Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOxicontin sjotten

Oxicontin sjotten

32 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#1
Roze Olifant zei:
Zo’n kant-en-klare policy hebben we nooit gehad over het toestaan van informatie rondom ‘zo veilig mogelijk’ shotten. Dit is juist iets wat we altijd opnieuw weer even - ook binnen ons team - ter discussie stellen omdat voor beide kanten iets te zeggen is. De vraag die we onszelf daarbij altijd (moeten) stellen is wat meer harm reduction is, wel of niet delen. Ik vind dat daar niet 123 een pasklaar antwoord op is en dat we het dus per situatie moeten bekijken.
Klik om te vergroten...
Snap ik, werd gewoon een beetje gefrustreerd mijn excusies
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Snuffelaar zei:
Snap ik, werd gewoon een beetje gefrustreerd mijn excusies
Klik om te vergroten...
Je hebt gewoon gelijk hoor maat, het is gewoon een belangrijk onderdeel van drugsforum maar in Nederland is het gwn zo'n taboe en weinig drugsgebruikers shotten denk dat de forum leiding er daarom zo terughoudend in is, plus ze hebben zelf de kennis en ervaring niet....

Gemiddelde gebruik van een DF moderator is een kopje thee.... En das niet erg, maar wel facts
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
LucidLucy zei:
Ik denk dat, als dit dan al besproken wordt, beperkt zou moeten blijven tot een soort gestructureerde guide die niet alleen de stappen uitlegt. Maar ook waarom je iets op een bepaalde manier moet doen en wat de gevolgen kunnen zijn als je het niet zo doet.

Dan heeft het te maken met harm reduction.

Persoonlijk heb ik het best moeilijk gevonden om goede info te vinden over hoe te shotten. En heeft dat me wel degelijk een tijd tegengehouden waardoor ik het uitstelde om het te gaan doen.
Pas toen ik echt geen lucht meer kreeg van het roken, heb ik de gok gewaagd en ben ik het gaan doen met de beperkte kennis die ik had.

Persoonlijk ben ik er wel voorstander van dat die info niet makkelijk te vinden is.

Pluggen komt erg dicht in de buurt van shotten. Mits je niet dagelijks je achterwerk volspuit met corrosive stoffen. Want dan neemt de effectiviteit wel flink af.
Klik om te vergroten...
Ben ook geen voorstander van een guide voor de beste high te krijgen maar wel stappen om het op z'n minst zo veilig mogelijk te kunnen doen: harm reduction.

Bij m'n vrijwilligerswerk delen we ghb spuitjes en snuif buisjes uit om schade te beperken voor zij die het toch al gaan doen. Is dat dan aanmoedigen tot gebruik?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Paranoize. zei:
Je hebt gewoon gelijk hoor maat, het is gewoon een belangrijk onderdeel van drugsforum maar in Nederland is het gwn zo'n taboe en weinig drugsgebruikers shotten denk dat de forum leiding er daarom zo terughoudend in is, plus ze hebben zelf de kennis en ervaring niet....

Gemiddelde gebruik van een DF moderator is een kopje thee.... En das niet erg, maar wel facts
Klik om te vergroten...

Kom op zeg. Je scheert nu het hele modteam over één kam. We drinken echt niet allemaal alleen maar thee. Drie van ons gebruiken gewoon regelmatig iets van drugs, één van ons slechts zeer sporadisch. Dus ik denk dat je je “facts” misschien wat moet aanscherpen. Daarbij is het niet zo relevant. Wil je liever een modteam dat compleet onbetrouwbaar is omdat we elke dag van de wereld zijn door de drugs?

Oh, en ik heb extreem, dagelijks IV-gebruik (speed en andere middelen shotten) gedurende lange tijd van zéér dichtbij meegemaakt, namelijk bij een erg goede vriendin waar ik elke dag intensief contact mee had, die hier destijds ook mod was en vrij open over was op het forum. Waar ze ook veel kritiek op heeft gehad, die ik niet altijd even terecht vond, maar ook daar gold: de balans vinden is altijd moeilijk.

Dus hou je niet-kloppende vooroordelen over dat we hier geen kennis en ervaring mee hebben even lekker voor je. Ik heb er meer kennis van en (indirecte) ervaring mee door het van dichtbij te zien gebeuren - en totaal verkeerd gaan - met iemand waar ik veel om gaf en geef dan ik zelf had gewild en vooral ook dan ik haar ooit had gegund.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Snuffelaar zei:
Ben ook geen voorstander van een guide voor de beste high te krijgen maar wel stappen om het op z'n minst zo veilig mogelijk te kunnen doen: harm reduction.

Bij m'n vrijwilligerswerk delen we ghb spuitjes en snuif buisjes uit om schade te beperken voor zij die het toch al gaan doen. Is dat dan aanmoedigen tot gebruik?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je met dat specifieke voorbeeld niet per sé aanmoedigt tot gebruik, waar wel precies die hulpmiddelen geeft die gevaarlijke situaties of ziektes kunnen voorkomen.

Maar de grens tussen voorlichten, faciliteren en enablen is heel dun denk ik.

Ik zag laatst ook een aflevering van spuiten en slikken waar ze aan de slag gingen in een daklozenopvang. Daar lieten ze alles toe qua gebruik zodat er dan zicht op is. Immers, het zijn verslaafden die toch wel gaan gebruiken.

Maar ergens denk ik ook: laat ze maar buiten in de kou proberen heroïne van de folie te roken.
Ik heb het zelf met pyro's ook geregeld buiten geprobeerd en dat is enorm frustrerend omdat het nauwelijks fatsoenlijk lukt.
Dat waren wel de momenten dat ik soms echt dacht: waar ben ik mee bezig?

Aan de andere kant betekent dat niet meteen dat iemand beter gaat leven ofzo. En nu heb je inderdaad zicht, controle en hoeft het niemand op straat te storen.

Tis niet altijd een eenvoudig verhaal denk ik. Waar doe je goed aan?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Paranoize. zei:
Hoeft je niet gelijk zo aangevallen te voelen, oke my apologies.

Die balans vinden..... Yep ik snap je daar zijn we het over eens

Ik hoop dan ook dat je het ook met mij eens bent dat als men iets graag wilt, men het hoe dan ook gaat doen en inderdaad het zal niet makkelijk gemaakt worden maar waar een wil is is een weg.

Op bijvoorbeeld reddit kan zo iemand dan veel informatie vinden omdat alles daar wel uitgelegd wordt en open en blood. Maar dat zal wel het verschil zijn tussen landen waar het "normaler" is
Klik om te vergroten...

Ja, dat ben ik met je eens. En dat is dus ook een balans die je moet zoeken als website in wat je toe wil staan of niet, en waar je dan de grens trekt. Is een lastige. En inderdaad is dit soort info op sites als Reddit toegankelijker.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Brakka Mang zei:
Ik denk dat er meer websites evenals youtube genoeg info geven over hoe dit te doen. En als mensen willen shotten dan doen ze het toch wel. Dat het een heel secuur proces is etc etc is inderdaad zo maar grof gezegd in de jaren zeventig/tachtig werd er genoeg in het wilde weg gespoten zonder degelijke informatievoorziening en volgens mij is het iedereen toen ook aardig goed gelukt 😜

Is het zo dat pluggen hetzelfde effect geeft als shotten? Heb beiden nooit gedaan maar door de stelling hierboven nu wel benieuwd if dit idd zo is...zou dan mijns inziens veel veiliger zijn dan met naalden prutsen en das wel een flinke harm-reduction dan voor mensen die denken dat spuiten de ultieme high geeft..
Klik om te vergroten...
Pluggen is na IV de meest efficiënte manier van toedienen voor vele drugs.

IMG_1283.png
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik denk dat er meer websites evenals youtube genoeg info geven over hoe dit te doen. En als mensen willen shotten dan doen ze het toch wel. Dat het een heel secuur proces is etc etc is inderdaad zo maar grof gezegd in de jaren zeventig/tachtig werd er genoeg in het wilde weg gespoten zonder degelijke informatievoorziening en volgens mij is het iedereen toen ook aardig goed gelukt 😜

Is het zo dat pluggen hetzelfde effect geeft als shotten? Heb beiden nooit gedaan maar door de stelling hierboven nu wel benieuwd if dit idd zo is...zou dan mijns inziens veel veiliger zijn dan met naalden prutsen en das wel een flinke harm-reduction dan voor mensen die denken dat spuiten de ultieme high geeft..
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Paranoize. zei:
Je hebt gewoon gelijk hoor maat, het is gewoon een belangrijk onderdeel van drugsforum maar in Nederland is het gwn zo'n taboe en weinig drugsgebruikers shotten denk dat de forum leiding er daarom zo terughoudend in is, plus ze hebben zelf de kennis en ervaring niet....

Gemiddelde gebruik van een DF moderator is een kopje thee.... En das niet erg, maar wel facts
Klik om te vergroten...
Volgens mij is drugs injecteren niet alleen in Nederland niet heel gebruikelijk. Dat dut zo is ontstaan komt voornamelijk door de heroïne epidemie toendertijd, niet alleen in nederland maar in de gehele westerse wereld. Naalden zijn voor velen toch een stap te ver, welke drugs er ook in zit, dat heeft weinig met taboes te maken lijkt mij.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snuffelaar zei:
Pluggen is na IV de meest efficiënte manier van toedienen voor vele drugs.

Bekijk bijlage 55810
Klik om te vergroten...
Dankuwel
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Brakka Mang zei:
zou dan mijns inziens veel veiliger zijn dan met naalden prutsen en das wel een flinke harm-reduction dan voor mensen die denken dat spuiten de ultieme high geeft..
Klik om te vergroten...

Precies! En daarom denk ik dat we hier op het forum het beter kunnen houden bij een goede guide 'hoe te pluggen'.
Dat scheelt een hoop abcessen, gesloopte aders en meer van dat.

Al zijn er een paar middelen die IV net wel iets harder zijn dan pluggen. Maar de risks wegen niet op tegen de rewards imo.

En er zijn ook een aantal middelen die ik IV zelfs heel a-relaxed vond. Cocaïne en ketamine bijvoorbeeld. Maargoed, dat is misschien persoonlijk.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
LucidLucy zei:
Precies! En daarom denk ik dat we hier op het forum het beter kunnen houden bij een goede guide 'hoe te pluggen'.
Dat scheelt een hoop abcessen, gesloopte aders en meer van dat.

Al zijn er een paar middelen die IV net wel iets harder zijn dan pluggen. Maar de risks wegen niet op tegen de rewards imo.

En er zijn ook een aantal middelen die ik IV zelfs heel a-relaxed vond. Cocaïne en ketamine bijvoorbeeld. Maargoed, dat is misschien persoonlijk.
Klik om te vergroten...
Enkele specialen zijn 3-MMA dat aanvoelt als aars tabasco en 2-MMC dat je darm dampen laat ruiken naar een verlaten drugslab kelder.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Snuffelaar zei:
Enkele specialen zijn 3-MMA dat aanvoelt als aars tabasco en 2-MMC dat je darm dampen laat ruiken naar een verlaten drugslab kelder.
Klik om te vergroten...
Ik neem aan dat je dat dan voornamelijk moet gebruiken de dag voordat je bijvoorbeeld kerstdiner bij je schoonouders hebt 🤣
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Snuffelaar zei:
Enkele specialen zijn 3-MMA dat aanvoelt als aars tabasco en 2-MMC dat je darm dampen laat ruiken naar een verlaten drugslab kelder.
Klik om te vergroten...

6-apb dan 😂

Holy shit dat is rennen naar de plee. Het is echt topsport om dat lang genoeg binnen te houden om te zorgen dat het inslaat.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#15
Paranoize. zei:
Gemiddelde gebruik van een DF moderator is een kopje thee.... En das niet erg, maar wel facts
Klik om te vergroten...
Jeetje ik wist niet dat iemand bij mij thuis mijn drugsgebruik aan het noteren en bereken was.🧐

Volgens mij gebruiken alle DF-mods wel eens wat. Iedereen met zijn/haar eigen voorkeur en frequentie maar het een “feit” noemen dat we geen drugs gebruiken is niet alleen onjuist maar ook een beetje makkelijk. Van meerdere mods zijn tripreports te vinden op dit forum waaruit duidelijk blijkt dat we wel degelijk eigen ervaringen met drugs hebben.

Anyways… vanavond kom ik niet verder dan een kop gemberthee. Dat is wel echt een feit 😜
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Eik zei:
Jeetje ik wist niet dat iemand bij mij thuis mijn drugsgebruik aan het noteren en bereken was.🧐

Volgens mij gebruiken alle DF-mods wel eens wat. Iedereen met zijn/haar eigen voorkeur en frequentie maar het een “feit” noemen dat we geen drugs gebruiken is niet alleen onjuist maar ook een beetje makkelijk. Van meerdere mods zijn tripreports te vinden op dit forum waaruit duidelijk blijkt dat we wel degelijk eigen ervaringen met drugs hebben.

Anyways… vanavond kom ik niet verder dan een kop gemberthee. Dat is wel echt een feit 😜
Klik om te vergroten...
Ik overdreef ook wel een beetje 😂
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
LucidLucy zei:
Plug het spul. Geeft bijna hetzelfde effect, maar is vele malen veiliger!
Klik om te vergroten...
Dit. Dan hoef je je ook niet zo'n zorgen te maken om bindmiddel.
A
AdhdoremiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kan iemand me uitleggen hoe je Oxicontin oplost om te injecteren? Ik los het momenteel op in water van Braun, vroeg me af of dit de juiste manier is.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Lijkt me niet heel handig om bindmiddel uit pillen mee te injecteren. Die zou ik toch maar erg goed afscheiden uit je injectie vloeistof.

Als je niet weet hoe, moet je je hier ook niet aan wagen. Ik heb er wel ideeën bij, maar gezien dit een forum is over harm reduction, ga ik me daar niet aan wagen.

Plug het spul. Geeft bijna hetzelfde effect, maar is vele malen veiliger!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Adhdoremi zei:
Kan iemand me uitleggen hoe je Oxicontin oplost om te injecteren? Ik los het momenteel op in water van Braun, vroeg me af of dit de juiste manier is.
Klik om te vergroten...
Als je trouwens dit soort water gebruikt voor injecties is dat wel een aardige keus (voor zover injecteren een aardige keus kan zijn). Dat is namelijk een fysiologische zoutoplossing, waardoor je minder kans loopt op beschadigingen aan de aderen (of erger).

Geen resultaten. | B. Braun

Alsnog kan je veel beter pluggen. Kost minder moeite, veroorzaakt véél minder kans op infecties, en als je het goed doet dan houd je er ook geen wondjes aan over (die je steeds weer openhaalt zodat er abcessen en ingestortte aders kunnen ontstaan).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."