Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAanbevolen dosering Dexamfetamine

Aanbevolen dosering Dexamfetamine

35 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#1
70 mg dex laat mijn nekhaartjes amper kietelen.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb even gezocht in oudere topics, maar vind eigenlijk veel verschillende adviezen/ervaringen. Ik heb zo'n 20 pilletjes Dexamfetamine (2,5mg per stuk) kunnen bemachtigen. Ik heb geen ADHD ofzo, dus het is puur voor recreatief gebruik, en met name om het verschil met gewone speed eens te ervaren.
Ik heb inmiddels best redelijke ervaring met "gewone" speed, dus wat zou jullie advies zijn? Ik denk zo rond de 25mg, zit ik dan redelijk goed, of zou ik best wat hoger kunnen gaan voor een goede vergelijking?
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#3
ieder persoon is anders en reageert anders. begin laag en bouw langzaam op, vanzelf zit je op het gewenste effect.

Ga je het trouwens gebruiken om te leren of puur voor de speed achtige effecten? Want anders zou ik het lekker bij speed en coke houden
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kreeg het een soort van "in mijn schoot geworpen", was er niet eens naar op zoek dus dacht misschien eens leuk om verschil met gewone speed te kunnen merken. Dus ik zoek wel de speed achtige effecten ja maar zie het wel als experiment, ik ben niet van plan ze hierna nog te gaan gebruiken in plaats van gewone speed ofzo. :)
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
https://psychonautwiki.org/wiki/Amphetamine
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dex is ontzettend potent, dus je hoeft niet meteen de helft van je pillen op te snoepen. Hoewel 25mg best leuk en goed te doen is, haal je er meer uit als je zo'n dosering voor de laatste keer bewaard.

10 of 15mg geeft al een duidelijk effect, en uiteraard kun je altijd meer nemen als het nog wat mild is.

Dex is voor recreatief gebruik ook best de moeite waard vind ik persoonlijk, alleen jammer dat het zo duur is. Het lijkt erg op speed, alleen vind ik het persoonlijk net wat euforischer en is mist de ontzettende energie van speed.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#7
SanneBanne zei:
Dus ik zoek wel de speed achtige effecten ja maar zie het wel als experiment, ik ben niet van plan ze hierna nog te gaan gebruiken in plaats van gewone speed ofzo. :confused:mile:
Klik om te vergroten...
Dexamfetamine is in principe amfetamine hé. Het is wel mijn favoriete zowel recreatieve als functionele stimulant, erg leuk stofje. Dexamfetamine heeft relatief een iets hogere dopamine affiniteit en iets lagere noradrenaline affiniteit.

Dit vertaalt zich in dat dexamfetamine minder fysiek stimulerend is, minder invloed heeft op bloeddruk en hartslag, minder eetlust onderdrukkend, meer mentale rust en dus minder bijwerkingen en kater. Dexamfetamine kun je dan ook hoger doseren voordat het lichamelijk taxerend aanvoelt dan racemaat amfetamine.

Zelf had ik 10mg capsules op recept waarvan ik er wel eens 2 nam (20mg) voor functionele toepassing, ik heb echter een aardige tolerantie opgebouwd over de jaren. Maar 15mg (of 30mg :tongueout:) zul je wel overleven als je amfetamine al gewend bent. Zelf had ik recent nog een kokertje vol met de standaard 2,5mg dexamfetamine tabletjes (dezelfde als Medikinet methylfenidaat) maar die zijn eigenlijk wel vrij laag gedoseerd als je het mij vraagt. Maar zou gewoon langzaam aan de dosering opbouwen en beetje zelf nagaan hoe de dosering aanvoelt, verschilt vaak vrij sterk per persoon, dexamfetamine is echter relatief wel vergevingsgezind.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mja ik nam 70 mg en tvoelde als nkortstondig peplijntje, voordelen waren geen hoge bloeddruk of hartkloppingen
nog steeds nvlezige mooi doorbloede piemel meedragend in al je dolle verplaatsingen
Maar had het gedaan in een periode van hoge straatpeptolerantie, dus tverdiend een herkansing
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmm van dex neem ik meestal niet zo veel, want als ik iets sterkers wil dan neem ik liever gewoon pep. Dan dex júist om wel even iets extra te hebben maar niet te hard van stapel te lopen. Dus voorheen 2 of 3 pilletjes, weet alleen de mg's even niet? 2,5 geloof ik?
c
chameyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vond 30mg lekker
Weet nog de eerzte keer dat ik dat deed

Werd botergeil. Zo erg dat iemand anders naar de winkel moest omdat ik zelf niet kon gan.
Maar ondanks pauzes, is de euforie altijd terug gekomen maar die geilheid is niet meer opgekomen haha Iets met rechtsdraaiende isomeren? Maar niet meer ervaren helaas.

30mg, Dex. .. Vond ik lekker en dan achteraf 4 of 6mg Flunitrazepam met alcohol. Val je goed in slaap en je wordt (raar maar waar ) al na 4uurtjes, licht euforisch wakker. En super uitgerust.

Volgens mij beetje late reactie dit haha, maar ik ben mn ei, kwijt
c
chameyLid
01-01-2024, 00:00
#11
lysergic bink zei:
70 mg dex laat mijn nekhaartjes amper kietelen.
Klik om te vergroten...

Stel dat ik nu niks merk van 50mg Dex, kan ik er dan rustig 20 bijnemen zonder problemen? Ondanks hoge hartslag... . Hoef je je daar nooit zorgen om te maken? Ik was altijd wel blij dat ik iets voelde van 20mg. Vond het altijdyzo rot voor mensen die bij 100mg niks voelde. Ik dacht dan altijd " ben ik even blij dat mn lichaam reageerd op 20mg, zo gaat mn voorraad langer mee EN ik voel me lekker.

Maar die tijd is voorbij, maar waar ik maar niet tolerant voor word is die hoge hartslag. Soms onregelmatig en bonkt soms heel hard lijkt het of slaat over. Dat temper ik met 2 of 3mg Haldol. Maar die idiote hartslag is niet heel bedreigend?
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#12
chamey zei:
Stel dat ik nu niks merk van 50mg Dex, kan ik er dan rustig 20 bijnemen zonder problemen? Ondanks hoge hartslag... . Hoef je je daar nooit zorgen om te maken? Ik was altijd wel blij dat ik iets voelde van 20mg. Vond het altijdyzo rot voor mensen die bij 100mg niks voelde. Ik dacht dan altijd " ben ik even blij dat mn lichaam reageerd op 20mg, zo gaat mn voorraad langer mee EN ik voel me lekker.

Maar die tijd is voorbij, maar waar ik maar niet tolerant voor word is die hoge hartslag. Soms onregelmatig en bonkt soms heel hard lijkt het of slaat over. Dat temper ik met 2 of 3mg Haldol. Maar die idiote hartslag is niet heel bedreigend?
Klik om te vergroten...

Voor de volledigheid had ik er moeten bij vermelden.
Dat ik toen een full on junk periode had met speed
Die avond van die 70 mg dex ben ik nog om verse straatspeed gereden,
en daar nog dagen en dagen zitten doorsnuiven en slikken.
Als ik lees hoe lekker die 30 op jou werkt, zou ik zeker nog niet te snel richting mijn doseringen gaan.
Ik nam toen al npaar maand minstens een 750 mg a 1 gr schone speed per dag.
Ben er nu amper van hersteld maanden later lol , maar de LSD doet wonderen voor de ziel,
en om het allemaal een mooie plaats te geven.
Ik heb hier zeker lessen uit getrokken , zeeer zeker.

PS Als ik nu nog zou speed nemen wat twijfelachtig is, zou ik zeker ook dex opteren, maar 50 mg ofzo, maar ik ben groot en zwaar en heb speed zo misbruikt dat die lichte aanbevolen dosissen nooit werken ,jammergenoeg; als ik al geil zou zijn bij 30 , godverdomme wat zou ik dan niet uitvreten op hogere dosissen zonder tolerantie.
Mijn tere zieltje wil het niet weten mwoehahahahahahahaha.
c
chameyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychedelibee zei:
Dex is ontzettend potent, dus je hoeft niet meteen de helft van je pillen op te snoepen. Hoewel 25mg best leuk en goed te doen is, haal je er meer uit als je zo'n dosering voor de laatste keer bewaard.

10 of 15mg geeft al een duidelijk effect, en uiteraard kun je altijd meer nemen als het nog wat mild is.

Dex is voor recreatief gebruik ook best de moeite waard vind ik persoonlijk, alleen jammer dat het zo duur is. Het lijkt erg op speed, alleen vind ik het persoonlijk net wat euforischer en is mist de ontzettende energie van speed.
Klik om te vergroten...


Haha was duur. Doet me denken aan mijn jaaraanvraag Dex, had mn eigen risico al opgemaakt en Wilde die voor volgend jaar uitsparen. Zei tegen mn huisarts dat ik een jaar naar St Maarten ging. Kreeg voor een jaar, 96 potjes Dex en 12 dozen Rohypnol en 96 dozen methylfenidaat. Mijn vrouw zei tegen me " nu kan je binnen dit jaar niet naar je huisarts gaan want je zit zogenaamd in St Maarten. Twee weken later ontstond die oorkaan op St Maarten.

Had ik even een mooi verhaal waarom ik niet kon gaan. Dex is ook wel langer houdbaar dan methyl, maar het is zelfs met Benzos lastig in slaap te komen op een hoge dosis Dex, die je 5uur daarvoor, hebt ingenomen
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#14
zo godverdomme,
die arts wil ik ook wel, mijn arts schrijft me alle olifantenmiddelen.
Behalve rohypnol, dit ligt in België gevoelig door de affaire Dutroux,
96 potjes dat is misschien een goed idee om een soort stoet te organiseren op een drugsforumhappening,
en kan jij met een mooie rieten mand, maar gooien, en wij maar grabbelen,
en her en daar een oog uitporren met onze pinnige ellebogen.
Lekker thuiskomen met uitpuilende zakken vol dex en rooie knol.
Daar bouw je wel een feestje mee!!!!
vraag eens aan @Tijdloos of het niet mag een medicatieoverschot wegwerken door middel van een soort reclamestoet op de happening !
wat een stunt zou dit zijn,
of ga je me nu vertellen dat je al al die potjes soldaat gemaakt hebtsubco.jpg ?

dit is net wat het forum nodig heeft een stunt!
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik vrees dat je nu van veel leden dickpics zal krijgen met deze melding !!!

ja die dex zou ik wel lusten ja, maar rohypnol zou maar voor een enkel experiment zijn, ...
nuja heb gelukkig wel voor alles mijn connecties, anders was ik nu misschien ook een dick pics aan het nemen voor die doosjes te bemachtigen hahahahaha

c
chameyLid
01-01-2024, 00:00
#16
lysergic bink zei:
zo godverdomme,
die arts wil ik ook wel, mijn arts schrijft me alle olifantenmiddelen.
Behalve rohypnol, dit ligt in België gevoelig door de affaire Dutroux,
96 potjes dat is misschien een goed idee om een soort stoet te organiseren op een drugsforumhappening,
en kan jij met een mooie rieten mand, maar gooien, en wij maar grabbelen,
en her en daar een oog uitporren met onze pinnige ellebogen.
Lekker thuiskomen met uitpuilende zakken vol dex en rooie knol.
Daar bouw je wel een feestje mee!!!!
vraag eens aan @Tijdloos of het niet mag een medicatieoverschot wegwerken door middel van een soort reclamestoet op de happening !
wat een stunt zou dit zijn,
of ga je me nu vertellen dat je al al die potjes soldaat gemaakt hebtBekijk bijlage 2992 ?

dit is net wat het forum nodig heeft een stunt!
Klik om te vergroten...


Nee hoor. Heb ze sinds Oktober vorig jaar. Heb nog 70 dozen methyl en 81 potjes Dex. Mijn huisarts werkte in zijn praktijk en ik een etage lager, in de apotheek als bereider. Hij zag me wel als betrouwbaar persoon en schreef alles voor Wat ik vroeg. Want? ?? ? Ik overlegde zogenaamd alles met collegas en onder werktijd zocht ik naar papers voor het upreguleren van D2 receptoren. Ik vond hoe dat kon en kreeg netjes de middeltjes voorgeschreven. Lol. Ben nu al jaren weg daar.

Goede oude tijd
Maar veel of weinig pillen. Tolerantie blijft een issue. Bij benzos blijft die tolerantie nog net iets langer .
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#17
chamey zei:
Nee hoor. Heb ze sinds Oktober vorig jaar. Heb nog 70 dozen methyl en 81 potjes Dex. Mijn huisarts werkte in zijn praktijk en ik een etage lager, in de apotheek als bereider. Hij zag me wel als betrouwbaar persoon en schreef alles voor Wat ik vroeg. Want? ?? ? Ik overlegde zogenaamd alles met collegas en onder werktijd zocht ik naar papers voor het upreguleren van D2 receptoren. Ik vond hoe dat kon en kreeg netjes de middeltjes voorgeschreven. Lol

Goede oude tijd
Maar veel of weinig pillen. Tolerantie blijft een issue. Bij benzos blijft die tolerantie nog net iets langer .
Klik om te vergroten...

tolerantie blijft met alles een bitch.
Heb nu withdrawl bovenop withdrawl middenin een intense winter beleefd.(eerst speed , dan benzo's)
En je houd er een beetje een SM kantje aan over, plezier uit het leed.
Zo heb ik ik in mijn withdrawl nog fors wat acid geslikt om het allemaal wat op te krikken.
En om mezelf een lesje te leren,
zwaar tegen men zin lig ik nu aan de opiaten, en surprise surprise, vind het per toeval weer fijn.
Het heeft me dat aangenaam verdoofde wat een joint me ooit schonk die oxy.
Loopt jouw gebruik dan niet uit de hand met zo'n arsenaal in het badkamerkastje? of nachtkastje.
c
chameyLid
01-01-2024, 00:00
#18
lysergic bink zei:
ik vrees dat je nu van veel leden dickpics zal krijgen met deze melding !!!

ja die dex zou ik wel lusten ja, maar rohypnol zou maar voor een enkel experiment zijn, ...
nuja heb gelukkig wel voor alles mijn connecties, anders was ik nu misschien ook een dick pics aan het nemen voor die doosjes te bemachtigen hahahahaha

Klik om te vergroten...
Welk experiment dan?
c
chameyLid
01-01-2024, 00:00
#19
lysergic bink zei:
tolerantie blijft met alles een bitch.
Heb nu withdrawl bovenop withdrawl middenin een intense winter beleefd.(eerst speed , dan benzo's)
En je houd er een beetje een SM kantje aan over, plezier uit het leed.
Zo heb ik ik in mijn withdrawl nog fors wat acid geslikt om het allemaal wat op te krikken.
En om mezelf een lesje te leren,
zwaar tegen men zin lig ik nu aan de opiaten, en surprise surprise, vind het per toeval weer fijn.
Het heeft me dat aangenaam verdoofde wat een joint me ooit schonk die oxy.
Loopt jouw gebruik dan niet uit de hand met zo'n arsenaal in het badkamerkastje? of nachtkastje.
Klik om te vergroten...

Loopt zeker uit de hand. ( op je voeding letten, want was na 4maanden, 8kg, afgevallen) Ze noemde me de Escobar uit de Apotheek. Ik slikte het in plaats van 1x open zaterdag, iedere dag meerdere malen. Totdat het niet meer werkte en als je toch doorgaatywordty je zeer prikkelbaar en sadistisch

Dan besloot ik er van af te blijven maar als ik aan div lichamelijke kenmerken, merkte dat mijn dopamine systeemy intact was, ging ik weer. Het was een zak vol temptation op de koelkast. Maar had vroeger het dubbele liggen want huisarts schreef me mn dagelijkse pillen voor maar wist niet dat een psycholoog (waar ik heen moest voor mn Add , een machtiging had verstuurd welke een jaar liep voor 50mg Methyl retard, 20md Dex retard, 10mg Dex/methyl.

Dat kreeg ik ook nog via de post van de regenboog apotheek
c
chameyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nu zit ik sinds vandaag op een punt dat ik nieteens een moodlift ervaar na uhhmmmm. Alles wat ik heb geslikt.
Bij tolerantie voelde ik nog iets, maar nu niks meer. Hoop niet dat dit te maken heeft met mijn experiment maar vind het wel vreemd.

Ik zei tegen mn arts dat ik mijn d2 receptoren wilde upreguleren. Na zoeken in papers op pub med en het benaderen van emailadressen die vermeld stonden kwam ik in contact met een arts genaamd Philip Seeman .

Hij adviseerde microdoseringen van een ouderwetste anti psychotica. Haldol
En dan 40MICROGRAM, eenmaal daags voor het Hormesis effect. Op een gegeven moment merk je dat je stemming verbeterd. Ook wat hartkloppingen, maar opgewekte stemming dus

Dat was gisteren dus ik dacht, morgen gaat mn Dex, goed vallen . Nou. Helemaal niks dus. Ik voel me nog net zo OK maar 0,0 euforie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."