Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshet gevoel om het als actrice te kunnen spelen

het gevoel om het als actrice te kunnen spelen

20 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bij te veel voe je je slaperig en duizelig
Bij inname van ghb kan het goed zijn dat je direct iets voelt, toch is dit miniem, maar komt omdat via de mond kleine hoeveelheid direct in je bloed komt
M
MariellatjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoi,

Ik ben actrice in een Valamse soap en deze week moet ik spelen dat ik met een jongen die verliefd is op mij tequilla aan het drinken ben en terwijl ik naar de toilet ben, doet hij GHB in mijn glas. Ik drink het op, proef wel iets raar maar heb het toch opgedronken. Daarna kom ik in een roes en hij probeert me uit te kleden maar plots verlies ik het bewustzijn. Ik ontsnap net aan een coma.
Nu was mijn vraag of iemand me kan beschrijven wat je achtereenvolgens in je lichaam voelt gebeuren. Zowel mentaal als fysisch. Dat zou me een heel stuk verder helpen.
Ik kijk uit naar jullie reacties.
Alvast hartelijk dank.
x
xcrementLid
01-01-2024, 00:00
#3
zou je willen laten weten welk programma het is en wanneer het uitgezonden wordt?
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het begint niet direct te werken. Al heb ik soms wel dat gevoel na inname dat ik het direct merk, maar dat zit denk ik tussen mijn oren.

Misschien na 10 minuten dat er iets op komt. Zo na 20 minuten heftiger en dan voelt het wel goed. Het blijft ook maar 4 a 5 uur in je bloed zitten en dan is het verdwenen. Meestal merk ja al na 1 uur wat minder en als je meer pakt na 2 uur ofzo.

Als je teveel pakt merk je dat eigenlijk pas na 30 minuten of soms 1 uur. Vooral als je zit of nog erger op de bank hangt raak je sneller in coma. Als je staat of bezig bent is dat minder.

Het zorgt er voor dat er geen dopamine wordt aangemaakt of tenminste remt het dat. Als je dan in een coma raakt na 1 uur dan val je eigenlijk een aantal uren weg soms 2 a 3 uur misschien ietsje langer. Daarna is de ghb verdwenen en alle dopamine die werd tegengehouden komt vrij en je schiet ineens wakker.

Het verhoogt je serotonine wat wil zeggen dat je je beter voelt. Soms voel ik me echt happy en maakt me blij. Als of je dat van de daken af zou schreeuwen gewoon echt gelukkig met een bigsmile.

Ik word er ook wel opgewonden van en je ziet mensen heel anders. Je vind iemand eerder mooi en aantrekkelijk.

Je kan makkelijk overdoseren en het verschil tussen de juiste dosis en teveel is soms heel klein.

Als ik weinig pak voel ik mij dus blij en dat is het fijne gevoel, maar als je teveel pakt dan ben je meer afwezig. Je wordt dan wel meer opgewonden. Pas bij een te hoge dossis kan je out gaan. Dat wil zeggen zo'n 5ml of wat meer.

Het smaakt echt ranzig, maar soms merk je niks in alcohol gezien de alcohol de vieze smaak kan overteffen. De combinatie ghb en alcohol kan wel dodelijk zijn.

Succes ermee! En als er nog vragen zijn dan hoor ik het wel. :wave:
S
SolidiusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi Ellen :wink:
A
AldousLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wel een beetje jammer dat GHB op deze manier dus weer negatieve aandacht krijgt......
Dus ff een ideetje voor een nieuw script: Jullie nemen gewoon samen die GHB, lekker een beetje spacen en het is ontzettend gezellig!
M
MariellatjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Super dat jullie me al zoveel reacties hebben gegeven. Het wordt volgend jaar in januari uitgezonden in Familie, een Vlaamse soap. Ik denk ongeveer rond de 15de.

Ik vroeg me ook af of je voelt dat er iets met je lichaam gebeurt. Is er iets waarmee je het kan vergelijken? Worden je pupillen groter of kleiner ? Heb je een rare blik in je ogen of eerder een constant verliefde blik? Zijn je bewegingen ongecontroleerd? Of praat je anders dan normaal?
Dus de basis is dat je je gewoon goed voelt, happy met een big smile, dat je opgewonden wordt en dat iedereen er aantrekkelijker uitziet. En in een verder stadium wat afwezig.

De regie-aanwijzingen die bij de tekst staan zijn: ze gaat in een roes, met een grote glimlach op haar gezicht, die jongen probeert me uit te kleden en ik zeg dan hela manneke niet doen, maar dat is waarschijnlijk dan al lachend en dan zak ik ineens weg.

Ik denk dat ik het begin door te hebben hoe het voelt. Euforisch ook?
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Waarom probeer je het niet gewoon n keer? :P
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik hou van Familie. :hearteyes: Welke actrice ben je? Of wie ga je spelen dan? :mrgreen:
W
WartaalLid
01-01-2024, 00:00
#10
:/ Slotje! GHB word weer eens in een slecht dachtlicht gezet.
M
MariellatjeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het script, dat zijn de schrijvers die opzoekingswerk verrichten en het verhaal bedenken maar ik heb wel al verhalen gelezen van meisjes die iets gelijkaardigs hebben meegemaakt.
En het zelf uitproberen dat is niet echt mijn ding. En je kan niet alles uitproberen wat je moet spelen natuurlijk. De uitdaging is altijd groter om iets te doen dat je niet in het dagelijkse leven doet maar daar moet je dan uiteraard wat research voor doen.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat je het soms zou kunnen verglijken met alcohol. Het is niet hetzelfde als dronken zijn, maar heeft er toch wel wat weg van.

Als je teveel hebt gepakt dan merk je dat wel. Er gebeurt iets met je en waarschijnlijk weet je niet wat. Als je al wat alcohol gedronken hebt (een dodelijke combinatie) dan denk je waarschijnlijk dat het daar aan ligt en teveel gedronken hebt. Als je helemaal nuchter bent dan merk je toch wel dat er iets mis is.

Ik kan het gevoel moeilijk omschrijven in enkele woorden. Je voelt het dan in je hoofd en bij je ogen. Je gaat een beetje wazig zien. Je valt heel rustig weg en hebt echt moeite om je ogen open te houden. Na eventjes ben je gewoon weg en in een coma.

Ik heb soms ook wel een grote glimlach en ghb kan je echt blij maken. Het is idd euforisch. Het werd ook wel gebruikt als anti-depressivia om de serotonine te verhogen en mensen weer wat gelukkiger laten voelen. Ik geloof dat ze dat in frankrijk voorschreven weet dat niet helemaal zeker. Het is niet echt een gevoel van verliefd zijn maar gewoon blij en sociaal. Je vind iemand dan veel aantrekkelijker en wordt opgewonden. Eerder lust opwekkend ipv liefde opwekkend.

Dus de basis is dat je je gewoon goed voelt, happy met een big smile, dat je opgewonden wordt en dat iedereen er aantrekkelijker uitziet. En in een verder stadium wat afwezig.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je het al aardig begrijpt.

Ook wordt het gebruikt tegen kataplexie en bij volwassenen met narcolepsie. GHB is gewoon op dokters recept te verkrijgen wat vele niet weten alleen dan onder een andere naam. :grin:
x
xcrementLid
01-01-2024, 00:00
#13
@davie: in coma? er is wel een heel groot verschil tussen nok gaan en in coma geraken.
De eerste x dat ik ghb deed, had ik 1bier gedronken (wat ik normaal al niet doe), en op een half uur 10ml gedronken. was heel wazig allemaal. Kreeg men ogen amper open en heel men beeld flikkerde omdat men ogen de ganse tijd naar binnen gerold waren. Een uur na inname ben ik nok gegaan op bed en heb de hele tijd doorgeslapen tot de volgende dag.
D
DreamWeaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
xcrement zei:
@davie: in coma? er is wel een heel groot verschil tussen nok gaan en in coma geraken.
De eerste x dat ik ghb deed, had ik 1bier gedronken (wat ik normaal al niet doe), en op een half uur 10ml gedronken. was heel wazig allemaal. Kreeg men ogen amper open en heel men beeld flikkerde omdat men ogen de ganse tijd naar binnen gerold waren. Een uur na inname ben ik nok gegaan op bed en heb de hele tijd doorgeslapen tot de volgende dag.
Klik om te vergroten...

Dat is ook niet erg verstandig :P De eerste keer als ik iets nieuws probeer ga ik altijd voor het core-effect. Dus goede voorbereiding, inlezen, geen andere drugs (dus ook geen alcohol) en de juiste locatie + begleiding. De enige keer dat ik me hier niet aan gehouden heb was met LSD, en toen ging er precies fout wat voorspeld was--> te moe.
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#15
xcrement zei:
@davie: in coma? er is wel een heel groot verschil tussen nok gaan en in coma geraken.
De eerste x dat ik ghb deed, had ik 1bier gedronken (wat ik normaal al niet doe), en op een half uur 10ml gedronken. was heel wazig allemaal. Kreeg men ogen amper open en heel men beeld flikkerde omdat men ogen de ganse tijd naar binnen gerold waren. Een uur na inname ben ik nok gegaan op bed en heb de hele tijd doorgeslapen tot de volgende dag.
Klik om te vergroten...

Coma is wel overdreven misschien daar heb je wel gelijk in maar je gaat wel knok out. Maar het kan ook verder gaan. Je zenuwstelstel scheidt er mee uit dan raak je wel echt in coma en later zelfs dood. Dat is ook voor gekomen
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#16
davie zei:
xcrement zei:
@davie: in coma? er is wel een heel groot verschil tussen nok gaan en in coma geraken.
De eerste x dat ik ghb deed, had ik 1bier gedronken (wat ik normaal al niet doe), en op een half uur 10ml gedronken. was heel wazig allemaal. Kreeg men ogen amper open en heel men beeld flikkerde omdat men ogen de ganse tijd naar binnen gerold waren. Een uur na inname ben ik nok gegaan op bed en heb de hele tijd doorgeslapen tot de volgende dag.
Klik om te vergroten...

Coma is wel overdreven misschien daar heb je wel gelijk in maar je gaat wel knok out. Maar het kan ook verder gaan. Je zenuwstelstel scheidt er mee uit dan raak je wel echt in coma en later zelfs dood. Dat is ook voor gekomen
Klik om te vergroten...

er is nog geen enkel overlijdingsgeval bekend met enkel ghb :) wel met de combi ghb-alcohol
d
davieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Er is een geval bekend van iemand die is overleden na het drinken van enkel water. Alles in een te hoge dosis is giftig. Dus ga mij niet vertellen dat het niet onmogelijk is. De combinatie alcohol en ghb is erg, maar alleen ghb kan ook leiden tot ernstige gevolgen. Zelf afkicken van ghb kan dodelijk zijn. Alleen zo'n hoge dosis nemen zal niet snel gebeuren. Maar het kan echt alles uitschakelen.
F
FlugeltjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
OMG, GHB in familie, het zal wat zijn..
Zeg tegen die regisseurs dat ze wat anders vinden.
Waarschijnlijk gaat het script: ghb in drankje, verkracht, in coma, bijna dood.
A
Armani7Lid
01-01-2024, 00:00
#19
het kan wel idd :)
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#20
slipperman89 zei:
:/ Slotje! GHB word weer eens in een slecht dachtlicht gezet.
Klik om te vergroten...

:confused: Waarom? De topicstarter wil gewoon iets weten... Niks mis mee toch?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."