaar aan…
Door de pijn in mn zij na de operatie aan mn long, ik misbruikte t wel, soms 120/160mg.
Zit nu op 100mg dagelijks. (40mg s’ochtends/40mg s’avonds/20mg voor slapen).
Morgen begint het afbouwen, en ik ga er vol tegenaan heb er zeer veel vertrouwen in! I got this, de psychiater van de kliniek
denkt niet dat ik het gaat redden (des te meer reden om te bewijzen dat ik wel kan)
Hij zei dat aan t begin van ons gesprek al, ik weigerde in de kliniek opgenomen te worden, ik vroeg aan t einde van t gesprek om een eerlijk antwoord op de vraag of ik het ging redden.

Ik krijg binnenkort ook quetiapine voor t slapen want dat lukt laatste tijd gewoon niet, en dat komt niet door de methyl. als iemand tips heeft voor de quetiapne hoor ik het graag.
Waarom dit verhaal? Omdat ik graag reacties zie van mensen met ervaring met oxycodon en het afbouwen.
Ook vraag ik me af of Pregabaline 2/3x per week niet meetelt met het afkicken, ik gebruik de pregabaline om de afkickverschijnselen te laten verdwijnen, 700mg minimaal.

Vraag 1:
is het erg schadelijk om zo snel en veel bij/in te nemen? (Methylf.)

Vraag 2:
Wat ervaart iemand die geen add of adhd heeft? Ik word er namelijk rustiger van maar wel praterig en euforisch(sinds vanavond een stuk minder)

Vraag 3:
Wat is dagelijks de maximale dosis voor iemand zonder adhd/add?

Vraag 4:
Is het erg als ik dit in neem terwijl ik een oxycodon verslaving heb?

Ik heb nu meer dan 27u niet meer gebruikt
Ik heb mn laatste strip van oxy’s aan mn maatje gegeven, daar ligt het veilig.


Vraag 5:
Is het erg om zolang niet te gebruiken en aan de methylf. te zitten?

Vraag 6:
Krijg ik zo dadelijk niet een intensere comedown van de oxycodon door het methylf?

Vraag 7:
Kan ik zometeen nog een dosis van 5mg zolpidem nemen om te slapen?

Vraag 8:
Kan ik oxycodon niet afbouwen met 40mg per dag? Of zelfs minder? Las ergens dat je lichaam met een minimale dosis tevreden is.
20mg ochtend/20mg avond, en quetiapine voor t slapen.

Vraag 9:
Hoeveel MG methylfenidaat is levensgevaarlijk?


Als jullie iets kwijt willen, zeg of vraag het gewoon.
Ik hoor liever de keiharde waarheid van mensen die hier ervaring mee hebben, en geen google stukjes van mensen die geen ervaring hebben met deze medicijnen.

B.v.d. voor het lezen en reageren.

Mvg
K
KotaLid
01-01-2024, 00:00
#2
JelleKenNietVertelle zei:
Heey, okay… ik hoop dat het makkelijk weg leest want ik ben niet zo goed in verhalen typen. Over mij: ik ben een jongeman van 23 jaar, 1,76 lang, en 64 kg.


Ik slik af en toe methylfenidaat, en heb ook een oxycodon verslaving.


Op dit moment zit ik aardig te kloten met de methylfenidaat…

Zojuist heb ik in totaal 180mg totaal, eerst 60mg werd ik ongeveer 20 minuutjes lekker relaxed van en daarna weg euforie, dus ik dacht ik neem 40mg bij.
Word ik zo’n 30min na inname weer “best oke” van.
Dan weer na 1uur 40mg.
En dan precies hetzelfde gedaan met de laatste 40mg.
Momenteel heb ik zweetklauwen, last van me zij, alsof er iets los zit… heel naar gevoel zeker aangezien ik een pneumothorax (klaplong) heb gehad, aan beide longen!
Ik ben niet benauwd of kortademig.

WTF ik heb altijd goeie ogen gehad, nu kan ik opeens alleen met mn moeders bril dit lezen, als ik m afzet zie ik geen drol, dat is wel een rare bijwerking van de methylf, althans dat hoop ik, dat het een bijwerking is. Zweet stinkt ook naar natte wiet opzich niet echt een probleem, maar tog vies en irritant, ik heb pas gedouched! Pfff…
2u geleden laatste 40mg genomen.


———————————————————


Even het belangrijkste AUB attentie:
Oxycodon verslaving, dit is echt spul waar je vanaf moet blijven mits je het niet nodig heb, ik zit er nu zo’n anderhalf jaar aan…
Door de pijn in mn zij na de operatie aan mn long, ik misbruikte t wel, soms 120/160mg.
Zit nu op 100mg dagelijks. (40mg s’ochtends/40mg s’avonds/20mg voor slapen).
Morgen begint het afbouwen, en ik ga er vol tegenaan heb er zeer veel vertrouwen in! I got this, de psychiater van de kliniek
denkt niet dat ik het gaat redden (des te meer reden om te bewijzen dat ik wel kan)
Hij zei dat aan t begin van ons gesprek al, ik weigerde in de kliniek opgenomen te worden, ik vroeg aan t einde van t gesprek om een eerlijk antwoord op de vraag of ik het ging redden.

Ik krijg binnenkort ook quetiapine voor t slapen want dat lukt laatste tijd gewoon niet, en dat komt niet door de methyl. als iemand tips heeft voor de quetiapne hoor ik het graag.
Waarom dit verhaal? Omdat ik graag reacties zie van mensen met ervaring met oxycodon en het afbouwen.
Ook vraag ik me af of Pregabaline 2/3x per week niet meetelt met het afkicken, ik gebruik de pregabaline om de afkickverschijnselen te laten verdwijnen, 700mg minimaal.

Vraag 1:
is het erg schadelijk om zo snel en veel bij/in te nemen? (Methylf.)

Vraag 2:
Wat ervaart iemand die geen add of adhd heeft? Ik word er namelijk rustiger van maar wel praterig en euforisch(sinds vanavond een stuk minder)

Vraag 3:
Wat is dagelijks de maximale dosis voor iemand zonder adhd/add?

Vraag 4:
Is het erg als ik dit in neem terwijl ik een oxycodon verslaving heb?

Ik heb nu meer dan 27u niet meer gebruikt
Ik heb mn laatste strip van oxy’s aan mn maatje gegeven, daar ligt het veilig.


Vraag 5:
Is het erg om zolang niet te gebruiken en aan de methylf. te zitten?

Vraag 6:
Krijg ik zo dadelijk niet een intensere comedown van de oxycodon door het methylf?

Vraag 7:
Kan ik zometeen nog een dosis van 5mg zolpidem nemen om te slapen?

Vraag 8:
Kan ik oxycodon niet afbouwen met 40mg per dag? Of zelfs minder? Las ergens dat je lichaam met een minimale dosis tevreden is.
20mg ochtend/20mg avond, en quetiapine voor t slapen.

Vraag 9:
Hoeveel MG methylfenidaat is levensgevaarlijk?


Als jullie iets kwijt willen, zeg of vraag het gewoon.
Ik hoor liever de keiharde waarheid van mensen die hier ervaring mee hebben, en geen google stukjes van mensen die geen ervaring hebben met deze medicijnen.

B.v.d. voor het lezen en reageren.

Mvg
Klik om te vergroten...
Ik heb eerlijkgezegd totaal geen ervaring met die middelen, wel een lange zware historie aan andere medicatie en benzos gehad al weet ik niet of dat vergelijkbaar is. Maar ik kan wel spreken als iemand die vorig jaar gediagnoseerd is met ADD en onlangs met ADHD. Bij de zo goed als alle oppepende middelen word ik rustiger en gefocuster van. Mijn vader en mijn ex vriend hadden juist hetzelfste effect en allebij adhd. Het kan zijn dat je nooit echt tot nu gemerkt hebt dat je add of adhd zou kunne hebbe. Ik ben hier ook pas een jaar gelede achtergekomen. Maar als je je goed informeert naar wat die twee juist inhouden, niet zomaar de typische dingen zoals druk en on gefocust. Dan ga je misschien veel dingen kunnen verklaren. Het is zeker de moeite waard om je research te doen en alsje echt zeker bent te laten diagnoseren. Nog veel geluk 🍀
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
JelleKenNietVertelle zei:
Vraag 1:
is het erg schadelijk om zo snel en veel bij/in te nemen? (Methylf.)
Klik om te vergroten...
Dit is een retorische vraag hoop ik..?

JelleKenNietVertelle zei:
Op dit moment zit ik aardig te kloten met de methylfenidaat…

Zojuist heb ik in totaal 180mg totaal
Klik om te vergroten...
180 mg Methylfenidaat…. WTF. Ik stijg al mega on-comfi de hemel in bij 30-40 mg!

Oxy geen verstand van.
G
GersGozert!Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Kota zei:
Ik heb eerlijkgezegd totaal geen ervaring met die middelen, wel een lange zware historie aan andere medicatie en benzos gehad al weet ik niet of dat vergelijkbaar is. Maar ik kan wel spreken als iemand die vorig jaar gediagnoseerd is met ADD en onlangs met ADHD. Bij de zo goed als alle oppepende middelen word ik rustiger en gefocuster van. Mijn vader en mijn ex vriend hadden juist hetzelfste effect en allebij adhd. Het kan zijn dat je nooit echt tot nu gemerkt hebt dat je add of adhd zou kunne hebbe. Ik ben hier ook pas een jaar gelede achtergekomen. Maar als je je goed informeert naar wat die twee juist inhouden, niet zomaar de typische dingen zoals druk en on gefocust. Dan ga je misschien veel dingen kunnen verklaren. Het is zeker de moeite waard om je research te doen en alsje echt zeker bent te laten diagnoseren. Nog veel geluk 🍀
Klik om te vergroten...
Ik laat me liever niet diagnostiseren voor add of adhd, ik ben ooit gediagnosticeerd met add, toen was ik 16, maar mn ouders wouden niet dat ik aan die pillen ging.
Daar ben ik ze echt eeuwig dankbaar voor!
Dus maarja, bedankt voor je reactie.
G
GersGozert!Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Dunne zei:
Dit is een retorische vraag hoop ik..?


180 mg Methylfenidaat…. WTF. Ik stijg al mega on-comfi de hemel in bij 30-40 mg!

Oxy geen verstand van.
Klik om te vergroten...
Ja ik was niet van plan om bij te nemen, al moet ik zeggen dat ik nu wel moeite heb niet bij te nemen, we zijn nu 6uur verder, net bij de huisartsenpost geweest omdat ik denk dat ik weer een klaplong heb(99% zeker), dus dat zorgt ervoor dat ik zwaar paniekerig ben, aangezien ze mij gewoon weer naar huis hebben gestuurd “wij kunnen hier geen foto’s maken”.
Ik moet nu op de huisarts wachten tot ik daarheen kan met deze pijn in mijn zij.
Lekker dan!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
JelleKenNietVertelle zei:
Ja ik was niet van plan om bij te nemen, al moet ik zeggen dat ik nu wel moeite heb niet bij te nemen, we zijn nu 6uur verder, net bij de huisartsenpost geweest omdat ik denk dat ik weer een klaplong heb(99% zeker), dus dat zorgt ervoor dat ik zwaar paniekerig ben, aangezien ze mij gewoon weer naar huis hebben gestuurd “wij kunnen hier geen foto’s maken”.
Ik moet nu op de huisarts wachten tot ik daarheen kan met deze pijn in mijn zij.
Lekker dan!
Klik om te vergroten...
Dan heb je geen klaplong of iets. Anders had je niet weg gestuurd geworden en was je ook niet in staat geweest zelf naar de dokter te gaan, dan braaf wachten op je dokter. Probeer geen hypochondrie te krijgen.
Heb 4x klaplong gehad waarvan ene keer beide. Ik kon niet eens zelf naar de plee..

Je hebt gewoon teveel te vaak drugs gepakt. Ff met alles kappen, goed eten en slapen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#7
JelleKenNietVertelle zei:
Ik ben niet benauwd of kortademig.
Klik om te vergroten...
Dus geen klaplong

JelleKenNietVertelle zei:
nu kan ik opeens alleen met mn moeders bril dit lezen, als ik m afzet zie ik geen drol, dat is wel een rare bijwerking van de methylf,
Klik om te vergroten...
Nee geen bijwerking van Methyl, bijwerking van VEEL TE VEEL methyl.

JelleKenNietVertelle zei:
Oxycodon verslaving, dit is echt spul waar je vanaf moet blijven mits je het niet nodig he
Klik om te vergroten...
Zelfde geldt voor Methylfenidaat. Dat blijkt wel bij jou.

JelleKenNietVertelle zei:
Ik krijg binnenkort ook quetiapine voor t slapen want dat lukt laatste tijd gewoon niet, en dat komt niet door de methyl.
Klik om te vergroten...
Hoezo zou dat niet door methyl komen? Wie zegt dat?

quetiapine is een anti antipsychoticum.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
De Dunne zei:
quetiapine is een anti antipsychoticum.
Klik om te vergroten...
En vlakt je heel erg af. Dit is het nummer 1 middel wat ze aan vervelende mensen/patiënten geven.

In de kliniek douwde ze die pillen ook door me strot omdat ik me rebels ging lopen gedragen😈

Je wordt er zo mak als een lammetje van en je slaap 12 uur lang diep en word helemaal dood en versuft wakker. Alsof je een zak clonazolam hebt weggesnoept


O en opiaten kun je niet per dag gaan lopen halveren in dosis. Je wordt harstikke ziek🤣 beste is elke week dosis verlagen. Zodat je niet teveel last krijg van PAWS (Post Acute Withdrawal Syndrom) Dat betekend maanden lang tot jaren lang blijvende klachten zoals extreme depressie, suicidaliteit, levensmoe, kapotte thermostaat, insomnia
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
JelleKenNietVertelle zei:
WTF ik heb altijd goeie ogen gehad, nu kan ik opeens alleen met mn moeders bril dit lezen, als ik m afzet zie ik geen drol, dat is wel een rare bijwerking van de methylf, althans dat hoop ik, dat het een bijwerking is.
Klik om te vergroten...
Ja hoor, ik had dit bij en mg of 10-20 al, wanneer hij begint in te werken. Erg annoying als je voor school aan t werk bent haha. Ik kreeg ook vet gore zweethandjes enzo inderdaad. Maar ik heb nooit zoveel in een keer geslikt als jij. 60 mg is al een vet hoge dosis, ook bij recreatief gebruik... Ik zou je echt iets beter gaan inlezen over de doseringen. Zoals in dit topic https://drugsforum.nl/threads/recreatief-gebruik-ritalin-wat-is-een-hoge-dosis.66131/
Ik ben echter niet ervaren genoeg met het gebruik om je andere vragen te beantwoorden, sorry. Genoeg andere leden wel dus komt goed.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik snap sowieso niet waarom mensen zo'n medicijn gaan misbruiken? Koop dan gewoon een gram speed voor *modknip* je zo graag aan de amfetamines zit..... Is hetzelfde als een doosje oxy kopen voor *modknip* terwijl je een gram bruin kunt kopen voor een stukje kauwgom
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Ik snap sowieso niet waarom mensen zo'n medicijn gaan misbruiken? Koop dan gewoon een gram speed voor *modknip* je zo graag aan de amfetamines zit..... Is hetzelfde als een doosje oxy kopen voor *modknip* terwijl je een gram bruin kunt kopen voor een stukje kauwgom
Klik om te vergroten...
Ja ook eens... T zijn medicijnen geen speeltjes. Lekker aan de snelle snuffelen hihi.
G
GersGozert!Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Was zowieso de laatzte keer voor mij.
Ook ben ik vandaag voor de 3e keer naar het ziekenhuis geweest voor een klaplong, lekker man terwijl je net begint aan ut afbouwen van oxycodon. FML..
G
GersGozert!Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dopemonster zei:
Ik snap sowieso niet waarom mensen zo'n medicijn gaan misbruiken? Koop dan gewoon een gram speed voor *modknip* je zo graag aan de amfetamines zit..... Is hetzelfde als een doosje oxy kopen voor *modknip* terwijl je een gram bruin kunt kopen voor een stukje kauwgom
Klik om te vergroten...
Dus ik kan beter 1 gram heroïne kopen dan 1 doosje oxycodon ophalen bij de apotheek? Alsjeblieft leg dit even uit. Die speed, oké, maar heroïne vervangen voor oxycodon?
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Dopemonster zei:
In de kliniek douwde ze die pillen ook door me strot omdat ik me rebels ging lopen gedragen😈
Klik om te vergroten...
Oh echt zijn er pilletjes die tegen jou persoonlijkheid werken?
ik had meer van je verwacht dopey
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dopemonster zei:
Ik snap sowieso niet waarom mensen zo'n medicijn gaan misbruiken? Koop dan gewoon een gram speed voor *modknip* je zo graag aan de amfetamines zit.....
Klik om te vergroten...
Dopemonster, als ervaren lid zou je beter moeten weten dan het noemen van prijzen (Forumregel 1). Bij deze een officiële waarschuwing.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mevrouw Pløp zei:
Dopemonster, als ervaren lid zou je beter moeten weten dan het noemen van prijzen (Forumregel 1). Bij deze een officiële waarschuwing.
Klik om te vergroten...
Oh mijn excuses. Dacht er ff helemaal niet bij na joh!
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mevrouw Pløp zei:
Dopemonster, als ervaren lid zou je beter moeten weten dan het noemen van prijzen (Forumregel 1). Bij deze een officiële waarschuwing.
Klik om te vergroten...
1645441678635.gif
G
GersGozert!Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Foto’s klaplong:
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rotjoch zei:
Lul, nu moet ik gaan speculeren over de prijs en dat mag ook al niet
Klik om te vergroten...
Heb je gemist hoe graag ik met die hamer zwiep?
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mevrouw Pløp zei:
Heb je gemist hoe graag ik met die hamer zwiep?
Klik om te vergroten...
Maak er een zweepje van en dan kan ik ja zeggen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."