Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMorfine over de datum

Morfine over de datum

28 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mezelf zei:
Ja dat is wel 1 van de werkingen haha. Maar morfine werkt oraal niet zo goed. De bioavailability is oraal erg laag als ik me goed herinner..
Klik om te vergroten...
Oh vandaar ik heb er een aantal op en werken niet heel goed meer.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mezelf zei:
Ja dat is wel 1 van de werkingen haha. Maar morfine werkt oraal niet zo goed. De bioavailability is oraal erg laag als ik me goed herinner..
Klik om te vergroten...
Oh vandaar wordt er wel high van.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mcrazy zei:
Hallo mensjes,

Ik heb dus morfine tabletten over de datum. 1 pak uit 2022 en eentje 2021, kan ik dit nog gebruiken?

Ik hoor het graag van jullie.

Fijne avond,

🥰🥰🥰
Klik om te vergroten...
Oké update. Heb nu 1 strip van 10mg en 10 pillen van 2022 genomen en merk ook vrij weinig. Wel moe en kan niet helder uit mn ogen kijkdn.😊😊😊😊
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mcrazy zei:
Nouuuuu die van 2021, voel ik langzaam opkomen. Nog nie helemaal hoe ik het verwacht, maar wel oké. Misschien heeft het even tijd nodig om in te werken. Heb nu 6 tabletjes van 10 mg op.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat pillen sowieso minder snel en echt wauw inwerken, dan vloeistof per injectie, pleisters,...I guess.

Ik vond bij vb Tramadol giga verschil qua (in)werking tussen enerzijds oraal pillen en vloeistof. De pillen werken veel te traag ivm de vloeistof, de vloeistof is veel effectiever, zowel bij echte pijnbestrijding als puur recreatief voor roes.
Mezelf zei:
Ja dat is wel 1 van de werkingen haha. Maar morfine werkt oraal niet zo goed. De bioavailability is oraal erg laag als ik me goed herinner..
Klik om te vergroten...
Dit dacht ik dus ook, dat morfine per injecties of pleisters effectiever is, directer in het bloed.

Is morfine gewoon ook niet minder voor recreatief gebruik. Wat jij ook zegt mbt het slaap-effect, dat is dacht ik ook na pijnstilling, juist het effect van morfine.

Bij Tramadol (vloeistof 200-400mg) had ik juist chille, zekere gelukzalige roes van 4 à 5u en helemaal geen slaap-effect, integendeel, na die roes nog eerder wat jeukende en rusteloze benen.

Ik dacht ook dat 2 andere zeer bekende opioïden/morfine-achtige medicatie zijnde enerzijds Fentanyl, dat ook meer recreatief/vr de roes te gebruiken is.
En Oxycodon beduidend minder vr recreatief gebruik? Als ik het goed heb?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nihilist88 zei:
En Oxycodon beduidend minder vr recreatief gebruik? Als ik het goed heb?
Klik om te vergroten...
Ik prefereer oxy boven bijvoorbeeld heroine. Van hero val ik, vanaf dat dosis lekker aanvoelt, alleen maar in slaap. Van oxy word k actief chill zeg maar net als van ODSMT alleen van oxy nog wat meer euforie maar wel weer korter. Maar dus zeker verslavend haha dus heb vooral oxy niet echt vaak in huis
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Mezelf zei:
Ik prefereer oxy boven bijvoorbeeld heroine. Van hero val ik, vanaf dat dosis lekker aanvoelt, alleen maar in slaap. Van oxy word k actief chill zeg maar net als van ODSMT alleen van oxy nog wat meer euforie maar wel weer korter. Maar dus zeker verslavend haha dus heb vooral oxy niet echt vaak in huis
Klik om te vergroten...
Heb er zelf geen ervaringen mee, maar dan zat ik met Oxydon totaal verkeerd qua effecten. Ja mbt O-DSMT, ondanks dat het een metaboliet van het medicijn Tramadol is, by far het slechtste wat ik al binnen heb gehad (staat hier al meermaals beschreven) en hierdoor ook geen Tramadol meer genomen. Dus kan ik het vergelijken met kortere euforische Tramadol-roes? Ach, als ik Tramadol hier al volledig links laat liggen, de rest uit die nest van opioïden boeit me al helemaal niet eigenlijk:wink:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik moet gelijk aan The Wolf of Wall Street denken en de Qualudes 🤣

Zullen idd vast nog wel werken alleen werking kan minder sterk zijn. Mits goed verpakt. Zou hier iig niet van uitgaan en er gelijk 5 in je mik douwen🤣
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Brakka Mang zei:
Ik moet gelijk aan The Wolf of Wall Street denken en de Qualudes 🤣

Zullen idd vast nog wel werken alleen werking kan minder sterk zijn. Mits goed verpakt. Zou hier iig niet van uitgaan en er gelijk 5 in je mik douwen🤣
Klik om te vergroten...
Hahahahaha... uhmmm heb 90 morfine tabletten in een week op gekregen. Werking was idd wel minder ja. Vandaar.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hallo mensjes,

Ik heb dus morfine tabletten over de datum. 1 pak uit 2022 en eentje 2021, kan ik dit nog gebruiken?

Ik hoor het graag van jullie.

Fijne avond,

🥰🥰🥰
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mcrazy zei:
Hallo mensjes,

Ik heb dus morfine tabletten over de datum. 1 pak uit 2022 en eentje 2021, kan ik dit nog gebruiken?

Ik hoor het graag van jullie.

Fijne avond,

🥰🥰🥰
Klik om te vergroten...
Als het nog in de blisterverpakking varpakking zit zal het nog wel werken.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mcrazy zei:
Hallo mensjes,

Ik heb dus morfine tabletten over de datum. 1 pak uit 2022 en eentje 2021, kan ik dit nog gebruiken?

Ik hoor het graag van jullie.

Fijne avond,

🥰🥰🥰
Klik om te vergroten...
Over 10 jaar nog ... als het inderdaad maar luchtdichtverpakt is.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Wat is de reden dat je morfine wil gebruiken, echt tegen pijn of puur recreatief?

Da's zeker nog bruikbaar, al zeker die uit 2022, meeste medicatie dat 1 à 2j over datum is, verliest hoogstens qua sterkte, maar niet dat die medicatie plots gevaarlijker is.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nihilist88 zei:
Wat is de reden dat je morfine wil gebruiken, echt tegen pijn of puur recreatief?

Da's zeker nog bruikbaar, al zeker die uit 2022, meeste medicatie dat 1 à 2j over datum is, verliest hoogstens qua sterkte, maar niet dat die medicatie plots gevaarlijker is.
Klik om te vergroten...
Recreatief, ja dat dacht ik dus ook. Ik had ook quetipine over de datum en de sterkte was minder. Maar voor de rest werkte het nog prima als ik twee tabletjes nam inplaats van 1. Alleen ik zag op internet dat er stoffen in kunnen zitten in medicatie die over de datum schadelijk kunnen worden voor organen.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mezelf zei:
Over 10 jaar nog ... als het inderdaad maar luchtdichtverpakt is.
Klik om te vergroten...
Jaa het is helemaal luchtdicht.
M
McrazyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Heb daar eventueel ook bronnen van want dat heb ik nog niet echt gehoord maar zou ik wel graag meer over willen weten als dat echt zo is.
Klik om te vergroten...
www.medapp.nl

Medicijnen over datum - MedApp

Medicijnen over datum zijn niet meer te gebruiken. Logisch, zou je zeggen, maar dat beseft niet iedereen. Gebruik jij regelmatig geneesmiddelen en vind je het soms lastig om rekening te houden met de houdbaarheid van medicijnen? Hier vind je de juiste informatie. Waar vind ik de houdbaarheid van...
www.medapp.nl www.medapp.nl

Hier heb ik het gelezen. Daarom ben ik zo huiverig. Heb nu wel 90 morfine pillen over de datum van 2022 en 2021. Je zou zeggen zonde om nie te gebruiken 🤣
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mcrazy zei:
Recreatief, ja dat dacht ik dus ook. Ik had ook quetipine over de datum en de sterkte was minder. Maar voor de rest werkte het nog prima als ik twee tabletjes nam inplaats van 1. Alleen ik zag op internet dat er stoffen in kunnen zitten in medicatie die over de datum schadelijk kunnen worden voor organen.
Klik om te vergroten...
Owké, zelf 0 ervaring met morfine, wel met Tramadol, vond ik leuke roes, mr uiteindelijk meer stim gebruiker, met resultaat onaangeroerd flesje Tramadol en vol doosje 50mg pillen dat hier ligt n echt nul zin erin.
Heb dit ook hier met Quetiapine (vervaldatum 2022) en Mirtazapine (2021), werd vaker voorgeschreven, maar gebruik ze al meerdere jaren totaal niet meer voor wat ze dienen (bipolaire), maar echt zeer sporadisch als slaappil. En laatste doosje Mirtazapine was 30mg en 100pcs, die halveer ik vaak nog eens, dus ja het werk nog perfect, waarvoor ik het gebruik. Mijn huisarts zé zelfs dat dat geen kwaad kon.

Hierboven zeggen ze zelfs 10j😅
Ook afhankelijk vd bewaring e, waar velen hun medicijnen bewaren in de badkamer, wat ik kei onlogisch vind, is net de meest schommelende, warmste en vochtige ruimte.
Mja er zullen misschien wel medicijnen zijn waarmee je hier voorzichtiger mee moet zijn. Op voorhand vr desbetreffende medicatie nodig informatie inwinnen, maar echt jaar of 2 gaat da nihil zijn se.

Laat maar iets weten wat je ervaring was?😉
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nihilist88 zei:
Owké, zelf 0 ervaring met morfine, wel met Tramadol, vond ik leuke roes, mr uiteindelijk meer stim gebruiker, met resultaat onaangeroerd flesje Tramadol en vol doosje 50mg pillen dat hier ligt n echt nul zin erin.
Heb dit ook hier met Quetiapine (vervaldatum 2022) en Mirtazapine (2021), werd vaker voorgeschreven, maar gebruik ze al meerdere jaren totaal niet meer voor wat ze dienen (bipolaire), maar echt zeer sporadisch als slaappil. En laatste doosje Mirtazapine was 30mg en 100pcs, die halveer ik vaak nog eens, dus ja het werk nog perfect, waarvoor ik het gebruik. Mijn huisarts zé zelfs dat dat geen kwaad kon.

Hierboven zeggen ze zelfs 10j😅
Ook afhankelijk vd bewaring e, waar velen hun medicijnen bewaren in de badkamer, wat ik kei onlogisch vind, is net de meest schommelende, warmste en vochtige ruimte.
Mja er zullen misschien wel medicijnen zijn waarmee je hier voorzichtiger mee moet zijn. Op voorhand vr desbetreffende medicatie nodig informatie inwinnen, maar echt jaar of 2 gaat da nihil zijn se.

Laat maar iets weten wat je ervaring was?😉
Klik om te vergroten...
Ja ik heb onderhand met zoveel middelen gehad (heb je nou eenmaal als je al zeg 25 jaar van alles verzameld maar niet van alles opmaakt) dat ik wel eens iets nam van 10 jaar of meer en dat werkte nog zoals ik me van 10 jaar terug kon herinneren. Zelfs eens een 20 jaar oude DMT teruggevonden wat in een goedkoop plactic potje zat en zelfs voor zeker 10jaar in een schuur heeft gelegen. Maar wel droog, donker en praktisch luchtdicht. Nou... die werkt nog steeds als een trein hoor whaha en ik heb het geweten !! 🤪

Maar ook Tramadol wat zeker 5 a 8 jaar over datum heb ik genomen en kon echt niet merken dat de werking minder was. Zelfs wiet van meer dan 4 a 5 jaar oud of mijn 4-AcO-DMT wat ik zeker >20 jaar terug gekocht heb eens toen in redelijk wat grammen werkt echt nog perfect. Gedroogde paddo van meerdere jaren oud dat nog gewoon werkte waar ik wat van schrok haha... Maar ook dit alles dus wel droog, donker en min of meer luchtdicht!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mcrazy zei:
Recreatief, ja dat dacht ik dus ook. Ik had ook quetipine over de datum en de sterkte was minder. Maar voor de rest werkte het nog prima als ik twee tabletjes nam inplaats van 1. Alleen ik zag op internet dat er stoffen in kunnen zitten in medicatie die over de datum schadelijk kunnen worden voor organen.
Klik om te vergroten...
Heb daar eventueel ook bronnen van want dat heb ik nog niet echt gehoord maar zou ik wel graag meer over willen weten als dat echt zo is.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mezelf zei:
Ja ik heb onderhand met zoveel middelen gehad (heb je nou eenmaal als je al zeg 25 jaar van alles verzameld maar niet van alles opmaakt) dat ik wel eens iets nam van 10 jaar of meer en dat werkte nog zoals ik me van 10 jaar terug kon herinneren. Zelfs eens een 20 jaar oude DMT teruggevonden wat in een goedkoop plactic potje zat en zelfs voor zeker 10jaar in een schuur heeft gelegen. Maar wel droog, donker en praktisch luchtdicht. Nou... die werkt nog steeds als een trein hoor whaha en ik heb het geweten !! 🤪

Maar ook Tramadol wat zeker 5 a 8 jaar over datum heb ik genomen en kon echt niet merken dat de werking minder was. Zelfs wiet van meer dan 4 a 5 jaar oud of mijn 4-AcO-DMT wat ik zeker >20 jaar terug gekocht heb eens toen in redelijk wat grammen werkt echt nog perfect. Gedroogde paddo van meerdere jaren oud dat nog gewoon werkte waar ik wat van schrok haha... Maar ook dit alles dus wel droog, donker en min of meer luchtdicht!
Klik om te vergroten...
Haha ja logisch da je over dergelijke tijdspanne zoveel verschillende middelen, zowel drugs als voorgeschreven medicatie in handen krijgt en het ene middel gaat er al sneller door dan het andere.

Met DMT nul ervaring, maar zie, als je da na zoveel jaren ergens op godvergeten plaats terugvindt en effect nog top is, vet meegenomen. Ook bij die andere middelen, je zegt het, vooral droog, donker en quasi luchtdicht, dat doet het hem toch ook wel.

Ja met gedroogde paddo's zelf ervaren, echt vond da onderin doosje, waar ook nog zakjes wiet, Salvia Divinorum, Kratom, pijpjes en nog zaken lag, vooral dus stuff da ik amper of zelden deed, door minder mn ding. Lagen daar toch nog gedroogde paddo's in, ik denk toch wel 3j, maar in luchtdicht zakje en donker en droog, daar ik toen zeker ook LSD en magic truffs nam, was ik wel nieuwsgierig of deze paddo's nog iets konden betekenen en ik was ook best verrast vd werking, was volwaardige trip.

Ja die Tramadol zowel de vloeistof als pillen zijn nog goe tot 2024, ga da sowieso ni wegdoen, ook al wasda al van 2021, kan misschien nog goe van pas komen, daar ik echt ferm into stims zit en als ik da vb ga terugschroeven, da een Tramadol-roesje msschn wel kan helpen 😉

Met poeders zit ge sowieso wel beperkter qua houdbaarheid, eens geopend.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mcrazy zei:
Hallo mensjes,

Ik heb dus morfine tabletten over de datum. 1 pak uit 2022 en eentje 2021, kan ik dit nog gebruiken?

Ik hoor het graag van jullie.

Fijne avond,

🥰🥰🥰
Klik om te vergroten...
Ik wil ze wel voor je testen 🤣

Nee, serieus. Als ze netjes bewaard zijn, dus droog en redelijk koel, dan zijn ze echt nog wel prima te gebruiken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."